Szukaj

Informacje o Audi A6 C5 Sedan 2.8 30V quattro 193KM 142kW 1997-2001

Lata produkcji: 1997 – 2001
Segment: Wyższa klasa średnia
Druga generacja A6 oznaczona symbolem C5 była produkowana w latach 1997-2004. Model na dobre ugruntował pozycję Audi w klasie wyższej. W porównaniu do swojego poprzednika, samochód wyróżniał się nową, jeszcze bardziej opływową i elegancką sylwetką, w stylu fastback. W 2001 roku model przeszedł drobny face-lifting. „A-szóstka” zajęła trzecie miejsce w konkursie na Europejski Samochód Roku 1998, była też druga w amerykańskiej edycji plebiscytu, a magazyn „Car and Driver” dwukrotnie (lata 2000 i 2001) zaliczał ją do dziesiątki najlepszych aut.
Powagosław
Byli tacy, dla których poprzednie A6 wyglądało jak marzenie, choć częściej na pytanie o stylistykę tego modelu, mówiło się: „Ok, ale to Audi”. Nowemu A6 wyrosły pazury. I ciągle to jest Audi. ~Powagosław
Luzacjusz
Jeden z niewielu w motoryzacji przykładów wprowadzania kolejnych generacji modelu na zasadzie niekończącego się faceliftingu. Ten, trzeba przyznać, jest chyba najbardziej udany z dotychczasowych, jakkolwiek A6 wciąż pozostaje obrzydliwie akuratny. ~Luzacjusz

Dane techniczne Audi A6 C5 Sedan 2.8 30V quattro 193KM 142kW 1997-2001

Produkowany od 1997 do 2001 roku
Pojemność skokowa 2771 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 193 KM (142 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 280 Nm przy 3200 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 30
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4 quattro
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 5

Oceny Audi A6 C5 Sedan 2.8 30V quattro 193KM 142kW 1997-2001

Liczba ocen: 17
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Silnik + Skrzynia biegów

Wady

- Wyciszenie - Koszty utrzymania - Karoseria

Wybrane oceny

4,7
~pantego
Sedan 2.8 30V quattro 193KM 142kW
Audi A6 C5
Autem jeździ się wspaniale, nie trzeba się zastanawiać przed wyprzedzaniem , po prostu wciska się gaz i jedzie. Jest to auto dla tych którzy cenią sobie komfort prowadzenia. Model z najlepszych lat motoryzacji, 17 lat i zero rdzy, a na dzisiejsze auta gwarancja na lakier to 3 lata.. W środku dużo miejsca, zarówno z przodu, i z tyłu, a za tym jeszcze ogromny bagażnik, wszystko jest dopracowane i przemyślane, auto idealnie wyciszone. Podsumowując jest to ekskluzywna limuzyna z zacięciem sportowym.
4,4
~adam kanas
Sedan 2.8 30V quattro 193KM 142kW
Audi A6 C5
pragne zaznaczyc iz mieszkam e usa audi kupilemgdy mialo 62tys km bardzo dobrze mi sie tym autem jezdzi , pragne dodac ze jestem zachwycony z serwisu Laurel audi gdzie naprawde szanuje sie klienta ,a uslugisa na najwyzszym paziomie.Wciagu 14miesiecyzrobilem 60tys km bez zadnych powazniejszych komplikacji.po prostu to jest dobre auto AUDI A6 2.8QUATRO WERSJA AMERYKANSKA (wszystkie dodatki) Zamoje auto zaplacilem24000$ , aod firmy dostalem gwarancje (od zdezaka do zdezaka )na 100tys milczyli na 160tys km
3,6
~Kamil
Sedan 2.8 30V quattro 193KM 142kW
Audi A6 C5
Auto prowadzi się jak tramwaj po szynach, nie jest jakoś specjalnie drogie w utrzymaniu. Generalnie jestem zadowolony z niego, choć układ hamulcowy w moim przypadku nie jest rewelacyjny. Ogólnie auto hamuje, ale nie jest to, czego bym oczekiwał po samochodzie tej klasy. Ostatecznie padł mi silnik, a koszt jego naprawy raczej mija się z celem, więc prawdopodobnie będę zmieniał auto na jakieś inne, jednak jeżeli wszystko byłoby w porządku, mogę z czystym sumieniem polecić taki egzemplarz.

Raporty spalania Audi A6 C5 Sedan 2.8 30V quattro 193KM 142kW 1997-2001

Liczba raportów: 27
Średnie spalanie dla Audi A6 C5 Sedan 2.8 30V quattro 193KM 142kW 1997-2001
13,6
l/100 km
14,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

14,7
Sedan 2.8 30V quattro 193KM 142kW
Audi A6 C5
Ogólnie nie jest to oszczędne auto ale, z instalacją gazową naprawdę daje rade. Koszt przejechania 100km jest porównywalny z silnikami 1.6/ 1.8 które mają o połowe mniejszą moc. Mam automatyczna skrzynie i Quattro także przez to też spalanie jest podwyższone myśle że przednio napędówką z manualem da sie zejsć poniżej 10 L na trasie, ale za to tracimy na prowadzeniu i wygodzie :). Quattro jest naprawde ciekawym napędem, jeżdzę również mercedesem CLK który też bardzo dobrze sie prowadzi ale na ostrzejszych zakrętach nie dorównuje A6. Moim zdaniem A6 mogłoby być trochę bardziej nadsterowne ale to tylko moja opinia. Częsci nie są tanie, jest dosć awaryjne chyab najbardziej awaryjne ze wszystkich aut jakie miałem, bardzo często można trafić na bardzo nietypowe, wręcz magiczne usterki trudne do ustalenia przez zwykłęgo użytkownika. Mimo wszystko jest to fajne autko można jechać nim 200km/h na tempomacie i bez problemu sobie radzi, oczywiście spalanie wyjdzie nam wtedy ok. 28 L LPG ale emocje niestety kosztują :)
11,3
Liczba komentarzy: 1
Sedan 2.8 30V quattro 193KM 142kW
Audi A6 C5
Samochod posiadam od 2 lat i zrobilem nim 30 tys. km. Nigdy nie mialem awarii i w sumie to nic sie w nim nie popsulo. Zaraz po kupnie wymienilem kompletny rozrzad - koszt okolo 1100 z robocizna na orginalnych czesciach - czy to drogo? za diesla 1.9 tdi wyjdzie podobna kwota. Po za tym tylko koszty eksploatacyjne: tarcze, klocki, wymienilem rowniez 2 wahacze ktore sie wybily oraz koncowki drazka kierowniczego. W samochodzie mam instalacje lpg, ktora regularnie serwisowana nie sprawia zadnych klopotow - a koszt przejechania 100 km to okolo 33 zl. Mozna wiec powiedziec ze samochod jest wbrew pozorom ekonomiczny.
17,1
Sedan 2.8 30V quattro 193KM 142kW
Audi A6 C5
Witam, ja czytam te raporty to jestem w szoku...Jestem ciekawy czy podane wartości spalania są prawdziwe , a ja jeżdżę innym autem niż wy panowie/panie. Owszem mój jest z USA i ma moc z książki 200KM a nie 193KM ale różnice nie powinny być tak duże. Mam tez pytanie , kto z was jeździ tym autem w trasie do 120km/h :) przecież to męka a nie jazda, chyba że mówimy o krajowej 11 :) i kto z was potrafi się powstrzymać od naciśniecia magicznego przycisku przy full gazie pod pedałem przy wyprzedzaniu w automacie. Kolejna sprawa, czytałem o 7,5 sek do 100km/h - przesada:) mierzyłeś kolego ? mój na 17 calowych felgach ma około 9 sek. a max w Polsce na A4 215 - trzeba naprawdę poczekać przy quattro aby zrobic ponad 200km/h. Dodoam, że stan silnika oraz zawieszenia etc. jest pod stałym moim dozorem, wszystko jest wymienione co ma być oleje , płyny równiez w skrzyni, filtry , idt.itd. oceniam jego stan jako wzorowy...to są jego osiagi i prawdziwe spalanie. Jeśli może byc inaczej to z checia sie spotkam i porozmawiam. Być może jest coś nie tak w mojej szczerości :) pozdrawiam!

Usterki Audi A6 C5

Liczba wpisów: 63
Rdza w "ocynkowanym" audi
  • Audi A6 C5 Avant 2.8 V6 193KM 142kW 1997-2001
  • części blacharskie
Występowanie usterki:
Już przy rozglądaniu się za tym modelem wiedziałem, że ocynk to on ma tylko na papierze. W tym modelu często gniją/rdzewieją przednie i tylne błotniki (tylne tylko w Avant'cie bo nie posiadają chlapaczy przez co robią się odpryski i wdziera się rdza. Polecam zamontować chlapacze z Sedana, pasują bez problemu)wewnątrz drzwi pod listwami i dach. Tak w tym modelu rdza wychodzi nawet na dachu, a dokładniej w okolicach relingów oraz w kanałach odprowadzających wodę. Najśmieszniejsze jest to, że Golfy III, które cierpią na słabe blachy (tylko te powyżej 92', wczesne modele miały nawet ocynk) radzą sobie z korozją równie "dobrze" jak Audi a6 c5.
Pompa paliwowa od diesla.
  • Audi A6 C5
  • inne
Występowanie usterki:
Witam Mam Audi A6 C5 2,8 quattro 193KM w gazie i mam duży problem z odpaleniem tego auta. Sprzedający mi to auto powiedział mi że jest w nim pompka od diesla i to jest powód tego że samochód odpala mi po 5-7 kręceniu wyczerpując sporo akumulatora... Problem powtarza się kiedy samochód stoi nie odpalany przez dłuższy czas bo paliwo schodzi z obiegu. Mechanik jeden powiedział mi, że wystarczy coś poprzekładać przy kabelkach i będzie działać poprawnie, ponieważ dieslowska pompka podaje paliwo w prawo a benzynowska w lewo. Najlepiej pewnie będzie kupić pompkę od benzyny, mechanik od gazu próbował założyć jakich elektro zwór uniemożliwiający zejście paliwa z obiegu ale na marne. Proszę o pomoc
Ginące kierunki
  • Audi A6 C5 Sedan 3.7 V8 260KM 191kW 1999
  • instalacja elektryczna
Po przełączeniu drążka kierunków, migacz mignął 3 lub 2 razy i zamilkł. Innym razem migacz działał jakby niby nic a innym razem znów 1, 2 lub 3 i cisza Przerywacz kierunków znajduję się we włączniku świateł awaryjnych. Powodem nie działania kierunków lub nie właściwej pracy kierunków są wypalone bądź przekrzywione styki przekaźnika. Zdemontowałem włącznik awaryjny i rozebrałem go prawie na części pierwsze. Przeczyściłem styki i lekko podgiąłem. Złożyłem w odwrotniej kolejności i od 3 miesięcy działa jak nowy. Szczegóły naprawy ściagnięte z netu: http://surowy.studentlive.pl/audi/kierunki.doc oraz mój wpis na aWc: http://www.autocentrum.pl/awc/dzienniki-pokladowe/audi-a6/naprawa-przelacznika-swiatel-awaryjnych-15273/
Oczekuje na rozwiązanie
Audi A6 C5 Sedan