Szukaj

Informacje o Audi A4 B8 Avant 3.0 TDI 240KM 177kW 2008-2011

Lata produkcji: 2008 – 2011
Segment: Klasa średnia

W tym przypadku wybór najczęściej pada na diesla i tu wachlarz faktycznie jest spory. Najsłabsze warianty 120/136KM lepiej sobie odpuścić – do tego auta pasuje co najmniej 2.0 TDI 150KM. Chętnie się zbiera, żwawo przyspiesza i całkiem kulturalnie pracuje, a jego 177-konna wersja generuje jeszcze lepsze osiągi. Mocniejszy jest już tylko 3.0 TDI 204-245KM. To już propozycja dla koneserów. A co z silnikami benzynowymi? Podstawowy 1.8 TFSI 120KM jest w A4 nieco mdły, ale wersja 170-konna pasuje jak ulał. Czuć rezerwę mocy, a autem jeździ się płynnie i łatwo. 2.0 TFSI ma 180KM i znikomą różnicę w osiągach, dlatego po lepszą dynamikę lepiej sięgnąć do wariantu 225KM, albo 3.0 TFSI 272KM. Tego ostatniego trzeba tylko mieć za co tankować.

czytaj więcej
Powagosław

Zwycięskiego składu nie zmienia się w piłce nożnej. W Audi nie zmienia się tego, co od lat działa, doskonale się sprzedaje i podoba się kierowcom. A4 to od lat punkt odniesienia dla całej konkurencji w tym segmencie. Może właśnie dlatego, że od zawsze wygląda tak samo.

~Powagosław
Luzacjusz

Trzy rzeczy są w życiu pewne: śmierć, podatki i kolejna edycja „Tańca z gwiazdami”. Jest jeszcze czwarta: to nieśmiertelny wygląd A4. Usłyszycie to kiedyś od swoich wnuków, którzy przyjdą ponarzekać, że nowe Audi znowu wygląda jak stare. Przyzwyczailiśmy się, że narzekają wszyscy i wszyscy chcieliby mieć.

~Luzacjusz
Produkowany od 2008 do 2011 roku
Pojemność skokowa 2967 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 240 KM (177 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 500 Nm przy 1500-3000 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 24
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Dodatkowe informacje Wtryskiwacze piezoelektryczne, sterowniki Bosch EDC 17.
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4 Quattro
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Bezawaryjność (drobiazgi) + Silnik + Układ jezdny

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Stosunek jakość/cena - Karoseria
Średnie spalanie dla Audi A4 B8 Avant 3.0 TDI 240KM 177kW 2008-2011
7,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,3
Audi A4 B8
Avant 3.0 TDI 240KM 177kW
Jestem posiadaczem A4 B8 Avant z silnikiem 3.0TDI od przeszło 4 lat. Po +/- 2 latach eksploatacji postanowiłem zrobić mapę silnika, o tym później. Pierwsze dwa lata użytkowania występowały następująco: -Delikatna jazda, bardzo oszczędna - 5,8l / 100km nie przekraczając 100km/h -Normalna jazda - 6,5/7,0l / 100km -Dynamiczna jazda - nie przekraczała 8l/100km -50miasto/50trasa - ok. 8l/100km -Typowo po trójmieście - nie przekraczała 10l/100km -Autostrada, tempomat na +/- 140km/h poniżej 7l/100km -Autostrada, tempomat na +/- 160km/h poniżej 8l/100km Po dwóch latach została zrobiona mapa + kilka modyfikacji. Ponad 300km. Zmienił się "charakter", reakcja na gaz, a także spalanie ... : -Delikatna jazda, bardzo oszczędna - 5,6/6,0l / 100km nie przekraczając 100km/h -Normalna jazda - 7,0/7,5l / 100km -Dynamiczna jazda - nie przekraczała 9l/100km -50miasto/50trasa - ok. 9l/100km -Typowo po trójmieście - nie przekraczała 11l/100km -Autostrada, tempomat na +/- 140km/h około 7l/100km -Autostrada, tempomat na +/- 160km/h poniżej 8l/100km Koszty utrzymania samochodu nie są ani niskie, ani wysokie. Przykładowo: -termostat 400zł + robocizna (trzeba ściągnąć zderzak, chłodnicę) -oleju wchodzi około 6L -wahacze przód 1200zł -łożysko koła 210zł Samochód godny polecenia, nie zawiódł ani razu. (Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) )
8,7
Audi A4 B8
Avant 3.0 TDI 240KM 177kW
Jak się mu depnie to spali tyle ile się wleje taka prawda. To jest ciężki samochód duża moc i swoje pali. Na trasie można zejść nisko jak się jedzie jak emeryt w granicach 100 na godzine. Chociaz przy 140 te 8/9 to podstawa. Powyzej 180 to juz trzeba liczyc na te 11/12 litrow. Po przejechaniu 10 tysiecy km spalanie srednie wyszlo 11,5 litra pół na pół trasa/miasto więc no wszystko zależy od nogi i jak dynamicznie się jeździ. (Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) )
9,4
Audi A4 B8
Avant 3.0 TDI 240KM 177kW
Test na 8 tys km. Ciężka noga. Prędkości max w tym czasie 240 km/h . Ogólnie średnia prędkość w tym dystansie 83 km/h . 60% trasy miasto. W Norwegii 1000km srednie zużycie 6.8l srednia prędkość 63km/h. Jeżeli ktoś liczy na tani samochód to proponuję Melexa .Spalanie około dychy trzeba liczyć. (Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) )

Usterki Audi A4 B8

Liczba wpisów: 28
Drżenie - lewarek zmiany biegów, cała karoseria
  • Audi A4 B8 Avant 1.8 TFSI 160KM 118kW 2008-2011
  • silnik
Witam! Borykam się z dość denerwującym problemem. Otóż podczas postoju w samochodzie odczuwa się delikatne drżenie. Drżenie również jest wyczuwalne na lewarku zmiany biegów (czasami widać jak lewarek delikatnie drży). Nie ma znaczenia czy samochód jest rozgrzany czy też nie. Sprawdzałem VCDS - błędów brak. Rozrząd, świece, eksploatacja - niedawno wymienione. Sprawdzałem poduszki silnika i skrzyni, są w porządku. Robiłem test dwumasu - również w testach drogowych wyszło ok. Czy ktoś miał podobny problem lub wie o co może chodzić? Cały czas jakoś nie daje mi spokoju ta skrzynia biegów - wydaje mi się, iż problem pochodzi właśnie z niej.
Problem rozwiązany
8 komentarzy
Świeca zapłonowa.
  • Audi A4 B8 Limousine 1.8 TFSI 160KM 118kW 2008-2011
  • silnik
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 0
Po 14000 przebiegu padła świeca zapłonowa. Usuwanie usterki trwało 4 dni!!!. W tym czasie dysponowałem autem zstępczym ale to totalna porażka. Na początek zholowano samochód do Servisu który nie ma autoryzacji do napraw gwarancyjnych (późny wieczór piątek błąd pracowników Assistans Audi),w sobotę przeholowano go do Serwisu z atoryzacją ale jedynego w Warszawie który nie pracuje w sobotę (Szewczyk). W poniedziałek samochód nie został zdiagnozowany(brak mocy przerobowych lub chęci do naprawy gwarancyjnej), wtorek kłopoty z diagnozą komputery nie wskazują takich usterek. Późnym popołudniem odebrałem samochód z Serwisu. Generalnie do samochodu nie mam uwaga spisuje się bardzo dobrze zgodnie z oczekiwaniami.
gubi zapłon po ssaniu
  • Audi A4 B8 Limousine
  • silnik
witam, mam taki problem ze sprowadzonym audi, a mianowicie jak zejdzie ze ssania pracuje normalnie a jak raz dodam gazu to potem już gubi zapłon i się dławi na wolnych obrotach( przy dodawaniu gazu jest idealnie) dopóki nie zagrzeje się do normalnej temperatury ok 90stopni i pracuje idealnie... proszę pomóżcie. i tu pytanie także do acbot bo on wypowiadał się o takim audi że kostka była luźna, czy twoje objawy wyglądały tak samo?? dodam że elektronik sprawdzał na kompie i powiedział ze z tej strony ok. proszę o pomoc
Problem rozwiązany
2 komentarze
Audi A4 B8 Avant