Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 E36 Coupe 325 i 192KM 141kW 1992-1999

Lata produkcji: 1992 – 1999
Segment: Klasa średnia
Trzecia generacja modelu produkowana w latach 1990-2000. Nazwano ją E36. Auto było większe i masywniejsze od swojego poprzednika, jego kształty przyrównywano do delfina („Dolphin shape”). Samochód wyróżniał się nienagannie elegancką sylwetką oraz sportowym charakterem. Model okazał się ogromnym sukcesem, do dziś przez wielu uważany jest za najbardziej udany w rodzinie Serii 3 (dzięki niemu Seria 3 na dobre podbiła również Amerykę Północną).
Powagosław
Najładniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by stało się tak wiele. Wszak niektórzy powiedzą, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
„Udało się” – rzekł człowiek do maszyny, którą stworzył. Maszyna pokiwałaby głową, gdyby ją miała. Za odpowiedź wystarczyło potakiwanie tłumu, który niczym echo, powtórzył: „Udało się”. „W końcu” – dodał ktoś, kto sądził, że to, co dobre w Serii 3 to już było. ~Luzacjusz
Produkowany od 1992 do 1999 roku
Pojemność skokowa 2494 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 192 KM (141 kW) przy 5900 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 245 Nm przy 4200 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(79%)

Zalety

+ Układ jezdny + Silnik + Całokształt

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Widoczność - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,7
~Ronin6
Coupe 325 i 192KM 141kW
BMW Seria 3 E36
Jedno z moich ulubionych samochodów , niezawodny w każdej sytuacji , świetny silnik który lubi wysokie obroty i szybką jazde oczywiście w granicach rozsądku:) , auto nadal prezentuje się jak rasowe niemieckie coupe które podoba się każdemu po dzień dzisiejszy , oko ciesza modele bez zadnych durnowatych przeróbek itd. liczy się 100% oryginał , ewentualnie m-pakiet i auto wygląda olśniewająco a podczas jazdy nie trzeba radia , wystarczy cudowny dżwięk silnika:) Dobre i zadbane modele trzymają cene zwłaszcza 328i ,325i oraz 318is niemniej jednak esli chcemy miec np. 320i w super stanie musimy mieć w kieszeni .ok 12-13 tys zł pozatym e36 jest to auto na którym się nie oszczędza bo może nas to sporo kosztować w przyszłości. jestem zadowolony ze swojego e36 i napewno go nie sprzedam , ewentualnie za jakiś czas mam w planach kupić e30 z mocnym silnikiem i je całkowicie odnowić i odpicować.
4,7
~Maciek
Coupe 325 i 192KM 141kW
BMW Seria 3 E36
Świetny samochód ,szybki,mocny i bezawaryjny , spalanie też niewielki jak na tyle koni. Blachy bardzo trwałe i ocynkowane. Jesli auto niebyło bite to rdzy ani niewidać choć samochód ma swoje lata już. Co do częsci jest wiele bardzo dobrej jakości zamienników które są dość tanie,Bryła auta jest niesamowita i ponadczasowa ,wciąż wzbudza zainteresowanie na drodze. Oczywiście odradzam wszelaki badziewny tuning tego auta!!!!! Co do silnika jest on praktycznie bezawaryjny i niezniszczalny jeśli się o niego dba.Ogólnie samochód wart uwagi miłośników tej marki. Polecam
3,8
~Olek
Coupe 325 i 192KM 141kW
BMW Seria 3 E36
Ogólnie, bardzo ładny samochód, jazda nim zawsze wywołuje uśmiech przyjemności na twarzy. Dźwięk 6 cylindrów, moc prawie 200 KM, fabryczna szpera dzięki której można polatać bokiem......... to jest to czego wiele innych aut nie posiada.
Średnie spalanie dla BMW Seria 3 E36 Coupe 325 i 192KM 141kW 1992-1999
11,8
l/100 km
13,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,5
Coupe 325 i 192KM 141kW
BMW Seria 3 E36
W aucie mam sekwencję staga, wtryski barracuda, reduktor acr01, wszystko wystrojone tak, że w jeździe na gazie i na benzynie nie ma różnicy. Dodam że w aucie jest dyfer od 2.0 z przełożeniem 3.45 co przekłada się na wyższe spalanie, podejrzewam że na dyfrze 3.15 od 2.5 spalanie sporo by spadło. Jeżdżąc w mieście i nie oszczędzając, beemka spali max. 15l gazu na 100km, w trasie najmniejsze spalanie jakie zanotowałem to było +/- 8.9l. Jak na pojemność 2.5 i 192KM myślę że nie ma tragedii, pali tyle samo co inne kosiarki z silnikami o pojemności czajnika ;)
11,6
Coupe 325 i 192KM 141kW
BMW Seria 3 E36
Spalanie w mieście najmniej jak mi się udało to 13 l/100 km, spokojna jazda - 60km/h max w 3 osoby. Jeśli ktoś lubi przycisnąć, potrzymać baware na obrotach to potrafi i 15 l LPG w mieście wypić. Na trasie w 2 osoby i prędkości ok. 90-100 km/h tak w granicach 10,5 l/100 km da się utrzymać, nawet czasami mniej przy lekkiej nodze. Lecz podstawą jest dobra instalacja, ja mam wtryski HANA,komputer Staga, ogólnie za instalacja we wrześniu 2012 dałem 3000 zł, ale moim zdaniem warto. Żadne Valteki itp. Instalacje za 2000 zł to można do silnika 1,6 zakładać a nie do 2,5 :) Ogólnie polecam silniczek 2,5 (m50b25) - na prawda świetna konstrukcja, znajomy ma tez e36 w coupe z silnikiem 2,0 w LPG (m52b20) i pali tyle samo co moja, może momentami 1 l mniej LPG/100 km, ale ma prawie 50 KM mniej niż ja pod maską :) Jeśli masz wybór miedzy 2.0 czy 2.5, bierz 2,5 !
14,3
Coupe 325 i 192KM 141kW
BMW Seria 3 E36
Nie ma sie co oszukiwac, to BMW...spalanie zawsze bedzie wysokie. Gdy kupilem BMW to wszystko bylo fantastyczne...pozniej na hamowni wyplulo 170.4 km...i przeplywomierz do wymiany. Po wymianie moc wzrosla do 189km...wiec zawedrowal tani chip i teraz moc wynosi 195.5km i odciecie jest przy 6500tys obrotow... wiec jest niezle. Predkosc maksymalna jeszcze nie sprawdzona ale do setki ma 7.4s Maksymalne spalanie nie jest maksymalnym rzeczywistym gdyz takie spalanie nie istnieje w BMW...srednio po miescie bierze 15, jesli do 3 tysiecy sie smiga...na trasie minimum 8 ale to byla katorga, w rzeczywistosci troszke ponizej 10...ale na zegarku przez wiekszosc trasy 140km/h w niemczech na autostradzie...jak do tej pory pomijajac zawieszenie to wentylator nawiewu padl, wymienilem go sam ale nie bylo latwo...

Usterki BMW Seria 3 E36

Liczba wpisów: 87
Jak wymienić tylne oryginalne głośniki na inne montując w fabrycznym miejscu?
  • BMW Seria 3 E36 Compact 316 i 105KM 77kW 1998-2000
W compact'cie oryginalne głośniki są zintegrowane z oryginalną obudową przykręconą na 4 wkrętach w nietypowym kształcie, więc niektórzy (np. ja) mogą mieć dylemat, albo jeździć z oryg. głośnikami albo robić dziury w półce na jakieś np. 6x9. Ale jest też inne znacznie lepsze rozwiązanie, można dokupić specjalne dystanse na allegro po 35zł które pozwolą nam przykręcić w fabryczne miejsce inne głośniki w dodatku 130mm a nie jak w oryg 100mm. Dystanse wyglądają tak: http://audiocar.home.pl/FOTO/DYSTANSE/RAM-20.479.jpg
Problem rozwiązany
Zero reakcji rozrusznika
  • BMW Seria 3 E36 Compact 316 i 105KM 77kW 1998-2000
  • silnik
Mam a właściwie miałem pewien problem z rozrusznikiem? No właśnie nie wiem czy to o rozrusznik może chodzić. Przy odpalaniu auta kilka razy zdarzyło mi się że nie było żadnej reakcji, kompletna cisza, kilka razy próbuję zapalić i nic. Czasem poczekam chwilę i zapali, a czasem pod maską coś popukam postukam, albo poruszam biegami i zapali bez problemu, stało mi się tak kilka razy ale teraz od tygodnia ani razu a dziennie zapalam auto po kilka razy i teraz na razie problem nie występuje. Ale dręczy mnie co to może/mogło być, bo może wyniknąć taka sytuacja że w ogóle nie uda mi się zapalić i będę w tzw. czarnej d*pie. Sprawdziłem klemy na aku i siedzą bardzo dobrze więc to raczej nie to, może coś nie łączy w rozruszniku? I tu pytanie do was jaka może być tego przyczyna?
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Dziwny problem z niedziałającymi wycieraczkami
  • BMW Seria 3 E36 Compact 316 i 105KM 77kW 1998-2000
  • instalacja elektryczna
Mam pewien problem z wycieraczkami otóż ostatnio jadę sobie na lekkim deszczu i miałem włączone wycieraczki na I stopniu (najwolniejsze) chwile podziałają i nagle przestaną, żadnej reakcji gdy ruszam przełącznikiem, do góry w dół w ogóle, tylko na tym przełączniku działa spryskiwanie szyb. Muszę zgasić auto, włączyć zapłon i dopiero po tym wycieraczki na nowo "ożywają" odpalę auto i znowu chwile podziałają i przestają i tak w kółko. Jedynie kiedy działają bez przerwy to na najszybszym trybie- no ale bez przesady taki mały deszczyk a ja naparzam tymi wycieraczkami jak idiota, albo muszę co chwilę gasić i odpalać auto :/
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
BMW Seria 3 E36 Coupe