Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 E90-91-92-93 Coupe E92 330d 231KM 170kW 2006-2010

Lata produkcji: 2006 – 2010
Segment: Klasa średnia
BMW Serii 3 – dynamiczna limuzyna. Tak postrzega ją większość osób, dlatego jeśli brać, to co najmniej benzynowe 2.0l o mocy 143KM i oznaczeniu 318i. Moc wydaje się niska w stosunku do pojemności, zupełnie tak, jakby inżynier, który projektował ten silnik myślał o swoim obiedzie zamiast o szałowych rozwiązaniach konstrukcyjnych. Jednak wystarczy przejechać kilkaset metrów, by zrozumieć, że ten motor jest dziwny - wydaje się znacznie mocniejszy niż jest w rzeczywistości, a jeśli to mało - można go też dostać w wersji 170-konnej. Dla poszukiwaczy mocniejszych doznań są rzędowe, 6-cylindrowe silniki o pojemności 3l. Najsłabszy ma 218KM, a najmocniejszy, bagatela 306 – są jednymi z najlepszych konstrukcji na rynku. Diesle też są niczego sobie. Już 2.0l o mocy 143KM pozwala cieszyć się z walorów jezdnych auta, ale jeśli posiadacie trochę więcej banknotów pochowanych w kieszeniach, to lepiej rozejrzeć się za motorami podchodzącymi pod 200KM. W ofercie znajdą się dwa takie – 2.0l 177KM i 3.0l 197KM. Są bardzo dynamiczne i posłuszne, a przy tym niedrogie w eksploatacji. Ten większy można dostać nawet z 286KM. Trzeba trochę na niego wyłożyć, ale kto powiedział, że emocje są tanie?
czytaj więcej
Powagosław
Najładniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by stało się tak wiele. Wszak niektórzy powiedzą, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
„Udało się” – rzekł człowiek do maszyny, którą stworzył. Maszyna pokiwałaby głową, gdyby ją miała. Za odpowiedź wystarczyło potakiwanie tłumu, który niczym echo, powtórzył: „Udało się”. „W końcu” – dodał ktoś, kto sądził, że to, co dobre w Serii 3 to już było. ~Luzacjusz
Produkowany od 2006 do 2010 roku
Pojemność skokowa 2993 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 231 KM (170 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 500 Nm przy 1750-3000 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 17,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 84 x 90 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 6
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Silnik + Skrzynia biegów + Układ jezdny

Wady

- Wyciszenie - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Bezawaryjność (poważne usterki)
Średnie spalanie dla BMW Seria 3 E90-91-92-93 Coupe E92 330d 231KM 170kW 2006-2010
7,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,6
Coupe E92 330d 231KM 170kW
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Obawiałem sie zakupu 3 litrowej jednostki z racji tego iż nie dowierzałem katalogowym zapewnienia producenta. Jeździłem wcześniej bmw 120d M Sport 163km i bardzo pozytywnie się zaskoczyłem po tym, jak mój ociec zakupił 325d e90 (3.0l 204konie w dieslu). Spalanie w 3 litrowym BMW ojca było około litra niższe niz w mojej 2 litrówce... 3 litrowa jednostka M57TU2 jest o wiele mniej awaryjna, ma lepsza kulture pracy i przyjemniej się prowadzi niż jej mniejszy brat 2 litrowy M47 i jest przy tym ekonomiczniejsza. Mieszkam w Wielkiej Brytanii. Samochód kupiłem z przebiegiem 70k mil (112k km)- oryginalny przebieg od pierwszego właściciela. Oprócz wyrzucenia klapek z kolektora dolotowego pełnego serwisu i nabiciu klimatyzacji nie dołożyłem do samochodu nic, a przejechałem już nim dość sporo. Jeśli chodzi o spalanie to najniższe spalanie, jakie zanotowałem to 5.6 litra na trasie przy średniej prędkości oscylującej pomiędzy 100-140km/h. Najwyższe to 8.3 litra i była to jazda dość dynamiczna po mieście. Jeśli bym się postarał to z 60 litrowego baku 1000km zrobię. Polecam każdemu ten model silnika. Ostatnie prawdziwe BMW, a nie plastikowy chlam ze zrywającymi się rozrządami... (Skrzynia biegów)
7,7
Liczba komentarzy: 1
Coupe E92 330d 231KM 170kW
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Biorąc pod uwagę 231 koników i 3 litrowy silnik spalanie średnie w granicach 9 litrów przy dość dynamicznej jeździe uważam za genialny wynik. Do pracy mam kilka km i często wracam w nocy więc czesto przekraczam 200km/h dlatego spalanie nie należy do najniższych w moim przypadku. Poza tym jeśli mam obok chętnego do przetesowania przyspieszenia, prędkości itp z reguły korzystam - szybkie starty, duże prędkości to dość częste u mnie. Dlatego uważam że auto jest oszczędne i dość tanie w ekspoatacji. Wszelkie konieczne wymiany robię w autoryzowanym serwisie a ceny są bardzo przystępne jak na tej klasy auto. Zdecydowanie najwyższym dodatkowym kosztem są opony typu RUN FLAT. Auto mam 2 lata i właśnie kończą mi się drugie (nowe-letnie) opony. Komplet około 4000zł. (Skrzynia biegów)
7,2
Coupe E92 330d 231KM 170kW
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Wygrzane uszczelki i węże plynu chlodzacego...
  • BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90 330Xi 258KM 190kW 2005-2010
  • układ chłodzenia
  • 243 tys. km
Występowanie usterki:
hej ... dziele sie z wami bo sam korzystam z pomocy innych ... Wiekszosc uszczelek i wezy jest wygrzana pekaja to jak jazda na bombie :) ulatuje z nich plyn a ty tylko czekasz na znak na desce brak plynu chlodzacego aaaa. do wgladu 2 weze zlokalizowane zaraz pod chlodnica oleju, z lewej kruciec peka w srodku i oring robi sie twardy a nasz "grubasek" z prawej juz jest pekniety ale pekniecie chowa sie za fabrycznie zacisnietym pierscieniem od strony chlodnicy oleju(podstawa filtra) Rada zdemontowac od strony podstawy filtra i wsadzic palucha zapewne waz juz jest sparcialy od dolu do tego uwaga na zakladanie poniewaz blizko jest "kolo pasowe alternatora" :) Ps wczoraj stracilem caly plyn w 3 min zanim zakumalem - grozne przy ostrej jezdzie
1 komentarz
ODMA i jej WężE
  • BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90 330Xi 258KM 190kW 2005-2010
  • silnik
  • 243 tys. km
Występowanie usterki:
Wymiencie odme + weze Nie zalujcie weze sa twarde a odma zapchana ... producent przewiduje to na 100tys km a kto bogatszy niech co 3 wymiane oleju juz wymienia tylko odme badz czysci ... pzdro
ODMA i jej WężE
  • BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90 330Xi 258KM 190kW 2005-2010
  • silnik
  • 243 tys. km
Występowanie usterki:
Wymiencie odme + weze Nie zalujcie weze sa twarde a odma zapchana ... producent przewiduje to na 100tys km a kto bogatszy niech co 3 wymiane oleju juz wymienia tylko odme badz czysci ... pzdro
BMW Seria 3 E90-91-92-93 Coupe E92