Szukaj

Informacje o Audi A8 D2 Sedan 2.8 30V 193KM 142kW 1996-2000

Lata produkcji: 1996 – 2000
Segment: Auta luksusowe
Pierwsza generacja A8 oznaczona symbolem D2 debiutowała w 1994 roku (w Ameryce Północnej dopiero trzy lata później) jako następca modelu Audi V8. W przeciwieństwie do swojego poprzednika, auto zostało zbudowane na zupełnie nowej platformie podłogowej Volkswagen Group D2. A8 było też pierwszą luksusową limuzyną zbudowaną w pełni z aluminium zgodnie z technologią Audi Space Frame. W 2000 roku model przeszedł drobny face-lifting, który objął między innymi przednie światła oraz grill. Dwa lata później A8 zostało wycofane z produkcji.
czytaj więcej
Powagosław

To samochód, w którym oszczędność stylistyczna Audi znajduje nie tylko pełne uzasadnienie, ale i jest atutem, w porównaniu na przykład do nieco barokowych limuzyn konkurencji.

~Powagosław
Luzacjusz

Posiadanie A8 musi być wyjątkowe, to samo w sobie świetne uczucie, ale pomyśl: za 5 lat te wszystkie bajery będą w twoim Audi A4. Cierpliwości!

~Luzacjusz
Produkowany od 1996 do 2000 roku
Pojemność skokowa 2771 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 193 KM (142 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 280 Nm przy 3200 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 30
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,4
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Ergonomia + Karoseria + Wyciszenie

Wady

- Całokształt - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie dla Audi A8 D2 Sedan 2.8 30V 193KM 142kW 1996-2000
11,0
l/100 km
14,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

14,7
Audi A8 D2
Sedan 2.8 30V 193KM 142kW
I tu zaczynają się schody. Super dura dopóki coś się nie popsuje a psuje się często i przeważnie duperele. Wkurzające drogie duperele (pomijając naprawę skrzyni biegów której koszt był równy dobrej wypłacie) Co miesiąc coś jak nie wachacz to sprężyna jak nie sprężyna to elektrozawór klimatronica, jak nie elektrozawór klimatronica to termostat zaciął się w pozycji zamkniętej (nie znająch tematu informuję że do wymiany termostatu konieczny jest demontaż rozrządu..... przy okazji wymieniłem .... ponad 1000zł) Podsumowując Bardzo dobre auto tylko musisz mieć świadomość tego, że jego utrzymanie kosztuje. Tym, którym wydaje się, że na pewno nie jest aż tak źle proponuję stuknąć się w łeb tak jak ja stukam sam siebie. Samochód kosztował mnie 15.000 gaz 3.000 naprawa skrzyni 4.500 rozrząd 1000 Czyli nie licząc drobnostek takich jak wachacze po 350zł/szt, klocki przednie 380 tylne 200 itp auto kosztowało mnie prawie 25.000 w rok W obecnej chwili za 18.000 sprzedał bym je natychmiast bo mnie po prostu na nie nie stać. Jeśli ktoś ma wątplliwości może pisać rgb10@poczta.onet.pl
13,1
Audi A8 D2
Sedan 2.8 30V 193KM 142kW
Z moich doświadczeń jazdy pol-de 1200km, jazda 100-120 km/h średnio 9.8, 120-140km/h śr. 10.5, jazda z prędkościami od 160 i powyżej to już spalanie rzędu 17 wzwyż około litra z każdą dziesiątką na blacie
10,2
Audi A8 D2
Sedan 2.8 30V 193KM 142kW
Trasa, poza autostradami, normalna jazda cirka 100 km/h realne spalanie może wynieść nawet poniżej 8 litrów. Autostrada, jazda rzędu 120- 150 km/h duże A8 z tym motorem spali 8 do max 10 litrów. Jazda 100% miasto, korki, zima to 12- 13 litrów. Dodam, że automat, w jednej ośce, motor sprawny bez niedomagań.

Usterki Audi A8 D2

Liczba wpisów: 15
typowe ustreski
  • Audi A8 D2 Sedan 4.2 40V quattro 310KM 228kW 1998-2002
  • inne
  • 250 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 5
Częste usterki i wady tego samochodu to: -wycieki pod różnymi uszczelkami w silniku np pokrywy zaworów itp -pompa paliwa przy jeździe z niskim stanem zwłaszcza z LPG koszt samej pompy to około 500 zł -Usterki skrzyni biegów dość droga naprawa -zawieszenie wielowahaczowe drogie w wymianie ale to jest standard w audi/vw -zastane klapy i nie działające gruszki kolektora ssącego -drobne usterki elektroniki wewnątrz -opadający z wiekiem niżej niż przód tył samochodu -problemy z nastawnikami wałków rozrządu bardzo droga naprawa -zatykające się odpływy spod parownika klimatyzacji i odpływy szyberdachu -zacierająca się pompa wspomagania Samochód droższy trochę w utrzymaniu od przeciętnej osobówki ale w granicach rozsądku na pewno taniej wyjdzie niż turbo dwumas i wtryski w silnikach diesla :D polecam to auto
1 komentarz
faluja obroty i gasnie
  • Audi A8 D2 Sedan 4.2 quattro 300KM 221kW 1994-1998
  • inne
witam mam problem otoz w mojej audi wystepuje falowanie obrotów po czym gasnięcie jak odpale auto chwile pochodzi i po krotkim odcinku oczywiscie hamowania przyspieszania obroty zaczynaja fiksowac po czym gasnie nie mam pojecia wymienilem wszystko co mozliwe cewki silniczek krokowy czujnik ssania kable dalem elekjtrykowi do zrboienia i zrobil lecz nadal nic wymienilem pompe paliwa i rowniez nic juz myslalem ze komputer ale po zamontowaniu i dostosowaniu innego robi identycznie tak samo prosze o pomoc na paczek1987@o2.pl
Problem rozwiązany
3 komentarze
Skrzynia rozłącza się.
  • Audi A8 D2 Sedan 2.5 TDI 150KM 110kW 1997-2002
  • układ napędowy
Wymieniłem w skrzyni biegów olej {castrol podaje konkretny olej z przeznaczeniem do tej skrzyni} oczywiście również filtr. Samochód po tej operacji po 30 min jazdy zaczyna szarpać podczas zmiany biegów, już nie mówiąc o wrzuceniu wstecznego i powrotu na jazdę do przodu - jakby ktoś w niego uderzył. Mądrzy poradzili pojechać do warsztatu specjalizującego się w skrzyniach automatycznych, zresetowali, zmienili olej i jeszcze gorzej, więc na castrol zmieniłem ponownie i poprawy brak. Czas wymiany oleju standardowy.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Audi A8 D2 Sedan