Szukaj

Informacje o BMW Seria 1 E81/E87 Hatchback 3d E81

Lata produkcji: 2007 – 2011
Segment: Niższa klasa średnia
Kompaktowy model należący do niższej klasy średniej (segment C), klasyfikowany w grupie premium, produkowany od 2004 roku. Pierwszy samochód BMW w tym segmencie i najmniejsze auto marki od czasów modelu 700 z przełomu lat 50. i 60. Technicznie spokrewniony z BMW Serii 3. „Jedynka” debiutowała jako pięciodrzwiowy hatchback, od 2007 roku dostępny również w wersjach coupe oraz kabriolet. Model szybko osiągnął rynkowy sukces – dziś jest drugim najpopularniejszym autem BMW, który wyprodukowano już w liczbie ponad miliona egzemplarzy. Od 2011 roku dostępna jest druga generacja modelu.
Powagosław
Nie spodziewałem się rewolucji i nowa Seria 1 jest naturalną konsekwencją modelu pierwszej generacji. Jest przy tym bardziej zadziorna i chyba jeszcze bardziej kontrowersyjna. Ale dzięki temu chyba żaden kompakt tak mocno nie odróżnia się od konkurencji. ~Powagosław
Luzacjusz
Dziękuję BMW Serii 1 za to, że jest. Dzięki niej, utwierdzam się w przekonaniu, że wciąż rozumiem i nadążam za uciekającym światem. Słońce wciąż wstaje, zimą jest zimno, Seria 1 wciąż jest brzydka. ~Luzacjusz

BMW Seria 1 E81/E87 Hatchback 3d E81 – wybierz silnik

Dane techniczne BMW Seria 1 E81/E87 Hatchback 3d E81

Liczba drzwi 3
Liczba miejsc 4
Średnica zawracania 10,7 m
Promień skrętu 5,35 m
Długość 4239 mm
Szerokość 1748 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 1934 mm
Wysokość 1421 mm
Rozstaw osi 2660 mm
Rozstaw kół - przód 1484 mm
Rozstaw kół - tył 1497 mm
Zwis przedni 751 mm
Zwis tylny 828 mm
Prześwit 145 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 966 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 969 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z przodu 1423 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z tyłu 1398 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1150 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 330 l

Oceny BMW Seria 1 E81/E87 Hatchback 3d E81

Liczba ocen: 12
Ogólna ocena
3,7 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(67%)

Zalety

+ Układ jezdny + Wentylacja i ogrzewanie + Silnik

Wady

- Drobne usterki - Poważne usterki - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

4,1
~Kees
Hatchback 3d E81 118d 143KM 105kW
BMW Seria 1 E81/E87
Wspaniale prowadzenie. Świetny samochód. Moze nie koniecznie do wożenia 4 dorosłych osób ale już mniejsze i nieco większe dzieciaki spokojnie można przewieźć. Jak ktoś szuka auta, ktore daje radość z jazdy jest poprawnie wykonane jak seria 1 to z całego serca polecam. Najlepiej kupić polifta ze sprawdzonym przebiegiem, historia serwisowa, bogatym wyposażeniem i co najważniejsze potwierdzonym przebiegiem. Ja sprawdziłem historię serwisową online na WWW.BMW-CHECK.COM i wiedziałem już że trafiłem na zadbany samochód.
3,0
~elomike
Hatchback 3d E81 116i 122KM 90kW
BMW Seria 1 E81/E87
Bardzo przyjemnie się jeździ, ciężko nie dostrzec zalet tylnego napędu, krótkich zwisów i niskiego środka ciężkości. Spalanie i wygoda podróżowanie bardzo korzystne, atrakcyjny wygląd. Ogólnie dobry samochód. Jednak koszty serwisowania, denerwujące drobiazgi na prawdę potrafią zniszczyć całokształt. Po pierwsze skomplikowany układ elektryczny. Bardzo dużo modułów, komputerów i tak dalej. Niestety w takim samochodzie bardzo trudno zabawić się w car audio, po drugie niektóre elementy są bardzo marnej jakości. Uszczelka skrzyni biegów, sama skrzynia biegów (zgrzytanie przy wrzucaniu jedynki i wstecznego), cewki zapłonowe, do tego obecnie usterka nie do zdiagnozowania przez ASO i nie-ASO: samochód czasami kręci bardzo długo przy odpalaniu.
4,6
~tadkos
Hatchback 3d E81 120i 170KM 125kW
BMW Seria 1 E81/E87
Auto dla osoby pozbawionej większych przyległości rodzinnych i w trase i nawet w zakorkowanych aglomeracjach spisuje się dzielnie ku zadowoleniu własciciela.Długie przeloty nie męczą. Z kosztami utrzymania samochodu da się życ w we względnej przyjaxni.Bezpieczne w prowadzeniu,dynamiczne nawet niebrzytki design. Co wazne jeszcze nie zabardzo unowoczesnione zgodnie z obecnymi ekowymogami.

Usterki BMW Seria 1 E81/E87

Liczba wpisów: 12
Układ przeciwpoślizgowy DSC i DTC - kiedy włączyć lub wyłączyć
  • BMW Seria 1 E81/E87 Hatchback 5d E87 116i 115KM 85kW 2004-2007
Układ DSC zapobiega obracaniu się kół napędowych przy ruszaniu i przyspieszaniu. DSC rozpoznaje również niestabilne stany podczas jazdy, jak np. nadsterowność i podsterowność. W takich przypadkach układ DSC pomaga utrzymać samochód na bezpiecznym kursie redukując moc silnika i hamując poszczególne koła. Układ DSC jest aktywny po każdym uruchomieniu silnika. DSC obejmuje funkcje DTC (dynamiczna kontrola trakcji) oraz DBC (dynamiczna kontrola hamowania). DTC jest wariantem DSC tak dostosowanym do szczególnych warunków drogowych, np. nie odśnieżonych nawierzchni jezdni, by zapewnić optymalną siłę pociągową kosztem mniejszej stabilności jazdy. Jak jeździć zimą? W poniższych sytuacjach wskazane jest krótkie naciśnięcie przycisku DTC (zapali się lampka kontrolna DTC): - podczas jazdy na ośnieżonych wzniesieniach, błocie pośniegowym lub na nieodśnieżonych nawierzchniach, - w celu rozkołysania samochodu, który utknął lub w celu ruszenia z głębokiego śniegu lub luźnego podłoża, - podczas jazdy z łańcuchami przeciwślizgowymi. Co tak na prawdę powoduje aktywowanie układu DTC? Układ ten pozwala na niewielki poślizg kół napędowych przy jednocześnie działającym układzie DSC. Układ DTC ma dwa podstawowe zastosowania. Pierwsze, zimą (w powyższych przypadkach) zalecane jest włączenie DTC ponieważ podczas jazdy w głębokim śniegu lub ruszania z parkingu niewielki uślizg kół (buksowanie) poprawia trakcję. Drugie zastosowanie to bardziej sportowa jazda przy jednoczesnej kontroli stabilności. Aktywny DTC pozwala doświadczonym kierowcom na kontrolowane poślizgi (drift). Możliwe jest także całkowite wyłączenie układu DSC (wraz z DTC). W tym celu należy przytrzymać wciśnięty przycisk DTC przez co najmniej 3 sekundy (zapali się lampka kontrolna prezentująca trójkąt ostrzegawczy otoczony strzałką). Od tej chwili, aż do następnego uruchomienia silnika, działania stabilizujące i wspomagające siłę pociągową nie będą przeprowadzane - samochód znajduje się w pełnej kontroli kierowcy.
Problem rozwiązany
3 kontrolki
  • BMW Seria 1 E81/E87 Hatchback 5d E87 118d 122KM 90kW 2004-2007
  • instalacja elektryczna
  • 192 tys. km
Po odpaleniu silnika zaswiecaja się 3 kontrolki abs kontrola trakcji oraz ręczny na pomarańczowo a gdy ruszę zmienia się na czerwono. Stało się to zimą. Nie działa abs, DSC generalnie samochodem nie można się ruszyć.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Coś przesuwa sie czasami pod spodem po śsrodku karoserii, gdy ruszam lub hamuje.
  • BMW Seria 1 E81/E87
  • inne
  • 132 tys. km
Występowanie usterki:
gdy powoli jade, gdy ruszam lub hamuje, cos przesuwa sie pode mna jakby po rodku auta pod spodem. Ale nie zawsze. To przypomina jakby jaks zaokraglona duza sruba przesuwala sie po metalu lub kulka. Co to moze byc? Pomozecie?
6 komentarzy