Szukaj

Informacje o Audi A6 C5 Sedan 2.7 V6 biturbo 250KM 184kW 2001-2004

Lata produkcji: 2001 – 2004
Segment: Wyższa klasa średnia
Druga generacja A6 oznaczona symbolem C5 była produkowana w latach 1997-2004. Model na dobre ugruntował pozycję Audi w klasie wyższej. W porównaniu do swojego poprzednika, samochód wyróżniał się nową, jeszcze bardziej opływową i elegancką sylwetką, w stylu fastback. W 2001 roku model przeszedł drobny face-lifting. „A-szóstka” zajęła trzecie miejsce w konkursie na Europejski Samochód Roku 1998, była też druga w amerykańskiej edycji plebiscytu, a magazyn „Car and Driver” dwukrotnie (lata 2000 i 2001) zaliczał ją do dziesiątki najlepszych aut.
czytaj więcej
Powagosław
Byli tacy, dla których poprzednie A6 wyglądało jak marzenie, choć częściej na pytanie o stylistykę tego modelu, mówiło się: „Ok, ale to Audi”. Nowemu A6 wyrosły pazury. I ciągle to jest Audi. ~Powagosław
Luzacjusz
Jeden z niewielu w motoryzacji przykładów wprowadzania kolejnych generacji modelu na zasadzie niekończącego się faceliftingu. Ten, trzeba przyznać, jest chyba najbardziej udany z dotychczasowych, jakkolwiek A6 wciąż pozostaje obrzydliwie akuratny. ~Luzacjusz
Produkowany od 2001 do 2004 roku
Pojemność skokowa 2671 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 250 KM (184 kW) przy 5800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 350 Nm przy 1800-4500 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 30
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 81 x 86,4 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Dodatkowe informacje silnik wyposażony w dwie turbosprężarki
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4 quattro
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Silnik + Ergonomia

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Karoseria - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie dla Audi A6 C5 Sedan 2.7 V6 biturbo 250KM 184kW 2001-2004
14,4
l/100 km
15,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

16,2
Sedan 2.7 V6 biturbo 250KM 184kW
Audi A6 C5
Samochód prowadzi się świetnie. Lecz do ekonomicznych nie należy. Na drodze ekspresowej 2 x 300 km, latem z klimatyzacją, przy jeździe śr. 110-120 km/h + wyprzedzenia do 140 km/h spalanie wynosi 10.7l/100km 95PB. W zimie, w mieście na krótkie dystansy jest dramat 20-23l/100km. Czy pojazd jest godny polecenia - zdecydowanie tak! Ale zależy: Jeżeli potrzebujemy do codziennej jazdy do pracy szczególnie w mieście - odradzam całkowicie! Autko jest idealnie na osób, które nie potrzebują codziennie samochodu, jednak czasami lubią wyskoczyć na trasę. Mamy tu do czynienia z Audi A6, komfort prowadzenia, pojemność samochodu jest rozumiana sama przez się. Nowe Audi A6 o podobnej konfiguracji to koszt na dziś ok. 300 000 zł. A6 równo z 20 letnim stażem jest wstanie konkurować nawet z nowymi samochodami. Moja wersja ma automatyczną klimatyzację 2-strefową, wszystkie szyby elektryczne, szyberdach, skóry i przede wszystkim automatyczną skrzynię biegów. W nowych autach za 40-80k zł o takich rzeczach można jedynie się głęboko rozmarzyć ;-) już nie wspomnę o silniku heh. A dziś takie pełnoletnie auto w super konfiguracji możemy kupić wręcz za kilka tysięcy złotych. Sprawa jasna, że trzeba będzie pewnie i kolejne kilka włożyć w naprawę, ale w sumie i tak wyjdzie bardzo przyzwoicie. Sam silnik w tym samochodzie jest wart mniej więcej tyle co on cały :-D. Ze względu na bardzo wysokie spalanie nie cieszy się popularnością, te same modele z "fajnymi" silnikami są na start droższe o kilka tysięcy. Podsumowując, za śmieszne pieniądze możemy mieć samochód klasy E z mocnym silnikiem (choć nie wolno nam oczywiście oczekiwać dynamiki silnika z taką samą mocą 15 lat młodszego). Nic w przyrodzie nie ginie, więc niskie koszta kupna trzeba będzie rozszerzyć o duże koszta paliwa. I tak wracając do tego od czego zacząłem, dla niektórych taki samochód to będzie wygrana, a dla innych przegrana. (Silnik)
12,7
Sedan 2.7 V6 biturbo 250KM 184kW
Audi A6 C5
Jeśli chodzi o zużycie paliwa odsyłam do raportów spalania (8-20 l/100 km) Podam dla porównania koszty części - zamienników, które miałem okazję kupić. Tarcze przód ATE 210 PLN/szt. -//- tył 130 PLN/szt. Klocki przód ATE 230 PLN/kpl. Olej około 7 l, filtry; oleju 50 PLN, powietrza 40 PLN Regeneracja turbin 1200 zł/szt - a są 2. Zawieszenie przód około 1200 PLN/kpl Poduszki pod silnikiem 320 zł/szt sprzęgło 600 zł/ kpl koło dwumasowe 1700 zł/szt (Silnik)
16,3
Sedan 2.7 V6 biturbo 250KM 184kW
Audi A6 C5
LPG 12 minimum na trasie jazda dziadka, maks w mieście 20, natomiast średnia to 15.45 LPG i 1 litr PB na 100. (Silnik)

Usterki Audi A6 C5

Liczba wpisów: 70
Rdza w "ocynkowanym" audi
  • Audi A6 C5 Avant 2.8 V6 193KM 142kW 1997-2001
  • części blacharskie
Występowanie usterki:
Tak 32
Nie 9
Już przy rozglądaniu się za tym modelem wiedziałem, że ocynk to on ma tylko na papierze. W tym modelu często gniją/rdzewieją przednie i tylne błotniki (tylne tylko w Avant'cie bo nie posiadają chlapaczy przez co robią się odpryski i wdziera się rdza. Polecam zamontować chlapacze z Sedana, pasują bez problemu)wewnątrz drzwi pod listwami i dach. Tak w tym modelu rdza wychodzi nawet na dachu, a dokładniej w okolicach relingów oraz w kanałach odprowadzających wodę. Najśmieszniejsze jest to, że Golfy III, które cierpią na słabe blachy (tylko te powyżej 92', wczesne modele miały nawet ocynk) radzą sobie z korozją równie "dobrze" jak Audi a6 c5.
4 komentarze
Pompa paliwowa od diesla.
  • Audi A6 C5
  • inne
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 1
Witam Mam Audi A6 C5 2,8 quattro 193KM w gazie i mam duży problem z odpaleniem tego auta. Sprzedający mi to auto powiedział mi że jest w nim pompka od diesla i to jest powód tego że samochód odpala mi po 5-7 kręceniu wyczerpując sporo akumulatora... Problem powtarza się kiedy samochód stoi nie odpalany przez dłuższy czas bo paliwo schodzi z obiegu. Mechanik jeden powiedział mi, że wystarczy coś poprzekładać przy kabelkach i będzie działać poprawnie, ponieważ dieslowska pompka podaje paliwo w prawo a benzynowska w lewo. Najlepiej pewnie będzie kupić pompkę od benzyny, mechanik od gazu próbował założyć jakich elektro zwór uniemożliwiający zejście paliwa z obiegu ale na marne. Proszę o pomoc
Ginące kierunki
  • Audi A6 C5 Sedan 3.7 V8 260KM 191kW 1999
  • instalacja elektryczna
Po przełączeniu drążka kierunków, migacz mignął 3 lub 2 razy i zamilkł. Innym razem migacz działał jakby niby nic a innym razem znów 1, 2 lub 3 i cisza Przerywacz kierunków znajduję się we włączniku świateł awaryjnych. Powodem nie działania kierunków lub nie właściwej pracy kierunków są wypalone bądź przekrzywione styki przekaźnika. Zdemontowałem włącznik awaryjny i rozebrałem go prawie na części pierwsze. Przeczyściłem styki i lekko podgiąłem. Złożyłem w odwrotniej kolejności i od 3 miesięcy działa jak nowy. Szczegóły naprawy ściagnięte z netu: http://surowy.studentlive.pl/audi/kierunki.doc oraz mój wpis na aWc: http://www.autocentrum.pl/awc/dzienniki-pokladowe/audi-a6/naprawa-przelacznika-swiatel-awaryjnych-15273/
Oczekuje na rozwiązanie
Audi A6 C5 Sedan