Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 E36 Sedan 318 is 140KM 103kW 1993-1998

Lata produkcji: 1993 – 1998
Segment: Klasa średnia
Trzecia generacja modelu produkowana w latach 1990-2000. Nazwano ją E36. Auto było większe i masywniejsze od swojego poprzednika, jego kształty przyrównywano do delfina („Dolphin shape”). Samochód wyróżniał się nienagannie elegancką sylwetką oraz sportowym charakterem. Model okazał się ogromnym sukcesem, do dziś przez wielu uważany jest za najbardziej udany w rodzinie Serii 3 (dzięki niemu Seria 3 na dobre podbiła również Amerykę Północną).
Powagosław
Najładniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by stało się tak wiele. Wszak niektórzy powiedzą, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
„Udało się” – rzekł człowiek do maszyny, którą stworzył. Maszyna pokiwałaby głową, gdyby ją miała. Za odpowiedź wystarczyło potakiwanie tłumu, który niczym echo, powtórzył: „Udało się”. „W końcu” – dodał ktoś, kto sądził, że to, co dobre w Serii 3 to już było. ~Luzacjusz

Dane techniczne BMW Seria 3 E36 Sedan 318 is 140KM 103kW 1993-1998

Produkowany od 1993 do 1998 roku
Pojemność skokowa 1796 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 140 KM (103 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 175 Nm przy 4300 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny

Oceny BMW Seria 3 E36 Sedan 318 is 140KM 103kW 1993-1998

Liczba ocen: 27
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Układ jezdny + Silnik + Całokształt

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Wyciszenie - Koszty utrzymania

Wybrane oceny

4,8
~aladyn
Sedan 318 is 140KM 103kW
BMW Seria 3 E36
Jak na wiek to auto jest świetne , brak oznak korozji ale dla pewności zleciłem konserwacje podwozia w profesjonalnej firmie zajmujacej się takimi sprawami , zapłaciłem 800 zł ale podobno na 8 lat mam spokój , ogólnie auto sprawuje się dobrze choć mógłby palić mniej jednak frajda z jazdy gwarantowana :) zresztą raz się żyje :D i szkoda marnować się w powolnym dieslu czy silniku z kosiarki na lpg :D , wsumie za mo model dałem 15 tys zł i mam już jakiś czas i jest rewelacja , tylko płyn do spryskiwaczy lałem a reszta była ok. Polecam bo to auto już powoli staję się coraz żadsze na drogach i nabierze na wartości.
4,0
[email protected]
Sedan 318 is 140KM 103kW
BMW Seria 3 E36
Ogólnie jako całokształt swój samochód oceniam na 4 z bardzo duuuużym plusem. Nie chcę aby ktoś tu mi wytykał faworyzowanie marki BMW ale naprawde ten samochód daje dużo radości. A to, że pali trochę więcej... No cóż, te konie muszą coś pić :)
4,1
~Adinos [email protected]
Sedan 318 is 140KM 103kW
BMW Seria 3 E36
co do wyboru bawarki przekonała mnie moja żona byłem bardzo sceptyczny co do tej marki leczteraz gdy mam zmieniłem zdanie i juz mnie nikt nie przekona do innej marki bmw to klasa sama w sobie i tylko ktoś kto nigdy niemiał nie jeździłi nie ekspluatowałto sie nigdy nie przekona są plusy i minusy aut pozdrawiam

Raporty spalania BMW Seria 3 E36 Sedan 318 is 140KM 103kW 1993-1998

Liczba raportów: 32
Średnie spalanie dla BMW Seria 3 E36 Sedan 318 is 140KM 103kW 1993-1998
9,3
l/100 km
10,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,7
Sedan 318 is 140KM 103kW
BMW Seria 3 E36
Mam IS`a w sedanie - fakt że na szerokich kolach - 225 i w dużym mieście - Wrocław. Silnik jest w stanie idealnym jak i auto, wszystko jest powymieniane, auto jest po diagnostyce nie da się jednak zejść ze spalania poniżej 15l w mieście przy normalnej, czasem nawet eko-jeździe. Zadziwia mnie jednak stosunek spalania do trasy - w momencie nieprzekraczania 130km/h i zachowaniu zasad eko-drivingu spokojnie schodzi do 6,5-7. Nie jestem z tych co zaniżają spalanie-najlepszy dowód to moje narzekanie na 16l w mieście, natomiast w trasie osiągam 6,5-7 za każdym razem.
13,0
Sedan 318 is 140KM 103kW
BMW Seria 3 E36
autko na sekwencji pali w mieście max do 15 litrów gazu minimum na jakie zeszłem to około 13 litrów jeżdżę tak jak większość bmw :D kręcę moją malutką do 6500 obr/min przy super ciężkiej nodze nie przekroczyłem 15 litrów przy jeżdzie jak taryfiarz zeszłem nie mniej niż 13 litrów na na trasie jazda do 130km/h mieści się w 10,7 litra na 100km natomiast jazda między 180 200 km/h spalanie wychodzi u mnie na 15 litrów pozdrawiam wszystkich użytkowników bmw ps. nie ma bmw co mało pali jak ktoś chce mieć ekonomiczne auto niech sobie kupi seicento
10,0
Sedan 318 is 140KM 103kW
BMW Seria 3 E36
Zacznę może od spalania. W mieście, w korkach (dużo już się poruszałem) spalanie dochodzi nawet i do 13-14 no ale to pewnie przez ruszanie z większym zapasem gazu. Ogólnie można eksploatować samochód spalając poniżej 10 i to bez większych problemów. W trasie, mój rekord to 7,39 !!! Ceny napraw jak i przeglądów mile mnie zaskoczyły. Powiedzenie Będziesz Mieć Wydatki możemy śmiało odstawić na bok, samochód jak samochód. Przeglądy kosztują tyle co w innych markach. Naprawy także.

Usterki BMW Seria 3 E36

Liczba wpisów: 84
Jak wymienić tylne oryginalne głośniki na inne montując w fabrycznym miejscu?
  • BMW Seria 3 E36 Compact 316 i 105KM 77kW 1998-2000
W compact'cie oryginalne głośniki są zintegrowane z oryginalną obudową przykręconą na 4 wkrętach w nietypowym kształcie, więc niektórzy (np. ja) mogą mieć dylemat, albo jeździć z oryg. głośnikami albo robić dziury w półce na jakieś np. 6x9. Ale jest też inne znacznie lepsze rozwiązanie, można dokupić specjalne dystanse na allegro po 35zł które pozwolą nam przykręcić w fabryczne miejsce inne głośniki w dodatku 130mm a nie jak w oryg 100mm. Dystanse wyglądają tak: http://audiocar.home.pl/FOTO/DYSTANSE/RAM-20.479.jpg
Problem rozwiązany
Zero reakcji rozrusznika
  • BMW Seria 3 E36 Compact 316 i 105KM 77kW 1998-2000
  • silnik
Mam a właściwie miałem pewien problem z rozrusznikiem? No właśnie nie wiem czy to o rozrusznik może chodzić. Przy odpalaniu auta kilka razy zdarzyło mi się że nie było żadnej reakcji, kompletna cisza, kilka razy próbuję zapalić i nic. Czasem poczekam chwilę i zapali, a czasem pod maską coś popukam postukam, albo poruszam biegami i zapali bez problemu, stało mi się tak kilka razy ale teraz od tygodnia ani razu a dziennie zapalam auto po kilka razy i teraz na razie problem nie występuje. Ale dręczy mnie co to może/mogło być, bo może wyniknąć taka sytuacja że w ogóle nie uda mi się zapalić i będę w tzw. czarnej d*pie. Sprawdziłem klemy na aku i siedzą bardzo dobrze więc to raczej nie to, może coś nie łączy w rozruszniku? I tu pytanie do was jaka może być tego przyczyna?
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Dziwny problem z niedziałającymi wycieraczkami
  • BMW Seria 3 E36 Compact 316 i 105KM 77kW 1998-2000
  • instalacja elektryczna
Mam pewien problem z wycieraczkami otóż ostatnio jadę sobie na lekkim deszczu i miałem włączone wycieraczki na I stopniu (najwolniejsze) chwile podziałają i nagle przestaną, żadnej reakcji gdy ruszam przełącznikiem, do góry w dół w ogóle, tylko na tym przełączniku działa spryskiwanie szyb. Muszę zgasić auto, włączyć zapłon i dopiero po tym wycieraczki na nowo "ożywają" odpalę auto i znowu chwile podziałają i przestają i tak w kółko. Jedynie kiedy działają bez przerwy to na najszybszym trybie- no ale bez przesady taki mały deszczyk a ja naparzam tymi wycieraczkami jak idiota, albo muszę co chwilę gasić i odpalać auto :/
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
BMW Seria 3 E36 Sedan