Szukaj

Informacje o Audi A4 B6 Sedan 2.0 20V 131KM 96kW 2000-2004

Lata produkcji: 2000 – 2004
Segment: Klasa średnia
Druga generacja A4 (oznaczona symbolem B6) debiutowała w 2000 roku. Stylistycznie auto niewiele różniło się od swojego poprzednika, choć było od niego nieco większe. Smuklejsze kształty nadwozia A4 II bardziej nawiązywały jednak do modelu A6 (do A6 upodobnił się też tył A4). W roku 2001 na rynku pojawił się nowy A4 Avant, a kilka miesięcy później – dwudrzwiowa wersja kabrio, następca modelu Audi Cabriolet. Ostatni egzemplarz A4 II wyjechał z fabryki w 2005 roku.
Powagosław

Zwycięskiego składu nie zmienia się w piłce nożnej. W Audi nie zmienia się tego, co od lat działa, doskonale się sprzedaje i podoba się kierowcom. A4 to od lat punkt odniesienia dla całej konkurencji w tym segmencie. Może właśnie dlatego, że od zawsze wygląda tak samo.

~Powagosław
Luzacjusz

Trzy rzeczy są w życiu pewne: śmierć, podatki i kolejna edycja „Tańca z gwiazdami”. Jest jeszcze czwarta: to nieśmiertelny wygląd A4. Usłyszycie to kiedyś od swoich wnuków, którzy przyjdą ponarzekać, że nowe Audi znowu wygląda jak stare. Przyzwyczailiśmy się, że narzekają wszyscy i wszyscy chcieliby mieć.

~Luzacjusz

Dane techniczne Audi A4 B6 Sedan 2.0 20V 131KM 96kW 2000-2004

Produkowany od 2000 do 2004 roku
Pojemność skokowa 1984 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 131 KM (96 kW) przy 5700 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 195 Nm przy 3300 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 20
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 82,5 x 92,8 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5

Oceny Audi A4 B6 Sedan 2.0 20V 131KM 96kW 2000-2004

Liczba ocen: 58
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(77%)

Zalety

+ Karoseria + Układ jezdny + Skrzynia biegów

Wady

- Drobne usterki - Stosunek jakość/cena - Koszty utrzymania

Wybrane oceny

4,7
~Przemysław
Sedan 2.0 20V 131KM 96kW
Audi A4 B6
Bardzo przyjemne auto, świetnie się prowadzi, silnik 2.0 ALT jest supet nic się nie psuje, a co do tych którzy piszą o braniu oleju to u mnie i u znajomych nie ma z tym problemu. Po prostu zasadą jest kupowanie z głową a nie kupowanie złomu zajechanego a potem nawalanie, jak z każdym samochodem trzeba o niego dbać i tyle najlepszy się zepsuje jak ktoś nie dba a nie dbanie nie kończy się tylko na opłatach i tankowaniu, jak ktoś nie ma pojęcia o motoryzacji i nie dba o samochód to niech nie potem pretensji
4,9
~Zadowolaony posiadacz AUDI
Sedan 2.0 20V 131KM 96kW
Audi A4 B6
Zdecydowałem sie na Audi po namowie znajomego, zawsze podobał mi sie ten model i absolutnie nie żałuje zakupu tego auta. Przejechałem nim ok 50000 km i zero problemu silnik spisuje się bardzo dobrze nie jest to \"zrywacz asfaltu\" ale 200 km/h idzie bez problemu przy mały spalaniu ja mam gaz, który spisuje się w tym aucie doskonale (zero problemów) nie bierze oleju, pali w zimie bez problemu. Wymiana paska rozrządu to ok 300zł a w dieslu 650zł same częsci. Kolega ma diesla wymieniał odtatnio koło dwumasowe cena \"Tylko\" 2300zł a u mnie zero problemów bo w benzynie nie ma żadnych dwumas , pomp, czy wtryskiwaczy. Polecam to auto nie jest tanie ale warto!!!
4,5
~Rayannn
Sedan 2.0 20V 131KM 96kW
Audi A4 B6
jestem zaddowalony odosze wrazenie jest to auto rodzine choc mam sedana brakuje moze kilku detali musialem wymienic felgi na wieksze 17 calowe autko naprawde polecam chocaz w przyszlosci chce przecias sie do suwa moze japonczyka a moze zosane przy audi zobaczymy co czas pokarze ryner motoryzacyjny sie zmienia a auto nie jest juz synonimem luksusu jak w latach 90 tych wtedy audi bylo niedosepne dla przeciekowego Polaka . dzis niedosepne sa kredyy dla osób młodych albo mieszania

Raporty spalania Audi A4 B6 Sedan 2.0 20V 131KM 96kW 2000-2004

Liczba raportów: 69
Średnie spalanie dla Audi A4 B6 Sedan 2.0 20V 131KM 96kW 2000-2004
8,8
l/100 km
11,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,4
Sedan 2.0 20V 131KM 96kW
Audi A4 B6
Witam, to autko w mojej konfiguracji waży 1470kg na zimowych oponach 195/65R15 Dunlop Winter Sport 5 jadąc delikatnie 100km/h na odcinku 15km A4 i 15km miastem w korkach i drogami bocznymi auto spaliło średnio 6,7l jeśli wierzyć wskazaniom komputera pokładowego. Średnie spalanie z ponad 2tys km gdzie czasem butowałem ale zazwyczaj starałem się jeździć jakoś delikatniej wynosi 8l. Raczej mało kiedy przy normalnej jeździe średnie zużycie przekracza 8l a dodam że mam niesprawną kierownicę powietrza, która podobno wpływa na zwiększenie zużycia paliwa. W trasie jadąc średnio 140km/h z nie sprawnym termostatem(silnik miał jakieś 55-60* spalił 7.1l na odcinku 1600km a auto na niedogrzanym podobno też pali więcej. Niedługo naprawię tą kierownicę powietrza i zobaczymy jak wypadnie spalanie. Dodam że auto oprócz paliwa spala jakieś 0.4-06l oleju na tysiąc km co jest typowe dla silnika ALT i jak ktoś wam powie że ALT nie pali oleju to znaczy że kłamie. Dodam także że auto ma 236tys autentycznego przebiegu, skrzynia Multitronic i ogólnie jest w dobrym stanie. Jak ktoś ma trupa albo ciężką nogę to może pali więcej ale podane przez producenta 7.9l jest jak najbardziej do spokojnego osiągnięcia(co jest bardzo dziwne biorąc pod uwagę że to Audi, które zazwyczaj mocno naciąga wyniki spalania w broszurach reklamowych). Dodam też że aktualnie mam dolany dodatek Stp do czyszczenia układu paliwowego i wtryskiwaczy i nie jestem pewny czy nie ma jakiegoś wpływu na ilość spalanego paliwa.
9,1
Sedan 2.0 20V 131KM 96kW
Audi A4 B6
Auto zakupiłem niecałe pół roku temu. Silniczek niby awaryjny jednak chodzi o to że lubi pociągnąć oleju jak jest na gaz, dlatego jeżdżę czystą benzynką. Przez niecałe 30 tyś km wymieniłem 2 cewki zapłonowe i 2 razy olej. Teraz ma 153 tyś km. SPALANIE trasa jadąc oszczędnie to granica 6,5l i jak zbiornik ma pojemność 65l to bez lania po odpowietrzniku zasięg z komputera ponad 1000 km (mniej więcej jak zrobię 200 to rośnie do 800 km i dopiero później spada). Miasto 10-10,5 da się zrobić spokojnie, aczkolwiek jak się nad nim znęcałem w granicach rozsądku czyli do 4-4,5 tyś na każdym biegu to koło 13l /100 km nie jest źle :) Dodam że jeżdżę manualem i nie każdy może tyle spalać bo np mój ojciec, kierowca od 30 lat zawodowo nie spalil nim na trasie mniej niż 8,5 Więc kwestia odpowiednej techniki jazdy. [email protected] w razie pytań :) I jakby ktoś był zainteresowany w przeciągu miesiąca kupnem takiego auta to też może się odezwać :)
7,9
Sedan 2.0 20V 131KM 96kW
Audi A4 B6
słuchajcie auto które wazy 1500kg musi spalic w miescie te 10 litrow. Mam równiez toyote auris 1.6 124km w miescie pali 9.8 i jest to norma .NIE ma co narzekac auto nie pali duzo benzyny jak na pojemnosc 2.0.JEST to samochód komfortowy idalnie trzyma sie drogi .jestem bardzo zadowolony. Mój oleju nie bierze ma 104000przebiegu.

Usterki Audi A4 B6

Liczba wpisów: 76
zapala się kontrolka airbag i esp
  • Audi A4 B6 Avant 1.9 TDI PD 131KM 96kW 2001-2004
  • instalacja elektryczna
Witam. Po odebraniu auta od mechanika ( wymiana oleju filtrów klocki itp) zauważyłem że zapala się kontrolka airbag i esp. Dzieje się to po przejechaniu 1 go kilometra lub 30stu ( czasem zapalają się prawie równocześnie czasem najpierw airbag póżniej esp lub odwrotnie) znikł również drugi poziom z pamięci komputera pokładowego. Kontrolki gasną po wyłączeniu zapłonu. Auto było podpięte pod komputer ale nie wykryto żadnych błędów ( tyle ze było podpięte gdy kontrolki się nie świeciły) Jaka może być przyczyna i jak to naprawić? Z góry dzięki za pomoc pozdrawiam
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Skrzynia automat
  • Audi A4 B6 Avant 2.0 20V 131KM 96kW 2001-2004
  • układ napędowy
Witam to po 1 posiadam audi a4 b6 2.0 b automat multitronic skrzynia nowy typ generacji kod silnika alt ogolnie mam problem taki iż jak silnik odpalam rano i jak ostygnie czyli tylko na zimnym na pulpicie po przejchaniu sie z 5 km czyli jak sie zagrzeje znikaja mi biegi P R N D i jadac tak z np 100 km zapala sie na chwile ale rzadko jak biegi przełącza normalnie auto jedzie dobrze itd ale wsteczny raz wejdzie raz nie tzn wejdzie bo czuje ze wsteczny wszedł ale albo auto stoi albo jedzie pomalu ale zawsze zrobie na N wlaczy mi sie tryb awaryjny wlacze R i jedzie ok zgasze odpale D i jazda teraz tak elektryk twierdzi ze czujnik trasy jazdy F125 niby przy skrzyni sie to znajduje ale ja tego nie mam wiec skad taki blad o tym czujniku jesli go nie ma ale pozniej tweirdzi ze niby jest w srodku w skrzyni moze ale znam sie na audi i w to watpie 2 elektryk na kompie ze dzwignia biegow wymienilem koszt 150 zł ale nic to samo jadac do 3 elektryka ze trzeba zaprogramowac sterownik w skrzyni od nowa z galka itd lub go wyciagnac i go naprawic wiec albo albo albo tak albo siak ogolnie bo zapomnialem pisac po zaprogramowaniu dzwigni z pulpite biegi sie pokazuja ale na 5 miniut i znowu zgasna czyli zaprogramowac idzie ale po jakims czasie **** wiec mysle ze tutaj sie dowiem co go boli i co z ty zrobic zimny jest jest oki zagrzeje sie zgasna jakis pomysł koncowy tego tematu z gory dziekuje
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Akumulator
  • Audi A4 B6 Avant 1.9 TDI PD 101KM 74kW 2001-2004
  • inne
Witam. Mam następujący problem: autko pięknie chodziło do dnia, kiedy 1 dzień stało w garażu i na 2 dzień już nie chciało odpalić ;/. Ładowałam aku od rana do wieczora, następnie rano znowu nie chciało odpalić. Zaznaczam przy tym, że auto odpaliło, gdy aku było w prądzie. Czy to wina aku, rozrusznika czy może jeszcze czegoś innego? Do tego wszystkiego zapaliła się kontrolka ESP, ale podejrzewam, że nie ma to nic wspólnego z aku..;/. Jeśli muszę kupić nowe aku to jakie będzie najlepsze do podanego modelu? Proszę o pomoc;)
Problem rozwiązany
1 komentarz
Audi A4 B6 Sedan