Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 E46 Coupe 330 Cd 204KM 150kW 2003-2006

Lata produkcji: 2003 – 2006
Segment: Klasa średnia
Czwarty model należący do Serii 3 był oznaczony symbolem E46. Jego debiut rynkowy przypadł na rok 1998 roku. Pod względem stylistycznym samochód znów przeszedł spore zmiany - sylwetka zyskała znacznie bardziej opływowe kształty. W 2001 roku E46 został poddany face-liftingowi. E46 Coupe i Cabrio zostały poddane face-liftingowi w 2002 roku. Przez wszystkie lata produkcji model był wybierany do pierwszej dziesiątki najlepszych samochodów wg magazynu „Car and Driver”. W 2007 roku auto zostało wycofane z produkcji.
Powagosław
Najładniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by stało się tak wiele. Wszak niektórzy powiedzą, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
„Udało się” – rzekł człowiek do maszyny, którą stworzył. Maszyna pokiwałaby głową, gdyby ją miała. Za odpowiedź wystarczyło potakiwanie tłumu, który niczym echo, powtórzył: „Udało się”. „W końcu” – dodał ktoś, kto sądził, że to, co dobre w Serii 3 to już było. ~Luzacjusz

Dane techniczne BMW Seria 3 E46 Coupe 330 Cd 204KM 150kW 2003-2006

Produkowany od 2003 do 2006 roku
Pojemność skokowa 2926 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 204 KM (150 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 410 Nm przy 1500-3000 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 17,0 : 1 : 1
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny

Raporty spalania BMW Seria 3 E46 Coupe 330 Cd 204KM 150kW 2003-2006

Liczba raportów: 8
Średnie spalanie dla BMW Seria 3 E46 Coupe 330 Cd 204KM 150kW 2003-2006
8,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,5
Coupe 330 Cd 204KM 150kW
BMW Seria 3 E46
BMW E46 330CD, 2003r, piękny, ponadczasowy wygląd coupe, szczególnie w m-pakiecie. Ciężko kupić bezwypadkowe, głównie za sprawą niefrasobliwych właścicieli. W utrzymaniu droższy od Opla, Fiata czy innego rynkowo tańszego auta – tutaj mamy drogie części, naprawy, wymiany eksploatacyjne. Auto mocna seria, sprawdzana na hamowni 206KM/438Nm. Nieumiejętna jazda (zabawa) przy wyłączonych, świetnie pracujących systemach kontroli trakcji może skończyć się tragicznie. Całkiem spory moment obrotowy sprawia wiele radości, przy wyprzedzaniu zapewnia komfort i bezpieczeństwo dla siebie i innych uczestników ruchu drogowego. Spalanie – nie wierzyłem, dopóki nie kupiłem. Trzylitrowy, 6-cylindrowy silnik pali jak 4-cylindrowa dwulitrówka, zaznaczam, że masa auta to 1500kg bez kierownika. Wszystkie wyniki to kalkulacje z dystrybutora (nie komputera pokładowego). Paliwo zawsze LOTOS Diesel Dynamic. Trasa spokojna – spalanie 5.5-6L, bardzo spokojna jazda + podstawowe zasady eco-drivingu, prędkości rzędu 80-90-100km/h, pusta droga: autostrada/krajówka. Trasa dynamiczna – spalanie 6-7L, bez pasażerów, wyprzedzanie wszystkich zawalidróg, tirów, prędkości 100-140km/h, umiarkowany eco-driving Trasa BARDZO dynamiczna – spalanie 7-8.5L (przykład: wiozłem znajomych na wesele), oczywiście spóźnieni, 3 osoby na pokładzie, szybka i dynamiczna jazda, odcinki autostradowe momentami 200km/h, większość trasy autostradowej 140-160km/h, drogi krajowe w ruchu bieżącym 90-120km/h + wyprzedzanie przy każdej okazji, brak eco-drivingu Miasto – na co dzień spalanie 8-9L (!!!), dynamiczne miasto (pierwszy ze świateł, 50-70) start+stop, eco-driving od świateł do świateł. Nigdy nie zrobiłem wyniku większego niż 10L w mieście. Generalnie liczby są zmienne, podaję takie jakie ja mam najczęściej przy swoim stylu jazdy. Osoba posiadająca stalowe nerwy, anielską cierpliwość i doktorat z samokontroli zrobi lepsze wyniki 200 konnym autem w trasie i w mieście. Tylko po co :)
7,5
Coupe 330 Cd 204KM 150kW
BMW Seria 3 E46
Witam od półtora roku jestem szczęsliwym posiadaczem e46 330cD ! Dymanik auta wyprzedzanie 3 osoby + bagaże ? zero problemu ! Rekord na trasie 5.0 litrów z lekkim hakiem, prędkości 100-130, sprawdzane na stacji po przejechaniu 300 kilometrów. Przyznam że trasa pusta, do tego lekki opad deszczu. Miasto ? wiadomo zalezy od stylu jazdy kierowcy ale spokojnie w 10 litrach się mieści. ;) Gorąco polecam bo jest czym poszaleć i za mała kasę ( czyt. małe, rozsądne spalanie jak na tą moc ). Silnik mam zdrowy trzyma serię 203 km.
8,5
Coupe 330 Cd 204KM 150kW
BMW Seria 3 E46
Witam, Proszę nie oszukujmy się z tym śmiesznym spalaniem. BMW 330CD automat. Spalanie w mieście przejazdy do pracy odległości ok 3-5km, spalanie komputer 11L według tankowania 12-13L, Autostrada przejazd 500km prędkość 130km/h spalanie komputer 6,3L według tankowania 7,3L. To jest i tak dobre spalanie jak na ten silnik ale proszę nie piszcie bzdur, że w mieście pali wam 8-10L a w trasie 5-6L bo to jest śmieszne.

Usterki BMW Seria 3 E46

Liczba wpisów: 75
Nie mogę uruchomić samochodu. Rozrusznik nie kręci.
  • BMW Seria 3 E46 Sedan 320 d 150KM 110kW 2001-2005
  • instalacja elektryczna
Proszę o pomoc w moim problemie. Nie mogę odpalić silnika. Kontrolki zapalają się normalnie i gasną, a po przekręceniu kluczyka nic się nie dzieje. Rozrusznik nie kręci. Czasem można próbować do bólu, a innym razem odpala od razu. Pomaga chwilowe odłączenie akumulatora ale po jakimś czasie problem powraca. Zazwyczaj nie odpala jak jest zimny. Chyba na ciepło to się jeszcze nie zdarzyło. Próbowałem używać obydwu kluczyków ale to nic nie zmienia. Fachowcy twierdzą że nie mogą go zdiagnozować bo jak do nich zajechał to akurat działało bez zarzutu. Twierdzą że mogą wymienić moduł immobilizera za 400 zł ale nie dają gwarancji. Poza nie odpalaniem nie ma żadnych innych objawów.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Jak skaskować inspekcję oleju?
  • BMW Seria 3 E46 Sedan
W modelach BMW wyprodukowanych po roku 2000 inspekcje olejową można skasować przyciskiem. Poniżej przedstawiam kompletną procedurę 1. Wyłączyć zapłon. 2. Wcisnąć i przytrzymać przycisk od kasowania przebiegu 3. Ustawić przełącznik zapłonu w pozycji 1. 4. Po 5 sekundach pojawia się OIL SERVICE albo INSPECTION razem z informacją reset albo re 5. Zwolnić przycisk 6. Wcisnąć i przytrzymać przycisk 7. Po kolejnych 5 sekundach informacja reset zaczyna migać. 8. Zwolnić przycisk 9. Ponownie nacisnąć i puścić przycisk 10. Wyświetlony został nowy okres przeglądu. 11. Nacisnąć i puścić przycisk END przeglądu. 12. Wyłączyć zapłon
Problem rozwiązany
Problemy z wbijaniem biegów przy redukcji
  • BMW Seria 3 E46 Sedan 320 d 136KM 100kW 1998-2001
  • układ napędowy
Od niedawna od jakiś 300km zaobserwowałem, że mam problemy przy np redukcji z 5 biegu na 4 bieg. Bieg czasem się blokuje tak jak by był tam bariera, a czasem wchodzi z oporem takim jak przy wrzucaniu wstecznego tylko ze większym ale po 0,5 sekundę opór ten puszcza i bieg wchodzi tak jak bym jeździł dźwignia po zębach piły ręcznej do cięcia drzewa, ale bez odgłosów zgrzytu. Przy redukcji z 5 na 4 bieg najbardziej odczuwalne jest to zjawisko. Przy większych prędkościach jest to bardziej odczuwalne niż przy mniszych. Przy redukcji z 4 na 3 jest mniej problemów ale żeby to po maśle szło to nie mogę powiedzieć. Przy normalnym przejściu z 4 na 5 tego nie zaobserwowałem wchodzi jak po maśle. Z 3 na 4 po maśle..Jedynie z 1 na 2 jest jakiś większy opór. Natomiast mam czasem problem z wrzuceniem 1, np jadę hamuje bo widzę że samochód przede mną zahamował i się toczy i ja hamuje ledwo co się toczę chce wtedy 1 a ona nie wchodzi mogę tylko 2. - nie wiem może to normalne zachowanie że nie wolno wrzucać 1 przy lekkim toczeniu się BMW. Proszę o pomoc spotkał się ktoś z takim problem, co tu może nie grać?
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
BMW Seria 3 E46 Coupe