Szukaj

Informacje o Audi A6 C6 Limousine 3.2 V6 FSI 255KM 188kW 2004-2008

Lata produkcji: 2004 – 2008
Segment: Wyższa klasa średnia
Duże auto, duże silniki? Niezupełnie. Najmniejsza „benzyna” TFSI ma 2.0l pojemności i aż 170KM – dzięki doładowaniu. A6 jest dość ciężki, ale dzięki 280Nm osiąganym już przy 4300obr/min rozpędza się całkiem żwawo i jest oszczędny – średnio 9-10l/100km nie powinno być trudne do osiągnięcia. To prawda, że im większe auto, tym rozsądniej jest wziąć diesla, dlatego inne motory benzynowe, nad którymi warto „zerwać nockę” oferują coś, czego paleta motorów wysokoprężnych nie przewiduje – naprawdę dużą moc. Audi ma 3 takie jednostki: 3.2 FSI o mocy 255KM – czuć, że cała gromadka koni jest posłuszna i tylko czeka, aż przejedzie się im ostrogą po boku. Odwdzięczą się większym łykiem paliwa, jednak nie tak dużym, jak w 4.2 FSI V8. 350KM musi kosztować, choć w stosunku do oferowanych możliwości nie jest źle. Do tego ten dźwięk... . Na szczycie znajduje się 5.2l, 435KM i 10 cylindrów w układzie V. Pochodzenie? Lamborghini Gallardo. To jednak motor dla wybranych – jeśli zależy wam na osiągach i spalaniu, to warto przejrzeć diesle – są dobre. W stronę 2.0 TDI 140KM nawet nie patrzcie – zaśniecie za kierownicą. Lepiej odłożyć trochę przez rok i wziąć 2.7 TDI 180KM/190KM – bardzo żwawy, o miłym brzmieniu, a przy tym oszczędny, dlatego miażdży podobne motory benzynowe. Ponadto może napędzać wszystkie koła. Mocniejszy, 3.0 TDI o ponad 230KM jest oczywiście jeszcze lepszy, ale czy jest sens dopłacać za niewiele lepsze osiągi? Jeśli pliczek banknotów nie robi wam większej różnicy, to warto.
czytaj więcej
Powagosław
Byli tacy, dla których poprzednie A6 wyglądało jak marzenie, choć częściej na pytanie o stylistykę tego modelu, mówiło się: „Ok, ale to Audi”. Nowemu A6 wyrosły pazury. I ciągle to jest Audi. ~Powagosław
Luzacjusz
Jeden z niewielu w motoryzacji przykładów wprowadzania kolejnych generacji modelu na zasadzie niekończącego się faceliftingu. Ten, trzeba przyznać, jest chyba najbardziej udany z dotychczasowych, jakkolwiek A6 wciąż pozostaje obrzydliwie akuratny. ~Luzacjusz
Produkowany od 2004 do 2008 roku
Pojemność skokowa 3123 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 255 KM (188 kW) przy 6500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 330 Nm przy 3250 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 13,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 84,5 x 92,8 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4 quattro
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(89%)

Zalety

+ Silnik + Układ jezdny + Skrzynia biegów

Wady

- Wyciszenie - Widoczność - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,5
~hubi_beerb
Limousine 3.2 V6 FSI 255KM 188kW
Audi A6 C6
Super auto dla tych którzy czerpią radość z jazdy samochodem. Świetne prowadzenie dziki napędowi quattro i doskonały silnik sprzężony z fajnym automatem to recepta na uśmiech podczas jazdy. Wysoka jakość wykonania i cała masa bajerów uprzyjemniających podróż, a także przestronne, dobrze urządzone wnętrze korzystnie wpływa na komfort jazdy. Kto liczy przede wszystkim na komfort jazdy, może czuć się zawiedziony nieco twardszym zawieszeniem i gangiem silnika dobywającym się spod maski. Zawiedzeni z pewnością nie będą Ci, którzy lubią dobrze czuć drogę i dla których liczy się precyzja prowadzenia przy akompaniamencie basowo brzmiącej V6tki, lubiącej również wysokie obroty. Wystarczy tylko wdepnąć pedał w podłogę, aby poczuć się jak w samochodzie sportowym. Osobiście baaardzo przypadł mi do gustu ten samochód, aż pójdę się chyba przejechać ;)
4,5
~Yyyyy
Limousine 3.2 V6 FSI 255KM 188kW
Audi A6 C6
Fajna konstrukcja bezpieczny napęd na wszystkie koła za pośrednictwem torsena a nie jak w innych markach sprzęgła hydro. Same plusy napędu od mechanicznej zasady działania, prędkości, po wytrzymałość elementów. Zawieszenie komfortowe wielowachacz w tych silnikach dość mocny, na pewno mocniejszy od wersji w a4. Elementy kokpitu dobrze spasowane. Cicho. PrEstronnie. Czasami deska skrzypi na nierównościach. Nagłośnienie audio dobre w podstawie u mnie akurat bose. Najwiecej radości daje wyposażenie auta a w tym silniku spotkamy sie na pewno z bogatsza opcja tj grzana kanapa z tylu sciemniajace lusterka zewnętrzne, podświetlenie listew ozdobnych itd.
4,5
~remiq
Limousine 3.2 V6 FSI 255KM 188kW
Audi A6 C6
Nie wszystko mnie zadowala... zwałaszcza koszty serwisu i spalanie... Wnętrze jest mniej przesrtonne niż w Omedze (wcześniej jeździłem)... Poza tym już tylko same zalety... Silnik 3,2 tego auta ma dużo więcej dynamiki niż 3,2 z limuzyny Opla

Usterki Audi A6 C6

Liczba wpisów: 35
Dzwignia Tiptronic przy rozgrzanej skrzyni biegów działa z wyczuwalnym oporem.
  • Audi A6 C6 Limousine 3.0 V6 TDI 225KM 165kW 2004-2006
  • inne
Dzwignia Tiptronic przy rozgrzanej skrzyni biegów działa z wyczuwalnym oporem. Czasami przy rozgrzanej skrzyni biegów, po krotkim postoju istnieje trudność uruchomienia, pojawia sie komunikat przestaw dzwignie na park lub neutral, a dzwignia jest w tej pozycji. Audi dealer etc. rozkladaja rece. Co sie wiec dzieje? Czasami przy rozgrzanej skrzyni biegów, po krotkim postoju istnieje trudność uruchomienia, pojawia sie komunikat przestaw dzwignie na park lub neutral, a dzwignia jest w tej pozycji. Audi dealer etc. rozkladaja rece. Co sie wiec dzieje?
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Trzecie światło stop.
  • Audi A6 C6 Avant 2.4 V6 24V 177KM 130kW 2004-2008
  • nadwozie
Występowanie usterki:
w większości egzemplarzy wersji kombi występuje ten problem - po prostu lampa 3 stopu jest mniejsza od wnęki na nią, uszczelka z gąbki podwija się przez co po jakimś czasie zalewana wodą odmawia posłuszeństwa. Wymiany wymaga również kostka, którą trzeba kupić dodatkowo. Wymiana choć skomplikowana (samo wyjęcie lampy z klapy, trzeba zsunąć plastikową listewkę, która trzyma blaszki) może zostać wykonana we własnym zakresie i to dość szybko - ok. 30 min, w aso sama wymiana kosztuje ok 100PLN, polecam podklejenie nowej lampy silikonem sanitarnym, problem szybko nie powróci
2 komentarze
kontrolka silnika - bład pasów- gwałtowne wibracje silnika
  • Audi A6 C6 Avant 2.0 TDI 140KM 103kW 2005-2008
  • silnik
Witam Mam 4 letnie Audi a6 w kombi od jakiegos czasu zapala mi sie kontrolka silnika "check engine" po zresetowani błedu kontrolka znika po czym nastepnego dnia rano przy odpalani znów sie zapala objawia sie to gwałtownymi drganiami silnika na niskich obrotach wiec podpinam komputer a bład ktory pokazuje dotyczy napinacza tylnych posów auto jezdzi po serwisach wymieniaja przewody kostki elektryczne przez dzien jest spokój a nazajutrz to samo ja sam nie wiem co maja wspólnego pasy z ta kontrolka... prosze o pomoc DIAGNOZY BRAK
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Audi A6 C6 Limousine