Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 E36 Compact 316 i 102KM 75kW 1994-2000

Lata produkcji: 1994 – 2000
Segment: Klasa średnia
Trzecia generacja modelu produkowana w latach 1990-2000. Nazwano ją E36. Auto było większe i masywniejsze od swojego poprzednika, jego kształty przyrównywano do delfina („Dolphin shape”). Samochód wyróżniał się nienagannie elegancką sylwetką oraz sportowym charakterem. Model okazał się ogromnym sukcesem, do dziś przez wielu uważany jest za najbardziej udany w rodzinie Serii 3 (dzięki niemu Seria 3 na dobre podbiła również Amerykę Północną).
Powagosław
Najładniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by stało się tak wiele. Wszak niektórzy powiedzą, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
„Udało się” – rzekł człowiek do maszyny, którą stworzył. Maszyna pokiwałaby głową, gdyby ją miała. Za odpowiedź wystarczyło potakiwanie tłumu, który niczym echo, powtórzył: „Udało się”. „W końcu” – dodał ktoś, kto sądził, że to, co dobre w Serii 3 to już było. ~Luzacjusz

Dane techniczne BMW Seria 3 E36 Compact 316 i 102KM 75kW 1994-2000

Produkowany od 1994 do 2000 roku
Pojemność skokowa 1596 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 102 KM (75 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 150 Nm przy 3900 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny

Oceny BMW Seria 3 E36 Compact 316 i 102KM 75kW 1994-2000

Liczba ocen: 76
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(85%)

Zalety

+ Układ jezdny + Skrzynia biegów + Silnik

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Koszty utrzymania - Karoseria

Wybrane oceny

4,5
~counterweight
Compact 316 i 102KM 75kW
BMW Seria 3 E36
Samochód posiadam od około roku i jestem z niego bardzo zadowolony. Jest oszczędny, bezawaryjny, dowiezie w każde wyznaczone miejsce. Być może jest to nieco kontrowersyjna wersja nadwozia, która ma zarówno wielu fanów jak i całą rzeszę przeciwników, jednak nie warto zwracać na uwagi i cieszyć się całokształtem tego samochodu. Jest to namiastka prawdziwego BMW, dobrze się prowadząca, wygodna i dająca wiele frajdy z jazdy, szczególnie na mało przyczepnych nawierzchniach. Poza tym w M-Pakiecie potrafi wyglądać naprawdę oszałamiająco dobrze.
3,9
~frycek
Compact 316 i 102KM 75kW
BMW Seria 3 E36
Posiadam juz 4 lata i sprawuje się bardzo dobrze. Nie jestem demonem szybkości i silnik 1.6 w zupełności mi wystarcza. Niskie spalanie gazu i ceny części zamiennych nie opustoszą nam portfela. Kupił bym jeszcze raz ale teraz touring lub sedan gdyż w compact nie daje nam dużo przestrzeni i komfortu lecz bardzo dobry do swobodnego poruszania sie w mieście. Blacha dobrze się trzyma jak na taki wiek. Przez cały okres użytkowania wymieniałem trochę podzespołów przedniego zawieszenia, pompę wspomagania, bendiks i automat w rozruszniku, klocki z tarczami przód i chyba to wszystko. Dużo dobrych części można dostać na szrotach ja osobiście wolę kupić używaną sprawdzoną część ale oryginalną niż jakiś zamiennik z tesco co po jakimś czasie się posypie. Tylko raz nie mogłem kontynuować jazdy gdyż ukruszył się jakiś trójnik od przeprowadzania płynu chłodniczego do nagrzewnicy (ze starości) uziemiło mnie to na 15 i jakoś doczłapałem się do domu. Polecam BMW E36 są to twarde samochody dobrze że znika już stereotyp że BMW jeżdżą tylko dresy.
3,7
~zyniu
Compact 316 i 102KM 75kW
BMW Seria 3 E36
więc tak...linia nadwozia niczego sobie, silniczek troszkę za słaby dla tej budy ale czego można się spodziewać po 1.6 chociaż porównując bmw z tym silnikiem do hondy civic lub crx z ta sama jednostka to bmw zostaje daleko w tyle. Lepiej jest wybrac silniczek 1.8is i cieszyc sie z jazdy niz potem narzekać a srednie spalanie rośnie ok. 0,5l/100km wiec tragedii nie ma ale frajda z jazdy jest:) Karoseria nie jest tak bardzo podatna na rdzę. Moja betka ma juz 16lat i jest bez rdzy to zalezy jak kto dba. Ponownie bym go nie kupił no chyba że ieskę ale to juz inna baja. Pozdro dla posiadaczy bawarskiej techniki:)

Raporty spalania BMW Seria 3 E36 Compact 316 i 102KM 75kW 1994-2000

Liczba raportów: 143
Średnie spalanie dla BMW Seria 3 E36 Compact 316 i 102KM 75kW 1994-2000
8,5
l/100 km
9,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,5
Compact 316 i 102KM 75kW
BMW Seria 3 E36
Autko sprowadzone, zadbane za rozsądne pieniądze odwdzięcza się bezawaryjną jazdą. Za swój model zapłaciłem około 9 tyś. zł. Czyste w środku, wnętrze w bardzo dobrym stanie, nie zjeżdżone. Nowe opony, wszystkie płyny w normie, czysty silnik bez jakichkolwiek wycieków. Dowód na to, że da się jeszcze kupić świetny egzemplarz. Polecam auto, ale z większym silnikiem. Moc troszkę za mała do dynamicznej jazdy, a przy tym mamy dość spore spalanie jak na ten silnik. Jeśli już to warto się zastanowić nad wersją 1.9 105km. Mniejsze spalanie i lepsze osiągi. Po półrocznym użytkowaniu wymieniłem termostat i tyle.
8,0
Compact 316 i 102KM 75kW
BMW Seria 3 E36
Ludzie, zastanówcie się co Wy piszecie! Jeśli ktoś zarabia 800 złotych miesięcznie, niech zakupi Volkswagena Golfa II 1,6 w Dieslu, wtedy będzie spalał mu do 8 litrów ropy w mieście, poniżej 6 w trasie (90-100km/h) Według mnie jest to samochód, dla osób ceniących komfort i niezawodność, ale nie stać ich na poruszanie się BMW serii 5 czy 7. Nie oszukujmy się, w dużym mieście, w sporych korkach (godziny szczytu) i przy ciężkiej nodze spalanie może przekroczyć nieco 10L/100km! Ale nie jest to dużo biorąc pod uwagę komfort jazdy! W trasie na dłuższym odcinku bez zatrzymywania, prędkość 130-150km/h spalanie ok 7L/100km aczkolwiek również nie uważam to za wysokie spalanie, biorąc pod uwagę komfort podróżowania, dość spory bagażnik, sporo miejsca dla pasażerów. Trzeba tylko pilnować napraw, dokonywać ich na czas i używać części oryginalnych albo chociaż markowych zamienników, a nie tanich podróbek z Tesco, a samochód na prawdę odwdzięczy się bezawaryjną jazdą w komfortowych warunkach! Na prawdę autko godne polecenia, ceny części wbrew temu co niektórzy tutaj wypisują są tanie, bywa że niektóre zaskakująco tanie. Silnik 1,6 ma wystarczającą moc do dynamicznego, sprawnego poruszania się po mieście, na trasie przy odrobinie cierpliwości można osiągnąć ok 200km/h jednak nie polecam, lepiej jeździć w przedziale 130-150, jest wtedy cichutko, wygodnie, a kierowca po przejechaniu 800km wysiada z samochodu wypoczęty i zrelaksowany jak by przed chwilą do niego wsiadł. Nie opłaca się montować gazu, silnik traci na mocy i samochód może stać się dość mułowaty, poza tym przy instalacji LPG trzeba zainwestować w coś lepszego, ponieważ przy taniej instalacji spalanie LPG będzie na tyle wysokie że może stać się nie opłacalne w stosunku do spalania benzyny biorąc pod uwagę mniejszą moc silnika i krótszą jego żywotność. Podsumowując polecam, jeśli jednak ktoś jest zwolennikiem tankowania za 30zł na stacji, niech kieruje się na coś ze stajni Volkswagena (np. Golf II w dieslu, Polo, ewentualnie Lupo chociaż to już wyższy przedział cenowy) Jeśli jednak ktoś jest poważnie zainteresowany BMW E36 316i Coupe/Compact proponuję ściągnąć taki samochód z zachodu, na dzień dzisiejszy w kwocie 8000pln można znaleźć ładny, zadbany, serwisowany na czas i nie katowany egzemplarz, dodatkowo w bogatym wyposażeniu dodatkowo uprzyjemniającym podróżowanie w dalsze trasy (Klima itp) natomiast w Polsce róznie to bywa, "ciśnięcie" do odcięcia, najtańsze zamienniki części, najsłabszej jakości najtańsze paliwo, po paru stłuczkach przeszpachlowany, i na alledrogo "IDEAŁ, FULL OPCJA, BEZWYPADKOWY OD OSOBY STARSZEJ" w przypadku BMW polecam dokładne sprawdzenie pojazdu, ale najpewniejszym jest sprowadzenie go od naszych Zachodnich Sąsiadów. Pozdrawiam
8,6
Compact 316 i 102KM 75kW
BMW Seria 3 E36
Spalanie w mieście (Wrocław) średnio 10,5 l/100 km LPG Poza miastem (jazda ok 80-90) 6,5 l/100 km LPG Autostrada (~140 km/h) 10-11 l/100 km LPG Moje wnioski są następujące: - spalanie zależy od stanu faktycznego samochodu/silnika, instalacji LPG, filtry, sonda lambda etc. - zależy od nogi kierowcy, ale nie opłaca się jeździć na stosunkowo niskich obrotach- spalanie podobne, ale katorga dla silnika i jazdy - przewidywania sytuacji w mieście i hamowanie silnikiem, a nie gaz-hamulec, gaz-hamulec Przy instalacji LPG warto sprawdzić(wymienić) świece, a po krótkim czasie zapewne sondę. Mój samochód jest wrażliwy na złej jakości paliwo np. Auchan, optymalne dla mnie jest paliwo z Lukoil.

Usterki BMW Seria 3 E36

Liczba wpisów: 85
Jak wymienić tylne oryginalne głośniki na inne montując w fabrycznym miejscu?
  • BMW Seria 3 E36 Compact 316 i 105KM 77kW 1998-2000
W compact'cie oryginalne głośniki są zintegrowane z oryginalną obudową przykręconą na 4 wkrętach w nietypowym kształcie, więc niektórzy (np. ja) mogą mieć dylemat, albo jeździć z oryg. głośnikami albo robić dziury w półce na jakieś np. 6x9. Ale jest też inne znacznie lepsze rozwiązanie, można dokupić specjalne dystanse na allegro po 35zł które pozwolą nam przykręcić w fabryczne miejsce inne głośniki w dodatku 130mm a nie jak w oryg 100mm. Dystanse wyglądają tak: http://audiocar.home.pl/FOTO/DYSTANSE/RAM-20.479.jpg
Problem rozwiązany
Zero reakcji rozrusznika
  • BMW Seria 3 E36 Compact 316 i 105KM 77kW 1998-2000
  • silnik
Mam a właściwie miałem pewien problem z rozrusznikiem? No właśnie nie wiem czy to o rozrusznik może chodzić. Przy odpalaniu auta kilka razy zdarzyło mi się że nie było żadnej reakcji, kompletna cisza, kilka razy próbuję zapalić i nic. Czasem poczekam chwilę i zapali, a czasem pod maską coś popukam postukam, albo poruszam biegami i zapali bez problemu, stało mi się tak kilka razy ale teraz od tygodnia ani razu a dziennie zapalam auto po kilka razy i teraz na razie problem nie występuje. Ale dręczy mnie co to może/mogło być, bo może wyniknąć taka sytuacja że w ogóle nie uda mi się zapalić i będę w tzw. czarnej d*pie. Sprawdziłem klemy na aku i siedzą bardzo dobrze więc to raczej nie to, może coś nie łączy w rozruszniku? I tu pytanie do was jaka może być tego przyczyna?
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Dziwny problem z niedziałającymi wycieraczkami
  • BMW Seria 3 E36 Compact 316 i 105KM 77kW 1998-2000
  • instalacja elektryczna
Mam pewien problem z wycieraczkami otóż ostatnio jadę sobie na lekkim deszczu i miałem włączone wycieraczki na I stopniu (najwolniejsze) chwile podziałają i nagle przestaną, żadnej reakcji gdy ruszam przełącznikiem, do góry w dół w ogóle, tylko na tym przełączniku działa spryskiwanie szyb. Muszę zgasić auto, włączyć zapłon i dopiero po tym wycieraczki na nowo "ożywają" odpalę auto i znowu chwile podziałają i przestają i tak w kółko. Jedynie kiedy działają bez przerwy to na najszybszym trybie- no ale bez przesady taki mały deszczyk a ja naparzam tymi wycieraczkami jak idiota, albo muszę co chwilę gasić i odpalać auto :/
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 7
4,8
Compact 316 i 102KM 75kW
BMW Seria 3 E36
homologacja: IRENE Agencja Handlowa IMPORT-EXPORT I.J. Ratomscy
instalacja: AC STAG 4
przebieg: 250 tys. km
użytkowana przez: 10 tys. km
Witam, włożyłem do swojej BMW 316i, 95r, 1,6L, LPG ze (system sekwencyjny STAG-4, listwa wtryskowa VALTEK, reduktor ALASKA, zbiornik BORMECH). Mam go od 5 miesięcy i muszę powiedzieć że nie jestem zawiedziony z tej instalacji. silnik pracuje bardzo dobrze i na równych obrotach tak jak na benzynie. Prawdę mówiąc nawet bym nie wiedział że przełącza się na gaz gdyby nie to że...
5,0
Compact 316 i 102KM 75kW
BMW Seria 3 E36
homologacja: LANDI RENZO POLSKA SP. z o.o.
instalacja: LOVATO
przebieg: 215 tys. km
użytkowana przez: 50 tys. km
Silnik BMW jest niezniszczalny mnóstwo przejechanych kilometrów bez żadnej awarii , doceni każdy zmotoryzowany to jednostkę mimo niewielkiej mocy auto jest lekkie i dynamiczne bardzo dobrze znosi instalacje gazową .
5,0
Compact 316 i 102KM 75kW
BMW Seria 3 E36
homologacja: LANDI RENZO POLSKA SP. z o.o.
instalacja: LOVATO
przebieg: 250 tys. km
użytkowana przez: 40 tys. km
Instalacje założyłem przy przebiegu 250 tyś km jest to oryginalny przebieg auta ponieważ sam je sprowadzałem z niemiec od pierwszego właściciela , auto w pięknym stanie żadki okaz , po sprowadzeniu założyłem instalacje gazową firmy lovato , normalna prosta instalacja sekwencyjna , samoczynnie wszystko się dzieje , przejechałem około 40 tyś km i zero niespodzianek .
BMW Seria 3 E36 Compact