Szukaj

Informacje o Audi A6 C6 Limousine 2.0 TDI 170KM 125kW 2008-2011

Lata produkcji: 2008 – 2011
Segment: Wyższa klasa średnia
Duże auto, duże silniki? Niezupełnie. Najmniejsza „benzyna” TFSI ma 2.0l pojemności i aż 170KM – dzięki doładowaniu. A6 jest dość ciężki, ale dzięki 280Nm osiąganym już przy 4300obr/min rozpędza się całkiem żwawo i jest oszczędny – średnio 9-10l/100km nie powinno być trudne do osiągnięcia. To prawda, że im większe auto, tym rozsądniej jest wziąć diesla, dlatego inne motory benzynowe, nad którymi warto „zerwać nockę” oferują coś, czego paleta motorów wysokoprężnych nie przewiduje – naprawdę dużą moc. Audi ma 3 takie jednostki: 3.2 FSI o mocy 255KM – czuć, że cała gromadka koni jest posłuszna i tylko czeka, aż przejedzie się im ostrogą po boku. Odwdzięczą się większym łykiem paliwa, jednak nie tak dużym, jak w 4.2 FSI V8. 350KM musi kosztować, choć w stosunku do oferowanych możliwości nie jest źle. Do tego ten dźwięk... . Na szczycie znajduje się 5.2l, 435KM i 10 cylindrów w układzie V. Pochodzenie? Lamborghini Gallardo. To jednak motor dla wybranych – jeśli zależy wam na osiągach i spalaniu, to warto przejrzeć diesle – są dobre. W stronę 2.0 TDI 140KM nawet nie patrzcie – zaśniecie za kierownicą. Lepiej odłożyć trochę przez rok i wziąć 2.7 TDI 180KM/190KM – bardzo żwawy, o miłym brzmieniu, a przy tym oszczędny, dlatego miażdży podobne motory benzynowe. Ponadto może napędzać wszystkie koła. Mocniejszy, 3.0 TDI o ponad 230KM jest oczywiście jeszcze lepszy, ale czy jest sens dopłacać za niewiele lepsze osiągi? Jeśli pliczek banknotów nie robi wam większej różnicy, to warto.
czytaj więcej
Powagosław
Byli tacy, dla których poprzednie A6 wyglądało jak marzenie, choć częściej na pytanie o stylistykę tego modelu, mówiło się: „Ok, ale to Audi”. Nowemu A6 wyrosły pazury. I ciągle to jest Audi. ~Powagosław
Luzacjusz
Jeden z niewielu w motoryzacji przykładów wprowadzania kolejnych generacji modelu na zasadzie niekończącego się faceliftingu. Ten, trzeba przyznać, jest chyba najbardziej udany z dotychczasowych, jakkolwiek A6 wciąż pozostaje obrzydliwie akuratny. ~Luzacjusz

Dane techniczne Audi A6 C6 Limousine 2.0 TDI 170KM 125kW 2008-2011

Produkowany od 2008 do 2011 roku
Pojemność skokowa 1968 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 170 KM (125 kW) przy 4200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 350 Nm przy 1750-2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 81 x 95,5 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Dodatkowe informacje silnik wyposażony w turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek (VTG)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6

Oceny Audi A6 C6 Limousine 2.0 TDI 170KM 125kW 2008-2011

Liczba ocen: 5
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Skrzynia biegów + Silnik + Układ jezdny

Wady

- Drobne usterki - Koszty utrzymania - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

4,8
~Bogdan
Limousine 2.0 TDI 170KM 125kW
Audi A6 C6
Auto jest spełnieniem marzeń dzieciństwa i oprócz spalania spełnia wszystkie moje wyobrażenia. Wybralem A6 bowiem jest większe od A4 a na rynku wtórnym kosztuje tyle samo co mniejsze A4. Kupione od pewnego źródła od jednego właściciela w Belgii. W środku po 4 latach ciągle pachnie nowością. Prawdę mówiąc jeszcze do tej pory nie oge się nasycic tym autem . poniżej reszta opini
4,6
~taxi driver
Limousine 2.0 TDI 170KM 125kW
Audi A6 C6
4,7
~marek
Limousine 2.0 TDI 170KM 125kW
Audi A6 C6
super, wieczny banan na buzi kiedy odpalam autko

Raporty spalania Audi A6 C6 Limousine 2.0 TDI 170KM 125kW 2008-2011

Liczba raportów: 8
Średnie spalanie dla Audi A6 C6 Limousine 2.0 TDI 170KM 125kW 2008-2011
7,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,2
Limousine 2.0 TDI 170KM 125kW
Audi A6 C6
Samochód ma przejechane 130 000 km i spala naprawdę bardzo mało. W mieście spalanie waha się od 8 do 9 litrów. Na trasie przy prędkości ok. 120 km/h - ok. 6.0 l/100 km. Jazda 140-170 to spalanie rzędu 7,4 l. Jeśli jadę ok. 180 km/h to spalanie wynosi ok. 8,5 l. W oszczędzaniu bardzo pomaga automatyczna skrzynia multitronic. Posiada ona tzw. nadbieg, który obniża spalanie przy wyższych prędkościach np. obroty przy 160 km/h wynoszą zaledwie 2600 obr/min. Silnik naprawdę dobrze sobie radzi z samochodem ważącym ok. 1,7 t. Sprawne przyspieszanie do 160 km/h nie stanowi problemu. Pochodzący z VW motor jest silny i elastyczny. W normalnej jeździe rzadko obroty wynoszą ponad 2500 obr/min.
7,2
Limousine 2.0 TDI 170KM 125kW
Audi A6 C6
Koszty nie sa tak wysokie jak ludzie uwazaja. spalanie rzeczywiscie jest troche wieksze jak w miejszych autach ale juz na autostradzie przy 150 roznica zanika. w miescie ikrotkie dystanse pali okolo 8-9 a na trasie 7 wiec miejsze auta beda ekonomiczniejsze o okolo 20%. przy czym tutaj komfort jest duzo wyzszy. serwisy w aso to spory wydatek. eksploatacyje czesci sa dtoche drozsze ale maja wytrzymac ciezka prace.
6,0
Limousine 2.0 TDI 170KM 125kW
Audi A6 C6
Bardzo oszczedne autko szczegolnie na trasie, nawet 5,0 l na 100km, srednia 6,5 l, przynajmniej tyle pokazuje komputer. Byc moze troche zafalszowuje wyniki. Na trasie przy duzej predkosci nigdy nie przekracza 6,5. Jezdze raczej ekonomicznie.

Usterki Audi A6 C6

Liczba wpisów: 31
Dzwignia Tiptronic przy rozgrzanej skrzyni biegów działa z wyczuwalnym oporem.
  • Audi A6 C6 Limousine 3.0 V6 TDI 225KM 165kW 2004-2006
  • inne
Dzwignia Tiptronic przy rozgrzanej skrzyni biegów działa z wyczuwalnym oporem. Czasami przy rozgrzanej skrzyni biegów, po krotkim postoju istnieje trudność uruchomienia, pojawia sie komunikat przestaw dzwignie na park lub neutral, a dzwignia jest w tej pozycji. Audi dealer etc. rozkladaja rece. Co sie wiec dzieje? Czasami przy rozgrzanej skrzyni biegów, po krotkim postoju istnieje trudność uruchomienia, pojawia sie komunikat przestaw dzwignie na park lub neutral, a dzwignia jest w tej pozycji. Audi dealer etc. rozkladaja rece. Co sie wiec dzieje?
Oczekuje na rozwiązanie
Trzecie światło stop.
  • Audi A6 C6 Avant 2.4 V6 24V 177KM 130kW 2004-2008
  • nadwozie
Występowanie usterki:
w większości egzemplarzy wersji kombi występuje ten problem - po prostu lampa 3 stopu jest mniejsza od wnęki na nią, uszczelka z gąbki podwija się przez co po jakimś czasie zalewana wodą odmawia posłuszeństwa. Wymiany wymaga również kostka, którą trzeba kupić dodatkowo. Wymiana choć skomplikowana (samo wyjęcie lampy z klapy, trzeba zsunąć plastikową listewkę, która trzyma blaszki) może zostać wykonana we własnym zakresie i to dość szybko - ok. 30 min, w aso sama wymiana kosztuje ok 100PLN, polecam podklejenie nowej lampy silikonem sanitarnym, problem szybko nie powróci
2 komentarze
kontrolka silnika - bład pasów- gwałtowne wibracje silnika
  • Audi A6 C6 Avant 2.0 TDI 140KM 103kW 2005-2008
  • silnik
Witam Mam 4 letnie Audi a6 w kombi od jakiegos czasu zapala mi sie kontrolka silnika "check engine" po zresetowani błedu kontrolka znika po czym nastepnego dnia rano przy odpalani znów sie zapala objawia sie to gwałtownymi drganiami silnika na niskich obrotach wiec podpinam komputer a bład ktory pokazuje dotyczy napinacza tylnych posów auto jezdzi po serwisach wymieniaja przewody kostki elektryczne przez dzien jest spokój a nazajutrz to samo ja sam nie wiem co maja wspólnego pasy z ta kontrolka... prosze o pomoc DIAGNOZY BRAK
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Audi A6 C6 Limousine