Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 E36 Sedan 318 i 115KM 85kW 1993-1998

Lata produkcji: 1993 – 1998
Segment: Klasa średnia
Trzecia generacja modelu produkowana w latach 1990-2000. Nazwano ją E36. Auto było większe i masywniejsze od swojego poprzednika, jego kształty przyrównywano do delfina („Dolphin shape”). Samochód wyróżniał się nienagannie elegancką sylwetką oraz sportowym charakterem. Model okazał się ogromnym sukcesem, do dziś przez wielu uważany jest za najbardziej udany w rodzinie Serii 3 (dzięki niemu Seria 3 na dobre podbiła również Amerykę Północną).
Powagosław
Najładniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by stało się tak wiele. Wszak niektórzy powiedzą, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
„Udało się” – rzekł człowiek do maszyny, którą stworzył. Maszyna pokiwałaby głową, gdyby ją miała. Za odpowiedź wystarczyło potakiwanie tłumu, który niczym echo, powtórzył: „Udało się”. „W końcu” – dodał ktoś, kto sądził, że to, co dobre w Serii 3 to już było. ~Luzacjusz

Dane techniczne BMW Seria 3 E36 Sedan 318 i 115KM 85kW 1993-1998

Produkowany od 1993 do 1998 roku
Pojemność skokowa 1796 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 115 KM (85 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 168 Nm przy 3900 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 5

Oceny BMW Seria 3 E36 Sedan 318 i 115KM 85kW 1993-1998

Liczba ocen: 101
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Silnik + Skrzynia biegów + Układ jezdny

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Koszty utrzymania - Karoseria

Wybrane oceny

3,3
~zrażonyNAmaxa
Sedan 318 i 115KM 85kW
BMW Seria 3 E36
szczerze to auto jest do kitu. Niby bmw.. hmm oh ah świetna marka sportowa itp. Taka może jest w bmw za 60 tys. E36 to jakas porazka - 9 na 10 egzemplarzy jest po prostu zajeżdżone przez wiejskich chłopaczków co myślą, żę 102 końmi pod maską zerwą asfalt a dokładając lexusy i angel eye dostaną + 20 koni i kisiel w majtkach małolatek. Miałem 2 e36, mój ojciec jedną - 1.8 2.0 i 1.6. Szmelc szmelc szmelc i jeszcze raz szmelc nigdy więcej dziś się pozbyłem 1.8 i kamień z serca. Blachy - ojciec miał swoją 6 lat - robił progi na tip top za dwa lata już robią się rude, wszystko rdzewiało - tylnę bębny nie można odpowietrzyć hamulców bo odpowietrznik się wżarł w bęben, przewody hamulcowe zaczynają cieknąć - masakra. Auto było z 1998 roku. Przywiezione z Niemiec w 2007r z przebiegiem uczciwym 270tys w stanie "idealnym" po 6 latach uzytkowania poszła za 2 tys (ojciec ma 50 lat i 4 tys obrotów przekraczął raz na pół roku nie ma mowy o katowaniu). Kontynuując kupiłem swoje Bmw bo myslalem ze to ojca egzemplarz był wadliwy - i co? i się pomyliłem. Miałem 1.8 sedan 96r. i 2.0 Kombi 97r. Usterki sie powtarzały i sniły mi się po nocach: - chłodnica nieszczelność we wszystkich BMW - każdy coś miał z chłodzeniem (kupiłem nową też cieknie zbiornik wyrównawczy -masakra) - prowadnice szyb padają mi się dwa razy zdarzyło a jak zdjemiesz boczek aby naprawić to musisz kupić nowe spinki bo te stare pewnie Ci pękną, - rdza pomimo że auta były bez szybko się pojawiła - tylna klapa, progi, podłoga, nadkola - masakra - rozpierdzielony zamek klapy bagaznika - standard -sztywne zawiesznie - mało komfortowo czuć kazda studzienkę -w zimę jeździsz z nożem na gardle bo tył chodzi od lewej do prawej. Jestem dobrym kierowcą, ale osobiscie dziecka bym nie wział na przejeżdzkę po oblodzonej drodze ze względu na bezpieczeństwo. Wrzucałem do bagaznika krawężniki betonowe bo dojazd do domu lekko pod górke w zime marzenie podjechać - listonosz golfem 3 tdi jechał jak lord ( a ja wstyd krawężniki w bagażniku) - środek auta - hmm fotele się prują - kierowcy szczególnie, gałka biegów się szybko zużywa kierownica tak samo później brudzi ręce. Spalanie - 1.6 i 1.8 tyle samo DUŻO 10l trzeba liczyć czy to gazu czy benzyny i jak ktos powie,że mu pali 6-7 to chyba dziś coś pił. A 2.0 150 km fajnie ciągnie, ale spalanie hehe 12 to takie minimum (chodzi o benzynę). Sprzedałem dziś moje 1.8 m43 jestem uszczęśliwiony i radzę! Nie kupujcie e36! Napewno nie te za kilka tys bo to zajżdzony szrot! Napisałem szczerze widziałem wiele tych samochodów w życiu i może 1 na 10 był w sensownym stanie:) Na koniec mała anegdota. Będąc na wakacjach w Austrii właściciel lokum w którym spaliśmy miał e36 od nowości 95 rok czyli auto miało 18 lat serwisowany cały żywot miał około 300 tys najechane czyli jak większość e36 u nas w kraju i wiecie co? Żaden fotel tam nie był podarty, silnik w większości ooryginał, suchy wszystko działa nic nie ciekie kolor piękny i wtedy nasuneło mi się pytanie ... - czy faktycznie BMW to złe auta czy ich właściciele to Buraki?
3,0
~Aice_de
Sedan 318 i 115KM 85kW
BMW Seria 3 E36
Witam. Kupilem ten samochod, ze wzgladu no to ze potrzebowalem samochod na kilka miesiecy, na dalekie trasy. A wiec tak pomyslalem ze zaufam niemieckiej technologi, oczwyscie w zakresie mojego budzetu, jaki mialem przeznaczony na ten samochod. Kupilem go za okolo 5.000pln, z racji tego ze mialy to byc naprawde duze przebiegi, w krotkim czasie, zainwestowalem okolo 1.500pln, w wymiane roznych podzespolow. Odebralem auto od mechanika, pojechalem na jazde probna, wypadla fajnie, samochod naprawde dobrze sie prowadzilo, w miare cicho, rowniez nie byl mułowaty. Ok, stwierdzilem ze mozna bezpiecznie ruszyc w trase ok 2200km w jedna strone. Po 300km, samochod sie przegrzal, padlo wisko, jechalem okolo 24h, z wlaczonym ogrzewaniem. To byla pierwsza osterka, po miesiacu, samochod zaczol sie rozsypywac, plastiki w srodku zaczely same odskakiwac, tapicerka od drzwi rowniez jak i szyba opadla, do tej pory nie moge jej domknac, a nie mam nerwow juz do tego samochodu. Okej niedlugo pozniej, zaczol odzywac sie tlumik. Samochod prowadzi sie nawprawde zle, jest \"rozklekotany\", a przeciez polowa przedniego zawieszenia byla wymieniona pare tyg wstecz! Ogolnie zaczely sie problemy z silnikiem. Zrobilem samochodem okolo 35.000 7 miesiecy. Na poczatku bylo naprawde dobrze, pomijajac te usterke z Wiskiem. No ale po jakims czasie samochod sie sypie... A dodam ze mieszkam w Niemczech, gdzie wiekszosc drog jest w doskonalym stanie.. Moze moj egz. byl akurat zaniedbany, zbytnio nie interesowala mnie przeszlosc tego samochodu, z racji tego ze jest to samochod na kilka miesiecy. A wiec tak raczej nie kupil bym tego modelu wiecej, przynajmniej juz nie z tych lat. Moze jeszcze kiedys kupie BMW ale na pewno bedzie to rocznik grubo powyzej 2000! Pozdrawiam
5,0
~Zwykły facet
Sedan 318 i 115KM 85kW
BMW Seria 3 E36
Firma na początku produkowała silniki do samolotów , Pierwsze auto budowane już pod logiem BMW powstało w 1929 roku. Było to BMW 3/15 PS DA2. Później powstał model 3/20, ale pierwszym prawdziwym BMW był model 303 z 6-cylindrowym silnikiem o pojemności 1,2 litra. Samochód wdrożono do produkcji w 1933 roku. Od tego czasu pojazdy BMW miały charakterystyczny wlot powietrza na masce. Sytuacja finansowa firmy poprawiła się i w roku 1967 BMW przejęło firmę Glas, która z czasem przestała istnieć jako marka. Późniejsze próby zdobycia dodatkowych producentów samochodów nie były za bardzo udane. W roku 1994 BMW kupiło angielski Rover Group, który produkował Rovera, Mini, MG oraz Land Rovera. Inwestycja przynosiła straty i BMW pozbyło się większości z tych marek pozostawiając sobie tylko Mini. Oprócz tego BMW ma prawo do marki Rolls-Royce. Więc marka ma bogata historie , moje E36 uważam za świetny model BMW , niczego mi nie brakuje , mam wszystko w elektryce , skóra czarna itp. Zainwestowałem w auto (konserwacja podwozia , konserwacja lakieru który jest od nowości ) wszystko wymieniam na bierząco , tarcze , klocki , itp. Według mnie niema lepszego auta z tamtych lat , jak auto niebyło bite przeżyje jeszcze wiele lat bez problemu , krążą opinie o dresach itp. Ale jak żyje nie widziałem w BMW żadnego dresa itd. Ale wiem jak zacofane i zazdrosne jest polskie społeczeństwo , wystarczy że jeden ma BMW a drugi Opla i już się zaczyna wymyślanie bzdur i kłamstw. Ale na takich właśnie zazdrośników mam pare słów JESTEŚCIE ŻAŁOŚNI !!!

Raporty spalania BMW Seria 3 E36 Sedan 318 i 115KM 85kW 1993-1998

Liczba raportów: 122
Średnie spalanie dla BMW Seria 3 E36 Sedan 318 i 115KM 85kW 1993-1998
9,2
l/100 km
10,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,9
Sedan 318 i 115KM 85kW
BMW Seria 3 E36
witam, miałem okazję jeździć ok roku czasu BMW E36 z silnikiem M43b18 - czyli z żeliwnym blokiem i rozrządem na łańcuszku 115km. Jest to bardzo fajne auto i jeśli trafimy zadbany egzemplarz o co niestety bardzo trudno to jest to auto praktycznie bezawaryjne. W swoim w ciągu roku wymieniłem jedynie końcówki drążków kierowniczych i sworznie przednich wahaczy (wymiany wymagał tylko jeden sworzeń i jedna końcówka drążka ale chciałem mieć z głowy przy jednym ustawianiu zbieżności).Koszt części raczej śmieszny bo za dobrej klasy zamienniki wyszło ok 220PLN. Standardowe wymiany oleju i filtrów też tanie(tylko jeden filtr kabinowy, oleju wchodzi ok 4,5l).Jeśli chodzi o spalanie to jest całkiem fajne na trasie Szczecin-Gdańsk średnie wyszło 6,3l/100km jazda normalnym tempem do max 120km/h. Jeżdżąc normalnie w większości po mieście średnie spalanie waha się na poziomie 8-9l/100km co uważam nie jest złym wynikiem. Spalanie rzędu 12l/100km zanotowano zimą podczas jazdy na krótkich odcinkach(dojazdy do pracy)ale nie oszukujmy się w takich warunkach nawet diesel sporo spali.Wszystkie wyniki z większymi wartościami spalania świadczą tylko i wyłącznie o złym stanie silnika lub większej dynamice jazdy - choć nie uważam żebym jeździł jak emeryt. Jeśli chodzi o jazdę w warunkach zimowych bardzo polecam fabryczną szpere 25% (układ blokujący mechanizm różnicowy)nie ma żadnych problemów z jazdą po nieodśnieżonych drogach.Ogólnie auto bardzo fajne i dość ekonomiczne jeśli chodzi o spalanie i koszty eksploatacji i mogę je każdemu z czystym sumieniem polecić tylko najpierw polecam się zastanowić czy 115km mi na pewno wystarczy?? Czy może od razu wybrać większy silnik?? Kupując nie zwracałbym uwagi na najtańsze egzemplarze są one przeważnie bardzo "zajechane" a ich reanimacja może okazać się nieopłacalna, lepiej dołożyć parę PLN i mieć pewne auto, które mimo swojego wieku jeszcze trochę posłuży.
10,5
Sedan 318 i 115KM 85kW
BMW Seria 3 E36
Przy spalaniu które podałem należy wziąć pod uwagę, że samochód odpalał na gazie. W okresie zimowym należy dodać do tego koszt rozruchu i rozgrzania silnika na benzynie. Podane przeze mnie średnie maksymalne spalanie jest niskie ze względu na to, że nie należę do tych z "ciężką nogą". Przy chęci bardzo dynamicznej jazdy należy doliczyć z litr lub półtora. Spalanie w trasie było liczone na podstawie 300km przejechanych na A4 z prędkością około 120 km/h. Podsumowałbym raport zdaniem: "Autko spala około 11 litrów gazu, a w trasie od litra do półtora mniej."
11,2
Sedan 318 i 115KM 85kW
BMW Seria 3 E36
powiem tak dla mnie pali 11/12 gazu ale ja ostro jeżdżę!!!! na trasie to nawet do 200km/h. a po mieście też bystro jeżdże. mało kto mnie wyprzedzi:) kiedyś jeździłem ekonomicznie i spalanie też 11/12 to wysoko obrotowy silnik więc lubi wysokie obroty. gaz tylko i wyłącznie SEKWENCJA ja mam stag300 :) i nie słuchajcie głupot że strzela itp. jak idiota założył zwykły gaz szkoda kasy to niech się teraz mączy. mam dwa lata bmw i nigdy nie miałem większych problemów:) siadam i jadę:) części nie są drogie i nie problem dostać:)

Usterki BMW Seria 3 E36

Liczba wpisów: 85
Jak wymienić tylne oryginalne głośniki na inne montując w fabrycznym miejscu?
  • BMW Seria 3 E36 Compact 316 i 105KM 77kW 1998-2000
W compact'cie oryginalne głośniki są zintegrowane z oryginalną obudową przykręconą na 4 wkrętach w nietypowym kształcie, więc niektórzy (np. ja) mogą mieć dylemat, albo jeździć z oryg. głośnikami albo robić dziury w półce na jakieś np. 6x9. Ale jest też inne znacznie lepsze rozwiązanie, można dokupić specjalne dystanse na allegro po 35zł które pozwolą nam przykręcić w fabryczne miejsce inne głośniki w dodatku 130mm a nie jak w oryg 100mm. Dystanse wyglądają tak: http://audiocar.home.pl/FOTO/DYSTANSE/RAM-20.479.jpg
Problem rozwiązany
Zero reakcji rozrusznika
  • BMW Seria 3 E36 Compact 316 i 105KM 77kW 1998-2000
  • silnik
Mam a właściwie miałem pewien problem z rozrusznikiem? No właśnie nie wiem czy to o rozrusznik może chodzić. Przy odpalaniu auta kilka razy zdarzyło mi się że nie było żadnej reakcji, kompletna cisza, kilka razy próbuję zapalić i nic. Czasem poczekam chwilę i zapali, a czasem pod maską coś popukam postukam, albo poruszam biegami i zapali bez problemu, stało mi się tak kilka razy ale teraz od tygodnia ani razu a dziennie zapalam auto po kilka razy i teraz na razie problem nie występuje. Ale dręczy mnie co to może/mogło być, bo może wyniknąć taka sytuacja że w ogóle nie uda mi się zapalić i będę w tzw. czarnej d*pie. Sprawdziłem klemy na aku i siedzą bardzo dobrze więc to raczej nie to, może coś nie łączy w rozruszniku? I tu pytanie do was jaka może być tego przyczyna?
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Dziwny problem z niedziałającymi wycieraczkami
  • BMW Seria 3 E36 Compact 316 i 105KM 77kW 1998-2000
  • instalacja elektryczna
Mam pewien problem z wycieraczkami otóż ostatnio jadę sobie na lekkim deszczu i miałem włączone wycieraczki na I stopniu (najwolniejsze) chwile podziałają i nagle przestaną, żadnej reakcji gdy ruszam przełącznikiem, do góry w dół w ogóle, tylko na tym przełączniku działa spryskiwanie szyb. Muszę zgasić auto, włączyć zapłon i dopiero po tym wycieraczki na nowo "ożywają" odpalę auto i znowu chwile podziałają i przestają i tak w kółko. Jedynie kiedy działają bez przerwy to na najszybszym trybie- no ale bez przesady taki mały deszczyk a ja naparzam tymi wycieraczkami jak idiota, albo muszę co chwilę gasić i odpalać auto :/
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
BMW Seria 3 E36 Sedan