Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 E36 Sedan 320 i 150KM 110kW 1990-1998

Lata produkcji: 1990 – 1998
Segment: Klasa średnia
Trzecia generacja modelu produkowana w latach 1990-2000. Nazwano ją E36. Auto było większe i masywniejsze od swojego poprzednika, jego kształty przyrównywano do delfina („Dolphin shape”). Samochód wyróżniał się nienagannie elegancką sylwetką oraz sportowym charakterem. Model okazał się ogromnym sukcesem, do dziś przez wielu uważany jest za najbardziej udany w rodzinie Serii 3 (dzięki niemu Seria 3 na dobre podbiła również Amerykę Północną).
Powagosław
Najładniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by stało się tak wiele. Wszak niektórzy powiedzą, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
„Udało się” – rzekł człowiek do maszyny, którą stworzył. Maszyna pokiwałaby głową, gdyby ją miała. Za odpowiedź wystarczyło potakiwanie tłumu, który niczym echo, powtórzył: „Udało się”. „W końcu” – dodał ktoś, kto sądził, że to, co dobre w Serii 3 to już było. ~Luzacjusz
Produkowany od 1990 do 1998 roku
Pojemność skokowa 1991 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 5900 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 190 Nm przy 4200 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(82%)

Zalety

+ Karoseria + Silnik + Układ jezdny

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,6
~domin
BMW Seria 3 E36
Sedan 320 i 150KM 110kW
Ponieważ jeżdżę nią już dłuższy czas to może moja opinia okażę się komuś pomocna. Jeżeli uda się dostać zadbany model to jest to naprawdę świetny samochód. Mam swoją już 5 lat i pomimo, że ma nalatane 350kkm (na liczniku 250kkm, jakiś życzliwy kiedyś cofnął) wsiadam i jadę. Nigdy mnie nie zawiodła. Można by się przyczepić do spalania ale auto ma 6 cylindrów i prawie półtorej tony masy więc jest jak najbardziej akceptowalne a powiedziałbym nawet, że na tle konkurencji wypada lepiej (np. a4 b5 2.4). Średnio w mieście 10.5 a trasa 8 przy normalnej jeździe. Najmniej udało mi się zejść na 6.8 przy trasie 600km, 90% trasa i prędkości max 120. Jeździłem różnymi samochodami i BMW najlepiej mi się prowadziło, pewnie trzyma się drogi, 150KM przyzwoicie się zbiera i nie musimy się pocić przy wyprzedzaniu. Co do ceny części to chodzą opinie, że BMW jest drogie w utrzymaniu. Wiadomo, że ceny są wyższe niż do cienkiego czy seicento ale co tu porównywać Poza tym kupując lepsze części odwdzięczają nam się lepszą i dłuższą pracą. Zaraz po zakupie kupiłem tarcze i klocki ATE, koszt o ile dobrze pamiętam ~350zł ale po tylu latach mają jeszcze spory zapas więc wymiana prędzej spadnie na kolejnego właściciela. Kolejne auto też będzie BMW. Wiem jak ciężko znaleźć ale warto poszukać zadbanego egzemplarza a w zamian jak głosi hasło marki - Radość z jazdy.
4,2
~Luk
BMW Seria 3 E36
Sedan 320 i 150KM 110kW
BMW radość z jazdy. To mówi samo za siebie. Pod maską M52, w środku sportsitz, elektryka, tylko klimy mi brakuje. Łady zielony metalik i 16\" felgi. Wszystko w oryginale i tak najlepiej wygląda a nie jak niektóre po \"tuningu\". Wsiadasz do środka i nie che sie wysiadać, a to auto ma przecież 16 lat. Jest o niebo lepsze niż nie jedno młodsze. To już moje trzecie bmw i nawet nie myśle o zmianie marki. Teraz myśle o e46. Nie słuchajcie opinii ze beemka to duze koszty utrzymania wielkie spalanie i tak dalej, to tylko wymysły właścicieli golfów i innego przechwalonego badziewia. Chyba wynikające z zazdrości.Mogę polecić to auto w ciemno, jesli tylko bedzie w miarę zadbana jeszcze dlugo pojezdzi, bo jest to naprawde wytrzymała konstrukcja i nie skomplikowana. Pozdrawiam wszystkich posiadaczy i fanów marki.
3,4
~Kizior
BMW Seria 3 E36
Sedan 320 i 150KM 110kW
Szczerze mówiąc spodziewałem się czegoś lepszego,moim zdaniem wnętrze samochodu jest wykonane tandetnie.Silnik też mnie nie zadziwił ale co najbardziej denerwuje w tym samochodzie to chyba to ,że jest to samochód dla wiejskich ścigantów.Często widać chłopaków ze wsi (dres umcumc i oczywiście głośny wydech) jak stoją gdzieś na parkingach i słuchają muzyki dłubiąc coś w swoich maszynach i dyskutując na kturym szrocie są tańsze części.Teraz już wiem dlaczego na ten model mówią BOLID MłODZIEżY WIEJSKIEJ.
Średnie spalanie dla BMW Seria 3 E36 Sedan 320 i 150KM 110kW 1990-1998
10,3
l/100 km
12,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,6
BMW Seria 3 E36
Sedan 320 i 150KM 110kW
Jest to moje drugie autko i szczerze powiedziawszy jest to najlepsza rzecz jaką do tej pory w życiu kupiłem :). Jeździ jak marzenie, 6 cylindrów sprawia niesamowitą frajdę z jazdy, kultura pracy silnika powalająca (auto ma już 18 lat!), w zakrętach trzyma się niesamowicie (rozłożenie masy 50/50, różnica 10 kilo, sprawdzałem na wadze osiowej). A nie zapomnijmy, że to zwykły sedan, do jazdy na co dzień, a nie M3! Spalanie jak najbardziej w normach tej klasy. Jeżeli nie przekraczamy 100 na trasie, to można liczyć się ze spalanie 7.0-7.4L. koło 60-70 można nawet zejść poniżej 7miu. Przy dynamicznej jeździe spalanie koło 10ciu. Na piątym biegu przy wciśniętym gazie w podłodze od 130 do 220 cały czas 18L. Kiedyś może zagazuje, na razie średnio z 40-5=60zł/100km płacę i boli po kieszeni... Leje 98 na stacji Orlen, raz zalałem na jakiejś "byle jakiej", było ponad 20gr taniej na litrze, różnica w przyśpieszeniu dość mocno odczuwalna. Polecam z całego serca. Jedyna wada, to zbyt krótka skrzynia biegów, ale da się to obejść wkładając dłuższy defer. Na dzień dzisiejszy 3tyś obr/min to około 100km/h, a więc silnik trochę się męczy przy 130-150... Ale za to przyśpiesza świetnie. Jeszcze raz polecam.
9,3
BMW Seria 3 E36
Sedan 320 i 150KM 110kW
Witam Po roku użytkowania mogę się wypowiedzieć na temat mojego BMW e36 320i 150km w sedanie. Na początku zaznaczę, że mój egzemplarz jest w stanie nienagannym, nie wiem jak to się dzieje, ale w celu wyeliminowania błędu pomiarowego wykonywałem kilka pomiarów przyspieszenia od 0 do 100km/h i uzyskane wyniki zawsze oscylują w granicach 9,2-9,4s, jest to lepiej od wartości katalogowych nowego silnika o jakieś 0,5s. Nie lubię szkopów, ale BMW to jest ich arcydzieło, skoro 20-letnie auto potrafi takie rzeczy. Wracając do spalania przy normalnej jeździe (do 3000 obr./m) na krótkich odcinkach (dojazdy do pracy 5km), autko pali 10 litrów, wynik nie jest powalający, jednak do zaakceptowania jak dla mnie. Trasa i prędkości do 110 km/h (3000 obr./m) 7,0-7,5 litra, a to już jest super osiągnięcie. Zabawy na placyku, jazda 180km/h i wyprzedzanie sznureczka 6-7 samochodów to już jest kosztowna impreza, mam wrażenie że wtedy spalanie zbliża się do 18-20 litrów. Wnioski generalne, BMW zaczynają się od pojemności 2000cm3 wzwyż, jak ktoś lubi czasem przycisnąć to polecam silnik 2800cm3, sam mam zamiar taki nabyć, bo pali litr mniej od mojego, a do dyspozycji dodatkowo 43 kucyki. Szerokiej drogi i taniej benzyny dla kierowców z samochodów charakterem.
10,7
BMW Seria 3 E36
Sedan 320 i 150KM 110kW
Nie wiem jakim cudem niektórym wychodzi w tym aucie spalanie 20l gazu na 100km chyba że co bieg i do odcinki na zwykłym LPG. Kupując to auto facet zachwalał mi że w mieście potrafi przy spokojnej jezdzie spalić 10l co poprostu dla mnie było tekstem aby dobrze sprzedać auto i kupujący dał sie nabrac ale nie chciałem się kłócić ok. Wracając z zakupu skończył się gaz zatankowałem za 30 gaz po 2.70 aby sprawdzić ile to auto spali liczyłem na spalanie 12 l LPG - miasto Łódź . Wracałem do domu dość dynamicznie jednak bez szaleństw auto cały czas ciepłe odrazu praca na LPG na 11.l lpg zrobiłem 99km co było naprawdę dobrym wynikiem przy testowaniu auta . Na drugi dzień ta sama próba tylko z jazdą do max 3obrotów spalanie 10.4 najcześciej opinie że silnik 2.0 pali z 15 litrów słyszę od kogoś kto nigy nie miał i wylicza to na "oko". Chociaż w trasie nie miałem tak dobrych wyników ale myślę że 4 osoby bagaż i 9l/100km to tez niezły wynik na autostradzie z stałą prędkoscia 130km

Usterki BMW Seria 3 E36

Liczba wpisów: 91
Jak wymienić tylne oryginalne głośniki na inne montując w fabrycznym miejscu?
  • BMW Seria 3 E36 Compact 316 i 105KM 77kW 1998-2000
W compact'cie oryginalne głośniki są zintegrowane z oryginalną obudową przykręconą na 4 wkrętach w nietypowym kształcie, więc niektórzy (np. ja) mogą mieć dylemat, albo jeździć z oryg. głośnikami albo robić dziury w półce na jakieś np. 6x9. Ale jest też inne znacznie lepsze rozwiązanie, można dokupić specjalne dystanse na allegro po 35zł które pozwolą nam przykręcić w fabryczne miejsce inne głośniki w dodatku 130mm a nie jak w oryg 100mm. Dystanse wyglądają tak: http://audiocar.home.pl/FOTO/DYSTANSE/RAM-20.479.jpg
Problem rozwiązany
Zero reakcji rozrusznika
  • BMW Seria 3 E36 Compact 316 i 105KM 77kW 1998-2000
  • silnik
Mam a właściwie miałem pewien problem z rozrusznikiem? No właśnie nie wiem czy to o rozrusznik może chodzić. Przy odpalaniu auta kilka razy zdarzyło mi się że nie było żadnej reakcji, kompletna cisza, kilka razy próbuję zapalić i nic. Czasem poczekam chwilę i zapali, a czasem pod maską coś popukam postukam, albo poruszam biegami i zapali bez problemu, stało mi się tak kilka razy ale teraz od tygodnia ani razu a dziennie zapalam auto po kilka razy i teraz na razie problem nie występuje. Ale dręczy mnie co to może/mogło być, bo może wyniknąć taka sytuacja że w ogóle nie uda mi się zapalić i będę w tzw. czarnej d*pie. Sprawdziłem klemy na aku i siedzą bardzo dobrze więc to raczej nie to, może coś nie łączy w rozruszniku? I tu pytanie do was jaka może być tego przyczyna?
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Dziwny problem z niedziałającymi wycieraczkami
  • BMW Seria 3 E36 Compact 316 i 105KM 77kW 1998-2000
  • instalacja elektryczna
Mam pewien problem z wycieraczkami otóż ostatnio jadę sobie na lekkim deszczu i miałem włączone wycieraczki na I stopniu (najwolniejsze) chwile podziałają i nagle przestaną, żadnej reakcji gdy ruszam przełącznikiem, do góry w dół w ogóle, tylko na tym przełączniku działa spryskiwanie szyb. Muszę zgasić auto, włączyć zapłon i dopiero po tym wycieraczki na nowo "ożywają" odpalę auto i znowu chwile podziałają i przestają i tak w kółko. Jedynie kiedy działają bez przerwy to na najszybszym trybie- no ale bez przesady taki mały deszczyk a ja naparzam tymi wycieraczkami jak idiota, albo muszę co chwilę gasić i odpalać auto :/
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
BMW Seria 3 E36 Sedan