Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 E36 Compact 318 ti 140KM 103kW 1994-2000

Lata produkcji: 1994 – 2000
Segment: Klasa średnia
Trzecia generacja modelu produkowana w latach 1990-2000. Nazwano ją E36. Auto było większe i masywniejsze od swojego poprzednika, jego kształty przyrównywano do delfina („Dolphin shape”). Samochód wyróżniał się nienagannie elegancką sylwetką oraz sportowym charakterem. Model okazał się ogromnym sukcesem, do dziś przez wielu uważany jest za najbardziej udany w rodzinie Serii 3 (dzięki niemu Seria 3 na dobre podbiła również Amerykę Północną).
Powagosław
Najładniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by stało się tak wiele. Wszak niektórzy powiedzą, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
„Udało się” – rzekł człowiek do maszyny, którą stworzył. Maszyna pokiwałaby głową, gdyby ją miała. Za odpowiedź wystarczyło potakiwanie tłumu, który niczym echo, powtórzył: „Udało się”. „W końcu” – dodał ktoś, kto sądził, że to, co dobre w Serii 3 to już było. ~Luzacjusz
Produkowany od 1994 do 2000 roku
Pojemność skokowa 1895 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 140 KM (103 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 180 Nm przy 4500 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 85 x 83,5 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Skrzynia biegów + Całokształt

Wady

- Wyciszenie - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Karoseria

Wybrane oceny

4,9
~Sebastttianek
Compact 318 ti 140KM 103kW
BMW Seria 3 E36
Dziękuje \"BMW\" za wspólne chwile, pełne komfortu - wycieczki z dziewczyną w góry i nad morze. Posiadam bogato wyposażoną wersję. Mimo dużego przebiegu (233tys.), auto ani razu mnie nie zawiodło i zawsze było gotowe do kolejnej podróży.
4,6
~macio
Compact 318 ti 140KM 103kW
BMW Seria 3 E36
Auto to odbicie poprzedniego modelu e30 dużo mozna znaleźć części wziętych z tego modelu. Jest to Duzy plus dla tego auta jako że poprzednik jest uznawany za jedno z najlepiej prowadzących się aut. Compact jest bardzo przyjemnym autkiem możliwość podnoszenia klapy wraz szybą tylko daje więcej możliwości niz w coupe czy sedanie. Jest nawet lżejszy o ponad 150kg od innych wersji nadwoziowych
4,5
~Mikołaj K.
Compact 318 ti 140KM 103kW
BMW Seria 3 E36
Zamieniłem 6-letniego Accenta z przebiegiem 68000km na 9-letnie 318ti... z przebiegiem 80000km (udokumentowanym) - trochę się obawiałem - 3 lata różnicy to nie mało a auto zmienia się raczej na nowsze. Obawy były nieuzasadnione. Nieporównywalna jakość. Accent był niezawodny i się nim jechało. BMW CHCE SIĘ JECHAĆ! Radość z jazdy nie jest pustym sloganem.
Średnie spalanie dla BMW Seria 3 E36 Compact 318 ti 140KM 103kW 1994-2000
8,6
l/100 km
10,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,8
Compact 318 ti 140KM 103kW
BMW Seria 3 E36
Jeżeli chodzi o ekonomie tego wozu to słyszy się różne zdania często negatywne ja się z tym nie zgadzam,jest to normalne że jak ktoś kupuję autko z takim silnikiem no to musi się liczyć z tym,a jeśli kogoś nie stać to polecam jakieś np. SDI .a to wszystko też zależy od naszego stylu jazdy proste.A mianowicie spalanie średnie w granicach 9 litrów,po mieście 10-11 litrów,mój rekord na autostradzie to 7,3 litra więc myślę że to jest wszystko normalnie.Naprawy w zależności gdzie jeśli jest to serwis BMW no to jest i cena,jeśli zwykły dobry zaufany warsztat są to ceny normalne dla Kowalskiego.
8,4
Compact 318 ti 140KM 103kW
BMW Seria 3 E36
Do spalania w 318ti nie można się doczepić w żaden sposób. Przez parę miesięcy prowadziłem sam dla siebie statystyki jakie dokładnie jest spalanie najbardziej w cyklu miejskim. Autko zawsze zalewane do pełna a więc 52 litry pb95´, zalewałem gdy wskazówka już praktycznie się opierała o zero :). Trasa jaką codziennie pokonuje to około 52km non stop miasto, trochę korków lecz da się przez jakis czas jechać szybciej i dynamiczniej. Autko nie jest za często kręcone na obroty gdyż nie jestem zwolennikiem katowania auta bez powodu. Okej teraz co do spalania to zalewając do pełna, w jeździe miejskiej jestem w stanie przejechać około średnio 633 km (statystyka z około 4 miesięcy a jeżdżę compactem już ponad 3 lata), więc daje to moim zdaniem super wynik 8,2l na 100 KM. Jeśli chodzi o trasę to jazda w 4 osoby z pełnym bagażnikiem to średnio 6,5 - 7l i spokojnie można śmigać. W autku wszystko wymieniane regularnie także dbajcie o furke a ona się odwdzięczy :)
6,5
Compact 318 ti 140KM 103kW
BMW Seria 3 E36
na trasie nie przekraczając 140 średnie spalanie 6,3 litra. Autostrady przy prędkości 200-220 spalanie 11 l. średnie spalanie przy dynamicznej jeździe to 7,5l więc twierdzę że naprawde super. Jeśli komuś zależy na ekonomi to w 6 l też idzie się zmieścić, tylko nie można 100km/h przekroczyć.

Usterki BMW Seria 3 E36

Liczba wpisów: 89
Jak wymienić tylne oryginalne głośniki na inne montując w fabrycznym miejscu?
  • BMW Seria 3 E36 Compact 316 i 105KM 77kW 1998-2000
W compact'cie oryginalne głośniki są zintegrowane z oryginalną obudową przykręconą na 4 wkrętach w nietypowym kształcie, więc niektórzy (np. ja) mogą mieć dylemat, albo jeździć z oryg. głośnikami albo robić dziury w półce na jakieś np. 6x9. Ale jest też inne znacznie lepsze rozwiązanie, można dokupić specjalne dystanse na allegro po 35zł które pozwolą nam przykręcić w fabryczne miejsce inne głośniki w dodatku 130mm a nie jak w oryg 100mm. Dystanse wyglądają tak: http://audiocar.home.pl/FOTO/DYSTANSE/RAM-20.479.jpg
Problem rozwiązany
Zero reakcji rozrusznika
  • BMW Seria 3 E36 Compact 316 i 105KM 77kW 1998-2000
  • silnik
Mam a właściwie miałem pewien problem z rozrusznikiem? No właśnie nie wiem czy to o rozrusznik może chodzić. Przy odpalaniu auta kilka razy zdarzyło mi się że nie było żadnej reakcji, kompletna cisza, kilka razy próbuję zapalić i nic. Czasem poczekam chwilę i zapali, a czasem pod maską coś popukam postukam, albo poruszam biegami i zapali bez problemu, stało mi się tak kilka razy ale teraz od tygodnia ani razu a dziennie zapalam auto po kilka razy i teraz na razie problem nie występuje. Ale dręczy mnie co to może/mogło być, bo może wyniknąć taka sytuacja że w ogóle nie uda mi się zapalić i będę w tzw. czarnej d*pie. Sprawdziłem klemy na aku i siedzą bardzo dobrze więc to raczej nie to, może coś nie łączy w rozruszniku? I tu pytanie do was jaka może być tego przyczyna?
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Dziwny problem z niedziałającymi wycieraczkami
  • BMW Seria 3 E36 Compact 316 i 105KM 77kW 1998-2000
  • instalacja elektryczna
Mam pewien problem z wycieraczkami otóż ostatnio jadę sobie na lekkim deszczu i miałem włączone wycieraczki na I stopniu (najwolniejsze) chwile podziałają i nagle przestaną, żadnej reakcji gdy ruszam przełącznikiem, do góry w dół w ogóle, tylko na tym przełączniku działa spryskiwanie szyb. Muszę zgasić auto, włączyć zapłon i dopiero po tym wycieraczki na nowo "ożywają" odpalę auto i znowu chwile podziałają i przestają i tak w kółko. Jedynie kiedy działają bez przerwy to na najszybszym trybie- no ale bez przesady taki mały deszczyk a ja naparzam tymi wycieraczkami jak idiota, albo muszę co chwilę gasić i odpalać auto :/
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
BMW Seria 3 E36 Compact