Szukaj

Informacje o Audi A6 C6 Limousine 2.4 V6 24V 177KM 130kW 2004-2008

Lata produkcji: 2004 – 2008
Segment: Wyższa klasa średnia
Duże auto, duże silniki? Niezupełnie. Najmniejsza „benzyna” TFSI ma 2.0l pojemności i aż 170KM – dzięki doładowaniu. A6 jest dość ciężki, ale dzięki 280Nm osiąganym już przy 4300obr/min rozpędza się całkiem żwawo i jest oszczędny – średnio 9-10l/100km nie powinno być trudne do osiągnięcia. To prawda, że im większe auto, tym rozsądniej jest wziąć diesla, dlatego inne motory benzynowe, nad którymi warto „zerwać nockę” oferują coś, czego paleta motorów wysokoprężnych nie przewiduje – naprawdę dużą moc. Audi ma 3 takie jednostki: 3.2 FSI o mocy 255KM – czuć, że cała gromadka koni jest posłuszna i tylko czeka, aż przejedzie się im ostrogą po boku. Odwdzięczą się większym łykiem paliwa, jednak nie tak dużym, jak w 4.2 FSI V8. 350KM musi kosztować, choć w stosunku do oferowanych możliwości nie jest źle. Do tego ten dźwięk... . Na szczycie znajduje się 5.2l, 435KM i 10 cylindrów w układzie V. Pochodzenie? Lamborghini Gallardo. To jednak motor dla wybranych – jeśli zależy wam na osiągach i spalaniu, to warto przejrzeć diesle – są dobre. W stronę 2.0 TDI 140KM nawet nie patrzcie – zaśniecie za kierownicą. Lepiej odłożyć trochę przez rok i wziąć 2.7 TDI 180KM/190KM – bardzo żwawy, o miłym brzmieniu, a przy tym oszczędny, dlatego miażdży podobne motory benzynowe. Ponadto może napędzać wszystkie koła. Mocniejszy, 3.0 TDI o ponad 230KM jest oczywiście jeszcze lepszy, ale czy jest sens dopłacać za niewiele lepsze osiągi? Jeśli pliczek banknotów nie robi wam większej różnicy, to warto.
czytaj więcej
Powagosław
Byli tacy, dla których poprzednie A6 wyglądało jak marzenie, choć częściej na pytanie o stylistykę tego modelu, mówiło się: „Ok, ale to Audi”. Nowemu A6 wyrosły pazury. I ciągle to jest Audi. ~Powagosław
Luzacjusz
Jeden z niewielu w motoryzacji przykładów wprowadzania kolejnych generacji modelu na zasadzie niekończącego się faceliftingu. Ten, trzeba przyznać, jest chyba najbardziej udany z dotychczasowych, jakkolwiek A6 wciąż pozostaje obrzydliwie akuratny. ~Luzacjusz

Dane techniczne Audi A6 C6 Limousine 2.4 V6 24V 177KM 130kW 2004-2008

Produkowany od 2004 do 2008 roku
Pojemność skokowa 2393 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 177 KM (130 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 230 Nm przy 3000-5000 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 81 x 77,4 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6

Oceny Audi A6 C6 Limousine 2.4 V6 24V 177KM 130kW 2004-2008

Liczba ocen: 18
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(94%)

Zalety

+ Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny

Wady

- Stosunek jakość/cena - Drobne usterki - Koszty utrzymania

Wybrane oceny

2,3
~Kuba
Limousine 2.4 V6 24V 177KM 130kW
Audi A6 C6
Auto jest piękne i przestronne. To w zasadzie tyle. Samochód kupiony jako używany, ale z pewnego źródła. Kupiłem auto od krewnego, który użytkował to auto od nowości. Wiedziałem wszystko o historii napraw, więc byłem w miarę zorientowany. Niestety tylko w miarę. Zdecydowałem sie na ten silnik, bo miał dobre opinie. Okazało się, że w stosunku do starego 2.4 jest beznadziejny. Ale od początku- Zachowałem sie jak amator, bo zachwyciłem się kulturą pracy silnika V6 ( jak w każdym V6), poteżnym wnętrzem i gigantycznym bagażnikiem. Oprócz tego- świetnie wykonana deska rozdzielcza i niezłe wyposażenie. Później przyszło ochłodzenie. najpierw wysiadł nastawnik rozrządu( chyba dobrze piszę) niby auto ma łańcuch, a naprawa ponad 8 tys z wymiana łańcucha. Później pompa ABS, z resztą kilkukrotnie. Za każdym razem prawie 1 tys. zł. Przestają działać najbardziej oczywiste elementy wnętrza. Zawieszenie jest mało trwałe i drogie. Wycierają się plastiki na konsoli środkowej.Zepsuł się czujnik poziomu paliwa. I wiele innych usterek Do tego auto spala minimum 12 LPG mimo topowej instalacji. Potrafi też spalić w mieście 18. Materiał na boczkach drzwi wygląda jak w Kii. Biegi chodzą ciężko i nieprecyzyjnie- regularnie włączam V zamiast III. I największa wada- zawieszenie. Jest dość głośne i przede wszystkim sztywne. I nie chodzi o sprężystość jak w BMW, która jest równoznaczna z świetnym prowadzeniem. W Audi zawieszenie jest po prostu nieudane. ( mam opony o wysokim profilu)Nawet na włoskiej autostradzie auto non- stop podryguje. Wrażenie jest jak w aucie 2 klasy niżej. Niestety Mercedes i BMW robią dużo lepsze auta, takie, w których czuć klasęAudi to tylko VAG i to widać w użytkowaniu. To auto jest moim życiowym rozczarowaniem
4,6
~Luk
Limousine 2.4 V6 24V 177KM 130kW
Audi A6 C6
Świetne prowadzenie. Niektórzy mogą narzekać na zbyt sztywne zawieszenie, które daje się poczuć na wybojach, ale przyjemność i precyzja z jazdy w trasie rekompensuje to. Atrakcyjna linia nadwozia nadal przykuwa oko pomiędzy Skodami i VW na parkingach.. Wygodne fotele ( a'la kubełkowe w mojej wersji). Ogromny bagażnik. Dźwięk V6 refunduje wysokie koszty AMI (Audi Music Interface). Po żonie najlepszy wybór") Podsumowując Cztery Pierścienie Robią Wrażenie..
4,9
~Andrzej
Limousine 2.4 V6 24V 177KM 130kW
Audi A6 C6
Super auto pod każdym względem. Zakochałem się w tym silniku i tym modelu AUDI.

Raporty spalania Audi A6 C6 Limousine 2.4 V6 24V 177KM 130kW 2004-2008

Liczba raportów: 28
Średnie spalanie dla Audi A6 C6 Limousine 2.4 V6 24V 177KM 130kW 2004-2008
10,1
l/100 km
11,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,6
Limousine 2.4 V6 24V 177KM 130kW
Audi A6 C6
auto bardzo oszczędne przy normalnej jeździe można naprawdę taniutko jeździć....spalanie oleju około 0,2-0,25l na 1000KM w zależności od jazdy czy szybko czy wolno ja dużo po autostradach śmigam z dużymi prędkościami około 0,25 spali oleju przy takiej jeździe za 125zł około można zrobić nawet 450KM bez problemu przy normalnej jeździe instalacja gazowa STAG 300 wtryski hanna, auto powyżej prędkości 150km/h-200km/h zaczyna spalać znacznie więcej około 13,5L -14,5L na 100km w trasie ale przy tej prędkości nie ma się co dziwić :), jeszcze jedna ważna rzecz takie osiągi raczej tylko przy skrzyni multitronic....tiptronic spali moim zdaniem więcej a manual jeszcze więcej...skrzynia jes bardzo dobrze zaprogramowana trzyma auto przy prędkości kokoło 90km/h 1300-1400 obrotów...jak ktoś uważa że te raporty nie są wiarygodne ma tu odpowiedź dlaczego ....pozdrówki Coffe....AUDI....przewaga dzięki technice.... heheh
10,4
Limousine 2.4 V6 24V 177KM 130kW
Audi A6 C6
Bardzo fajny silnik, ale przy ciężkiej nodze musimy liczyć się z dość sporym spalaniem. Poza miastem bez problemu osiągniemy średnią spalania poniżej 10 litrów. Przy wyższej prędkości np. u mnie przy stałej prędkości 170-180km/h średnia spalania wynosi 12.5-13l/100km. W cyklu miejskim oraz dynamicznej jeździe 12-13l. Mimo wszystko silnik jak i samochód godny polecenia!
9,9
Limousine 2.4 V6 24V 177KM 130kW
Audi A6 C6
silnik super v6 robi swoje spalanie co ma jecac musi wypic ale pez przesady jedno co zauwazyłem to jazda agresywna zmniejsza spalanie i zdziwiłem sie ale rozmawiałem z znajomymi co maja takie silniki i tez potwierdzili ze nie opłaca sie jezdzic wolno .jestem bardzo zadowolony ,na razie nie znalazłem godnego zastepcy

Usterki Audi A6 C6

Liczba wpisów: 31
Dzwignia Tiptronic przy rozgrzanej skrzyni biegów działa z wyczuwalnym oporem.
  • Audi A6 C6 Limousine 3.0 V6 TDI 225KM 165kW 2004-2006
  • inne
Dzwignia Tiptronic przy rozgrzanej skrzyni biegów działa z wyczuwalnym oporem. Czasami przy rozgrzanej skrzyni biegów, po krotkim postoju istnieje trudność uruchomienia, pojawia sie komunikat przestaw dzwignie na park lub neutral, a dzwignia jest w tej pozycji. Audi dealer etc. rozkladaja rece. Co sie wiec dzieje? Czasami przy rozgrzanej skrzyni biegów, po krotkim postoju istnieje trudność uruchomienia, pojawia sie komunikat przestaw dzwignie na park lub neutral, a dzwignia jest w tej pozycji. Audi dealer etc. rozkladaja rece. Co sie wiec dzieje?
Oczekuje na rozwiązanie
Trzecie światło stop.
  • Audi A6 C6 Avant 2.4 V6 24V 177KM 130kW 2004-2008
  • nadwozie
Występowanie usterki:
w większości egzemplarzy wersji kombi występuje ten problem - po prostu lampa 3 stopu jest mniejsza od wnęki na nią, uszczelka z gąbki podwija się przez co po jakimś czasie zalewana wodą odmawia posłuszeństwa. Wymiany wymaga również kostka, którą trzeba kupić dodatkowo. Wymiana choć skomplikowana (samo wyjęcie lampy z klapy, trzeba zsunąć plastikową listewkę, która trzyma blaszki) może zostać wykonana we własnym zakresie i to dość szybko - ok. 30 min, w aso sama wymiana kosztuje ok 100PLN, polecam podklejenie nowej lampy silikonem sanitarnym, problem szybko nie powróci
2 komentarze
kontrolka silnika - bład pasów- gwałtowne wibracje silnika
  • Audi A6 C6 Avant 2.0 TDI 140KM 103kW 2005-2008
  • silnik
Witam Mam 4 letnie Audi a6 w kombi od jakiegos czasu zapala mi sie kontrolka silnika "check engine" po zresetowani błedu kontrolka znika po czym nastepnego dnia rano przy odpalani znów sie zapala objawia sie to gwałtownymi drganiami silnika na niskich obrotach wiec podpinam komputer a bład ktory pokazuje dotyczy napinacza tylnych posów auto jezdzi po serwisach wymieniaja przewody kostki elektryczne przez dzien jest spokój a nazajutrz to samo ja sam nie wiem co maja wspólnego pasy z ta kontrolka... prosze o pomoc DIAGNOZY BRAK
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Audi A6 C6 Limousine