Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 E46 Coupe 320 Ci 150KM 110kW 1999-2001

Lata produkcji: 1999 – 2001
Segment: Klasa średnia
Czwarty model należący do Serii 3 był oznaczony symbolem E46. Jego debiut rynkowy przypadł na rok 1998 roku. Pod względem stylistycznym samochód znów przeszedł spore zmiany - sylwetka zyskała znacznie bardziej opływowe kształty. W 2001 roku E46 został poddany face-liftingowi. E46 Coupe i Cabrio zostały poddane face-liftingowi w 2002 roku. Przez wszystkie lata produkcji model był wybierany do pierwszej dziesiątki najlepszych samochodów wg magazynu „Car and Driver”. W 2007 roku auto zostało wycofane z produkcji.
czytaj więcej
Powagosław
Najładniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by stało się tak wiele. Wszak niektórzy powiedzą, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
„Udało się” – rzekł człowiek do maszyny, którą stworzył. Maszyna pokiwałaby głową, gdyby ją miała. Za odpowiedź wystarczyło potakiwanie tłumu, który niczym echo, powtórzył: „Udało się”. „W końcu” – dodał ktoś, kto sądził, że to, co dobre w Serii 3 to już było. ~Luzacjusz
Produkowany od 1999 do 2001 roku
Pojemność skokowa 1991 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 5900 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 190 Nm przy 3500 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 88 x 66 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(95%)

Zalety

+ Ergonomia + Układ jezdny + Silnik

Wady

- Widoczność - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,6
~Kuba
Coupe 320 Ci 150KM 110kW
BMW Seria 3 E46
Na wstępie chciałbym zaznaczyć że nie jest to auto które łatwo kupić. Zanim zakupiłem swój egzemplarz obejrzałem 7 innych, wiele ich to tylko gruzy z ciężką przeszłością na starcie wymagające dołożenia grubych tysięcy ale jeśli ktoś ma cierpliwość i pieniądze to świetne auto pod każdym względem. Dla mnie 46 coupe było dokładnie tym czego potrzebowałem i oczekiwałem od auta. Silnik 150KM sprawnie pcha tę budę, na 200km/h długo nie musimy czekać, w trasie najekonomiczniej to +/- 130km/h ale można ładować dużo więcej cały czas i po za wyższym spalaniem żadna krzywda się jej nie stanie. Po za tym kto jeździł 6 cylindrówką nie będzie chciał wrócić nigdy do klasycznej 4 ;) Samochód mam na sportowym zawieszeniu i prowadzi się bardzo pewnie, nie będzie komfortowo ale za to po zakrętach możemy czerpać garściami przyjemność z jazdy. Dopóki ma kaganiec w postaci kontroli trakcji nawet nie wiemy o tym że mamy tylny napęd. Po wyłączeniu DSC tył lata na zawołanie. Jeśli chodzi o przestrzeń w środku trzeba liczyć się z tym że to coupe. Komfortowo dla 2 wysokich osób z przodu, z tyłu pasażerowie najlepiej max 175cm wzrostu, dla wyższych też bez problemu ale na pewno nie w dłuższą trasę. Awaryjność bardzo niska pod warunkiem że kupimy dobry egzemplarz. Za ładną sztukę trzeba sporo zapłacić, nie ma co się łudzić że kupimy dobre e46 coupe za powiedzmy 10 tysięcy, prawie 2x tyle trzeba na coś fajnego (ceny full opcji z mocnymi silnikami to nieraz i 30 tys...). Zdecydowanie polecam to auto, każdego dnia czuć że mamy do czynienia z porządnym samochodem a nie jakąś tandetą.
4,1
~Micha
Coupe 320 Ci 150KM 110kW
BMW Seria 3 E46
Długo szukałem wymarzonego egzemplarza po obejrzeniu w Polsce (4 aut) dałem sobie spokój z krajowymi pojazdami.Znalazłem swoje auto w Austrii od pierwszej właścicielki była to Austriaczka rocznik 1960.Auto jest i było w genialnej kondycji ;każde wpisy ;faktury części.Przebieg wynosił 158tysięcy i był w 100 rzeczywisty.Autkiem kilka razy podróżowałem do Paryża.Cały czas 160-205 km/h w kabinie cisza można się było doczepić tylko lekkich przeciągów spowodowanych odczepiającą się uszczelką od szyb bowiem coupe nie ma ramek tylko same szyby.Polecam ,ale za dobry egzemplarz z 99 roku na zachodzie trzeba zapłacić w podstawowej wersji około 3.500 euro.W Polsce lepiej darować sb autka po 18 latkach za 10 tysięcy i mniej.Jeżeli chcecie całą rodziną podróżować to tylko touring ;coupe i sedan odpada ; mało miejsca to jest największa wada tego samochodu.
4,9
~Bartek
Coupe 320 Ci 150KM 110kW
BMW Seria 3 E46
Auto oceniam bardzo pozytywnie , wprawdzie kosztowało mnie 28 tys.zł ale było warto , silnik bardzo dynamiczny i wmiare oszczędny , wszystko zależy od nogi kierowcy. Pali wsumie tyle ile się wleje ale i potrafi być oszczędny. Wnętrze wykończone perfekcyjnie , jasne kremowe skóry . grzane fotele z funkcją masażu (tą opcje akurat sam dokupiłem w specjalnym warsztacie koszt to 2.tys zł) , klima , komputer , dvd oraz TV. No na wnętrze niema co narzekać bo jest super. Zawieszenie trwałe , na nowym zrobiłem już 25 tys,km i wszystko śmiga. Karoseria zabezpieczona ocynkiem więc ani grama rdzy niema , wygląd jak dla mnie idealny , tak powinno wyglądać prawdziwe rasowe coupe , na feldze 18 cali wygląda miodzio. Ceny części nie śą drogi wbrew opini i radze się kierować własnym rozumem niż bajkami o awaryjności tego modelu . Noi przy zakupie warto sprawdzić książke serwisową bo ona dużo powie o aucie , tanie okazje się potem żle kończą . Ten model jest wart uwagi gdyż do ceny ok.35 tys.zł niema lepszego samochodu który jest tak bezpieczny i posiada bezawaryjny silnik . Wyczytałem tu kilka opini o tym aucie i jestem pewien że to bajeczki gimnazjalnych dzieci:) ale przynajmniej jest się z czego pośmiać. Dodam też że auto naprawde świetnie się prezentuje zwłaszcza latem i w ciepłe dni:) przykuwa uwage , oczywiśćie kolor czarny metalik :). W swoim wozie zrobiłem tylko wymiane oleju , wszystkie filtry noi płyny , + nabicie klimy. Mam już rok i wszystko jest w jak najlepszym porządku .Ceny ładnego egzemplarza za zachodzie zaczynają się od 7000 EURO. Jeśli chcemy kupić takie coupe sensowym budżetem wydaje się 30 000 zł.BMW E46 Coupe mają w dowodzie rejestracyjnym wpisanych 5 miejsc (2 z przodu + 3 z tyłu) jednak na wygodną podróż mogą liczyć jedynie dwaj pasażerowie z tyłu :)W BMW E46 występuje zarówno tapicerka z wysokiej jakości materiału sztucznego jak i ze skóry naturalnej. Fotele mogą być sterowane elektrycznie lub ręcznie.wersja Coupe posiada bardzo ładnie wyglądające przednie szyby bez ramek jak w moim przypadku.E46 to obecnie jeden z najciekawszych samochodów na rynku wtórnym, o unikatowej relacji ceny do oferowanej wartości. Nic dziwnego, że interesują się nim nie tylko miłośnicy marki, ale wszyscy, którzy szukają atrakcyjnego i solidnie wykonanego auta za rozsądną cenę.Jeśli od samochodu oczekujemy przede wszystkim dużego zasięgu, trzeba oczywiście zdecydować się na diesla. Tyle że w tym przypadku zasada jest jedna - nie oszczędzamy w chwili zakupu. Dobry diesel musi swoje kosztować. Nie wolno pominąć także drobiazgowej kontroli przed zakupem - najlepiej w serwisie wyspecjalizowanym w naprawach samochodów tej marki, wyposażonym w specjalistyczny egzaminer do diagnostyki elektronicznej. Najwyżej ocenianym modelem jest 330d. Tak więc według mnie auto jest perfekcyjne w każdym calu:)pozdrawiam
Średnie spalanie dla BMW Seria 3 E46 Coupe 320 Ci 150KM 110kW 1999-2001
9,8
l/100 km
11,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,8
Coupe 320 Ci 150KM 110kW
BMW Seria 3 E46
Samochód pali różnie, ale jak to z tymi sinikami bywa ile wlejesz tyle spali. Dużą role wydaje mi się ma tutaj skrzynia biegów. Ja posiadam automat i wydaje mi się, że w manualnej spalanie było by mniejsze na trasie możliwe, że nawet ok 1 litr. Dynamiczna jazda po mieści i możemy liczyć na oczyt z komputera na poziomie 13-16 litrów. Grzane fotele czy klimatyzacja też ma na to wpływ, tego chyba nie muszę nikomu tłumaczyć. Jeżeli potrafimy jeździć delikatnie i jak to się mówi "bez hamowania' możemy zejść do wartości ok 11 litrów miasto i ok 8-9 trasa.
11,7
Coupe 320 Ci 150KM 110kW
BMW Seria 3 E46
Samochód pali różnie, ale jak to z tymi sinikami bywa ile wlejesz tyle spali. Dużą role wydaje mi się ma tutaj skrzynia biegów. Ja posiadam automat i wydaje mi się, że w manualnej spalanie było by mniejsze na trasie możliwe, że nawet ok 1 litr. Dynamiczna jazda po mieści i możemy liczyć na oczyt z komputera na poziomie 13-16 litrów. Grzane fotele czy klimatyzacja też ma na to wpływ, tego chyba nie muszę nikomu tłumaczyć. Jeżeli potrafimy jeździć delikatnie i jak to się mówi "bez hamowania' możemy zejść do wartości ok 11 litrów miasto i ok 8-9 trasa.
8,5
Coupe 320 Ci 150KM 110kW
BMW Seria 3 E46
Auto zaskoczyło mnie spalaniem, na początku miałem uszkodzony termostat i wartości były o 2-3l większe. Ja do swojej bety leje tylko 98 i polecam każdemu dopłacić do paliwa, bo te kilka złotych więcej zostawione na stacji zrekompensuje mniejszym spalaniem. Auto posiadam z automatyczną skrzynią biegów, ale pali na prawdę mało, jak wyczuję się auto i jeździ się ekonomicznie spokojnie w mieście można zmieścić się w 8,5l. Jeśli chodzi o trasę przy prędkości 90-120km/h pali około 6-6,5l, co myślę jak na masę auta i automat bardzo mało. Najniższy wynik w trasie udało mi się uzyskać 5,5l na odcinku około 40 kilometrów (prędkość w granicach 80km/h).

Usterki BMW Seria 3 E46

Liczba wpisów: 77
Nie mogę uruchomić samochodu. Rozrusznik nie kręci.
  • BMW Seria 3 E46 Sedan 320 d 150KM 110kW 2001-2005
  • instalacja elektryczna
Proszę o pomoc w moim problemie. Nie mogę odpalić silnika. Kontrolki zapalają się normalnie i gasną, a po przekręceniu kluczyka nic się nie dzieje. Rozrusznik nie kręci. Czasem można próbować do bólu, a innym razem odpala od razu. Pomaga chwilowe odłączenie akumulatora ale po jakimś czasie problem powraca. Zazwyczaj nie odpala jak jest zimny. Chyba na ciepło to się jeszcze nie zdarzyło. Próbowałem używać obydwu kluczyków ale to nic nie zmienia. Fachowcy twierdzą że nie mogą go zdiagnozować bo jak do nich zajechał to akurat działało bez zarzutu. Twierdzą że mogą wymienić moduł immobilizera za 400 zł ale nie dają gwarancji. Poza nie odpalaniem nie ma żadnych innych objawów.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Jak skaskować inspekcję oleju?
  • BMW Seria 3 E46 Sedan
W modelach BMW wyprodukowanych po roku 2000 inspekcje olejową można skasować przyciskiem. Poniżej przedstawiam kompletną procedurę 1. Wyłączyć zapłon. 2. Wcisnąć i przytrzymać przycisk od kasowania przebiegu 3. Ustawić przełącznik zapłonu w pozycji 1. 4. Po 5 sekundach pojawia się OIL SERVICE albo INSPECTION razem z informacją reset albo re 5. Zwolnić przycisk 6. Wcisnąć i przytrzymać przycisk 7. Po kolejnych 5 sekundach informacja reset zaczyna migać. 8. Zwolnić przycisk 9. Ponownie nacisnąć i puścić przycisk 10. Wyświetlony został nowy okres przeglądu. 11. Nacisnąć i puścić przycisk END przeglądu. 12. Wyłączyć zapłon
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Problemy z wbijaniem biegów przy redukcji
  • BMW Seria 3 E46 Sedan 320 d 136KM 100kW 1998-2001
  • układ napędowy
Od niedawna od jakiś 300km zaobserwowałem, że mam problemy przy np redukcji z 5 biegu na 4 bieg. Bieg czasem się blokuje tak jak by był tam bariera, a czasem wchodzi z oporem takim jak przy wrzucaniu wstecznego tylko ze większym ale po 0,5 sekundę opór ten puszcza i bieg wchodzi tak jak bym jeździł dźwignia po zębach piły ręcznej do cięcia drzewa, ale bez odgłosów zgrzytu. Przy redukcji z 5 na 4 bieg najbardziej odczuwalne jest to zjawisko. Przy większych prędkościach jest to bardziej odczuwalne niż przy mniszych. Przy redukcji z 4 na 3 jest mniej problemów ale żeby to po maśle szło to nie mogę powiedzieć. Przy normalnym przejściu z 4 na 5 tego nie zaobserwowałem wchodzi jak po maśle. Z 3 na 4 po maśle..Jedynie z 1 na 2 jest jakiś większy opór. Natomiast mam czasem problem z wrzuceniem 1, np jadę hamuje bo widzę że samochód przede mną zahamował i się toczy i ja hamuje ledwo co się toczę chce wtedy 1 a ona nie wchodzi mogę tylko 2. - nie wiem może to normalne zachowanie że nie wolno wrzucać 1 przy lekkim toczeniu się BMW. Proszę o pomoc spotkał się ktoś z takim problem, co tu może nie grać?
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
BMW Seria 3 E46 Coupe