Szukaj

Informacje o Audi A6 C6 Limousine 3.0 V6 TDI 240KM 177kW 2008-2011

Lata produkcji: 2008 – 2011
Segment: Wyższa klasa średnia
Duże auto, duże silniki? Niezupełnie. Najmniejsza „benzyna” TFSI ma 2.0l pojemności i aż 170KM – dzięki doładowaniu. A6 jest dość ciężki, ale dzięki 280Nm osiąganym już przy 4300obr/min rozpędza się całkiem żwawo i jest oszczędny – średnio 9-10l/100km nie powinno być trudne do osiągnięcia. To prawda, że im większe auto, tym rozsądniej jest wziąć diesla, dlatego inne motory benzynowe, nad którymi warto „zerwać nockę” oferują coś, czego paleta motorów wysokoprężnych nie przewiduje – naprawdę dużą moc. Audi ma 3 takie jednostki: 3.2 FSI o mocy 255KM – czuć, że cała gromadka koni jest posłuszna i tylko czeka, aż przejedzie się im ostrogą po boku. Odwdzięczą się większym łykiem paliwa, jednak nie tak dużym, jak w 4.2 FSI V8. 350KM musi kosztować, choć w stosunku do oferowanych możliwości nie jest źle. Do tego ten dźwięk... . Na szczycie znajduje się 5.2l, 435KM i 10 cylindrów w układzie V. Pochodzenie? Lamborghini Gallardo. To jednak motor dla wybranych – jeśli zależy wam na osiągach i spalaniu, to warto przejrzeć diesle – są dobre. W stronę 2.0 TDI 140KM nawet nie patrzcie – zaśniecie za kierownicą. Lepiej odłożyć trochę przez rok i wziąć 2.7 TDI 180KM/190KM – bardzo żwawy, o miłym brzmieniu, a przy tym oszczędny, dlatego miażdży podobne motory benzynowe. Ponadto może napędzać wszystkie koła. Mocniejszy, 3.0 TDI o ponad 230KM jest oczywiście jeszcze lepszy, ale czy jest sens dopłacać za niewiele lepsze osiągi? Jeśli pliczek banknotów nie robi wam większej różnicy, to warto.
czytaj więcej
Powagosław
Byli tacy, dla których poprzednie A6 wyglądało jak marzenie, choć częściej na pytanie o stylistykę tego modelu, mówiło się: „Ok, ale to Audi”. Nowemu A6 wyrosły pazury. I ciągle to jest Audi. ~Powagosław
Luzacjusz
Jeden z niewielu w motoryzacji przykładów wprowadzania kolejnych generacji modelu na zasadzie niekończącego się faceliftingu. Ten, trzeba przyznać, jest chyba najbardziej udany z dotychczasowych, jakkolwiek A6 wciąż pozostaje obrzydliwie akuratny. ~Luzacjusz

Dane techniczne Audi A6 C6 Limousine 3.0 V6 TDI 240KM 177kW 2008-2011

Produkowany od 2008 do 2011 roku
Pojemność skokowa 2967 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 240 KM (177 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 500 Nm przy 1500-3000 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 17,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 83 x 91,4 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Dodatkowe informacje silnik wyposażony w turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek (VTG)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4 quattro
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 6

Oceny Audi A6 C6 Limousine 3.0 V6 TDI 240KM 177kW 2008-2011

Liczba ocen: 5
Ogólna ocena
3,5 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 40% / przeciw: 60%

Zalety

+ Silnik + Układ jezdny + Ergonomia

Wady

- Skrzynia biegów - Drobne usterki - Koszty utrzymania

Wybrane oceny

4,4
~Krzysztof2137
Limousine 3.0 V6 TDI 240KM 177kW
Audi A6 C6
3.0TDI CDYA to świetny silnik wolny od wad poprzedników (BMK i ASB). Motor dynamiczny, podatny na zwiększenie mocy i całkiem oszczędny. Do tego V6 przyjemnie brzmi, czasem można nawet zapomnieć, że to nadal diesel. Po lekkiej modyfikacji (lub usunięciu) tylnych tłumików otrzymujemy V6 brzmiące jak... benzyna. Nie żartuję. Przy tym wszystkim silnik ten jest naprawdę cichy. Skrzynia biegów nie jest najmocniejszą stroną A6 C6. Tiptronic jest dosyć powolny, szczególnie odczuwalne jest to w połączeniu z mocniejszymi jednostkami. Po latach skrzynia zaczyna szarpać i najczęściej wymiana oleju niewiele daje. U mnie wręcz szarpanie nasiliło się po wymianie oleju (statycznej). Posiadam A6 z zawieszeniem pneumatycznym i uważam, że jest świetne. W trybie komfort płynie po drodze, zaś w trybie dynamic auto robi się twardsze i sztywniejsze, przy czym oczywiście obniża się. Wcześniej miałem zwykłe zawieszenie w A6 przed liftingiem i zdecydowanie polecam szukać auta z pneumatycznym zawieszeniem. Kosztowo nie jest źle, sam miech można kupić za 400zł, regeneracja całego amortyzatora to około 1000zł, regeneracja kompresora też ok 1000zł. Jeżeli chodzi o ergonomię, to w A6 wszystko jest na swoim miejscu, niczego nie trzeba szukać, wszystko jest pod ręką. Ogromny plus za to. Posiadam webasto oraz panel solarny w szyberdachu, dzięki czemu mam funkcję przewietrzania. Jest to bardzo przydatne w upalne drzwi, bo samochód stara się wymieniać powietrze wewnątrz. W efekcie tego wewnątrz zawsze jest przyjemnie i nie wali żarem. Zimą zaś można włączyć sobie ogrzewanie postojowe i cieszyć się ciepełkiem. Do tego podgrzewana kierownica i można poczuć się jak w domu. W moim egzemplarzu są szyby akustyczne, więc w środku jest naprawdę cicho. Podczas jazdy z prędkością autostradową w zasadzie najbardziej słychać szum opon, a jego głośność jest już zależna od ich jakości. Zakładając, że mamy opony premium, to ten samochód w trasie pozwala się odprężyć i zapomnieć o świecie zewnętrznym. Niby Audi, niby ocynk, niby niemiecka technologia... Mimo wszystko A6 C6 niestety gnije. Mam już drugi egzemplarz i ogniska korozji pojawiają się w tych samych miejscach: na tylnych błotnikach, progach oraz wokół przedniej szyby. Co ciekawe - tylko z prawej strony.
2,6
~Paweł
Limousine 3.0 V6 TDI 240KM 177kW
Audi A6 C6
Auto super sie prowadzi silnik ok ale są lepsze skrzynia tragedia, Auto nie jest warte tej ceny, nawigacja oraz mmi tragedia.
4,8
~:-)
Limousine 3.0 V6 TDI 240KM 177kW
Audi A6 C6

Usterki Audi A6 C6

Liczba wpisów: 31
Dzwignia Tiptronic przy rozgrzanej skrzyni biegów działa z wyczuwalnym oporem.
  • Audi A6 C6 Limousine 3.0 V6 TDI 225KM 165kW 2004-2006
  • inne
Dzwignia Tiptronic przy rozgrzanej skrzyni biegów działa z wyczuwalnym oporem. Czasami przy rozgrzanej skrzyni biegów, po krotkim postoju istnieje trudność uruchomienia, pojawia sie komunikat przestaw dzwignie na park lub neutral, a dzwignia jest w tej pozycji. Audi dealer etc. rozkladaja rece. Co sie wiec dzieje? Czasami przy rozgrzanej skrzyni biegów, po krotkim postoju istnieje trudność uruchomienia, pojawia sie komunikat przestaw dzwignie na park lub neutral, a dzwignia jest w tej pozycji. Audi dealer etc. rozkladaja rece. Co sie wiec dzieje?
Oczekuje na rozwiązanie
Trzecie światło stop.
  • Audi A6 C6 Avant 2.4 V6 24V 177KM 130kW 2004-2008
  • nadwozie
Występowanie usterki:
w większości egzemplarzy wersji kombi występuje ten problem - po prostu lampa 3 stopu jest mniejsza od wnęki na nią, uszczelka z gąbki podwija się przez co po jakimś czasie zalewana wodą odmawia posłuszeństwa. Wymiany wymaga również kostka, którą trzeba kupić dodatkowo. Wymiana choć skomplikowana (samo wyjęcie lampy z klapy, trzeba zsunąć plastikową listewkę, która trzyma blaszki) może zostać wykonana we własnym zakresie i to dość szybko - ok. 30 min, w aso sama wymiana kosztuje ok 100PLN, polecam podklejenie nowej lampy silikonem sanitarnym, problem szybko nie powróci
2 komentarze
kontrolka silnika - bład pasów- gwałtowne wibracje silnika
  • Audi A6 C6 Avant 2.0 TDI 140KM 103kW 2005-2008
  • silnik
Witam Mam 4 letnie Audi a6 w kombi od jakiegos czasu zapala mi sie kontrolka silnika "check engine" po zresetowani błedu kontrolka znika po czym nastepnego dnia rano przy odpalani znów sie zapala objawia sie to gwałtownymi drganiami silnika na niskich obrotach wiec podpinam komputer a bład ktory pokazuje dotyczy napinacza tylnych posów auto jezdzi po serwisach wymieniaja przewody kostki elektryczne przez dzien jest spokój a nazajutrz to samo ja sam nie wiem co maja wspólnego pasy z ta kontrolka... prosze o pomoc DIAGNOZY BRAK
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Audi A6 C6 Limousine