Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 E36 Coupe 316 i 102KM 75kW 1993-1999

Lata produkcji: 1993 – 1999
Segment: Klasa średnia
Trzecia generacja modelu produkowana w latach 1990-2000. Nazwano ją E36. Auto było większe i masywniejsze od swojego poprzednika, jego kształty przyrównywano do delfina („Dolphin shape”). Samochód wyróżniał się nienagannie elegancką sylwetką oraz sportowym charakterem. Model okazał się ogromnym sukcesem, do dziś przez wielu uważany jest za najbardziej udany w rodzinie Serii 3 (dzięki niemu Seria 3 na dobre podbiła również Amerykę Północną).
Powagosław
Najładniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by stało się tak wiele. Wszak niektórzy powiedzą, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
„Udało się” – rzekł człowiek do maszyny, którą stworzył. Maszyna pokiwałaby głową, gdyby ją miała. Za odpowiedź wystarczyło potakiwanie tłumu, który niczym echo, powtórzył: „Udało się”. „W końcu” – dodał ktoś, kto sądził, że to, co dobre w Serii 3 to już było. ~Luzacjusz
Produkowany od 1993 do 1999 roku
Pojemność skokowa 1596 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 102 KM (75 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 150 Nm przy 3900 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(93%)

Zalety

+ Skrzynia biegów + Układ jezdny + Ergonomia

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Karoseria

Wybrane oceny

4,9
~sebol
Coupe 316 i 102KM 75kW
BMW Seria 3 E36
Zblizam sie do przebiegu 200 tys km a autko śmiga jak nowe , oprucz oleju i filtrów nic nie zmieniałem , bardzo precyzyjny układ kierowniczy , doskonała trakcja , w zakrętach trzyma się drogi jak potwór pazurami , dynamika dobra choc czasem brakuje mocy ale na autostradzie max. predkosc jaka miałem to 206km/h więc nieżle , silnik pali mało jak na 105 KM , w środku mam skóre , elektryczne szyby,szyberdach i lusterka , fotele przednie wygodne z tyłu też jest ok.Ogólnie jestem mile zaskoczony.
4,9
~kiro11
Coupe 316 i 102KM 75kW
BMW Seria 3 E36
fajny samochód , dynamiczny i oszczędny , niepowtarzalny wygląd , swietne parametry jezdne , na zakretach jest super , wchodzi się duzo lepiej niz przednim napedem , części tanie , w zimie radze miec dobre opony z dobrym bieżnikiem a zima nie straszna. Ogólnie polecam e36 , trwałe i niezawodne auto.
4,2
[email protected]
Coupe 316 i 102KM 75kW
BMW Seria 3 E36
Dobry samochód za dobrą cenę. Zawsze myślałem, że e36 to badziew, ale nie taki wilk straszny. Potrzebowałem auta do pracy i szkoły, miał być nie za duży, w miarę ekonomiczny, ładny i najchętniej z tylnym napędem. Kupiłem 316 coupe i nie żałuję. Silnik 1.6 trochę nie pasuje do tego pięknego nadwozia, ale kto powiedział że coupe koniecznie musi mieć 200 kucy pod maską?

Usterki BMW Seria 3 E36

Liczba wpisów: 89
Jak wymienić tylne oryginalne głośniki na inne montując w fabrycznym miejscu?
  • BMW Seria 3 E36 Compact 316 i 105KM 77kW 1998-2000
W compact'cie oryginalne głośniki są zintegrowane z oryginalną obudową przykręconą na 4 wkrętach w nietypowym kształcie, więc niektórzy (np. ja) mogą mieć dylemat, albo jeździć z oryg. głośnikami albo robić dziury w półce na jakieś np. 6x9. Ale jest też inne znacznie lepsze rozwiązanie, można dokupić specjalne dystanse na allegro po 35zł które pozwolą nam przykręcić w fabryczne miejsce inne głośniki w dodatku 130mm a nie jak w oryg 100mm. Dystanse wyglądają tak: http://audiocar.home.pl/FOTO/DYSTANSE/RAM-20.479.jpg
Problem rozwiązany
Zero reakcji rozrusznika
  • BMW Seria 3 E36 Compact 316 i 105KM 77kW 1998-2000
  • silnik
Mam a właściwie miałem pewien problem z rozrusznikiem? No właśnie nie wiem czy to o rozrusznik może chodzić. Przy odpalaniu auta kilka razy zdarzyło mi się że nie było żadnej reakcji, kompletna cisza, kilka razy próbuję zapalić i nic. Czasem poczekam chwilę i zapali, a czasem pod maską coś popukam postukam, albo poruszam biegami i zapali bez problemu, stało mi się tak kilka razy ale teraz od tygodnia ani razu a dziennie zapalam auto po kilka razy i teraz na razie problem nie występuje. Ale dręczy mnie co to może/mogło być, bo może wyniknąć taka sytuacja że w ogóle nie uda mi się zapalić i będę w tzw. czarnej d*pie. Sprawdziłem klemy na aku i siedzą bardzo dobrze więc to raczej nie to, może coś nie łączy w rozruszniku? I tu pytanie do was jaka może być tego przyczyna?
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Dziwny problem z niedziałającymi wycieraczkami
  • BMW Seria 3 E36 Compact 316 i 105KM 77kW 1998-2000
  • instalacja elektryczna
Mam pewien problem z wycieraczkami otóż ostatnio jadę sobie na lekkim deszczu i miałem włączone wycieraczki na I stopniu (najwolniejsze) chwile podziałają i nagle przestaną, żadnej reakcji gdy ruszam przełącznikiem, do góry w dół w ogóle, tylko na tym przełączniku działa spryskiwanie szyb. Muszę zgasić auto, włączyć zapłon i dopiero po tym wycieraczki na nowo "ożywają" odpalę auto i znowu chwile podziałają i przestają i tak w kółko. Jedynie kiedy działają bez przerwy to na najszybszym trybie- no ale bez przesady taki mały deszczyk a ja naparzam tymi wycieraczkami jak idiota, albo muszę co chwilę gasić i odpalać auto :/
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
BMW Seria 3 E36 Coupe