Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 E46 Touring 330 i X 231KM 170kW 2000-2006

Lata produkcji: 2000 – 2006
Segment: Klasa średnia
Czwarty model należący do Serii 3 był oznaczony symbolem E46. Jego debiut rynkowy przypadł na rok 1998 roku. Pod względem stylistycznym samochód znów przeszedł spore zmiany - sylwetka zyskała znacznie bardziej opływowe kształty. W 2001 roku E46 został poddany face-liftingowi. E46 Coupe i Cabrio zostały poddane face-liftingowi w 2002 roku. Przez wszystkie lata produkcji model był wybierany do pierwszej dziesiątki najlepszych samochodów wg magazynu „Car and Driver”. W 2007 roku auto zostało wycofane z produkcji.
czytaj więcej
Powagosław
Najładniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by stało się tak wiele. Wszak niektórzy powiedzą, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
„Udało się” – rzekł człowiek do maszyny, którą stworzył. Maszyna pokiwałaby głową, gdyby ją miała. Za odpowiedź wystarczyło potakiwanie tłumu, który niczym echo, powtórzył: „Udało się”. „W końcu” – dodał ktoś, kto sądził, że to, co dobre w Serii 3 to już było. ~Luzacjusz

Dane techniczne BMW Seria 3 E46 Touring 330 i X 231KM 170kW 2000-2006

Produkowany od 2000 do 2006 roku
Pojemność skokowa 2979 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 231 KM (170 kW) przy 5900 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 300 Nm przy 3500 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 5

Oceny BMW Seria 3 E46 Touring 330 i X 231KM 170kW 2000-2006

Liczba ocen: 1
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Silnik + Skrzynia biegów + Układ jezdny

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Koszty utrzymania - Poważne usterki

Wybrane oceny

4,2
~TomekM
Touring 330 i X 231KM 170kW
BMW Seria 3 E46
autko drogie w utrzymaniu, ale z pazurem i to w nim kocham

Raporty spalania BMW Seria 3 E46 Touring 330 i X 231KM 170kW 2000-2006

Liczba raportów: 3
Średnie spalanie dla BMW Seria 3 E46 Touring 330 i X 231KM 170kW 2000-2006
11,2
l/100 km
14,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,8
Touring 330 i X 231KM 170kW
BMW Seria 3 E46
Właściwie jeżdżę na gazie, ale komputer podaje średnie spalanie benzyny, więc do tego się odniosę. Odnosząc się do lpg, trzeba doliczyć do wartości pb 2l. Spalanie na poziomie 9l, można uzyskać jadać trasą około 100km/h bez ciągłych przyspieszeń. Jazda prędkością autostradową (150) to już 11l benzyny co w żadnym wypadku nie jest straszne. Straszne za to są jazdy, na krótkich odcinkach, ponieważ przekraczać może ono spokojnie 15l pb. Jeżdżąc na mrozie na odcinkach 10km, jeździmy prawie całą zimę na niedogrzanym silniku. Warto skorzystać z testu nr 7 (pion jest już przy 75st), żeby sprawdzić kiedy płyn osiąga 95st. Polecam nie katować samochodu ekodrivingiem w mieście, ponieważ o jego niedogrzaniu poinformuje nas duża ilość masełka pod korkiem i zapchana wspomnianym masełkiem odma. U mnie masełko pojawia się jak temperatura spada poniżej 2-3st poniżej zera. Rozgrzanie silnika do temperatury roboczej przy -5 niemożliwe, jeśli mam 10min do pracy.
14,7
Touring 330 i X 231KM 170kW
BMW Seria 3 E46
4x4, skrzynia automatyczna (na formularzu nie ma do wyboru), instalacja Stag 300-6, wtryski Hana. Jazda po samym mieście, to pewnie nawet będzie ponad 20l LPG. Średnio komputer pokładowy pokazuje 14, podjeżdżając na stację okazuje się, że jest to około 17l LPG, tak średnio.
10,5
Touring 330 i X 231KM 170kW
BMW Seria 3 E46
co mogę powiedziec około 11/litrów na 100km

Usterki BMW Seria 3 E46

Liczba wpisów: 75
Nie mogę uruchomić samochodu. Rozrusznik nie kręci.
  • BMW Seria 3 E46 Sedan 320 d 150KM 110kW 2001-2005
  • instalacja elektryczna
Proszę o pomoc w moim problemie. Nie mogę odpalić silnika. Kontrolki zapalają się normalnie i gasną, a po przekręceniu kluczyka nic się nie dzieje. Rozrusznik nie kręci. Czasem można próbować do bólu, a innym razem odpala od razu. Pomaga chwilowe odłączenie akumulatora ale po jakimś czasie problem powraca. Zazwyczaj nie odpala jak jest zimny. Chyba na ciepło to się jeszcze nie zdarzyło. Próbowałem używać obydwu kluczyków ale to nic nie zmienia. Fachowcy twierdzą że nie mogą go zdiagnozować bo jak do nich zajechał to akurat działało bez zarzutu. Twierdzą że mogą wymienić moduł immobilizera za 400 zł ale nie dają gwarancji. Poza nie odpalaniem nie ma żadnych innych objawów.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Jak skaskować inspekcję oleju?
  • BMW Seria 3 E46 Sedan
W modelach BMW wyprodukowanych po roku 2000 inspekcje olejową można skasować przyciskiem. Poniżej przedstawiam kompletną procedurę 1. Wyłączyć zapłon. 2. Wcisnąć i przytrzymać przycisk od kasowania przebiegu 3. Ustawić przełącznik zapłonu w pozycji 1. 4. Po 5 sekundach pojawia się OIL SERVICE albo INSPECTION razem z informacją reset albo re 5. Zwolnić przycisk 6. Wcisnąć i przytrzymać przycisk 7. Po kolejnych 5 sekundach informacja reset zaczyna migać. 8. Zwolnić przycisk 9. Ponownie nacisnąć i puścić przycisk 10. Wyświetlony został nowy okres przeglądu. 11. Nacisnąć i puścić przycisk END przeglądu. 12. Wyłączyć zapłon
Problem rozwiązany
Problemy z wbijaniem biegów przy redukcji
  • BMW Seria 3 E46 Sedan 320 d 136KM 100kW 1998-2001
  • układ napędowy
Od niedawna od jakiś 300km zaobserwowałem, że mam problemy przy np redukcji z 5 biegu na 4 bieg. Bieg czasem się blokuje tak jak by był tam bariera, a czasem wchodzi z oporem takim jak przy wrzucaniu wstecznego tylko ze większym ale po 0,5 sekundę opór ten puszcza i bieg wchodzi tak jak bym jeździł dźwignia po zębach piły ręcznej do cięcia drzewa, ale bez odgłosów zgrzytu. Przy redukcji z 5 na 4 bieg najbardziej odczuwalne jest to zjawisko. Przy większych prędkościach jest to bardziej odczuwalne niż przy mniszych. Przy redukcji z 4 na 3 jest mniej problemów ale żeby to po maśle szło to nie mogę powiedzieć. Przy normalnym przejściu z 4 na 5 tego nie zaobserwowałem wchodzi jak po maśle. Z 3 na 4 po maśle..Jedynie z 1 na 2 jest jakiś większy opór. Natomiast mam czasem problem z wrzuceniem 1, np jadę hamuje bo widzę że samochód przede mną zahamował i się toczy i ja hamuje ledwo co się toczę chce wtedy 1 a ona nie wchodzi mogę tylko 2. - nie wiem może to normalne zachowanie że nie wolno wrzucać 1 przy lekkim toczeniu się BMW. Proszę o pomoc spotkał się ktoś z takim problem, co tu może nie grać?
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
BMW Seria 3 E46 Touring