Szukaj

Informacje o Audi A4 B8 Limousine 2.0 TDi 140KM 103kW 2008-2011

Lata produkcji: 2008 – 2011
Segment: Klasa średnia

W tym przypadku wybór najczęściej pada na diesla i tu wachlarz faktycznie jest spory. Najsłabsze warianty 120/136KM lepiej sobie odpuścić – do tego auta pasuje co najmniej 2.0 TDI 150KM. Chętnie się zbiera, żwawo przyspiesza i całkiem kulturalnie pracuje, a jego 177-konna wersja generuje jeszcze lepsze osiągi. Mocniejszy jest już tylko 3.0 TDI 204-245KM. To już propozycja dla koneserów. A co z silnikami benzynowymi? Podstawowy 1.8 TFSI 120KM jest w A4 nieco mdły, ale wersja 170-konna pasuje jak ulał. Czuć rezerwę mocy, a autem jeździ się płynnie i łatwo. 2.0 TFSI ma 180KM i znikomą różnicę w osiągach, dlatego po lepszą dynamikę lepiej sięgnąć do wariantu 225KM, albo 3.0 TFSI 272KM. Tego ostatniego trzeba tylko mieć za co tankować.

Powagosław
Zwycięskiego składu nie zmienia się w piłce nożnej. W Audi nie zmienia się tego, co od lat działa, doskonale się sprzedaje i podoba się kierowcom. A4 to od lat punkt odniesienia dla całej konkurencji w tym segmencie. Może właśnie dlatego, że od zawsze wygląda tak samo. ~Powagosław
Luzacjusz
Trzy rzeczy są w życiu pewne: śmierć, podatki i kolejna edycja „Tańca z gwiazdami”. Jest jeszcze czwarta: to nieśmiertelny wygląd A4. Usłyszycie to kiedyś od swoich wnuków, którzy przyjdą ponarzekać, że nowe Audi znowu wygląda jak stare. Przyzwyczailiśmy się, że narzekają wszyscy i wszyscy chcieliby mieć. ~Luzacjusz

Dane techniczne Audi A4 B8 Limousine 2.0 TDi 140KM 103kW 2008-2011

Produkowany od 2008 do 2011 roku
Pojemność skokowa 1968 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 140 KM (103 kW) przy 4200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 320 Nm przy 1750-2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 17,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 81 x 95,5 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4
Liczba biegów 6

Oceny Audi A4 B8 Limousine 2.0 TDi 140KM 103kW 2008-2011

Liczba ocen: 15
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Karoseria + Układ jezdny + Silnik

Wady

- Poważne usterki - Stosunek jakość/cena - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wybrane oceny

3,4
~beef
Limousine 2.0 TDi 140KM 103kW
Audi A4 B8
Miał być \"detronizator\" jak sugerowały pisma a wyszła kontynuacja b7 z bardziej komfortowym zawieszeniem i mniejszymi wibracjami silnika. Niestety - wykończenie wnętrza sprawia wrażenie tańszego niż w b7. Podłokietnik skrzypi niemiłosiernie. To samo - uchwyty zamykania drzwi. Może zacznę je smarować tylko nie wiem jeszcze gdzie. Kuriozum to ten plastik malowany na srebrno wokół liczników - zamówiłem jasne wnątrze, żeby tak się nie odcinał ale to kiepskie jest, po prostu. I ten sam materiał wokół skrzyni biegów. Puknąć w niego paznokciem to słychać jakby miał 0,1 mm grubości. Mam wrażenie, że oprę się kolanem to wgniotę. No i też skrzypi. Fotele bez lędźwiowej regulacji - kolejny brak. Siedzisko trochę gniecie w tyłek ale może się podda z czasem. Volvo w standarcie dawało reg. lędźwi i podparcia ud - w audi trzeba by zamówić sportowe fotele. Poza wyższą ceną mają ten feler, że jak się troche powiercić - wydają stuki z tego wysuwanego elementu. Dobry patent ale wykonanie średnie więc zrezygnowałem.
4,9
~Podróżnik
Limousine 2.0 TDi 140KM 103kW
Audi A4 B8
Mam przeczucie że kolega co wystawił tą negatywną opinie przedemną to chyba naprawde to nawet nie siedział w tym aucie . Bo takich bzdur to ja jeszcze nie czytałem i po przeczytaniu jego opini wynika że jest fanem merca , chyba każdy kto jezdził nowym a4 oraz nową c-klasa( samochody w tej samej klasie) stwierdzi że to Audi jakościowo( i nie tylko) jest o wiele lepszym autem.Gosc przejechał sie kawałek tym autem i wystwaił mu opinie - powinni zkazać wypowiadania się tu osobom które nie sa wąlscicielami lub nie użytkują danego auta na codzień - bo poźniej rózni dziwni ludzie piszą tu swoje kretynskie opinie na temat auta którym tak naprawde nie jedzili.
2,3
~Andrzej
Limousine 2.0 TDi 140KM 103kW
Audi A4 B8
Witam was wszystkich i musze rzec ze to auto pozostawia jeszcze wiele do zyczenia jakosc wykonania jest kiepska i mnie wcale nie zadowala mialem przyjemnosc jechac tym autem ponad 1000km i byla to moja najgorsza podroz jaka w zyciu odbylem . Fotele sa bardzo ale to bardzo nie wygodne brakuje im komfortu Mercedesa i Saaba!!!. Co do silnika to tez nie najlepszy 2.0TDI 143km 6 man. elastycznosc nie za dobra (5 os.+ bagaz). Trzy dorosle osoby z tylu mecza sie zero miejsca nad glowa i na nogi. Trudne wsiadanie do tylu przez waskie tylne drzwi. Boczna linia samochodu od slupka A do slupka C jest taka sama jak w modelach od 95 roku.Bagaznik pomimo 480 Litrow jest trudny w zaladunku poprzez maly otwor klapy bagaznika.Podsumowujac Audi A4 nie jest godzien bycia nazwanym najlepszym w swojej klasie gdyz sa lepsze auta jak w/w .

Usterki Audi A4 B8

Liczba wpisów: 17
Drżenie - lewarek zmiany biegów, cała karoseria
  • Audi A4 B8 Avant 1.8 TFSI 160KM 118kW 2008-2011
  • silnik
Witam! Borykam się z dość denerwującym problemem. Otóż podczas postoju w samochodzie odczuwa się delikatne drżenie. Drżenie również jest wyczuwalne na lewarku zmiany biegów (czasami widać jak lewarek delikatnie drży). Nie ma znaczenia czy samochód jest rozgrzany czy też nie. Sprawdzałem VCDS - błędów brak. Rozrząd, świece, eksploatacja - niedawno wymienione. Sprawdzałem poduszki silnika i skrzyni, są w porządku. Robiłem test dwumasu - również w testach drogowych wyszło ok. Czy ktoś miał podobny problem lub wie o co może chodzić? Cały czas jakoś nie daje mi spokoju ta skrzynia biegów - wydaje mi się, iż problem pochodzi właśnie z niej.
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Świeca zapłonowa.
  • Audi A4 B8 Limousine 1.8 TFSI 160KM 118kW 2008-2011
  • silnik
Występowanie usterki:
Po 14000 przebiegu padła świeca zapłonowa. Usuwanie usterki trwało 4 dni!!!. W tym czasie dysponowałem autem zstępczym ale to totalna porażka. Na początek zholowano samochód do Servisu który nie ma autoryzacji do napraw gwarancyjnych (późny wieczór piątek błąd pracowników Assistans Audi),w sobotę przeholowano go do Serwisu z atoryzacją ale jedynego w Warszawie który nie pracuje w sobotę (Szewczyk). W poniedziałek samochód nie został zdiagnozowany(brak mocy przerobowych lub chęci do naprawy gwarancyjnej), wtorek kłopoty z diagnozą komputery nie wskazują takich usterek. Późnym popołudniem odebrałem samochód z Serwisu. Generalnie do samochodu nie mam uwaga spisuje się bardzo dobrze zgodnie z oczekiwaniami.
gubi zapłon po ssaniu
  • Audi A4 B8 Limousine
  • silnik
witam, mam taki problem ze sprowadzonym audi, a mianowicie jak zejdzie ze ssania pracuje normalnie a jak raz dodam gazu to potem już gubi zapłon i się dławi na wolnych obrotach( przy dodawaniu gazu jest idealnie) dopóki nie zagrzeje się do normalnej temperatury ok 90stopni i pracuje idealnie... proszę pomóżcie. i tu pytanie także do acbot bo on wypowiadał się o takim audi że kostka była luźna, czy twoje objawy wyglądały tak samo?? dodam że elektronik sprawdzał na kompie i powiedział ze z tej strony ok. proszę o pomoc
Oczekuje na rozwiązanie
Audi A4 B8 Limousine