Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 E36 Coupe 323 i 2.5 170KM 125kW 1995-1999

Lata produkcji: 1995 – 1999
Segment: Klasa średnia
Trzecia generacja modelu produkowana w latach 1990-2000. Nazwano ją E36. Auto było większe i masywniejsze od swojego poprzednika, jego kształty przyrównywano do delfina („Dolphin shape”). Samochód wyróżniał się nienagannie elegancką sylwetką oraz sportowym charakterem. Model okazał się ogromnym sukcesem, do dziś przez wielu uważany jest za najbardziej udany w rodzinie Serii 3 (dzięki niemu Seria 3 na dobre podbiła również Amerykę Północną).
Powagosław
Najładniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by stało się tak wiele. Wszak niektórzy powiedzą, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
„Udało się” – rzekł człowiek do maszyny, którą stworzył. Maszyna pokiwałaby głową, gdyby ją miała. Za odpowiedź wystarczyło potakiwanie tłumu, który niczym echo, powtórzył: „Udało się”. „W końcu” – dodał ktoś, kto sądził, że to, co dobre w Serii 3 to już było. ~Luzacjusz
Produkowany od 1995 do 1999 roku
Pojemność skokowa 2494 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 170 KM (125 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 245 Nm przy 3950 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Silnik + Bezawaryjność (poważne usterki) + Układ jezdny

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,5
[email protected]
Coupe 323 i 2.5 170KM 125kW
BMW Seria 3 E36
Jest to autko kultowe bez dwóch zdań, co do stereotypów, że Będziesz Miał Wydatki to jest to po części prawda jeśli auto ma nieodpowiedzialnego właściciela, który oszczędza każdy grosz na eksploatacji tych aut a później nowy właściciel może się załamać nerwowo (miałem tek z e36 2.0) ;/ dzisiaj stan BMW w jakim się znajduje jest cena jaką żąda za nią sprzedający, wiadomo, że czasami zdarzają się naciągacze itp ale w większości przypadków tak jest, że im droższe BMW tym większe prawdopodobieństwo, że właściciel o nie dbał ;)
4,5
~Nomad
Coupe 323 i 2.5 170KM 125kW
BMW Seria 3 E36
Z czystym sercem można polecić to auto. Komfort, bezawaryjność, wykonanie na najwyższym poziomie. Takie powinno być każde auto. Może żeby tylko więcej schowków było... Lina która pomimo upływu lat nie wygląda staro, wyposażenie w relatywnie już starym aucie zawstydzające nie jedno auto dużo nowsze, które do dziś jest sprawne! Bez ramowe drzwi, coś pięknego i wcale nie sprawia problemów nawet w największe mrozy. Wystarczy posmarować uszczelki zresztą jak w każdym innym aucie.
4,0
~mandibul
Coupe 323 i 2.5 170KM 125kW
BMW Seria 3 E36
auto bardzo solidne, znoszące bardzo dużą eksploatację. Elementy zawieszenia potrafia szybko szwankować na polskich drogach
Średnie spalanie dla BMW Seria 3 E36 Coupe 323 i 2.5 170KM 125kW 1995-1999
9,3
l/100 km
11,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,7
Coupe 323 i 2.5 170KM 125kW
BMW Seria 3 E36
Biorąc pod uwagę ciężką nogę i uzależniający dźwięk silnika 16,5 litrów gazu w mieście (klima chodzi itd) i około 11 na trasie nie ma co narzekać. Ile pali minimalnie nie wiem, nie po to się kupuje 2.5 litra, żeby jeździć o kropelce. Najmniej paliło mi około 14 litrów w mieście i 10.5 na trasie, przy jeździe autostradowej z prędkościami powyżej 160 pochłania około 13 litrów LPG. Koszt eksploatacji tak na prawdę wychodzi tak samo jak jakieś 1.9 tdi, z tą różnicą, że auto jest bezawaryjne. Ale o tym zaraz:
8,6
Coupe 323 i 2.5 170KM 125kW
BMW Seria 3 E36
No i tutaj zaskoczenie i to bardzo duże...maiłem astrę 1.6 (75KM) i paliła więcej niż to BMW...miałem też e36 ale z silnikiem 2.0 i też więcej paliło niż moje obecne...ten silnik to po prostu rewelacja pod względem pojemności, mocy a ekonomią. BEZ ŻADNEJ NAJMNIEJSZEJ ŚCIEMY autko w trasie nad morze spaliło mi 6,6l/100km (481km na połowie baku tj, ok 31,5) przy spokojnej jeździe sporadycznie wyprzedzając bo na trasie było spokojnie. W mieście udało mi się zejść do trochę ponad 9ciu litrów na setkę ale to była jazda typowo emerycka i bardzo przepisowa ;) przy normalnym użytkowaniu auto pali mi na trasie od 7-8l a w mieście od 10 do 13l zależy od humoru i nastawienia w dany dzień xD
8,8
Coupe 323 i 2.5 170KM 125kW
BMW Seria 3 E36
Silniczek jak na tą pojemność i moc bardzo ekonomiczne. Podczas dłuższej jazdy po mieście spalanie waha się w przedziałach 11,5-13l na setke, natomiast w trasie ktoś kto bardzo dobrze poznał już swoje autko i wie jak nim jeździć można zejść do pozimu 6,8l/100km ;) jak dla mnie te wyniki są bardzo zadowalające bo nigdy nie brakuje mocy przy wyprzedzaniu i podobnych manewrach a takimi wynikami spalania cechują się auta z silnikami 1.6 - 1.8 w zależności od ciężkości auta a z reguły są o ok 50-60KM słabsze ;)

Usterki BMW Seria 3 E36

Liczba wpisów: 89
Jak wymienić tylne oryginalne głośniki na inne montując w fabrycznym miejscu?
  • BMW Seria 3 E36 Compact 316 i 105KM 77kW 1998-2000
W compact'cie oryginalne głośniki są zintegrowane z oryginalną obudową przykręconą na 4 wkrętach w nietypowym kształcie, więc niektórzy (np. ja) mogą mieć dylemat, albo jeździć z oryg. głośnikami albo robić dziury w półce na jakieś np. 6x9. Ale jest też inne znacznie lepsze rozwiązanie, można dokupić specjalne dystanse na allegro po 35zł które pozwolą nam przykręcić w fabryczne miejsce inne głośniki w dodatku 130mm a nie jak w oryg 100mm. Dystanse wyglądają tak: http://audiocar.home.pl/FOTO/DYSTANSE/RAM-20.479.jpg
Problem rozwiązany
Zero reakcji rozrusznika
  • BMW Seria 3 E36 Compact 316 i 105KM 77kW 1998-2000
  • silnik
Mam a właściwie miałem pewien problem z rozrusznikiem? No właśnie nie wiem czy to o rozrusznik może chodzić. Przy odpalaniu auta kilka razy zdarzyło mi się że nie było żadnej reakcji, kompletna cisza, kilka razy próbuję zapalić i nic. Czasem poczekam chwilę i zapali, a czasem pod maską coś popukam postukam, albo poruszam biegami i zapali bez problemu, stało mi się tak kilka razy ale teraz od tygodnia ani razu a dziennie zapalam auto po kilka razy i teraz na razie problem nie występuje. Ale dręczy mnie co to może/mogło być, bo może wyniknąć taka sytuacja że w ogóle nie uda mi się zapalić i będę w tzw. czarnej d*pie. Sprawdziłem klemy na aku i siedzą bardzo dobrze więc to raczej nie to, może coś nie łączy w rozruszniku? I tu pytanie do was jaka może być tego przyczyna?
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Dziwny problem z niedziałającymi wycieraczkami
  • BMW Seria 3 E36 Compact 316 i 105KM 77kW 1998-2000
  • instalacja elektryczna
Mam pewien problem z wycieraczkami otóż ostatnio jadę sobie na lekkim deszczu i miałem włączone wycieraczki na I stopniu (najwolniejsze) chwile podziałają i nagle przestaną, żadnej reakcji gdy ruszam przełącznikiem, do góry w dół w ogóle, tylko na tym przełączniku działa spryskiwanie szyb. Muszę zgasić auto, włączyć zapłon i dopiero po tym wycieraczki na nowo "ożywają" odpalę auto i znowu chwile podziałają i przestają i tak w kółko. Jedynie kiedy działają bez przerwy to na najszybszym trybie- no ale bez przesady taki mały deszczyk a ja naparzam tymi wycieraczkami jak idiota, albo muszę co chwilę gasić i odpalać auto :/
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
BMW Seria 3 E36 Coupe