Szukaj

Informacje o Audi A6 C5 Avant 1.9 TDI 110KM 81kW 1998-2001

Lata produkcji: 1998 – 2001
Segment: Wyższa klasa średnia
Druga generacja A6 oznaczona symbolem C5 była produkowana w latach 1997-2004. Model na dobre ugruntował pozycję Audi w klasie wyższej. W porównaniu do swojego poprzednika, samochód wyróżniał się nową, jeszcze bardziej opływową i elegancką sylwetką, w stylu fastback. W 2001 roku model przeszedł drobny face-lifting. „A-szóstka” zajęła trzecie miejsce w konkursie na Europejski Samochód Roku 1998, była też druga w amerykańskiej edycji plebiscytu, a magazyn „Car and Driver” dwukrotnie (lata 2000 i 2001) zaliczał ją do dziesiątki najlepszych aut.
czytaj więcej
Powagosław
Byli tacy, dla których poprzednie A6 wyglądało jak marzenie, choć częściej na pytanie o stylistykę tego modelu, mówiło się: „Ok, ale to Audi”. Nowemu A6 wyrosły pazury. I ciągle to jest Audi. ~Powagosław
Luzacjusz
Jeden z niewielu w motoryzacji przykładów wprowadzania kolejnych generacji modelu na zasadzie niekończącego się faceliftingu. Ten, trzeba przyznać, jest chyba najbardziej udany z dotychczasowych, jakkolwiek A6 wciąż pozostaje obrzydliwie akuratny. ~Luzacjusz

Dane techniczne Audi A6 C5 Avant 1.9 TDI 110KM 81kW 1998-2001

Produkowany od 1998 do 2001 roku
Pojemność skokowa 1896 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 110 KM (81 kW) przy 4150 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 235 Nm przy 1900 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 20,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 79,5 x 95,5 mm
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5

Oceny Audi A6 C5 Avant 1.9 TDI 110KM 81kW 1998-2001

Liczba ocen: 33
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(89%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie + Ergonomia

Wady

- Wyciszenie - Poważne usterki - Drobne usterki

Wybrane oceny

4,6
~Dawid ^_^
Avant 1.9 TDI 110KM 81kW
Audi A6 C5
Auto bardzo udane, aczkolwiek wymaga dużego wkładu finansowego na początek, jeżeli chcesz być go pewny. Trzeba być przygotowanym na wydanie jakiś 3-4 tyś. na dzień dobry. Potem, odpukać, żadnych poważnych usterek, tylko lać i jeździć (należy pamiętać o płynach i filtrach). Pomimo wieku (17 lat) wciąż cieszy oko i jestem z niego dumny. Lubię na niego patrzeć. Uwielbiam nim jeździć. Nie żałuję ani złotówki wydanej na zakup i początkowe wymiany części. Jeżeli będziesz o niego dbać, na pewno posłuży Ci jeszcze przez długi okres czasu.
4,4
~Waldemar
Avant 1.9 TDI 110KM 81kW
Audi A6 C5
Moja ocena. Zaraz po zakupie auta musimy być przygotowani na wydanie około 2.5 tyś zł w porywach do 4-6 tyś zł (mowa o tym pózniej) na przygotowanie auta do poprawnej eksploatacji. Po tym czynnościach możemy się cieszyć tanim, ekonomicznym samochodem. Takie są realia i musimy być tego świadom. Być może dlatego mówię o tak wysokich kosztach, gdyż dla mnie auto to moje oczko w głowie, służy mi do wyjazdów zagranicznych i dlatego nie mogę sobie pozwolić na zamienniki czy jakiekolwiek zaniedbania. Dlatego warto się zastanowić jakie będzie przeznaczenie auta i czy na pewno, Audi w tej konfiguracji ( z silnikiem diesla) będzie w pełni wykorzystane ( duża ilość km).
4,8
~Borys
Avant 1.9 TDI 110KM 81kW
Audi A6 C5
Posiadam to auto od 2006 roku (8 lat) i caly czas jestem z niego zadowolony. Osobiscie sprowadzilem je z Berlina od prywatnego wlasciciela z przebiegiem 137 tkm. Nic powaznego sie w nim nie zepsulo przez te lata. Nie duzo pali jak na swoje gabaryty (ok.5 trasa / ok.7 miasto), jest wygodne i wystarczajaco szybkie jak na te 110KM. Teraz sluzy jako autko na miasto albo do krotkich wycieczek poza i sprawuje sie w tej roli idealnie. Kiedys byl samochodem na dlugie trasy i tez sie w tej roli sprawdzal. Podsumowujac A6 C5 z tym silnikiem to po prostu bardzo udany samochod i jedynym jego problemem moze w pewnym momencie byc po prostu tylko wiek i zwiazane z nim ogolne wyeksploatowanie.

Raporty spalania Audi A6 C5 Avant 1.9 TDI 110KM 81kW 1998-2001

Liczba raportów: 40
Średnie spalanie dla Audi A6 C5 Avant 1.9 TDI 110KM 81kW 1998-2001
6,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,7
Avant 1.9 TDI 110KM 81kW
Audi A6 C5
Kosz utrzymania mogą być różne, wiele zależy jakie się auto kupiło. Do podstawowych kosztów, które poniesiemy, po kupnie należy bezwzględnie zaliczyć: Rozrząd kompletny, napinacz paska wielorowkowego, rolka i pasek klimatyzacji (koszt oryginalnych części to około 1000zl), wymiana oleju z filtrami powietrza/oleju/klimatyzacji 300zł. Do dodatkowych kosztów można zaliczyć regeneracja alternatora 275 zł (podczas prac przy rozrządzie auto jest rozebrane i warto to zrobić), sprawdzenie i nabicie układu klimatyzacji 150zł. Klocki przód TWR 180zł, tył zamiennik 60zl. Dodatkowo pojedyncze elementy zawieszenia przedniego jak i tylnego. Poprawki blacharko - lakiernicze. Oczywiście do powyższych kwot należy dodać koszty robocizny. Tak wygląda normalna eksploatacja samochodu Audi A6 1.9 TDI AFN. W moim przypadku suma wszystkich kwot przez rok czasu wyniosła 6000 tyś zł. ( 4200 zł czynności obsługowe, na oryginalnych częściach, 1800 zł awarie nie przewidziane - pompa wtryskowa, hamulcowa, przepływomierz)
6,9
Avant 1.9 TDI 110KM 81kW
Audi A6 C5
Tu jest temat rzeka, jak auto było nowe to wydaje mi się że to niedościgniony wzór pod względem kosztów utrzymania. Sporadyczne awarie zdarzają się najlepszym. Ale gdy przebieg zbliża się do magicznych 200 000 tys km to zaczyna się robić studnia i najlepiej przygotować 10 000 zł na naprawy. Tak tak, kupno takiego auta czy VW Passat czy Audi ogólnie z silnikiem 1.9 tdi + wielowahaczowe zawieszenie to jedno ale 10 000 potrzebne na naprawy bez problemu. Ponieważ stopniowo poddają się: turbina, pompa wtryskowa, wtryskiwacze, sprzęgło + dwumas + cała masa problemów z elektryką min szyby, pakiet oświetlenia ale to przez przeklęte zamki drzwi które mają po 5 mikrostyczników, bez sprytnego elektryka to zostaje wam tylko zakup zamka używanego bez gwarancji a nowy to koszta są jak w NASA
6,9
Avant 1.9 TDI 110KM 81kW
Audi A6 C5
1.9 TDI 110 km automat. W trasie najmniej żłopnął 5,3/100 km. trasa ok 100 km. Gdy jechałem ponad 800 km polskimi krajowymi drogami (w nocy) przy małym ruchu średnio 93 km/h (60-120 km/h) spalił mi 5,8 l/100. Moim zdaniem dobry wynik jak na automat i w miarę szybką podróż. Co do spalania w mieście, przy oszczędnej jeździe można zejść do nawet 7/100 km a przy normalnej jeździe wyjdzie 8/100 km. Przy ostrzejszej jeździe auto spali spokojnie nawet 9-9,5l/100km. W automacie trzeba uważać na wskazówkę obrotomierza.

Usterki Audi A6 C5

Liczba wpisów: 63
Rdza w "ocynkowanym" audi
  • Audi A6 C5 Avant 2.8 V6 193KM 142kW 1997-2001
  • części blacharskie
Występowanie usterki:
Już przy rozglądaniu się za tym modelem wiedziałem, że ocynk to on ma tylko na papierze. W tym modelu często gniją/rdzewieją przednie i tylne błotniki (tylne tylko w Avant'cie bo nie posiadają chlapaczy przez co robią się odpryski i wdziera się rdza. Polecam zamontować chlapacze z Sedana, pasują bez problemu)wewnątrz drzwi pod listwami i dach. Tak w tym modelu rdza wychodzi nawet na dachu, a dokładniej w okolicach relingów oraz w kanałach odprowadzających wodę. Najśmieszniejsze jest to, że Golfy III, które cierpią na słabe blachy (tylko te powyżej 92', wczesne modele miały nawet ocynk) radzą sobie z korozją równie "dobrze" jak Audi a6 c5.
Pompa paliwowa od diesla.
  • Audi A6 C5
  • inne
Występowanie usterki:
Witam Mam Audi A6 C5 2,8 quattro 193KM w gazie i mam duży problem z odpaleniem tego auta. Sprzedający mi to auto powiedział mi że jest w nim pompka od diesla i to jest powód tego że samochód odpala mi po 5-7 kręceniu wyczerpując sporo akumulatora... Problem powtarza się kiedy samochód stoi nie odpalany przez dłuższy czas bo paliwo schodzi z obiegu. Mechanik jeden powiedział mi, że wystarczy coś poprzekładać przy kabelkach i będzie działać poprawnie, ponieważ dieslowska pompka podaje paliwo w prawo a benzynowska w lewo. Najlepiej pewnie będzie kupić pompkę od benzyny, mechanik od gazu próbował założyć jakich elektro zwór uniemożliwiający zejście paliwa z obiegu ale na marne. Proszę o pomoc
Ginące kierunki
  • Audi A6 C5 Sedan 3.7 V8 260KM 191kW 1999
  • instalacja elektryczna
Po przełączeniu drążka kierunków, migacz mignął 3 lub 2 razy i zamilkł. Innym razem migacz działał jakby niby nic a innym razem znów 1, 2 lub 3 i cisza Przerywacz kierunków znajduję się we włączniku świateł awaryjnych. Powodem nie działania kierunków lub nie właściwej pracy kierunków są wypalone bądź przekrzywione styki przekaźnika. Zdemontowałem włącznik awaryjny i rozebrałem go prawie na części pierwsze. Przeczyściłem styki i lekko podgiąłem. Złożyłem w odwrotniej kolejności i od 3 miesięcy działa jak nowy. Szczegóły naprawy ściagnięte z netu: http://surowy.studentlive.pl/audi/kierunki.doc oraz mój wpis na aWc: http://www.autocentrum.pl/awc/dzienniki-pokladowe/audi-a6/naprawa-przelacznika-swiatel-awaryjnych-15273/
Oczekuje na rozwiązanie
Audi A6 C5 Avant