Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90 320i 150KM 110kW 2005-2007

Lata produkcji: 2005 – 2007
Segment: Klasa średnia
BMW Serii 3 – dynamiczna limuzyna. Tak postrzega ją większość osób, dlatego jeśli brać, to co najmniej benzynowe 2.0l o mocy 143KM i oznaczeniu 318i. Moc wydaje się niska w stosunku do pojemności, zupełnie tak, jakby inżynier, który projektował ten silnik myślał o swoim obiedzie zamiast o szałowych rozwiązaniach konstrukcyjnych. Jednak wystarczy przejechać kilkaset metrów, by zrozumieć, że ten motor jest dziwny - wydaje się znacznie mocniejszy niż jest w rzeczywistości, a jeśli to mało - można go też dostać w wersji 170-konnej. Dla poszukiwaczy mocniejszych doznań są rzędowe, 6-cylindrowe silniki o pojemności 3l. Najsłabszy ma 218KM, a najmocniejszy, bagatela 306 – są jednymi z najlepszych konstrukcji na rynku. Diesle też są niczego sobie. Już 2.0l o mocy 143KM pozwala cieszyć się z walorów jezdnych auta, ale jeśli posiadacie trochę więcej banknotów pochowanych w kieszeniach, to lepiej rozejrzeć się za motorami podchodzącymi pod 200KM. W ofercie znajdą się dwa takie – 2.0l 177KM i 3.0l 197KM. Są bardzo dynamiczne i posłuszne, a przy tym niedrogie w eksploatacji. Ten większy można dostać nawet z 286KM. Trzeba trochę na niego wyłożyć, ale kto powiedział, że emocje są tanie?
czytaj więcej
Powagosław
Najładniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by stało się tak wiele. Wszak niektórzy powiedzą, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
„Udało się” – rzekł człowiek do maszyny, którą stworzył. Maszyna pokiwałaby głową, gdyby ją miała. Za odpowiedź wystarczyło potakiwanie tłumu, który niczym echo, powtórzył: „Udało się”. „W końcu” – dodał ktoś, kto sądził, że to, co dobre w Serii 3 to już było. ~Luzacjusz
Produkowany od 2005 do 2007 roku
Pojemność skokowa 1995 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 6200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 200 Nm przy 3600 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 84 x 90 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(59%)

Zalety

+ Układ jezdny + Wentylacja i ogrzewanie + Karoseria

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,7
~MM
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Limuzyna E90 320i 150KM 110kW
Samochód świetny - zarówno do miasta, jak i w trasy. Przy założeniu instalacji LPG koszty paliwa znacznie spadają i spokojnie można korzystać z auta do codziennej jazdy nawet w zatłoczonym mieście. Moc 150KM jest wystarczająca. Właściwości jezdne wręcz wzorowe - trudno się do czegoś przyczepić. Docenia się to dopiero jak przesiada się do innego auta. Mankamentem jest umiejscowienie butli LPG - zabiera połowę bagażnika, co w przypadku nadwozia sedan nieco ogranicza jego ładowność. Jeżeli o auto odpowiednio się dba, ono odwdzięczy się bezawaryjnością.
3,9
~Radek
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Limuzyna E90 320i 150KM 110kW
Właściwie to... Odczucia mam ambiwalentne. Ten samochód jedzie jak przyklejony do drogi, naprawdę potrzeba dużego talentu, żeby stracić nad nim panowanie... I naprawdę silnej woli, żeby odruchowo nie dodać gazu w zakręcie. Brzmi jak na swoją mikrą pojemność (2l) naprawdę świetnie. Spasowanie w środku i na zewnątrz jest perfekcyjne. Jakość materiałów we wnętrzu bezkonkurencyjna. No i jest ładny, co tu dużo mówić, nawet sedan, ba, nawet kombi jest OK i o dziwo na parkingu pod marketem nie sprawia wrażenia, jakby pracownik zakładu pogrzebowego się zapomniał i pojechał na zakupy samochodem służbowym. Z drugiej strony koszty utrzymania potrafią ściąć z nóg nawet majętnych ludzi. I nie chodzi tu tylko o spalanie, które plasuje się gdzieś na poziomie pomiędzy Subaru Imprezą WRX STI a VW Passatem CC z silnikiem 3,6l 300 KM (mówimy o 2l, 150 konnej jednostce, która daje przyspieszenie 0-100 km/h na poziomie Golfa VII z silnikiem 1.4), ale też o koszty napraw- tych większych i tych mniejszych, jak choćby głupia wymiana żarówki światła pozycyjnego. Jednakowoż, na pytanie czy kupiłbym to auto ponownie odpowiedziałbym najchętniej i "TAK" i "NIE". Kocham ten samochód, mimo jego wszystkich wad. Jest ze mną już 8 lat, i prędzej każę się w nim złożyć do grobu, niż oddam go w ręce osiedlowego bohatera, który zarżnąłby moją Becię piłując ją na ręcznym na parkingu pod Lidlem. Ten samochód się kocha albo nienawidzi. Albo tak jak ja- jedno i drugie naraz. Fanów marki nie zniechęcą koszta utrzymania, za to ludzi szukających tylko samochodu do poruszania się z punktu A do punktu B nie przekonają wrażenia z jazdy. Nie jest to po prostu samochód dla wszystkich, i nie sposób nie żywić do niego uczuć- skrajnych zresztą. Jest z nim jak z kobietą trochę- strzela fochy, drenuje pensję, masz ochotę czasem wepchnąć ją do rzeki, ale kochasz ją, i na inną byś nie zamienił, a kiedy się rozstajecie na chwilę to zerkasz za siebie odruchowo i myślisz "ale z tej mojej starej jest jednak super laska". I tym razem już na wszelki wypadek, gdyby moja partnerka to czytała, absolutnie bez żadnych alegorii do kobiet- lepiej mieć też w zanadrzu jakąś alternatywę, bo Becia bywa kapryśna...
4,4
~Bunia
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Limuzyna E90 320i 150KM 110kW
Ogólnie auto polecam. Szukałem auta pod LPG że względu na ilość kilometrow które przejeżdżam. Instalacja założona poprawnie w warsztacie który się zna na tym, nie mam problemów pomimo valvetronica. Regularny serwis gazu co 10 tys km. Auto bierze olej w zależności od jazdy w trasie przy prędkości 140 km/h około 300ml na 1 tys. Da się z tym żyć minusem jest elektroniczny czujnik oleju. Wymieniłem amory i tarcze z klockami. Czasem jakiś błąd potrafi wyskoczyć, jak wilgoc się pojawi. Posiadam exel w którym wpisuje wszelkie opłaty w tym UBEZPIECZENIE (1000ZL) przeglądu gazu 3 razy w ciągu roku (450zl) koszty wymiany oleju wymieniam co 10-12 tys. Czyli też z trzy razy w roku (130 zł olej motul plus 50 zł wymiana =540zl) filtry wszystkie , koszt utrzymania auto to około 400 zł miesięcznie, przy czym sam potrafię pogrzebać się w aucie, tarcze klocki wymienię filtry, do silnika się nie pcham. Koszty podzielone przez ilość miesięcy posiadania auta. Dodam że dbam o auto. Dużo zależy od kupionego egzemplarzu 3 razy w Polskę jeździłem żeby znalesc odpowiedni model. Do tego auto ma 12 lat to czego oczekiwać wszystko się zużywa. Do zrobienia z czasem mam łożyska tył niego wału poprzedni właściciel nie wpadł na to żeby kiedyś wymienić olej po kupnie też tego nie zrobiłem teraz czeka mnie wydatek 1400 zł. Problemi bmw też bywa pompa vacum miałem problem z hamulcami mechanik stwierdził pompa do wymiany 500zl, wystarczyło że wymieniłem płyn hamulcowy problem znikl. Nikt na to nie wpadł z poprzednich użytkowników po przeglądach gwarancyjnych żeby wymienić.
Średnie spalanie dla BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90 320i 150KM 110kW 2005-2007
8,9
l/100 km
10,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,2
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Limuzyna E90 320i 150KM 110kW
BMW 320i 150KM E90 2005 Sedan, instalacja BRC. Styl jazdy kierowcy raczej płynny i spokojny a rzadziej dynamiczny. Kondycja auta bardzo dobra, świece regularnie wymieniane, filtry wszystkie MANN regularnie wymieniane, olej Liqui Moly 5w30 wymieniany co 12 tys. ok. 7,5l/100km to najniższe spalanie jakie uzyskałem przy jeździe przesadnie oszczędnej tzn. okolice prędkości 80-90 na najwyższym możliwym biegu i przewidywaniu sytuacji drogowej. 9,5 l/100km - podczas jazdy na autostradzie stałą prędkością 140. 11 l/100km podczas prędkości zmiennej w granicach 150-170. 10 l/100 km podczas jazdy mieszanej miasto-autostrada. Pokonany dystans na gazie od przebiegu auta 140 000 km do 290 000 km w okresie 6 lat. Przełączanie na zasilanie gazem przy temperaturze silnika 40 stopni Celsjusza. Zależnie od temperatury zewnętrznej należy przejechać odległość 1-3km. Silnik się bardzo szybko nagrzewa a następnie trzyma długo temperaturę podczas postoju. Współpracę instalacji gazowej z tym silnikiem oceniam bardzo dobrze. Podczas całej eksploatacji na gazie nigdy nie było problemem z samą instalacją.
8,1
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Limuzyna E90 320i 150KM 110kW
Spalanie to 9,5l przy jeździe 70% miasto 30% trasa, normalnie jeżdżąc bez patrzenia na wskazówkę spalania. Na trasie auto pali bardzo mało, przy jeździe 110 km/h na trasie 1000 km spaliło 5,8 l. Ma swoje bolączki o których da się poczytać na forach i wystąpią na bank, silniczek zmiennych faz rozrządu 120-130 tys do wymiany koszt 600zl + robota, sprawdzać luz łańcucha rozrządu, wymiana z płozami i napinaczom 140tys koszt około 700zl + robota, po przeskoczeniu łańcucha jest błąd czujnika walka i głośno chodzi.
7,5
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Limuzyna E90 320i 150KM 110kW
Autem jeżdżę od roku i wiem, że trzeba je wyczuć. W miarę dynamiczny rozpęd do zamierzonej prędkości (60-90km/h) zmieniając biegi przy 3,5k do 2k RPM (od jedynki do szóstki) da nam lepszy wynik niż zamęczanie go na możliwie najniższych obrotach. Myślę, że ta dolna granica to około 1,5k RPM. Z początku tak próbowałem i spalanie w mieście przekraczało 10L/100km. Zamiast dojeżdżać na luzie, lepiej jest wrzucić taki bieg, który auta aż tak nie spowolni, ale całkowicie odetnie dopływ paliwa. Przy hamowaniu silnikiem radzę redukować tylko do dwójki i przy czym nie piłować go zbytnio (myśle, że do 4k RPM jest ok). Dodatkowo zauważyłem, że samo uruchomienie klimatyzacji powoduje wzrost obrotów gdy auto stoi (przy czym spalania). Dlatego zimą, jak tylko silnik się nagrzeje (niedługo mu to zajmuje), przechodzę z klimy na zwykły nawiew. Mam nadzieję, że komuś tam się przyda :D
Wygrzane uszczelki i węże plynu chlodzacego...
  • BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90 330Xi 258KM 190kW 2005-2010
  • układ chłodzenia
  • 243 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 5
hej ... dziele sie z wami bo sam korzystam z pomocy innych ... Wiekszosc uszczelek i wezy jest wygrzana pekaja to jak jazda na bombie :) ulatuje z nich plyn a ty tylko czekasz na znak na desce brak plynu chlodzacego aaaa. do wgladu 2 weze zlokalizowane zaraz pod chlodnica oleju, z lewej kruciec peka w srodku i oring robi sie twardy a nasz "grubasek" z prawej juz jest pekniety ale pekniecie chowa sie za fabrycznie zacisnietym pierscieniem od strony chlodnicy oleju(podstawa filtra) Rada zdemontowac od strony podstawy filtra i wsadzic palucha zapewne waz juz jest sparcialy od dolu do tego uwaga na zakladanie poniewaz blizko jest "kolo pasowe alternatora" :) Ps wczoraj stracilem caly plyn w 3 min zanim zakumalem - grozne przy ostrej jezdzie
4 komentarze
PRZEPLYWOMIERZ - MNIEJSZE SPALANIE, LEPSZA REAKCJA NA GAZ, LEPSZE OSIAGI
  • BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90 330Xi 258KM 190kW 2005-2010
  • instalacja elektryczna
  • 255 tys. km
hEJ Zaszalalem i mowie a wymiencie mi ten przeplywomierz:) i faktycznie stary to juz na wstepie przeklamywal wskazania i byl zdezelowany, wiec Orginalnie E90 2005 n52b30 jest OEM 7547822 nazwany czujnik temperatury powietrza koszt 350zl,
Problem rozwiązany
1 komentarz
ODMA i jej WężE
  • BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90 330Xi 258KM 190kW 2005-2010
  • silnik
  • 243 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 6
Nie 2
Wymiencie odme + weze Nie zalujcie weze sa twarde a odma zapchana ... producent przewiduje to na 100tys km a kto bogatszy niech co 3 wymiane oleju juz wymienia tylko odme badz czysci ... pzdro
2 komentarze
BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90