Szukaj

Informacje o Audi A4 B8 Limousine 2.0 TFSI 180KM 132kW 2009-2011

Lata produkcji: 2009 – 2011
Segment: Klasa średnia

W tym przypadku wybór najczęściej pada na diesla i tu wachlarz faktycznie jest spory. NajsÅ‚absze warianty 120/136KM lepiej sobie odpuÅ›cić – do tego auta pasuje co najmniej 2.0 TDI 150KM. ChÄ™tnie siÄ™ zbiera, żwawo przyspiesza i caÅ‚kiem kulturalnie pracuje, a jego 177-konna wersja generuje jeszcze lepsze osiÄ…gi. Mocniejszy jest już tylko 3.0 TDI 204-245KM. To już propozycja dla koneserów. A co z silnikami benzynowymi? Podstawowy 1.8 TFSI 120KM jest w A4 nieco mdÅ‚y, ale wersja 170-konna pasuje jak ulaÅ‚. Czuć rezerwÄ™ mocy, a autem jeździ siÄ™ pÅ‚ynnie i Å‚atwo. 2.0 TFSI ma 180KM i znikomÄ… różnicÄ™ w osiÄ…gach, dlatego po lepszÄ… dynamikÄ™ lepiej siÄ™gnąć do wariantu 225KM, albo 3.0 TFSI 272KM. Tego ostatniego trzeba tylko mieć za co tankować.

czytaj więcej
Powagosław

Zwycięskiego składu nie zmienia się w piłce nożnej. W Audi nie zmienia się tego, co od lat działa, doskonale się sprzedaje i podoba się kierowcom. A4 to od lat punkt odniesienia dla całej konkurencji w tym segmencie. Może właśnie dlatego, że od zawsze wygląda tak samo.

~Powagosław
Luzacjusz

Trzy rzeczy sÄ… w życiu pewne: Å›mierć, podatki i kolejna edycja „TaÅ„ca z gwiazdami”. Jest jeszcze czwarta: to nieÅ›miertelny wyglÄ…d A4. UsÅ‚yszycie to kiedyÅ› od swoich wnuków, którzy przyjdÄ… ponarzekać, że nowe Audi znowu wyglÄ…da jak stare. PrzyzwyczailiÅ›my siÄ™, że narzekajÄ… wszyscy i wszyscy chcieliby mieć.

~Luzacjusz
Produkowany od 2009 do 2011 roku
Pojemność skokowa 1984 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 180 KM (132 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 320 Nm przy 1500-3900 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Typ wtrysku bezpośredni
Dodatkowe informacje System sterowania zaworami Audi valvelift, w pełni elektroniczny układ sterowania silnikiem, elektroniczny pedał przyspieszenia.
Ogólna ocena
4,5 /5 Åšrednia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Układ jezdny + Wyciszenie + Karoseria

Wady

- Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (poważne usterki) - Widoczność

Wybrane oceny

4,6
~Geralt21
Audi A4 B8
Limousine 2.0 TFSI 180KM 132kW
Auto kupiłem z Niemiec od prywatnego właściciela. Przez 3 lata użytkowania zdarzyła mi się tylko jedna poważna awaria związana z rozrządem, poza tym nie mogę narzekać. Mój egzemplarz na szczęście miał już rozwiązany problem z pobieraniem olej. Audi prowadzi się świetnie zarówno latem jak i zimą, mimo że jest to napęd tylko na przód nie miałem nigdy problemów z panowaniem nad autem. Moc 180 km jest jak najbardziej wystarczająca. Wnętrze mimo prawie 14 lat jest w super stanie jak i również systemy multimedialne.
4,5
~Adam G.
Audi A4 B8
Limousine 2.0 TFSI 180KM 132kW
Kupiłem Autko sprowadzone z zagranicy przy przebiegu 120 tyś km, obecnie mam 196 tyś km, więc mogę powiedzieć coś o samochodzie... Ogólnie autko bardzo przyjemne, dobrze zrobione i świetnie wygląda. Na zakrętach super się trzyma drogi , zawieszenie płynnie wybiera wszystkie dziury. Wygłuszenie rewelacyjne, w środku cicho i wygodnie. Trochę słaby sprzęt audio i spryskiwacze psikają jakoś tak dziadkowato - 3 strumienia z każdej dyszy jak w samochodzie z lat 90 tych... Silnik wbrew niektórym opinią bezawaryjny, ja przynajmniej nie miałem żadnych problemów a sam już zrobiłem ponad 60 tyś km, trochę lubi wziąć olej tak około 100-150 ml na 1000 km, po 150 tyś km przebiegu wlałem mu olej wolverine i olej na poziomie mniej więcej stałym ( zależy czy dynamicznie się jeździ czy spokojnie ) wiadomo przy turbinie coś tam dolać trzeba - tragedii nie ma. Przyspieszenie w granicach 8 sekund do 100km/h i to czuć . Skrzynia biegów super , bardzo krótkie i precyzyjne przełożenia. Byłem raz w ASO Audi i się zawiodłem, strasznie drogo, serwisuje u swojego mechanika tak jest lepiej. Ogólnie nie miałem z nim żadnych problemów i jestem bardzo zadowolony. Mam nadzieję że będzie mnie kiedyś stać na jakąś porządną A7 mke..
4,5
~J
Audi A4 B8
Limousine 2.0 TFSI 180KM 132kW
Przód prawy i lewy dobry. Tył słaby, mała wydajność. (Wentylacja i ogrzewanie)

Usterki Audi A4 B8

Liczba wpisów: 25
Drżenie - lewarek zmiany biegów, cała karoseria
  • Audi A4 B8 Avant 1.8 TFSI 160KM 118kW 2008-2011
  • silnik
Witam! Borykam się z dość denerwującym problemem. Otóż podczas postoju w samochodzie odczuwa się delikatne drżenie. Drżenie również jest wyczuwalne na lewarku zmiany biegów (czasami widać jak lewarek delikatnie drży). Nie ma znaczenia czy samochód jest rozgrzany czy też nie. Sprawdzałem VCDS - błędów brak. Rozrząd, świece, eksploatacja - niedawno wymienione. Sprawdzałem poduszki silnika i skrzyni, są w porządku. Robiłem test dwumasu - również w testach drogowych wyszło ok. Czy ktoś miał podobny problem lub wie o co może chodzić? Cały czas jakoś nie daje mi spokoju ta skrzynia biegów - wydaje mi się, iż problem pochodzi właśnie z niej.
Problem rozwiÄ…zany
8 komentarzy
Świeca zapłonowa.
  • Audi A4 B8 Limousine 1.8 TFSI 160KM 118kW 2008-2011
  • silnik
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 0
Po 14000 przebiegu padła świeca zapłonowa. Usuwanie usterki trwało 4 dni!!!. W tym czasie dysponowałem autem zstępczym ale to totalna porażka. Na początek zholowano samochód do Servisu który nie ma autoryzacji do napraw gwarancyjnych (późny wieczór piątek błąd pracowników Assistans Audi),w sobotę przeholowano go do Serwisu z atoryzacją ale jedynego w Warszawie który nie pracuje w sobotę (Szewczyk). W poniedziałek samochód nie został zdiagnozowany(brak mocy przerobowych lub chęci do naprawy gwarancyjnej), wtorek kłopoty z diagnozą komputery nie wskazują takich usterek. Późnym popołudniem odebrałem samochód z Serwisu. Generalnie do samochodu nie mam uwaga spisuje się bardzo dobrze zgodnie z oczekiwaniami.
gubi zapłon po ssaniu
  • Audi A4 B8 Limousine
  • silnik
witam, mam taki problem ze sprowadzonym audi, a mianowicie jak zejdzie ze ssania pracuje normalnie a jak raz dodam gazu to potem już gubi zapłon i się dławi na wolnych obrotach( przy dodawaniu gazu jest idealnie) dopóki nie zagrzeje się do normalnej temperatury ok 90stopni i pracuje idealnie... proszę pomóżcie. i tu pytanie także do acbot bo on wypowiadał się o takim audi że kostka była luźna, czy twoje objawy wyglądały tak samo?? dodam że elektronik sprawdzał na kompie i powiedział ze z tej strony ok. proszę o pomoc
Problem rozwiÄ…zany
2 komentarze
Audi A4 B8 Limousine