Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90 318i 129KM 95kW 2005-2012

Lata produkcji: 2005 – 2012
Segment: Klasa średnia
BMW Serii 3 – dynamiczna limuzyna. Tak postrzega ją większość osób, dlatego jeśli brać, to co najmniej benzynowe 2.0l o mocy 143KM i oznaczeniu 318i. Moc wydaje się niska w stosunku do pojemności, zupełnie tak, jakby inżynier, który projektował ten silnik myślał o swoim obiedzie zamiast o szałowych rozwiązaniach konstrukcyjnych. Jednak wystarczy przejechać kilkaset metrów, by zrozumieć, że ten motor jest dziwny - wydaje się znacznie mocniejszy niż jest w rzeczywistości, a jeśli to mało - można go też dostać w wersji 170-konnej. Dla poszukiwaczy mocniejszych doznań są rzędowe, 6-cylindrowe silniki o pojemności 3l. Najsłabszy ma 218KM, a najmocniejszy, bagatela 306 – są jednymi z najlepszych konstrukcji na rynku. Diesle też są niczego sobie. Już 2.0l o mocy 143KM pozwala cieszyć się z walorów jezdnych auta, ale jeśli posiadacie trochę więcej banknotów pochowanych w kieszeniach, to lepiej rozejrzeć się za motorami podchodzącymi pod 200KM. W ofercie znajdą się dwa takie – 2.0l 177KM i 3.0l 197KM. Są bardzo dynamiczne i posłuszne, a przy tym niedrogie w eksploatacji. Ten większy można dostać nawet z 286KM. Trzeba trochę na niego wyłożyć, ale kto powiedział, że emocje są tanie?
czytaj więcej
Powagosław
Najładniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by stało się tak wiele. Wszak niektórzy powiedzą, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
„Udało się” – rzekł człowiek do maszyny, którą stworzył. Maszyna pokiwałaby głową, gdyby ją miała. Za odpowiedź wystarczyło potakiwanie tłumu, który niczym echo, powtórzył: „Udało się”. „W końcu” – dodał ktoś, kto sądził, że to, co dobre w Serii 3 to już było. ~Luzacjusz
Produkowany od 2005 do 2012 roku
Pojemność skokowa 1995 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 129 KM (95 kW) przy 5750 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 180 Nm przy 3250 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 84 x 90 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(62%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Układ jezdny + Karoseria

Wady

- Silnik - Bezawaryjność (poważne usterki) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,5
~Grzegorz
Limuzyna E90 318i 129KM 95kW
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Kto nie miał do czynienia wcześniej z BMW od razu będzie pod jego wrażeniem w czasie jazdy. W tej wersji silnikowej (318i, 129 KM) nie jest to może demon szybkości i nie liczyłem na to. Samochód jednak w zupełności wystarcza do sprawnego przemieszczania się zarówno po mieście jak i w trasie. Nie ma problemu z wyprzedzaniem czy większymi prędkościami po autostradach. Precyzyjny układ kierowniczy, wyciszenie, pozycja za kierownicą sprawia, że nawet długa podróż staje się niesamowicie przyjemna. Wewnątrz zwłaszcza w wersji bez nawigacji wydaje się być nader skromnie, mała ilość włączników czy przycisków lecz niczego nie jej brakuje a to tylko kwestia ergonomii. Wersja z navi z początkowych lat produkcji nie jest jakiś super rozwinięciem systemu ale o niebo lepiej się prezentuje. Samo wyposażenie bywa też bardzo różnorodne i bogate w zależności od wersji. Awaryjność? Na przyzwoitym poziomie a w większości uzależniona od pochodzenia i przeszłości auta. Części zamienne na pewno droższe niż w pozostałych markach ale nie kosmiczne jak niekiedy się przedstawia. Po 5-ciu latach eksploatacji nadal jestem zadowolonym użytkownikiem i nie myślę o zmianie auta.
2,4
~ttr
Limuzyna E90 318i 129KM 95kW
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Ten silnik doszczętnie zniszczył to auto po całości. Nie wybieraj się tym autem więcej niż 10 km za miasto, chyba że masz lawetę pod domem z kierowcą 24/7. vanosy, disy, valvetroniki i miliard czujników - codziennie coś się z tej kolekcji psuje.
3,3
~nano50
Limuzyna E90 318i 129KM 95kW
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Samochód prezentuje się świetnie, prowadzi dobrze. Na plus xenonowe światła, warto za nimi się rozejrzeć przy wyborze e90. Silnik wysoce awaryjny, napotkałem masę problemów ze strony silnikowej. Zawieszenie genialne, miejsca dla kierowcy i pasażera naprawdę sporo, a w środku samochód oferuje wiele. Nie polecam tej wersji silnikowej (318i)
Średnie spalanie dla BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90 318i 129KM 95kW 2005-2012
8,7
l/100 km
10,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,2
Limuzyna E90 318i 129KM 95kW
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Przejechałem już 53tys km z czego 43tys na LPG wiec mogę dodać oponie. Instalacja STAG. Samochód polski salon. Ogólnie samochód wygodny, idealny na długie trasy. Jak dla mnie ekonomia jest dobra lecz osiągi wiadomo, mogło być lepiej ale gdy poddenerwujemy na obrotach to również pójdzie jak rasowy. Spalanie średnio jest 10 mi się mniej nie udało zejsc, za to mojej żonie udało się na 8.5 ale to nie wiem jak uczyniła. Ogólnie usterki denerwujące to lekkie głupie elektroniczne rzeczy niż podzespoły. Polecam!!!
9,3
Limuzyna E90 318i 129KM 95kW
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Ciężkie auto i przy jeździe po mieście ma duże spalanie. Na trasie na 6 tym biegu spalanie na tablicy potrafi pokazać 5.5l/100km, dlatego auto nadaje się do jazdy w trasy. Jest wygodne i ciche w środku. Komfort jazdy jest niesamowity i polecam ludziom lubiącym szybką ale i wygodną podróż
10,5
Limuzyna E90 318i 129KM 95kW
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Przyzwoite spalanie jak na 1400 kg, prowadzenie samochodu bardzo przyjemne. Udało mi się nabyć ten samochód z silnikiem który na szczęście nie ma apetytu na olej, możliwe że to za sprawą przebiegu 200k. Silnik bez dotrysku benzyny, czyli potrzebuje jej tylko do odpalenia i na rozgrzanie. Ogólnie samochód godny polecenia.
Wygrzane uszczelki i węże plynu chlodzacego...
  • BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90 330Xi 258KM 190kW 2005-2010
  • układ chłodzenia
  • 243 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 4
hej ... dziele sie z wami bo sam korzystam z pomocy innych ... Wiekszosc uszczelek i wezy jest wygrzana pekaja to jak jazda na bombie :) ulatuje z nich plyn a ty tylko czekasz na znak na desce brak plynu chlodzacego aaaa. do wgladu 2 weze zlokalizowane zaraz pod chlodnica oleju, z lewej kruciec peka w srodku i oring robi sie twardy a nasz "grubasek" z prawej juz jest pekniety ale pekniecie chowa sie za fabrycznie zacisnietym pierscieniem od strony chlodnicy oleju(podstawa filtra) Rada zdemontowac od strony podstawy filtra i wsadzic palucha zapewne waz juz jest sparcialy od dolu do tego uwaga na zakladanie poniewaz blizko jest "kolo pasowe alternatora" :) Ps wczoraj stracilem caly plyn w 3 min zanim zakumalem - grozne przy ostrej jezdzie
3 komentarze
PRZEPLYWOMIERZ - MNIEJSZE SPALANIE, LEPSZA REAKCJA NA GAZ, LEPSZE OSIAGI
  • BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90 330Xi 258KM 190kW 2005-2010
  • instalacja elektryczna
  • 255 tys. km
hEJ Zaszalalem i mowie a wymiencie mi ten przeplywomierz:) i faktycznie stary to juz na wstepie przeklamywal wskazania i byl zdezelowany, wiec Orginalnie E90 2005 n52b30 jest OEM 7547822 nazwany czujnik temperatury powietrza koszt 350zl,
Problem rozwiązany
1 komentarz
ODMA i jej WężE
  • BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90 330Xi 258KM 190kW 2005-2010
  • silnik
  • 243 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 1
Wymiencie odme + weze Nie zalujcie weze sa twarde a odma zapchana ... producent przewiduje to na 100tys km a kto bogatszy niech co 3 wymiane oleju juz wymienia tylko odme badz czysci ... pzdro
2 komentarze
BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90