Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 E90-91-92-93 Coupe E92 335i 306KM 225kW 2006-2010

Lata produkcji: 2006 – 2010
Segment: Klasa średnia
BMW Serii 3 – dynamiczna limuzyna. Tak postrzega ją większość osób, dlatego jeśli brać, to co najmniej benzynowe 2.0l o mocy 143KM i oznaczeniu 318i. Moc wydaje się niska w stosunku do pojemności, zupełnie tak, jakby inżynier, który projektował ten silnik myślał o swoim obiedzie zamiast o szałowych rozwiązaniach konstrukcyjnych. Jednak wystarczy przejechać kilkaset metrów, by zrozumieć, że ten motor jest dziwny - wydaje się znacznie mocniejszy niż jest w rzeczywistości, a jeśli to mało - można go też dostać w wersji 170-konnej. Dla poszukiwaczy mocniejszych doznań są rzędowe, 6-cylindrowe silniki o pojemności 3l. Najsłabszy ma 218KM, a najmocniejszy, bagatela 306 – są jednymi z najlepszych konstrukcji na rynku. Diesle też są niczego sobie. Już 2.0l o mocy 143KM pozwala cieszyć się z walorów jezdnych auta, ale jeśli posiadacie trochę więcej banknotów pochowanych w kieszeniach, to lepiej rozejrzeć się za motorami podchodzącymi pod 200KM. W ofercie znajdą się dwa takie – 2.0l 177KM i 3.0l 197KM. Są bardzo dynamiczne i posłuszne, a przy tym niedrogie w eksploatacji. Ten większy można dostać nawet z 286KM. Trzeba trochę na niego wyłożyć, ale kto powiedział, że emocje są tanie?
czytaj więcej
Powagosław
Najładniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by stało się tak wiele. Wszak niektórzy powiedzą, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
„Udało się” – rzekł człowiek do maszyny, którą stworzył. Maszyna pokiwałaby głową, gdyby ją miała. Za odpowiedź wystarczyło potakiwanie tłumu, który niczym echo, powtórzył: „Udało się”. „W końcu” – dodał ktoś, kto sądził, że to, co dobre w Serii 3 to już było. ~Luzacjusz
Produkowany od 2006 do 2010 roku
Pojemność skokowa 2979 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 306 KM (225 kW) przy 5800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 400 Nm przy 1300-5000 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 84 x 89,6 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Ergonomia + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Skrzynia biegów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,3
~Ronald
Coupe E92 335i 306KM 225kW
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Kupiłem go, ponieważ podjeżdżając do klientów swoim poprzednim autem musiałem parkować je 2 domy dalej, aby broń boże nikt mnie nie zauważył. Swojej decyzji nie żałuję. W mieście nie jest uciążliwy, choć jego żywiołem jest trasa. Wg mnie to typowe granturismo. Moc, prestige, zadziorny wygląd. Do tego w prowadzeniu tak prosty że moja siostra, która mówi że Golf III 1.9 jest szybki, prowadzi ją bez problemu ? Drift, bajka. Esencja BMW. Za kilka tyś zł, można go przerobić tak aby był szybszy od M3 E92. Lepszego auta dla siebie za tą cenę nie widzę! Kliknij na link, zobacz co potrafi ;) http://www.youtube.com/watch?v=rurLGeNqzk4
4,8
~Baz
Coupe E92 335i 306KM 225kW
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Automat i sekwencja ale z jednym sprzęgłem. Daje radę! OK! (Skrzynia biegów)
Średnie spalanie dla BMW Seria 3 E90-91-92-93 Coupe E92 335i 306KM 225kW 2006-2010
13,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

15,5
Coupe E92 335i 306KM 225kW
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Olej wyczynowy Motul Racing (tylko taki wytrzyma te temperatury). Ponieważ ten olej używany jest np. w rajdach Paryż Dakar, należało by sądzić że jest bardzo drogi. 40 zł litr, uważam że to niewiele. Olej zmieniam co 8000 km. Poza tym, ubezpieczenie około 5000 zł na rok AC/OC, klocki przód 350 zł, tarcze przód 600 zł (zamienniki). Żarówka nad rejestracją 100 zł sztuka. Psują się pierdoły, dziś np. został mi w ręku regulator nawiewu. Pierdoły, ale wkurzają. Największe wydatki to opony. Te starczają średnio na 2 ? 3 tygodnie. Serio! Jeżeli chcesz wykorzystać ta moc + drift, nie ma innej opcji ;) Kupuję opony, bieżnikowane, średnio 250 zł sztuka. (Skrzynia biegów)
16,0
Coupe E92 335i 306KM 225kW
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Auto średnio pali koło 18l/100km i nie ma opcji że da się niżej zejść. Jeśli ktoś szuka ekonomicznego auta, niech najlepiej poszuka jakiegoś małego diesela. Jeśli masz pod maską ponad 300km nie da się jeździć oszczędnie ;) (Skrzynia biegów)
13,5
Coupe E92 335i 306KM 225kW
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Swoje musi spalić. Miasto średnio 16-18L. Nawet przy lekkiej nodze spokojnie wciągnie 13L. U mnie w mieście na baku robię 300-330 km (do rezerwy). Długa trasa uda się zejść do 10-10,5L jadąc prędkością 140-150 km/h. Średnia z kilku tyś km pokazuje mi obecnie 12.9L. Jednak na aplikacji w telefonie średnio widzę że miasto to non stop 16-18L ale nogę mam ciężką. Opony zjada baaaardzo szybko :) No ale jak ktoś kupuje 335i to raczej nie po to aby toczyć się 20km/h po mieście... (Skrzynia biegów)
BMW Seria 3 E90-91-92-93 Coupe E92