Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 E46 Sedan 2.0 320d 136KM 100kW 1998-2001

Lata produkcji: 1998 – 2001
Segment: Klasa średnia
Czwarty model należący do Serii 3 byÅ‚ oznaczony symbolem E46. Jego debiut rynkowy przypadÅ‚ na rok 1998 roku. Pod wzglÄ™dem stylistycznym samochód znów przeszedÅ‚ spore zmiany - sylwetka zyskaÅ‚a znacznie bardziej opÅ‚ywowe ksztaÅ‚ty. W 2001 roku E46 zostaÅ‚ poddany face-liftingowi. E46 Coupe i Cabrio zostaÅ‚y poddane face-liftingowi w 2002 roku. Przez wszystkie lata produkcji model byÅ‚ wybierany do pierwszej dziesiÄ…tki najlepszych samochodów wg magazynu „Car and Driver”. W 2007 roku auto zostaÅ‚o wycofane z produkcji.
czytaj więcej
Powagosław
NajÅ‚adniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by staÅ‚o siÄ™ tak wiele. Wszak niektórzy powiedzÄ…, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~PowagosÅ‚aw
Luzacjusz
„UdaÅ‚o siÄ™” – rzekÅ‚ czÅ‚owiek do maszyny, którÄ… stworzyÅ‚. Maszyna pokiwaÅ‚aby gÅ‚owÄ…, gdyby jÄ… miaÅ‚a. Za odpowiedź wystarczyÅ‚o potakiwanie tÅ‚umu, który niczym echo, powtórzyÅ‚: „UdaÅ‚o siÄ™”. „W koÅ„cu” – dodaÅ‚ ktoÅ›, kto sÄ…dziÅ‚, że to, co dobre w Serii 3 to już byÅ‚o. ~Luzacjusz
Produkowany od 1998 do 2001 roku
Pojemność skokowa 1951 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 136 KM (100 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 280 Nm przy 1750 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 19,0 : 1 : 1
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,4 /5 Åšrednia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Ergonomia + Układ jezdny + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Bezawaryjność (drobiazgi) - Bezawaryjność (poważne usterki)

Wybrane oceny

4,4
~Przemek63133
BMW Seria 3 E46
Sedan 2.0 320d 136KM 100kW
Auto naprawdę fajne, dające frajdę z jazdy ale pod jednym warunkiem. Musi być w dobrym stanie. Najgorszym wrogiem bmw są zazwyczaj ich właściciele a najczęściej "sebixy". e 46 nie lubi zaniedbań. Jeżeli nie będzie odpowiednio serwisowane oraz będzie dostawało dużo w "palnik" to będzie się niestety sypać. Od zawieszenia przez elektronikę po osprzęt silnika. Auto które było dobrze użytkowane i serwisowane na czas odwdzięczy się. Zadbane e46 nawet w wersji 136km diesel potrafi dobrze popylać, mało palić i dać sportowe doznania. Zimą na śniegu można też się fajnie pobawić lecz trzeba z głową bo ktoś niedoświadczony może szybko zaliczyć rów lub drzewo. Niestety jest podatne na korozję. Jak każdy wie bmw nie jest to auto dla wszystkich. Te auto się albo uwielbia albo nie lubi.
4,6
~Paolo
BMW Seria 3 E46
Sedan 2.0 320d 136KM 100kW
Posiadam auto od 3 lat i nie ukrywam ,że gdybym miał jeszcze raz je kupić to zrobiłbym to bez zastanowienia !!! Dodam, że jest to mój pierwszy samochód. Jeżeli ktoś kupuje auto do jazdy to warto dołożyć do niego parę złotych i cieszyć się niezawodnością bo ten samochód naprawdę może przynieść sporo radości. Nie jest to demon prędkości ale w zupełności wystarcza do normalnej jazdy. Jeżeli ktoś twierdzi że to jest gniot to widocznie nie miał okazji przejechać się zadbanym egzemplarzem ale tak można określić każde auto o które nie dba jego właściciel. Mój egzemplarz spala średnio 5,4 l/100km przy prędkości 120-130km/h. Sprawdziłem to na trasie Polska- Niemcy więc uważam że jest to rewelacyjny wynik w stosunku do mocy. W mieście około 7l przy dynamicznej jeździe. Co do kosztów napraw to osobiście jestem zdania, że warto coś zrobić raz a dobrze więc warto dołożyć trochę więcej i mieć spokój na długo ale to moje zdanie a jak ktoś woli wymieniać kilka razy to samo to jego sprawa. Auto ma bardzo prostą konstrukcję więc sporo rzeczy można wymienić samemu mając podstawowe narzędzia. Mam dużą radość z posiadania i z jazdy tym samochodem więc polecam.
4,9
~calibuster
BMW Seria 3 E46
Sedan 2.0 320d 136KM 100kW
Świetne auto, pod każdym względem, posiada wszystko co samochód powinien mieć i to na najwyższym poziomie. Komfort, ergonomia wygląd wyciszenie, ekonomia, osiągi. Wszystko na najwyższym poziomie, ale nie ma się co dziwić, w końcu to BMW. To auto to coś więcej niż tylko środek transportu z pkt A do pkt B. Gdy człowiek ma gdzieś jechać to czuje ekscytacje przed czekającą go podróżą. Auto najekonomiczniejsze jednak nie jest, ale to tylko dlatego że fura aż się prosi żeby wcisnąć jej więcej gazu. Silnik to po prostu mistrzostwo kunsztu inżynierii. Jeździłem kilkoma, jeśli nawet nie kilkunastoma samochodami, ale nigdzie, powtarzam nigdzie się tak nie czułem jak w BMW. To auto jest stworzone do cieszenia się z życia i wykorzystywania go w pełni. Polecam auto każdemu kto ceni sobie jakość wykonania i komfort podróżowania oraz dobre osiągi. Wiadomo, Formuła 1 to nie jest, ale jest niewiele aut klasy średniej z silnikiem o podobnej pojemności, które dorównały by BMW pod względem osiągów, miejsca czy komfortu. BMW - będziesz miał wydatki. Prawda, ale tylko wtedy gdy oszczędzasz na częsciach i zamiast sprawdzonych producentów wybierzesz chińskie wynalazki - bo będziesz musiał wymienić tą część dwa razy. Głupi przykład. 3miesiące po zakupie e46stki padło mi koło pasowe z amortyzatorem drgań skrętnych. Kupiłem koło dobrej jakości znanego producenta za które zapłaciłem 900zł, koło służy mi do dziś, a znajomemu z forum koło pasowe padło 3miesiące później,chciał zaoszczędzić kilka stów i kupił koło za 500zł które posłużyło mu pół roku i pękło w pół, a pękając uszkodziło sprężarke klimatyzacji i alternator. BMka nie lubi oszczędności. Jeżeli chcesz kupić Bawarkę to nie licz na to że eksploatacja wyniesie Cię tyle co daewoo tico. Przed zakupem tej jedynej oglądałem kilkanascie egzemplarzy,jak nie był składany z trzech innych, to agrotuningowe dodatki sygerowały że dopiero co wrócił z orki pola. Jeśli już zdecydujecie sie na zakup e46 w dieslu to dowiedźcie się kiedy była i czy wogóle była regeneracja pompy wtryskowej. Ja zakupiłem auto bez regenerowanej pompy VP44 (dokładnie wymiana tłoczka przestawiacza kąta wtrysku i komplet uszczelniaczy) i rok po zakupie czekał mnie wydatek 2500zł. Uwagę trzeba zwrócić także na przepływomierz, o czym napisałem niżej. Świetne zawieszenie, nie bez przyczyny został okrzyknięty najlepiej prowadzącym się autem w swojej kategorii. Układ kierowniczy jest bardzo, ale to bardzo precyzyjny i sztywny, koleiny, dziury mu nie straszne i śmiało można prowadzić jedną ręką. Reasumując polecam ten samochód każdemu, kto liczy się z tym że w kilkunastu letni samochód trzeba trochę środków i czasu włożyć. W 2014 roku za przedliftingowy zadbany egzemplarz bez skóry i bajerów trzeba wydać przynajmniej 13000 zł, zeby potem nie płakać że wszystko się psuje i opowiadać jakie to BMW jest awaryjne. Mechanicy u których byłem nie polecają poliftingowej beemki 2.0d ze względu na wysoki koszt regeneracji układu wtryskowego (common rail) i przepalające się denka tłoków. Kupując e46 nie napalajcie sie na konkretny egzemplarz, warto obejrzeć kilka zeby mieć porównanie. Jeżeli auto ma książke serwisową to nie ma sie co bać dużych przebiegów rzędu 300tys km :)
Åšrednie spalanie dla BMW Seria 3 E46 Sedan 2.0 320d 136KM 100kW 1998-2001
6,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,0
BMW Seria 3 E46
Sedan 2.0 320d 136KM 100kW
2000r 320d 136km 5b sedan 225/45/17 Na mieście i przy prędkościach autostradowych spalanie 6,5l, przy prędkościach 90-110 spalanie spada sporo poniżej 5l (wg komputera). Prędkości 180-190 spalanie na poziomie 9/9,5l. Praktycznie w ogóle się nie psuje jednak wymiana części eksploatacyjnych (hamulce, łożyska, zawieszenie) za każdym razem zbliża się w okolice 1000zł. Niech tutaj przykładem będzie sworzeń wahacza który normalnie kosztuje ok 50/100zł, w e46 jednak jest on zespolony z wahaczem a jak wiadomo te wymienia się parami i cyk - zamiast wydać 200zł za naprawę zrobiło się ponad 800 - magia BMW :) Trzeba uważać na to czy egzemplarz był bity, często nawet pod ładnym lakierem kryje się szpachel lub rdza.
5,7
BMW Seria 3 E46
Sedan 2.0 320d 136KM 100kW
Auto z 2001, przebieg ok 278 tyś km, nie wiadomo czy prawdziwy :). Silnik po zmianie mapy jakieś 7000 km temu, aktualnie 153 km i 340 nm. Są to wartości bezpieczne dla silnika i nic złego się nie dzieje. Minimalne spalanie w trasie przy prędkości ok 100km/h i z trzema osobami na pokładzie to 4.9l. Sprawdzone przy dystrybutorze i wynik ten pokrywa się idealnie z tym co na komputerze. Nie jest to jednostkowy przypadek tylko wynik wielokrotnie powtórzony na taj samej trasie. A spalanie w koło komina dochodzi do 6.5ll, bez klimy bo nie używam. Ogólnie nie narzekam na auto. Każdy model auta ma swoje bolączki. Przeszedłem już awarię maty siedzenia pasażera ( nie kupowałem emulatora tylko wymieniłem siedzenia na sportsitze, bo się trafiły w dobrej cenie), pękł mi ślizg tylnej szyby, miałem problem ponownie nawinąć linkę na bloczek ale się udało :). No i to trzeszczenie w drzwiach a dokładniej w miejscu gdzie szyba styka się z uszczelką, jest to denerwujące ale idzie się przyzwyczaić. Auto godne polecenia jeżeli trafi się na nie zajechany egzemplarz.
5,4
BMW Seria 3 E46
Sedan 2.0 320d 136KM 100kW
Podane spalanie na podstawie danych z komputera pokładowego. Przy ekonomicznej jezdzie autostradą/ekspresówką (90km/h najlepiej ok 50m za tirem) auto naprawdę mało pali, w okolicach 4 litrów/100km, przy stałej prędkości 120-140 spalanie wzrasta już do ok 6-6,5l/100km. Opony szerokość 225, myślę, że na 205 możnaby zaoszczędzić jeszcze parę setek na 100km. Natomiast jeśli chodzi o miasto to jeśli kierowca potrafi zachować zasady eco-drivingu spalanie rzędu 5,5-6l jest jak najbardziej osiągalne! Oczywiście są ludzie, którzy powiedzą, że silnik 2,0 musi swoje palić, ale to nieprawda, większość zależy od kierowcy. Wcześniej miałem A-klase i paliła nieznacznie mniej przy mocy 60km.

Usterki BMW Seria 3 E46

Liczba wpisów: 82
Nie mogę uruchomić samochodu. Rozrusznik nie kręci.
  • BMW Seria 3 E46 Sedan 2.0 320d 150KM 110kW 2001-2005
  • instalacja elektryczna
Proszę o pomoc w moim problemie. Nie mogę odpalić silnika. Kontrolki zapalają się normalnie i gasną, a po przekręceniu kluczyka nic się nie dzieje. Rozrusznik nie kręci. Czasem można próbować do bólu, a innym razem odpala od razu. Pomaga chwilowe odłączenie akumulatora ale po jakimś czasie problem powraca. Zazwyczaj nie odpala jak jest zimny. Chyba na ciepło to się jeszcze nie zdarzyło. Próbowałem używać obydwu kluczyków ale to nic nie zmienia. Fachowcy twierdzą że nie mogą go zdiagnozować bo jak do nich zajechał to akurat działało bez zarzutu. Twierdzą że mogą wymienić moduł immobilizera za 400 zł ale nie dają gwarancji. Poza nie odpalaniem nie ma żadnych innych objawów.
Problem rozwiÄ…zany
2 komentarze
Jak skaskować inspekcję oleju?
  • BMW Seria 3 E46 Sedan
W modelach BMW wyprodukowanych po roku 2000 inspekcje olejową można skasować przyciskiem. Poniżej przedstawiam kompletną procedurę 1. Wyłączyć zapłon. 2. Wcisnąć i przytrzymać przycisk od kasowania przebiegu 3. Ustawić przełącznik zapłonu w pozycji 1. 4. Po 5 sekundach pojawia się OIL SERVICE albo INSPECTION razem z informacją reset albo re 5. Zwolnić przycisk 6. Wcisnąć i przytrzymać przycisk 7. Po kolejnych 5 sekundach informacja reset zaczyna migać. 8. Zwolnić przycisk 9. Ponownie nacisnąć i puścić przycisk 10. Wyświetlony został nowy okres przeglądu. 11. Nacisnąć i puścić przycisk END przeglądu. 12. Wyłączyć zapłon
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
3 komentarze
Problemy z wbijaniem biegów przy redukcji
  • BMW Seria 3 E46 Sedan 2.0 320d 136KM 100kW 1998-2001
  • ukÅ‚ad napÄ™dowy
Od niedawna od jakiś 300km zaobserwowałem, że mam problemy przy np redukcji z 5 biegu na 4 bieg. Bieg czasem się blokuje tak jak by był tam bariera, a czasem wchodzi z oporem takim jak przy wrzucaniu wstecznego tylko ze większym ale po 0,5 sekundę opór ten puszcza i bieg wchodzi tak jak bym jeździł dźwignia po zębach piły ręcznej do cięcia drzewa, ale bez odgłosów zgrzytu. Przy redukcji z 5 na 4 bieg najbardziej odczuwalne jest to zjawisko. Przy większych prędkościach jest to bardziej odczuwalne niż przy mniszych. Przy redukcji z 4 na 3 jest mniej problemów ale żeby to po maśle szło to nie mogę powiedzieć. Przy normalnym przejściu z 4 na 5 tego nie zaobserwowałem wchodzi jak po maśle. Z 3 na 4 po maśle..Jedynie z 1 na 2 jest jakiś większy opór. Natomiast mam czasem problem z wrzuceniem 1, np jadę hamuje bo widzę że samochód przede mną zahamował i się toczy i ja hamuje ledwo co się toczę chce wtedy 1 a ona nie wchodzi mogę tylko 2. - nie wiem może to normalne zachowanie że nie wolno wrzucać 1 przy lekkim toczeniu się BMW. Proszę o pomoc spotkał się ktoś z takim problem, co tu może nie grać?
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
3 komentarze
BMW Seria 3 E46 Sedan