Szukaj

BMW Seria 3 E46 Compact – wybierz silnik

Pokaż silniki:

Informacje o BMW Seria 3 E46 Compact

Lata produkcji: 2000 – 2006
Segment: Klasa średnia
Czwarty model należący do Serii 3 był oznaczony symbolem E46. Jego debiut rynkowy przypadł na rok 1998 roku. Pod względem stylistycznym samochód znów przeszedł spore zmiany - sylwetka zyskała znacznie bardziej opływowe kształty. W 2001 roku E46 został poddany face-liftingowi. E46 Coupe i Cabrio zostały poddane face-liftingowi w 2002 roku. Przez wszystkie lata produkcji model był wybierany do pierwszej dziesiątki najlepszych samochodów wg magazynu „Car and Driver”. W 2007 roku auto zostało wycofane z produkcji.
czytaj więcej
Powagosław
Najładniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by stało się tak wiele. Wszak niektórzy powiedzą, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
„Udało się” – rzekł człowiek do maszyny, którą stworzył. Maszyna pokiwałaby głową, gdyby ją miała. Za odpowiedź wystarczyło potakiwanie tłumu, który niczym echo, powtórzył: „Udało się”. „W końcu” – dodał ktoś, kto sądził, że to, co dobre w Serii 3 to już było. ~Luzacjusz
Liczba drzwi 3
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 11,8 m
Promień skrętu 5,9 m
Długość 4262 mm
Szerokość 1751 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 1941 mm
Wysokość 1408 mm
Rozstaw osi 2725 mm
Rozstaw kół - przód 1484 mm
Rozstaw kół - tył 1493 mm
Prześwit 125 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 977 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 943 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1436 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1432 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1100 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 310 l
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(79%)

Zalety

+ Układ jezdny + Ergonomia + Całokształt

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Karoseria

Wybrane oceny

4,6
~Grzybolec
BMW Seria 3 E46
Compact 316 ti 116KM 85kW
Użytkuję ten samochód od około roku i przez ten czas zdążyłem z nim przeżyć zarówno najgorsze, jak i najlepsze chwile. Myślę, że po takim czasie mam już coś sensownego do powiedzenia. Auto kupiłem za 5000 zł i włożyłem w nie drugie tyle – głównie profilaktycznie. Wymieniłem sporo elementów, nawet tych jeszcze działających, żeby mieć spokój (np. czujniki – z zamienników na oryginały, elementy zawieszenia itd.). Od kilku miesięcy nie dzieje się z nim nic złego, co w przypadku N42 nie jest takie oczywiste słuchając ludzi na youtube i innych forumowiczów. Po tych wszystkich naprawach muszę powiedzieć, że silnik naprawdę pozytywnie mnie zaskoczył. Jak na 1.8 R4 o mocy 116 KM, auto jeździ bardzo żwawo. Dynamika na mieście i trasie jest zupełnie wystarczająca. Do tego prowadzenie – E46 Compact to najlepiej prowadzące się auto, jakim miałem okazję jeździć. I nie jestem w tym odosobniony – wiele osób chwali ten model właśnie za układ jezdny i "frajdę z jazdy". Oczywiście, są też minusy. Największym problemem tych silników są uszczelniacze zaworowe – temat znany i częsty. No i niestety, naprawy mogą być kosztowne. Przykładowo: czujnik położenia wału korbowego – ok. 600 zł, a uszczelka pokrywy zaworów – 260 zł. To niby drobiazgi, ale jeśli coś się sypnie, trzeba być przygotowanym na wydatki. Podsumowując – jeśli zadbasz o ten samochód i nie oszczędzasz na częściach, odwdzięczy się świetnym prowadzeniem, zaskakującą dynamiką i dużą przyjemnością z jazdy. Ale tanie auto to nie znaczy tania eksploatacja – warto o tym pamiętać.
Dodane 4 miesiące temu
3,7
~Chev Chelios
BMW Seria 3 E46
Compact 320 td 150KM 110kW
Auto drogie w utrzymaniu nawet jak się nie psuje a miało być tanio bo bardzo popularne i dużo części. Auto serwisuje w Tarnowskim renomowanym zakładzie specjalizującym się w BMW także w lepszym miejscu naprawiać nie można zapewne jest drożej niż u przeciętnego mechanika ale zawsze dostaje szczegółową rozpiskę napraw wraz z gwarancją. Mimo takiej opieki auto pochłania dużo pieniędzy podam przykład. Przed wyjazdem do Albanii podjeżdzam do wspomnianego zakładu, uprzedzam gdzie jadę i nie chcę mieć przygód z autem. Zaznaczam auto było normalnie użytkowane 3 razy w tygodniu i nie było z nim problemów natomiast mechanik po przeglądzie auta okazało się że koszt części do wymiany + robocizna to 6 tys. (!!) było szkoda ale cóż oby się w trasie nie zepsuł - leciał pełnym piecem z krótkimi przerwami przez 21h w czerwcu i nie było z nim problemów łącznie na wakacjach zrobiłem nim około 3,5 tys. km wracam odstawiam auto na wioskę do taty który sporadycznie nim jeździ dzwoni po 2 tyg i mówi że nie może go odpalić ... laweta, mechanik - kolejny rachunek na 3,5 tys zł... Po 4 latach do auta za 7 tys. dołożyłem do niego 3 krotność kwoty zakupu. Mało pali, dobrze się go prowadzi, spokojnie rozpędza się ponad 200, wygodne i dobrze wyciszone ale przez awaryjność na pewno bym go ponownie nie kupił, podobno moja wina bo kupiłem diesla także mógłbym kupić ale tylko benzynę.
Dodane 3 lata temu
4,4
~Szalej
BMW Seria 3 E46
Compact 316 ti 116KM 85kW
Auto od 2018 w Polsce 1.8 85Kw bez gazu Bmw to był mój ostatni wybór przy doborze nowego auta ze względu na popularność E46 wśród młodych napalonych i rządnych wrażeń młodzików. Cieszę się że rzeczywistość okazała się zgoła inna. Pierwsza styczność z tą marką i modelem była dla mnie oszałamiająca. Auto zadbane wewnątrz jak i zewnątrz. Jazda, mimo twardego zawieszenia cieszy za każdym razem tak samo (drogi powiatowe pozostawiają wiele do życzenia). Spalanie, szczególnie przy jeździe w mieście jest dosyć duże (11-12L). Nie żyłuję auta na niskich obrotach ani też nie gotuję silnika. Wcześniej jeździłem tylko dieslami w tym w124 200d przez ostatnie kilka lat, więc opinia dosyć subiektywna. Auto traktuję jak 2 osobowe i myślę że tak powinno być traktowane, tylne fotele to tylko dodatek. Elektronika po tylu latach sprawuje się bez zarzutów. Po niecałym roku jedyne co musiałem zmienić to rezystor dmuchawy (ponoć popularna usterka w E46, ale to groszowe sprawy) Przy zakupie zalecam dokładniej przyjrzeć się rozrządowi gdyż jest łańcuchowy. Falujące obroty czy "jarmolenie" pod maską mogą wskazywać właśnie na uszkodzenie tego elementu. Koszt naprawy jest naprawy jest dosyć drogi Jeśli chodzi o części lub ogólny koszt eksploatacji to jestem bardzo pozytywnie zaskoczony. Dużo osłuchałem się o wycieraczkach za 300 zł czy tego typu bzdurach. Postanowiłem doinwestować auto aby służyło mi jak najdłużej i nie zauważyłem dużej różnicy cen w częściach między właśnie tym modelem a takim w124 czy niegdyś popularnym golfem 4. Koszt eksploatacji bmw e46 to mit, pewnie zasługa popularności tego samochodu. Cena na rynku przez ostatni rok praktycznie się nie zmieniła. Szukając auta do 7 tysięcy warto zwrócić uwagę na ten egzemplarz Nie jestem fanem BMW i chyba nigdy nie będę, stereotypy nie biorą się z powietrza ale akurat Compact trochę się wyłamuje poza cały ten margines.
Dodane 3 lata temu
Średnie spalanie dla BMW Seria 3 E46 Compact
8,7 – 15,0
l/100 km
6,1 – 6,7
l/100 km
10,2 – 13,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,9
BMW Seria 3 E46
Compact 320 td 150KM 110kW
prowadze tabelke w excelu, spalanie wyliczone na podstawie przejechanych km i zatankowanego paliwa - srednie na dystansie 16,5tys km - 6,5l. komputer zaniża o ponad litr - ostatnio pokazywał 5,1, rzeczywiste 6,3.. opony teraz mam 205/55/16, przy kapciach 225/45/18 przód i 255/40/18 tył palił litr więcej :) skrzynia automat, styl jazdy spokojny pozamiastowy. szczerze, liczyłem na mniejsze spalanie (przy moim stylu jazdy). poprzednie audi a3 1.9 tdi quattro manual 6b chip na 155km palił ponad litr mniej na identycznych oponach (ten sam rozmiar i marka/model)
Dodane 3 lata temu
9,2
BMW Seria 3 E46
Compact 316 ti 116KM 85kW
Jeżdżę już tym autem od 2 lat czyli miałem chwilę żeby przetestować ten samochodzik. 6,5 l/100 to mój rekord uzyskany przy eko-driving- u którego nie znoszę a ale spróbowałem i tak przejechałem z Białegostoku do Gdańska. Pędkości jakie osiągałem to 90 - 110 i oczywiście hamowanie silnikiem :( Normalna jazda czyli 120 - 140 po drogach szybkiego ruchu to okolice 7,5 - 8,5. Miasto bez korków obwodnicą Białegostoku około 10 km do pracy codziennie latem kiedy silnik łapał szybko temperaturę 9l ale już zima to spokojnie 11l. Spalanie podczas kręcenia bączków zimową porą (w innych warunkach się nie da) to już 20l ale to się nie liczy a wrażenia bez cenne :)
Dodane 10 lat temu
11,3
BMW Seria 3 E46
Compact 316 ti 116KM 85kW
No powiem tak, przed odłączeniem valvetronica spalanie benzyny przy oszczędnej jeździe 50/50 (trasa miasta) wynosiło około 8l ale po odłączeniu valvetronica (zaczął sprawiać problemy) podniosło się około 1/2l ben. a gazu z 10 na 12l. Ogólnie auto jest dość ciężkie i przy silniczku 1.8 mocy 116km i 175nm no niestety trzeba deptać i kręcić dość wysoko aby dynamicznie przemieszczać się w mieście przez co trochę spali tej benzyny lub lpg.
Dodane 4 lata temu

Usterki BMW Seria 3 E46

Liczba wpisów: 84
Nie mogę uruchomić samochodu. Rozrusznik nie kręci.
  • BMW Seria 3 E46 Sedan 2.0 320d 150KM 110kW 2001-2005
  • instalacja elektryczna
Proszę o pomoc w moim problemie. Nie mogę odpalić silnika. Kontrolki zapalają się normalnie i gasną, a po przekręceniu kluczyka nic się nie dzieje. Rozrusznik nie kręci. Czasem można próbować do bólu, a innym razem odpala od razu. Pomaga chwilowe odłączenie akumulatora ale po jakimś czasie problem powraca. Zazwyczaj nie odpala jak jest zimny. Chyba na ciepło to się jeszcze nie zdarzyło. Próbowałem używać obydwu kluczyków ale to nic nie zmienia. Fachowcy twierdzą że nie mogą go zdiagnozować bo jak do nich zajechał to akurat działało bez zarzutu. Twierdzą że mogą wymienić moduł immobilizera za 400 zł ale nie dają gwarancji. Poza nie odpalaniem nie ma żadnych innych objawów.
Dodane 12 lat temu
Problem rozwiązany
2 komentarze
Jak skaskować inspekcję oleju?
  • BMW Seria 3 E46 Sedan
W modelach BMW wyprodukowanych po roku 2000 inspekcje olejową można skasować przyciskiem. Poniżej przedstawiam kompletną procedurę 1. Wyłączyć zapłon. 2. Wcisnąć i przytrzymać przycisk od kasowania przebiegu 3. Ustawić przełącznik zapłonu w pozycji 1. 4. Po 5 sekundach pojawia się OIL SERVICE albo INSPECTION razem z informacją reset albo re 5. Zwolnić przycisk 6. Wcisnąć i przytrzymać przycisk 7. Po kolejnych 5 sekundach informacja reset zaczyna migać. 8. Zwolnić przycisk 9. Ponownie nacisnąć i puścić przycisk 10. Wyświetlony został nowy okres przeglądu. 11. Nacisnąć i puścić przycisk END przeglądu. 12. Wyłączyć zapłon
Dodane 13 lat temu
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Problemy z wbijaniem biegów przy redukcji
  • BMW Seria 3 E46 Sedan 2.0 320d 136KM 100kW 1998-2001
  • układ napędowy
Od niedawna od jakiś 300km zaobserwowałem, że mam problemy przy np redukcji z 5 biegu na 4 bieg. Bieg czasem się blokuje tak jak by był tam bariera, a czasem wchodzi z oporem takim jak przy wrzucaniu wstecznego tylko ze większym ale po 0,5 sekundę opór ten puszcza i bieg wchodzi tak jak bym jeździł dźwignia po zębach piły ręcznej do cięcia drzewa, ale bez odgłosów zgrzytu. Przy redukcji z 5 na 4 bieg najbardziej odczuwalne jest to zjawisko. Przy większych prędkościach jest to bardziej odczuwalne niż przy mniszych. Przy redukcji z 4 na 3 jest mniej problemów ale żeby to po maśle szło to nie mogę powiedzieć. Przy normalnym przejściu z 4 na 5 tego nie zaobserwowałem wchodzi jak po maśle. Z 3 na 4 po maśle..Jedynie z 1 na 2 jest jakiś większy opór. Natomiast mam czasem problem z wrzuceniem 1, np jadę hamuje bo widzę że samochód przede mną zahamował i się toczy i ja hamuje ledwo co się toczę chce wtedy 1 a ona nie wchodzi mogę tylko 2. - nie wiem może to normalne zachowanie że nie wolno wrzucać 1 przy lekkim toczeniu się BMW. Proszę o pomoc spotkał się ktoś z takim problem, co tu może nie grać?
Dodane 13 lat temu
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 7
4,3
BMW Seria 3 E46
Compact 325 ti 192KM 141kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC SEQUENT 24
przebieg: 120 tys. km
użytkowana przez: 10 tys. km
Ja jestem zadowolony PODAM FAKTY Spalanie benzyna (miasto)PB 12l gaz 13,7l (Poza) PB 8l gaz 10 l Ja spadku mocy NIE ODCZUWAM na hamowni wyszko 7 koni mniej czly odpowiednio 192 185 Jedna uwaga nie montujcie w compakcie zbiornika w kole wchodzi 25l i jest wieczny problem bo do 100 pierwszych przejechanym km mozna auto gonic potem nie bo sie wirnik w baku robi i przelacza na...
Dodane 15 lat temu
2,0
BMW Seria 3 E46
Compact 325 ti 192KM 141kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC SEQUENT 24
przebieg: 80 tys. km
użytkowana przez: 20 tys. km
Nie polecam Martin Gaz! Trzeci raz zmieniaja mi listwe. Gosciu jest zarozumialy i chyba najmadrzejszy na swiecie. Nagadal bzdur na konkurencje, a tak naprawde to sam jest oszustem i nie ma pojecia o montazu lpg. Dostaje z hurtowni gotowy kartonik i ma klapki na oczach! Dobrze ze zony auto oddalem w dobre rece i zalozylem STAGA 300 +. Jesli ktos ma pojecie o montazu, to nie...
Dodane 15 lat temu
5,0
BMW Seria 3 E46
Compact 318 ti 143KM 105kW
homologacja: "AUTO-GAZ CENTRUM"
instalacja: AG Centrum Zenit PRO
przebieg: 42 tys. km
użytkowana przez: 80 tys. km
Bardzo poprawnie pracuje silnik. Lubię poszaleć czasem i z tą instalacją zenit spokojnie daję radę. jest fun i są oszczędności. zenit pro to mój sterownik. zestaw z wtryskiwaczami hercules i reduktorem tur.
Dodane 8 lat temu
BMW Seria 3 E46 Compact

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów