Szukaj

Informacje o Audi A6 C6 Limousine 2.0 TDI 136KM 100kW 2008-2011

Lata produkcji: 2008 – 2011
Segment: Wyższa klasa średnia
Duże auto, duże silniki? Niezupełnie. Najmniejsza „benzyna” TFSI ma 2.0l pojemności i aż 170KM – dzięki doładowaniu. A6 jest dość ciężki, ale dzięki 280Nm osiąganym już przy 4300obr/min rozpędza się całkiem żwawo i jest oszczędny – średnio 9-10l/100km nie powinno być trudne do osiągnięcia. To prawda, że im większe auto, tym rozsądniej jest wziąć diesla, dlatego inne motory benzynowe, nad którymi warto „zerwać nockę” oferują coś, czego paleta motorów wysokoprężnych nie przewiduje – naprawdę dużą moc. Audi ma 3 takie jednostki: 3.2 FSI o mocy 255KM – czuć, że cała gromadka koni jest posłuszna i tylko czeka, aż przejedzie się im ostrogą po boku. Odwdzięczą się większym łykiem paliwa, jednak nie tak dużym, jak w 4.2 FSI V8. 350KM musi kosztować, choć w stosunku do oferowanych możliwości nie jest źle. Do tego ten dźwięk... . Na szczycie znajduje się 5.2l, 435KM i 10 cylindrów w układzie V. Pochodzenie? Lamborghini Gallardo. To jednak motor dla wybranych – jeśli zależy wam na osiągach i spalaniu, to warto przejrzeć diesle – są dobre. W stronę 2.0 TDI 140KM nawet nie patrzcie – zaśniecie za kierownicą. Lepiej odłożyć trochę przez rok i wziąć 2.7 TDI 180KM/190KM – bardzo żwawy, o miłym brzmieniu, a przy tym oszczędny, dlatego miażdży podobne motory benzynowe. Ponadto może napędzać wszystkie koła. Mocniejszy, 3.0 TDI o ponad 230KM jest oczywiście jeszcze lepszy, ale czy jest sens dopłacać za niewiele lepsze osiągi? Jeśli pliczek banknotów nie robi wam większej różnicy, to warto.
czytaj więcej
Powagosław
Byli tacy, dla których poprzednie A6 wyglądało jak marzenie, choć częściej na pytanie o stylistykę tego modelu, mówiło się: „Ok, ale to Audi”. Nowemu A6 wyrosły pazury. I ciągle to jest Audi. ~Powagosław
Luzacjusz
Jeden z niewielu w motoryzacji przykładów wprowadzania kolejnych generacji modelu na zasadzie niekończącego się faceliftingu. Ten, trzeba przyznać, jest chyba najbardziej udany z dotychczasowych, jakkolwiek A6 wciąż pozostaje obrzydliwie akuratny. ~Luzacjusz

Dane techniczne Audi A6 C6 Limousine 2.0 TDI 136KM 100kW 2008-2011

Produkowany od 2008 do 2011 roku
Pojemność skokowa 1968 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 136 KM (100 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 320 Nm przy 1750-2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 81 x 95,5 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Dodatkowe informacje silnik wyposażony w turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek (VTG)
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni

Oceny Audi A6 C6 Limousine 2.0 TDI 136KM 100kW 2008-2011

Liczba ocen: 38
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Układ jezdny + Ergonomia + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Silnik - Poważne usterki - Drobne usterki

Wybrane oceny

4,6
~audi a6 c6
Limousine 2.0 TDI 136KM 100kW
Audi A6 C6
jest to bardzo dobry samochód, jeżdżę nim kilkanaście lat i mogę coś na jego temat napisać, kupiłem jako 2 letni od pierwszego właściciela i bardzo sobie chwale, żadnych usterek, zawieszenie fabryczne, nic nie robiłem, nie ma takiej potrzeby, tylko oleje, filtry i klocki, nic nie stuka nic nie puka, poprzednim a6 c5 1.9 tdi zrobiłem 480 000 i jak sprzedawałem to nie było się czego wstydzić autko chodziło nadal przyzwoicie, mam nadzieję że tu będzie podobnie. Oczywiście jak ktoś kupi z dużym przebiegiem a na liczniku będzie mały, to wtedy zapewne będzie się dziwił dlaczego nękają go awarie, samochody niestety się zuzywają i nic na to się nie poradzi... gdyby jeszcze producenci z modelu na model nie robili go coraz delikatniejszego... wiem co mówię bo miałem po kolei wszystkie modele a6 pierwszym zrobiłem 900tyś i już czułem że trzeba sprzedawać, drugim 480tyś, a tym sam nie wiem, ale chyba 350tyś i będę sprzedawał tak sądzę patrząc na zużycie... ale mam nadzieję że to będzie więcej :)
4,7
[email protected]
Limousine 2.0 TDI 136KM 100kW
Audi A6 C6
Auto użytkuję już 5 lat, oryginalny przebieg 180 000, odkupiłem od wujka który kupił je w salonie. Brak poważnych usterek, eksploatacja wcale nie jest droga, bardzo dobre auto na dłuższe wyjazdy, bardzo komfortowe, przestronne, zwinne w prowadzeniu. Na dzień dzisiejszy nie widzę lepszej alternatywy w tej cenie. Dodam, ze bardzo lubię markę, od czasow studiów miałem audiki, ale wcześniej były to stare auta po przejściach. Jak do tej pory się nie zawiodłem. Szczegółowa ocena poniżej, ma nadzieję że ktoś skorzysta.
4,8
~ML
Limousine 2.0 TDI 136KM 100kW
Audi A6 C6
Uzywanie tego samochodu sprawia naprawde radosc; ponadczasowy design, nowoczesna technika, wysoka efektywnosc silnika, ugruntowana renoma na rynku.Nie bez powodu zostal prymusem w swojej klasie.A o jego stylistycznej postepowosci swiadczy fakt, ze przypomina linia boczna A8 ktore bedzie miec premiere w 2009.

Usterki Audi A6 C6

Liczba wpisów: 32
Dzwignia Tiptronic przy rozgrzanej skrzyni biegów działa z wyczuwalnym oporem.
  • Audi A6 C6 Limousine 3.0 V6 TDI 225KM 165kW 2004-2006
  • inne
Dzwignia Tiptronic przy rozgrzanej skrzyni biegów działa z wyczuwalnym oporem. Czasami przy rozgrzanej skrzyni biegów, po krotkim postoju istnieje trudność uruchomienia, pojawia sie komunikat przestaw dzwignie na park lub neutral, a dzwignia jest w tej pozycji. Audi dealer etc. rozkladaja rece. Co sie wiec dzieje? Czasami przy rozgrzanej skrzyni biegów, po krotkim postoju istnieje trudność uruchomienia, pojawia sie komunikat przestaw dzwignie na park lub neutral, a dzwignia jest w tej pozycji. Audi dealer etc. rozkladaja rece. Co sie wiec dzieje?
Oczekuje na rozwiązanie
Trzecie światło stop.
  • Audi A6 C6 Avant 2.4 V6 24V 177KM 130kW 2004-2008
  • nadwozie
Występowanie usterki:
w większości egzemplarzy wersji kombi występuje ten problem - po prostu lampa 3 stopu jest mniejsza od wnęki na nią, uszczelka z gąbki podwija się przez co po jakimś czasie zalewana wodą odmawia posłuszeństwa. Wymiany wymaga również kostka, którą trzeba kupić dodatkowo. Wymiana choć skomplikowana (samo wyjęcie lampy z klapy, trzeba zsunąć plastikową listewkę, która trzyma blaszki) może zostać wykonana we własnym zakresie i to dość szybko - ok. 30 min, w aso sama wymiana kosztuje ok 100PLN, polecam podklejenie nowej lampy silikonem sanitarnym, problem szybko nie powróci
2 komentarze
kontrolka silnika - bład pasów- gwałtowne wibracje silnika
  • Audi A6 C6 Avant 2.0 TDI 140KM 103kW 2005-2008
  • silnik
Witam Mam 4 letnie Audi a6 w kombi od jakiegos czasu zapala mi sie kontrolka silnika "check engine" po zresetowani błedu kontrolka znika po czym nastepnego dnia rano przy odpalani znów sie zapala objawia sie to gwałtownymi drganiami silnika na niskich obrotach wiec podpinam komputer a bład ktory pokazuje dotyczy napinacza tylnych posów auto jezdzi po serwisach wymieniaja przewody kostki elektryczne przez dzien jest spokój a nazajutrz to samo ja sam nie wiem co maja wspólnego pasy z ta kontrolka... prosze o pomoc DIAGNOZY BRAK
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Audi A6 C6 Limousine