Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 E46 Coupe 325 Ci 192KM 141kW 2001-2006

Lata produkcji: 2001 – 2006
Segment: Klasa średnia
Czwarty model należący do Serii 3 był oznaczony symbolem E46. Jego debiut rynkowy przypadł na rok 1998 roku. Pod względem stylistycznym samochód znów przeszedł spore zmiany - sylwetka zyskała znacznie bardziej opływowe kształty. W 2001 roku E46 został poddany face-liftingowi. E46 Coupe i Cabrio zostały poddane face-liftingowi w 2002 roku. Przez wszystkie lata produkcji model był wybierany do pierwszej dziesiątki najlepszych samochodów wg magazynu „Car and Driver”. W 2007 roku auto zostało wycofane z produkcji.
czytaj więcej
Powagosław
Najładniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by stało się tak wiele. Wszak niektórzy powiedzą, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
„Udało się” – rzekł człowiek do maszyny, którą stworzył. Maszyna pokiwałaby głową, gdyby ją miała. Za odpowiedź wystarczyło potakiwanie tłumu, który niczym echo, powtórzył: „Udało się”. „W końcu” – dodał ktoś, kto sądził, że to, co dobre w Serii 3 to już było. ~Luzacjusz
Produkowany od 2001 do 2006 roku
Pojemność skokowa 2494 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 192 KM (141 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 245 Nm przy 3500 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Silnik + Całokształt + Skrzynia biegów

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,9
~Kuba
Coupe 325 Ci 192KM 141kW
BMW Seria 3 E46
Silnik idealnie się kręci, skrzynia SMG działa jak marzenie, zawieszenie nic nie stuka, w środku cichutko, nic nie skrzypi itp, pomimo swoich latek cała elektryka działa, prezentuje się znakomicie, mnóstwo frajdy z jazdy
4,9
~Diego
Coupe 325 Ci 192KM 141kW
BMW Seria 3 E46
Samochód doskonały dla młodego człowieka choć dosyć zamożnego (pojęcie względne) Daje przyjemnośc z jazdy i cieszy oko, w cenie do 40000 zł nie znalazłem godnego rywala w segmencie sportowych coupe. Łączy to co najlepsze- sportowy wygląd na zewnątrz, a w środku luksus ( skora, drewno, climatronik, podgrzewane fotele, 8głosników Harman kardon, pełna elaktryka)
3,8
~Polan2
Coupe 325 Ci 192KM 141kW
BMW Seria 3 E46
Auto b. ładne, przyjemnie się nim jeździ. Znakomite osiągi i prowadzenie na trasie. Rewelacyjne również hamulce. Kupując jednak taki model trzeba nastawić się na ponoszenie kosztów związanych z eksploatacją i naprawami. Więc albo przyjemność z posiadania BMW ale oszczędność.
Średnie spalanie dla BMW Seria 3 E46 Coupe 325 Ci 192KM 141kW 2001-2006
11,2
l/100 km
15,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

13,0
Coupe 325 Ci 192KM 141kW
BMW Seria 3 E46
BMW 325ci SMG. Najniższe spalanie jakie udało mi się osiągnąć to 9l jadąc nie więcej niż 80km/h rozpędzając się jak ciota, na odcinku 60km bez zatrzymywania się. Każdorazowe wciśnięcie gazu i spalanie rośnie. Podczas normalnego użytkowania ze zrównoważoną dynamiką 12l. Domyślam się, że większość z Was kupuje samochód z takim silnikiem, bo lubi bardziej przycisnąć. W takim układzie trzeba się liczyć że będzie to bliżej 17l - w weekend na 500km jeżdżąc szybko, w trybie sport, głównie po krętych drogach dla przyjemności miałem dokładnie wg komputera 17,6l. Wir w baku ogromny, czasem mam wrażenie że widzę jak wskaźnik poziomu paliwa się namacalnie porusza. Mimo wszystko polecam ten silnik, jak każdą inną benzynową rzędową szóstkę BMW. Silnik nie do zajechania, super kultura pracy, lubi obroty i bardzo kusi. POLECAM!
8,8
Coupe 325 Ci 192KM 141kW
BMW Seria 3 E46
charakterystyka mojego auta to 325Ci czyli coupe o 2,5l silniku benzynowym i 192 hp, 2002r. auto smiga na letnich 225/35 R17 oraz blotno sniegowych 205/50 R16. nie ma miedzy tymi oponami roznic w spalaniu, letnie szersze a M+S o wiekszym wspolczynniku toczenia. srednio wychodzi na takie same spalanie. auto dobrze wyposazone a wiec i nie najlzejsze, z dodatkow podnoszacych mase posiada pelna elektryke, skorzana tapicerke, climatronic i xenony. a teraz fakty: - minimalne spalanie osiagnalem 6,6l/100km - trasa bez zatrzymywania sie i srednio 70-80km/h ale tak sie nie da jechac bo to meczy ;) - srednio na trasie osiagam 8,6 litra - trasa krotka 100km, - trasa dluzsza z mala iloscia miasteczek ale zgodnie z przepisami to 7,2 litra - miasto to 10 litrow przy zerowych korkach do 12,5 przy normalnych kiedy o 17 wraca sie z pracy (miasto Gdansk) - autostrada 120km/h - okolo 9 litrow - autostrada 150km/h - okolo 12 litrow - autostrada 200km/h - okolo 16 litrow
9,0
Coupe 325 Ci 192KM 141kW
BMW Seria 3 E46
hmmm, wiekszosc powie eeee tam "dress sie wypowiedzial" ....."wiekszosc" nie jezdzi takimi autami (w koncu to nie auto za grosze - 60k trzeba wylozyc) i nie ma pojecia o czym mowi. Czesci? jak na razie olej i klocki....reszta nie wiem nie wymienialem 21tys zrobilem w roku i nic. Mysle ze katalizator bedzie do wymiany na czasie - ok 500zl. Paliwo? hmm szczerze moja srednia to 11 litrow, jak bedzie zle zmienie na 1.3 poki co pracuje i wychodze z zalozenia ze nie kupilem 2.5 dla plakietki na klapie....normalnie trasa 100-180km/h i miasto 3 - 5 tys obrotow....jak zonka smiga do rodzicow a to glownie trasa po autostradzie to az usiadlem...7 litrow. Myslalem ze komp nie ma tych cyfr w wyswietlaczu...ogolnie nie jest to auto dla tych co na stacje jada z nozem na gardle. Masz? to jezdzisz...nie masz - dziadujesz. Dresiarze tankuja zaraz po wyplacie - i potem caly tydzien pod domem kisza jak na bene zabraknie...192KM to nie 92KM...a gnanie ich kosztuje.

Usterki BMW Seria 3 E46

Liczba wpisów: 77
Nie mogę uruchomić samochodu. Rozrusznik nie kręci.
  • BMW Seria 3 E46 Sedan 320 d 150KM 110kW 2001-2005
  • instalacja elektryczna
Proszę o pomoc w moim problemie. Nie mogę odpalić silnika. Kontrolki zapalają się normalnie i gasną, a po przekręceniu kluczyka nic się nie dzieje. Rozrusznik nie kręci. Czasem można próbować do bólu, a innym razem odpala od razu. Pomaga chwilowe odłączenie akumulatora ale po jakimś czasie problem powraca. Zazwyczaj nie odpala jak jest zimny. Chyba na ciepło to się jeszcze nie zdarzyło. Próbowałem używać obydwu kluczyków ale to nic nie zmienia. Fachowcy twierdzą że nie mogą go zdiagnozować bo jak do nich zajechał to akurat działało bez zarzutu. Twierdzą że mogą wymienić moduł immobilizera za 400 zł ale nie dają gwarancji. Poza nie odpalaniem nie ma żadnych innych objawów.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Jak skaskować inspekcję oleju?
  • BMW Seria 3 E46 Sedan
W modelach BMW wyprodukowanych po roku 2000 inspekcje olejową można skasować przyciskiem. Poniżej przedstawiam kompletną procedurę 1. Wyłączyć zapłon. 2. Wcisnąć i przytrzymać przycisk od kasowania przebiegu 3. Ustawić przełącznik zapłonu w pozycji 1. 4. Po 5 sekundach pojawia się OIL SERVICE albo INSPECTION razem z informacją reset albo re 5. Zwolnić przycisk 6. Wcisnąć i przytrzymać przycisk 7. Po kolejnych 5 sekundach informacja reset zaczyna migać. 8. Zwolnić przycisk 9. Ponownie nacisnąć i puścić przycisk 10. Wyświetlony został nowy okres przeglądu. 11. Nacisnąć i puścić przycisk END przeglądu. 12. Wyłączyć zapłon
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Problemy z wbijaniem biegów przy redukcji
  • BMW Seria 3 E46 Sedan 320 d 136KM 100kW 1998-2001
  • układ napędowy
Od niedawna od jakiś 300km zaobserwowałem, że mam problemy przy np redukcji z 5 biegu na 4 bieg. Bieg czasem się blokuje tak jak by był tam bariera, a czasem wchodzi z oporem takim jak przy wrzucaniu wstecznego tylko ze większym ale po 0,5 sekundę opór ten puszcza i bieg wchodzi tak jak bym jeździł dźwignia po zębach piły ręcznej do cięcia drzewa, ale bez odgłosów zgrzytu. Przy redukcji z 5 na 4 bieg najbardziej odczuwalne jest to zjawisko. Przy większych prędkościach jest to bardziej odczuwalne niż przy mniszych. Przy redukcji z 4 na 3 jest mniej problemów ale żeby to po maśle szło to nie mogę powiedzieć. Przy normalnym przejściu z 4 na 5 tego nie zaobserwowałem wchodzi jak po maśle. Z 3 na 4 po maśle..Jedynie z 1 na 2 jest jakiś większy opór. Natomiast mam czasem problem z wrzuceniem 1, np jadę hamuje bo widzę że samochód przede mną zahamował i się toczy i ja hamuje ledwo co się toczę chce wtedy 1 a ona nie wchodzi mogę tylko 2. - nie wiem może to normalne zachowanie że nie wolno wrzucać 1 przy lekkim toczeniu się BMW. Proszę o pomoc spotkał się ktoś z takim problem, co tu może nie grać?
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
BMW Seria 3 E46 Coupe