Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 E36 Touring 323 i 170KM 125kW 1994-1999

Lata produkcji: 1994 – 1999
Segment: Klasa średnia
Trzecia generacja modelu produkowana w latach 1990-2000. Nazwano ją E36. Auto było większe i masywniejsze od swojego poprzednika, jego kształty przyrównywano do delfina („Dolphin shape”). Samochód wyróżniał się nienagannie elegancką sylwetką oraz sportowym charakterem. Model okazał się ogromnym sukcesem, do dziś przez wielu uważany jest za najbardziej udany w rodzinie Serii 3 (dzięki niemu Seria 3 na dobre podbiła również Amerykę Północną).
Powagosław
Najładniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by stało się tak wiele. Wszak niektórzy powiedzą, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
„Udało się” – rzekł człowiek do maszyny, którą stworzył. Maszyna pokiwałaby głową, gdyby ją miała. Za odpowiedź wystarczyło potakiwanie tłumu, który niczym echo, powtórzył: „Udało się”. „W końcu” – dodał ktoś, kto sądził, że to, co dobre w Serii 3 to już było. ~Luzacjusz
Produkowany od 1994 do 1999 roku
Pojemność skokowa 2494 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 170 KM (125 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 245 Nm przy 3950 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Silnik + Ergonomia + Całokształt

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Karoseria - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,5
~Damcyk
BMW Seria 3 E36
Touring 323 i 170KM 125kW
doskonale, jestem bardzo zadowolony, auto z pazurem, zacheca, wrecz prowokuje do ostrej jazdy. na poczatku musialem bardzo uwazac zeby sie za szybko przy fotoradarach nie przejechac, ale teraz juz sie przyzwyczailem i mi przeszlo. daje duzo frajdy z jazdy. nie dal mi tego nowy mercedes swojego czasu (c220cdi 2007rok, ani laguna 2.0 2000rok-choc nie byla zla). to auto ma charakter, sprawia, ze wysiadajac z niego, usmiechasz sie do siebie. haslo reklamowe radosc z jazdy jest w pelni uzasadnione. tak, wiem, ze teraz sie wielu naraze; ale ostatni raz takie uczucie przerabialem w alfie 33 za mlodu :) nie chodzi o trakcje; przod/tyl naped, po prostu frajde, radosc z jazdy
4,8
~STR8
BMW Seria 3 E36
Touring 323 i 170KM 125kW
Ważna rzeczą jest dobry i bezawaryjny silnik który zasługuje na + , ogólnie benzyniaki BMW są nie do zdarcia , pochwale też bardzo precyzyjny układ jezdny oraz skrzynie biegów , auto doskonale trzyma się drogi , biegi wchodzą jak po maśle , w środku mam wszystko obszyte skóra więc nie narzekam , wemtylacja i ogrzewanie a więc nawiew chodzi super , ogrzewanie jest świetne , w zimie p[o odpaleniu auta po ok.2-3 min mam w aucie cieplutko , so do karoseri pomimo wieku niemam śladów rdzy (jeśli bmka niebyła bita niebędzie rdzy bo ma ocynk) ogólnie rzecz biorąc ja jestem zadowolony i z czystym sercem polecę ten samochód tylko radze dobrze poszukać i dokładnie sprawdzić auto zwłaszcza blachy (miernik lakieru wskazany) oraz silniki zwłaszcza TDSy , co do benzyniaków niepowinno być problemów bo tak jak wspomniałem silniki te są bardzo wytrzymałe i wiele zniosą oczywiście w granicach zdrowego rozsądku:) a więc lać benzyne , zmieniać płyny na czas i filtry i nie powinno być problemów. Myślę że auto tzn.e36 nadal jest ciekawym autem przyciągającym wzrok , poprostu podoba się , ciekawa lina nadwozia i to czyni e36 jednym z moich ulubionych aut tej marki , niedługo szykuje się do zakupu e36 M3 więc sobie pośmigam:)
4,1
~G.e
BMW Seria 3 E36
Touring 323 i 170KM 125kW
Bardzo fajne auto, gdy sprawne w 100% niczego mu nie brakuje, mimo, że ma już ponad 20 lat. Główną wadą auta jest dość wysoki koszt utrzymania, ale biorąc pod uwagę jaką mocą dysponuje to auto wcale nie jest najgorzej. Trudno jest znaleźć zadbany egzemplarz, a szczególnie bezwypadkowy z roku produkcji przed 1993 i ogólnie w serii. Silniki o mocy mniejszej, niż 140 KM nie mają sensu w aucie. Rzędowe szóstki są żwawsze i palą nie wiele więcej, a są przy tym dużo mniej awaryjne.

Usterki BMW Seria 3 E36

Liczba wpisów: 91
Jak wymienić tylne oryginalne głośniki na inne montując w fabrycznym miejscu?
  • BMW Seria 3 E36 Compact 316 i 105KM 77kW 1998-2000
W compact'cie oryginalne głośniki są zintegrowane z oryginalną obudową przykręconą na 4 wkrętach w nietypowym kształcie, więc niektórzy (np. ja) mogą mieć dylemat, albo jeździć z oryg. głośnikami albo robić dziury w półce na jakieś np. 6x9. Ale jest też inne znacznie lepsze rozwiązanie, można dokupić specjalne dystanse na allegro po 35zł które pozwolą nam przykręcić w fabryczne miejsce inne głośniki w dodatku 130mm a nie jak w oryg 100mm. Dystanse wyglądają tak: http://audiocar.home.pl/FOTO/DYSTANSE/RAM-20.479.jpg
Problem rozwiązany
Zero reakcji rozrusznika
  • BMW Seria 3 E36 Compact 316 i 105KM 77kW 1998-2000
  • silnik
Mam a właściwie miałem pewien problem z rozrusznikiem? No właśnie nie wiem czy to o rozrusznik może chodzić. Przy odpalaniu auta kilka razy zdarzyło mi się że nie było żadnej reakcji, kompletna cisza, kilka razy próbuję zapalić i nic. Czasem poczekam chwilę i zapali, a czasem pod maską coś popukam postukam, albo poruszam biegami i zapali bez problemu, stało mi się tak kilka razy ale teraz od tygodnia ani razu a dziennie zapalam auto po kilka razy i teraz na razie problem nie występuje. Ale dręczy mnie co to może/mogło być, bo może wyniknąć taka sytuacja że w ogóle nie uda mi się zapalić i będę w tzw. czarnej d*pie. Sprawdziłem klemy na aku i siedzą bardzo dobrze więc to raczej nie to, może coś nie łączy w rozruszniku? I tu pytanie do was jaka może być tego przyczyna?
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Dziwny problem z niedziałającymi wycieraczkami
  • BMW Seria 3 E36 Compact 316 i 105KM 77kW 1998-2000
  • instalacja elektryczna
Mam pewien problem z wycieraczkami otóż ostatnio jadę sobie na lekkim deszczu i miałem włączone wycieraczki na I stopniu (najwolniejsze) chwile podziałają i nagle przestaną, żadnej reakcji gdy ruszam przełącznikiem, do góry w dół w ogóle, tylko na tym przełączniku działa spryskiwanie szyb. Muszę zgasić auto, włączyć zapłon i dopiero po tym wycieraczki na nowo "ożywają" odpalę auto i znowu chwile podziałają i przestają i tak w kółko. Jedynie kiedy działają bez przerwy to na najszybszym trybie- no ale bez przesady taki mały deszczyk a ja naparzam tymi wycieraczkami jak idiota, albo muszę co chwilę gasić i odpalać auto :/
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
BMW Seria 3 E36 Touring