Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90 320i 150KM 110kW 2005-2007

Lata produkcji: 2005 – 2007
Segment: Klasa średnia
BMW Serii 3 – dynamiczna limuzyna. Tak postrzega ją większość osób, dlatego jeśli brać, to co najmniej benzynowe 2.0l o mocy 143KM i oznaczeniu 318i. Moc wydaje się niska w stosunku do pojemności, zupełnie tak, jakby inżynier, który projektował ten silnik myślał o swoim obiedzie zamiast o szałowych rozwiązaniach konstrukcyjnych. Jednak wystarczy przejechać kilkaset metrów, by zrozumieć, że ten motor jest dziwny - wydaje się znacznie mocniejszy niż jest w rzeczywistości, a jeśli to mało - można go też dostać w wersji 170-konnej. Dla poszukiwaczy mocniejszych doznań są rzędowe, 6-cylindrowe silniki o pojemności 3l. Najsłabszy ma 218KM, a najmocniejszy, bagatela 306 – są jednymi z najlepszych konstrukcji na rynku. Diesle też są niczego sobie. Już 2.0l o mocy 143KM pozwala cieszyć się z walorów jezdnych auta, ale jeśli posiadacie trochę więcej banknotów pochowanych w kieszeniach, to lepiej rozejrzeć się za motorami podchodzącymi pod 200KM. W ofercie znajdą się dwa takie – 2.0l 177KM i 3.0l 197KM. Są bardzo dynamiczne i posłuszne, a przy tym niedrogie w eksploatacji. Ten większy można dostać nawet z 286KM. Trzeba trochę na niego wyłożyć, ale kto powiedział, że emocje są tanie?
czytaj więcej
Powagosław
Najładniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by stało się tak wiele. Wszak niektórzy powiedzą, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
„Udało się” – rzekł człowiek do maszyny, którą stworzył. Maszyna pokiwałaby głową, gdyby ją miała. Za odpowiedź wystarczyło potakiwanie tłumu, który niczym echo, powtórzył: „Udało się”. „W końcu” – dodał ktoś, kto sądził, że to, co dobre w Serii 3 to już było. ~Luzacjusz
Produkowany od 2005 do 2007 roku
Pojemność skokowa 1995 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 6200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 200 Nm przy 3600 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 84 x 90 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
3,8 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(53%)

Zalety

+ Układ jezdny + Wentylacja i ogrzewanie + Wyciszenie

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Silnik - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

2,9
~Arhkoe
Limuzyna E90 320i 150KM 110kW
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Samochód zakupiłem po wcześniejszych dokładnych oględzinach, sprawdzeniu historii serwisowej w BMW, stan samochodu w momencie zakupu był naprawdę dobry, a przebieg został potwierdzony. Po zakupie zdecydowałem się wymienić amortyzatory (wszystkie 4), wymienić olej oraz filtry, także wymiany wymagała uszczelka miski olejowej (problem doskonale znany w tym modelu. Co prawda mój egzemplarz nie bierze oleju, co jest również bolączką tych silników, ale praktycznie co miesiąc muszę udać się do serwisu z jego bolączkami. Zaczęło się dość niewinnie - błąd czujnika wałka mimośrodowego - koszt jak dobrze pamiętam około 1500 złotych, następnie awarii uległa pompa wspomagania - tutaj kolejny tysiąc, po przejechaniu około 1000 km zaczął pojawiać się check - problemem okazał się katalizator, mimo że spełniał on wszystkie normy dotyczące emisji spalin. Nowy katalizator oryginalny BMW ok. 4000 złotych, zamienniki dostępne, jednak ich cena to 2000-2500, żadna z firm w Polsce z która się kontaktowałem, nie gwarantowała, że check nie będzie się pojawiał po wymianie na zamiennik, problem przerabiany na forach - zdecydowałem się na oryginał. Po kilkuset kilometrach przyszła pora na akumulator... Kolejne 1-1,5 tys kilometrów, przestawał działać wentylator chłodnicy... można było wymienić sam moduł za około 500 złotych, jednak w moim przypadku poprzedni właściciel wymienił już oryginał na zamiennik firmy Behr (na co miałem fakturę) dwa lata wcześniej, zdecydowałem się wymienić cały wentylator, koszt około 2000 złotych. Po kolejnym tysiącu kilometrów padł silnik Valvetronic - znów okolice 1500 złotych. Ten samochód to pasmo niekończących się przygód i wydatków, które jak mi się wydaje nigdy się nie skończą. Zdecydowałem się nie wymieniać tutaj kosztów typowo eksploatacyjnych takich jak olej, filtry, czy też płyn hamulcowy, wspomagania, chłodniczy, ani też uszczelek, które wymieniałem przy okazji innych napraw. Nie polecam tego samochodu nikomu, mimo naprawdę rzetelnego sprawdzenia pojazdu przed zakupem i tak ciągle pojawia się "coś". Staram się podchodzić do serwisowania pojazdu dokładnie i być może nie dla takich osób jest marka BMW.
2,4
~Lola
Limuzyna E90 320i 150KM 110kW
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Co ja przeszłam z tym autem... książkę można napisać. Nie polecam i ostrzegam! Studnia bez dna, cały czas coś, ciągłe awarie, ciągle mechanicy. Chce o tym aucie zapomnieć na zawsze! Wygląd można powiedzieć, że jak na stare auto jest ok. W środku też jest nienajgorzej, jednak z tyłu mało miejsca, bagażnik też się nie spisał. Auto około 150km/h zaczyna głośno chodzić, nie jest to komfortowa jazda na wakacje. Powiem tak, jak ktoś chce kupić auto za 25tys i nie żal mu włożyć w to auto 10tys to proszę się nie krępować. Pierwsza padła chłodnica i cylindry. Później padł czujnik wałka, auto gaslo podczas jazdy i dziwnie się trzeslo, gdy świeciła się kontrolka silnika. Sondy lambdy też padły, okazało się, że auto żre olej. Poważnie odradzam wszystkim to auto. Udało się szybko grata pozbyć na całe szczęście. Ja rozumiem usterki, ale TYLE I TO W JEDNYM MIESIĄCU! A nawet nie... Nie polecam.
2,9
~Grzesiek
Limuzyna E90 320i 150KM 110kW
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Jedynym plusem tego samochodu jest jego układ jezdny no i nienajgorszy wygląd. Oprócz tego technicznie porażka. Silnik 2.0 benzynowy porażka (podobno najlepiej wybierać R6) w każdym razie 4 cylindrów nie polecam. Auto praktycznie co miesiąc zaskakuje nowym błędem na desce i nową usterką. Jeżdżę już bez działającego radia, nawigacji, nie "cyka" kierunkowskaz, dziś pojawiła się nowa kontrolka od hamulca ręcznego. Gdzie klocki i tarcze wymieniałem 3 miesiące temu. Oprócz tego w ciągu 3 lat do auta dołożyłem około 20 tyś i ciągle coś nowego się psuje. Auto ma oryginalny przebieg 180 tyś i niestety stwierdzam że materiały i wykonanie to totalna porażka. Nie polecam nikomu tego samochodu. Dla samych właściwości jezdnych - nie warto. Jak komuś zależy na dobrym BMW to może coś nowszego w silniku R6 i z przebiegiem około 100 tyś, ale po marce premium generalnie spodziewałem się większej wytrzymałości.
Średnie spalanie dla BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90 320i 150KM 110kW 2005-2007
8,9
l/100 km
10,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,1
Limuzyna E90 320i 150KM 110kW
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Spalanie to 9,5l przy jeździe 70% miasto 30% trasa, normalnie jeżdżąc bez patrzenia na wskazówkę spalania. Na trasie auto pali bardzo mało, przy jeździe 110 km/h na trasie 1000 km spaliło 5,8 l. Ma swoje bolączki o których da się poczytać na forach i wystąpią na bank, silniczek zmiennych faz rozrządu 120-130 tys do wymiany koszt 600zl + robota, sprawdzać luz łańcucha rozrządu, wymiana z płozami i napinaczom 140tys koszt około 700zl + robota, po przeskoczeniu łańcucha jest błąd czujnika walka i głośno chodzi.
7,5
Limuzyna E90 320i 150KM 110kW
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Autem jeżdżę od roku i wiem, że trzeba je wyczuć. W miarę dynamiczny rozpęd do zamierzonej prędkości (60-90km/h) zmieniając biegi przy 3,5k do 2k RPM (od jedynki do szóstki) da nam lepszy wynik niż zamęczanie go na możliwie najniższych obrotach. Myślę, że ta dolna granica to około 1,5k RPM. Z początku tak próbowałem i spalanie w mieście przekraczało 10L/100km. Zamiast dojeżdżać na luzie, lepiej jest wrzucić taki bieg, który auta aż tak nie spowolni, ale całkowicie odetnie dopływ paliwa. Przy hamowaniu silnikiem radzę redukować tylko do dwójki i przy czym nie piłować go zbytnio (myśle, że do 4k RPM jest ok). Dodatkowo zauważyłem, że samo uruchomienie klimatyzacji powoduje wzrost obrotów gdy auto stoi (przy czym spalania). Dlatego zimą, jak tylko silnik się nagrzeje (niedługo mu to zajmuje), przechodzę z klimy na zwykły nawiew. Mam nadzieję, że komuś tam się przyda :D
9,3
Limuzyna E90 320i 150KM 110kW
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Samochód użytkuje od 2 miesięcy. Spalanie jest na przyzwoitym poziomie. Jeśli umie sie operować gazem auto pali w cyklu mieszanym do 10l. Jeśli jedziemy więcej niż 10 km i nie kręcimy do 4 tys Bmw odpłaci nam wynikiem 8,5. I niech nikt nie mówi że pali jak smok bo to nie prawda. Świetna dynamika jak na 2 litry i to już od najmniejszych obrotów. w trasie przy 150 KM/h spali mniej niż nie jeden samochód z silnikiem 1.6. Najmniejsze zużycie po tankowaniu i trasa Oświęcim -Kraków prędkość do 100 KM/h na kompie 6,4 i to nie żart.
BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90