Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 E46 Touring 330 d X 184KM 135kW 2000-2001

Lata produkcji: 2000 – 2001
Segment: Klasa średnia
Czwarty model należący do Serii 3 był oznaczony symbolem E46. Jego debiut rynkowy przypadł na rok 1998 roku. Pod względem stylistycznym samochód znów przeszedł spore zmiany - sylwetka zyskała znacznie bardziej opływowe kształty. W 2001 roku E46 został poddany face-liftingowi. E46 Coupe i Cabrio zostały poddane face-liftingowi w 2002 roku. Przez wszystkie lata produkcji model był wybierany do pierwszej dziesiątki najlepszych samochodów wg magazynu „Car and Driver”. W 2007 roku auto zostało wycofane z produkcji.
czytaj więcej
Powagosław
Najładniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by stało się tak wiele. Wszak niektórzy powiedzą, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
„Udało się” – rzekł człowiek do maszyny, którą stworzył. Maszyna pokiwałaby głową, gdyby ją miała. Za odpowiedź wystarczyło potakiwanie tłumu, który niczym echo, powtórzył: „Udało się”. „W końcu” – dodał ktoś, kto sądził, że to, co dobre w Serii 3 to już było. ~Luzacjusz
Produkowany od 2000 do 2001 roku
Pojemność skokowa 2926 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 184 KM (135 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 390 Nm przy 1750 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Silnik + Wentylacja i ogrzewanie + Stosunek jakość/cena

Wady

- Skrzynia biegów - Widoczność - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wybrane oceny

4,1
~www
Touring 330 d X 184KM 135kW
BMW Seria 3 E46
ogólnie dobry wóz troszkę już spaprany chińszczyzną
4,6
[email protected]
Touring 330 d X 184KM 135kW
BMW Seria 3 E46
jest to któryś z kolejnych modeli BMW w moim posiadaniu,jest ok, super sprawa napęd na 4 koła.
4,7
~miras
Touring 330 d X 184KM 135kW
BMW Seria 3 E46
Trudno uwierzyć , że to diesel. :) Pierwsze auto które nie mówi "nie" Polecam. 4x4 rewelacja.
Średnie spalanie dla BMW Seria 3 E46 Touring 330 d X 184KM 135kW 2000-2001
8,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,2
Touring 330 d X 184KM 135kW
BMW Seria 3 E46
Poza miastem przy średniej 90 km/h: 6,8 l/100 km; na autostradzie przy średniej 140 km/h - 7,4 l/100 km, z klimą - 7,5 l/100 km. Obciążenie: 2 osoby dorosłe + dziecko i bagaże. Średnia na przestrzeni ostatnich 3 lat, kiedy ją mierzyłem - 7,0 l/100 km. System Autocentrum jest nieprecyzyjny i nie uwzględnia typu samochodu, którym jeżdżę: jest to BMW 330 xd z automatem Tiptronic z 2001 roku, obecny przebieg to 214 tys. km. podziwiam inzynierów, którzy zaprojektowali ten samochód. Oszczędny jak Szkot, szybki jak rakieta.
7,7
Touring 330 d X 184KM 135kW
BMW Seria 3 E46
dojazd do pracy codziennie około 60 km- średnia latem od 7,2 do 8,2, zima nawet 9 l na 100km. paliwo tylko BP Ultimeit Wyjazd do chorwacji łącznie 5000 km średnia z całej trasy 7,2 na 100 km, średnia prędkość 130-160,sporadycznie 200 więc jak na 3,0 diesel, 4x4 i auto załadowane po dach -jestem zadowolony !!!!!! narazie wymieniałem tylko materiały eksploatacyjne/ filtry + oleje /, z tego co widziałem ceny części orginałów - kosmos -zamienników jest mało !
9,0
Touring 330 d X 184KM 135kW
BMW Seria 3 E46
Normalnie na mieście pali 9 z tym że nie oszczędzam na dynamice

Usterki BMW Seria 3 E46

Liczba wpisów: 75
Nie mogę uruchomić samochodu. Rozrusznik nie kręci.
  • BMW Seria 3 E46 Sedan 320 d 150KM 110kW 2001-2005
  • instalacja elektryczna
Proszę o pomoc w moim problemie. Nie mogę odpalić silnika. Kontrolki zapalają się normalnie i gasną, a po przekręceniu kluczyka nic się nie dzieje. Rozrusznik nie kręci. Czasem można próbować do bólu, a innym razem odpala od razu. Pomaga chwilowe odłączenie akumulatora ale po jakimś czasie problem powraca. Zazwyczaj nie odpala jak jest zimny. Chyba na ciepło to się jeszcze nie zdarzyło. Próbowałem używać obydwu kluczyków ale to nic nie zmienia. Fachowcy twierdzą że nie mogą go zdiagnozować bo jak do nich zajechał to akurat działało bez zarzutu. Twierdzą że mogą wymienić moduł immobilizera za 400 zł ale nie dają gwarancji. Poza nie odpalaniem nie ma żadnych innych objawów.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Jak skaskować inspekcję oleju?
  • BMW Seria 3 E46 Sedan
W modelach BMW wyprodukowanych po roku 2000 inspekcje olejową można skasować przyciskiem. Poniżej przedstawiam kompletną procedurę 1. Wyłączyć zapłon. 2. Wcisnąć i przytrzymać przycisk od kasowania przebiegu 3. Ustawić przełącznik zapłonu w pozycji 1. 4. Po 5 sekundach pojawia się OIL SERVICE albo INSPECTION razem z informacją reset albo re 5. Zwolnić przycisk 6. Wcisnąć i przytrzymać przycisk 7. Po kolejnych 5 sekundach informacja reset zaczyna migać. 8. Zwolnić przycisk 9. Ponownie nacisnąć i puścić przycisk 10. Wyświetlony został nowy okres przeglądu. 11. Nacisnąć i puścić przycisk END przeglądu. 12. Wyłączyć zapłon
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Problemy z wbijaniem biegów przy redukcji
  • BMW Seria 3 E46 Sedan 320 d 136KM 100kW 1998-2001
  • układ napędowy
Od niedawna od jakiś 300km zaobserwowałem, że mam problemy przy np redukcji z 5 biegu na 4 bieg. Bieg czasem się blokuje tak jak by był tam bariera, a czasem wchodzi z oporem takim jak przy wrzucaniu wstecznego tylko ze większym ale po 0,5 sekundę opór ten puszcza i bieg wchodzi tak jak bym jeździł dźwignia po zębach piły ręcznej do cięcia drzewa, ale bez odgłosów zgrzytu. Przy redukcji z 5 na 4 bieg najbardziej odczuwalne jest to zjawisko. Przy większych prędkościach jest to bardziej odczuwalne niż przy mniszych. Przy redukcji z 4 na 3 jest mniej problemów ale żeby to po maśle szło to nie mogę powiedzieć. Przy normalnym przejściu z 4 na 5 tego nie zaobserwowałem wchodzi jak po maśle. Z 3 na 4 po maśle..Jedynie z 1 na 2 jest jakiś większy opór. Natomiast mam czasem problem z wrzuceniem 1, np jadę hamuje bo widzę że samochód przede mną zahamował i się toczy i ja hamuje ledwo co się toczę chce wtedy 1 a ona nie wchodzi mogę tylko 2. - nie wiem może to normalne zachowanie że nie wolno wrzucać 1 przy lekkim toczeniu się BMW. Proszę o pomoc spotkał się ktoś z takim problem, co tu może nie grać?
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
BMW Seria 3 E46 Touring