Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 E46 Sedan 2.5 325i 192KM 141kW 2001-2005

Lata produkcji: 2001 – 2005
Segment: Klasa średnia
Czwarty model należący do Serii 3 był oznaczony symbolem E46. Jego debiut rynkowy przypadł na rok 1998 roku. Pod względem stylistycznym samochód znów przeszedł spore zmiany - sylwetka zyskała znacznie bardziej opływowe kształty. W 2001 roku E46 został poddany face-liftingowi. E46 Coupe i Cabrio zostały poddane face-liftingowi w 2002 roku. Przez wszystkie lata produkcji model był wybierany do pierwszej dziesiątki najlepszych samochodów wg magazynu „Car and Driver”. W 2007 roku auto zostało wycofane z produkcji.
czytaj więcej
Powagosław
Najładniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by stało się tak wiele. Wszak niektórzy powiedzą, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
„Udało się” – rzekł człowiek do maszyny, którą stworzył. Maszyna pokiwałaby głową, gdyby ją miała. Za odpowiedź wystarczyło potakiwanie tłumu, który niczym echo, powtórzył: „Udało się”. „W końcu” – dodał ktoś, kto sądził, że to, co dobre w Serii 3 to już było. ~Luzacjusz
Produkowany od 2001 do 2005 roku
Pojemność skokowa 2494 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 192 KM (141 kW) przy 5900 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 245 Nm przy 3500 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Układ jezdny + Całokształt + Silnik

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,1
~00jor
BMW Seria 3 E46
Sedan 2.5 325i 192KM 141kW
Prawdopodobnie najlepszy samochód na świecie, innego niż e46 w życiu nie kupię. Super spalanie, fajne silniki, każdy znajdzie sobie z odpowiednia mocą pod siebie, prowadzenie super, samochód klei sie do jezdni i uwielbia dynamiczne zakręty. Mimo różnych opinii ze tył napęd sie nie nadaje na pierwszy samochód, to napewno e46 sie do tego nie zalicza, systemy bezpieczeństwa nie pozwalają na uślizg kół co wraz z super zawieszeniem i idealnym układem kierowniczym robią z bmw naprawde bezpieczny samochód. Ironiczne porównania e46 do bolidu f1 mają w sobie trochę prawdy, nie spotkałem innego samochodu którego tak czuć, można sie z nim "zżyć" i stanowić swoistą jedność. Bardzo uniwersalny, nadaje sie na każde trasy i drogi. Jeśli chcesz jeździć z przyjemności a nie z przymusu to jest to idealny samochód. Wystarczy sie chwile przejechać aby buzia zaczęła sie cieszyć, chcieć jechać dalej i nie przestawać.
4,5
~Arek
BMW Seria 3 E46
Sedan 2.5 325i 192KM 141kW
Auto kupiłem od osoby, która jeździła nim 14 lat. Samochód w 1 roku użytkowania miał uderzony i malowany prawy bok. Wydaje mi się, że przebieg może być prawdziwy. Sporo usterek wynika z wieku auta. Ogółem to auto jest dla mnie połączeniem klasycznego auta (silnik wzdłuż, napęd na tył. duża moc), które jestem w stanie samodzielnie naprawiać i auta na codzień, do wyjazdów głównie na wekendy w trasy (poduszki powietrzne, systemy bezpieczeństwa czynnego, komfortowe wyposażenie). Podsumowując, łączy w sobie dwie funkcje i spełnia je śwetnie. W tym wieku samochód wymaga już sporo inwestycji (ok. 4000zł na części w pierrwszym roku po zakupie), jednak uważam że warto utrzymywać go w dobrym stanie. Przed kupującym dużym wyzwaniem będzie znaleźć egzemplarz w dobrym stanie lub będący dobrą bazą do odremontowania.
4,6
~WUJA EDZIU
BMW Seria 3 E46
Sedan 2.5 325i 192KM 141kW
BMW e46 FL 325i 192ps to jest idealna opcja by poradzić sobie masą tego pojazdu, dużo jeździe i przyśpieszenie bardzo mi pomaga uciekać z rożnych zakorkowanych skrzyżowań, spalanie to już nie ta bajka ale za to bezawaryjna benzyna, wyposażeniowo auto również zaskakuje bardzo pomyślane wnętrze, nie nudzi się ani nie uprzykrza widoku, jest wręcz wzorowe, co do napraw jest dużo zamienników ceny są rożne ale jak z wszystkim odbiją się wszystko na jakości więc polecam lepsze zamienniki wytrzymują długo i nie trzeba się martwic czy za 50tyś km trzeba znów to samo naprawić, Auto uchodzi opinią ze BMW się psuje, Nieprawda jak ktoś użytkuję normalnie auto a nie pakuję w gaz w miejscu przez 5 minut to jest nie do zajechania, problemy naprawdę potrafią się pokazać jak w każdym aucie ale rozwaga i normalna eksploatacja bardzo wydłuża wytrzymałość auta, Aut jest naprawdę mało na aukcjach, właściciele którzy jeżdżą nimi ponad 5 lat to cenią sobie świetnie wykonanie inżynierów BMW, nie sposób znaleźć egzemplarz w idealnym stanie ale jeżeli w rodzinie jest kilka dobrych lat to można śmiało zainteresować się poważnie, warto dodać że jest to auto godne zainteresowania dla osób które jeżdżą normalnienie, młodzi to im kupują rodzice jeżdżą z rok i sprzedają już wydojone BMW, i niech nowy nabywca się martwi, a niby taka igła od fana, albo raczej od rozpieszczonego bachora który nie szanuję tej marki tylko wydoić rozpier***ić i niech inni się martwią, prawdziwi miłośnicy dbają o swoje BMW i auto znajduję swoje miejsce w rodzinie na długie lata.
Średnie spalanie dla BMW Seria 3 E46 Sedan 2.5 325i 192KM 141kW 2001-2005
10,7
l/100 km
12,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

13,3
BMW Seria 3 E46
Sedan 2.5 325i 192KM 141kW
Spalanie 325i w gazie, należy dodać 2-3l do spalania benzyny. Opony 225/17, 245/17. Spalanie gazu: na krajówce to 8-12l myślę, że średnio 10l. Wyłącznie Miasto (przykład Łódź) to: 13-16l, jeżdzę cały czas b. dynamicznie i mój sredni wynik to 16l gazu. Przy trybie "race" 17-20l, osobiście najwiecej uzyskałem coś koło 17l i była to cały prawie cały czas do oporu jazda wiec wynik 20l jest do uzyskania przy driftowaniu bardziej. Autostrada to jakieś 12-14l gazu tutaj niestety w skrzyni manualnej brakuje 6 biegu. 14l przy wyprzedzaniu i trzymaniu prędkości 130-150km/h. Ciekawostka, przy 242km/h w 4 osoby (udało się) chwilowe spalanie to 25l pb95 (gazu nie wiem bo nie zrobiłem 100 km jadąc 240 km/h :) ). Dodam jeszcze, że miałem do czynienia z 323i (170 km i różnica w mocy jest odczuwalna - ogólnie 325i jest ok. (nie jest do diesel wiec nie oczekujmy nadmiaru NM)
15,0
BMW Seria 3 E46
Sedan 2.5 325i 192KM 141kW
11 średnio pali ale jak się ma ciężką nogę to i co 200km trzeba tankować ^^
12,2
BMW Seria 3 E46
Sedan 2.5 325i 192KM 141kW
325i manual 5b, Touring LPG na 17" Pod względem spalania świetny silnik w stosunku do elastyczności jaką dostajesz. Polecam

Usterki BMW Seria 3 E46

Liczba wpisów: 82
Nie mogę uruchomić samochodu. Rozrusznik nie kręci.
  • BMW Seria 3 E46 Sedan 2.0 320d 150KM 110kW 2001-2005
  • instalacja elektryczna
Proszę o pomoc w moim problemie. Nie mogę odpalić silnika. Kontrolki zapalają się normalnie i gasną, a po przekręceniu kluczyka nic się nie dzieje. Rozrusznik nie kręci. Czasem można próbować do bólu, a innym razem odpala od razu. Pomaga chwilowe odłączenie akumulatora ale po jakimś czasie problem powraca. Zazwyczaj nie odpala jak jest zimny. Chyba na ciepło to się jeszcze nie zdarzyło. Próbowałem używać obydwu kluczyków ale to nic nie zmienia. Fachowcy twierdzą że nie mogą go zdiagnozować bo jak do nich zajechał to akurat działało bez zarzutu. Twierdzą że mogą wymienić moduł immobilizera za 400 zł ale nie dają gwarancji. Poza nie odpalaniem nie ma żadnych innych objawów.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Jak skaskować inspekcję oleju?
  • BMW Seria 3 E46 Sedan
W modelach BMW wyprodukowanych po roku 2000 inspekcje olejową można skasować przyciskiem. Poniżej przedstawiam kompletną procedurę 1. Wyłączyć zapłon. 2. Wcisnąć i przytrzymać przycisk od kasowania przebiegu 3. Ustawić przełącznik zapłonu w pozycji 1. 4. Po 5 sekundach pojawia się OIL SERVICE albo INSPECTION razem z informacją reset albo re 5. Zwolnić przycisk 6. Wcisnąć i przytrzymać przycisk 7. Po kolejnych 5 sekundach informacja reset zaczyna migać. 8. Zwolnić przycisk 9. Ponownie nacisnąć i puścić przycisk 10. Wyświetlony został nowy okres przeglądu. 11. Nacisnąć i puścić przycisk END przeglądu. 12. Wyłączyć zapłon
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Problemy z wbijaniem biegów przy redukcji
  • BMW Seria 3 E46 Sedan 2.0 320d 136KM 100kW 1998-2001
  • układ napędowy
Od niedawna od jakiś 300km zaobserwowałem, że mam problemy przy np redukcji z 5 biegu na 4 bieg. Bieg czasem się blokuje tak jak by był tam bariera, a czasem wchodzi z oporem takim jak przy wrzucaniu wstecznego tylko ze większym ale po 0,5 sekundę opór ten puszcza i bieg wchodzi tak jak bym jeździł dźwignia po zębach piły ręcznej do cięcia drzewa, ale bez odgłosów zgrzytu. Przy redukcji z 5 na 4 bieg najbardziej odczuwalne jest to zjawisko. Przy większych prędkościach jest to bardziej odczuwalne niż przy mniszych. Przy redukcji z 4 na 3 jest mniej problemów ale żeby to po maśle szło to nie mogę powiedzieć. Przy normalnym przejściu z 4 na 5 tego nie zaobserwowałem wchodzi jak po maśle. Z 3 na 4 po maśle..Jedynie z 1 na 2 jest jakiś większy opór. Natomiast mam czasem problem z wrzuceniem 1, np jadę hamuje bo widzę że samochód przede mną zahamował i się toczy i ja hamuje ledwo co się toczę chce wtedy 1 a ona nie wchodzi mogę tylko 2. - nie wiem może to normalne zachowanie że nie wolno wrzucać 1 przy lekkim toczeniu się BMW. Proszę o pomoc spotkał się ktoś z takim problem, co tu może nie grać?
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
BMW Seria 3 E46 Sedan