Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90 320i 150KM 110kW 2005-2007

Lata produkcji: 2005 – 2007
Segment: Klasa średnia
BMW Serii 3 – dynamiczna limuzyna. Tak postrzega ją większość osób, dlatego jeśli brać, to co najmniej benzynowe 2.0l o mocy 143KM i oznaczeniu 318i. Moc wydaje się niska w stosunku do pojemności, zupełnie tak, jakby inżynier, który projektował ten silnik myślał o swoim obiedzie zamiast o szałowych rozwiązaniach konstrukcyjnych. Jednak wystarczy przejechać kilkaset metrów, by zrozumieć, że ten motor jest dziwny - wydaje się znacznie mocniejszy niż jest w rzeczywistości, a jeśli to mało - można go też dostać w wersji 170-konnej. Dla poszukiwaczy mocniejszych doznań są rzędowe, 6-cylindrowe silniki o pojemności 3l. Najsłabszy ma 218KM, a najmocniejszy, bagatela 306 – są jednymi z najlepszych konstrukcji na rynku. Diesle też są niczego sobie. Już 2.0l o mocy 143KM pozwala cieszyć się z walorów jezdnych auta, ale jeśli posiadacie trochę więcej banknotów pochowanych w kieszeniach, to lepiej rozejrzeć się za motorami podchodzącymi pod 200KM. W ofercie znajdą się dwa takie – 2.0l 177KM i 3.0l 197KM. Są bardzo dynamiczne i posłuszne, a przy tym niedrogie w eksploatacji. Ten większy można dostać nawet z 286KM. Trzeba trochę na niego wyłożyć, ale kto powiedział, że emocje są tanie?
czytaj więcej
Powagosław
Najładniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by stało się tak wiele. Wszak niektórzy powiedzą, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
„Udało się” – rzekł człowiek do maszyny, którą stworzył. Maszyna pokiwałaby głową, gdyby ją miała. Za odpowiedź wystarczyło potakiwanie tłumu, który niczym echo, powtórzył: „Udało się”. „W końcu” – dodał ktoś, kto sądził, że to, co dobre w Serii 3 to już było. ~Luzacjusz
Produkowany od 2005 do 2007 roku
Pojemność skokowa 1995 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 6200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 200 Nm przy 3600 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 84 x 90 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
3,8 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(52%)

Zalety

+ Układ jezdny + Wentylacja i ogrzewanie + Wyciszenie

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Silnik - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

3,9
~Radek
Limuzyna E90 320i 150KM 110kW
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Właściwie to... Odczucia mam ambiwalentne. Ten samochód jedzie jak przyklejony do drogi, naprawdę potrzeba dużego talentu, żeby stracić nad nim panowanie... I naprawdę silnej woli, żeby odruchowo nie dodać gazu w zakręcie. Brzmi jak na swoją mikrą pojemność (2l) naprawdę świetnie. Spasowanie w środku i na zewnątrz jest perfekcyjne. Jakość materiałów we wnętrzu bezkonkurencyjna. No i jest ładny, co tu dużo mówić, nawet sedan, ba, nawet kombi jest OK i o dziwo na parkingu pod marketem nie sprawia wrażenia, jakby pracownik zakładu pogrzebowego się zapomniał i pojechał na zakupy samochodem służbowym. Z drugiej strony koszty utrzymania potrafią ściąć z nóg nawet majętnych ludzi. I nie chodzi tu tylko o spalanie, które plasuje się gdzieś na poziomie pomiędzy Subaru Imprezą WRX STI a VW Passatem CC z silnikiem 3,6l 300 KM (mówimy o 2l, 150 konnej jednostce, która daje przyspieszenie 0-100 km/h na poziomie Golfa VII z silnikiem 1.4), ale też o koszty napraw- tych większych i tych mniejszych, jak choćby głupia wymiana żarówki światła pozycyjnego. Jednakowoż, na pytanie czy kupiłbym to auto ponownie odpowiedziałbym najchętniej i "TAK" i "NIE". Kocham ten samochód, mimo jego wszystkich wad. Jest ze mną już 8 lat, i prędzej każę się w nim złożyć do grobu, niż oddam go w ręce osiedlowego bohatera, który zarżnąłby moją Becię piłując ją na ręcznym na parkingu pod Lidlem. Ten samochód się kocha albo nienawidzi. Albo tak jak ja- jedno i drugie naraz. Fanów marki nie zniechęcą koszta utrzymania, za to ludzi szukających tylko samochodu do poruszania się z punktu A do punktu B nie przekonają wrażenia z jazdy. Nie jest to po prostu samochód dla wszystkich, i nie sposób nie żywić do niego uczuć- skrajnych zresztą. Jest z nim jak z kobietą trochę- strzela fochy, drenuje pensję, masz ochotę czasem wepchnąć ją do rzeki, ale kochasz ją, i na inną byś nie zamienił, a kiedy się rozstajecie na chwilę to zerkasz za siebie odruchowo i myślisz "ale z tej mojej starej jest jednak super laska". I tym razem już na wszelki wypadek, gdyby moja partnerka to czytała, absolutnie bez żadnych alegorii do kobiet- lepiej mieć też w zanadrzu jakąś alternatywę, bo Becia bywa kapryśna...
4,4
~Bunia
Limuzyna E90 320i 150KM 110kW
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Ogólnie auto polecam. Szukałem auta pod LPG że względu na ilość kilometrow które przejeżdżam. Instalacja założona poprawnie w warsztacie który się zna na tym, nie mam problemów pomimo valvetronica. Regularny serwis gazu co 10 tys km. Auto bierze olej w zależności od jazdy w trasie przy prędkości 140 km/h około 300ml na 1 tys. Da się z tym żyć minusem jest elektroniczny czujnik oleju. Wymieniłem amory i tarcze z klockami. Czasem jakiś błąd potrafi wyskoczyć, jak wilgoc się pojawi. Posiadam exel w którym wpisuje wszelkie opłaty w tym UBEZPIECZENIE (1000ZL) przeglądu gazu 3 razy w ciągu roku (450zl) koszty wymiany oleju wymieniam co 10-12 tys. Czyli też z trzy razy w roku (130 zł olej motul plus 50 zł wymiana =540zl) filtry wszystkie , koszt utrzymania auto to około 400 zł miesięcznie, przy czym sam potrafię pogrzebać się w aucie, tarcze klocki wymienię filtry, do silnika się nie pcham. Koszty podzielone przez ilość miesięcy posiadania auta. Dodam że dbam o auto. Dużo zależy od kupionego egzemplarzu 3 razy w Polskę jeździłem żeby znalesc odpowiedni model. Do tego auto ma 12 lat to czego oczekiwać wszystko się zużywa. Do zrobienia z czasem mam łożyska tył niego wału poprzedni właściciel nie wpadł na to żeby kiedyś wymienić olej po kupnie też tego nie zrobiłem teraz czeka mnie wydatek 1400 zł. Problemi bmw też bywa pompa vacum miałem problem z hamulcami mechanik stwierdził pompa do wymiany 500zl, wystarczyło że wymieniłem płyn hamulcowy problem znikl. Nikt na to nie wpadł z poprzednich użytkowników po przeglądach gwarancyjnych żeby wymienić.
2,9
~Arhkoe
Limuzyna E90 320i 150KM 110kW
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Samochód zakupiłem po wcześniejszych dokładnych oględzinach, sprawdzeniu historii serwisowej w BMW, stan samochodu w momencie zakupu był naprawdę dobry, a przebieg został potwierdzony. Po zakupie zdecydowałem się wymienić amortyzatory (wszystkie 4), wymienić olej oraz filtry, także wymiany wymagała uszczelka miski olejowej (problem doskonale znany w tym modelu. Co prawda mój egzemplarz nie bierze oleju, co jest również bolączką tych silników, ale praktycznie co miesiąc muszę udać się do serwisu z jego bolączkami. Zaczęło się dość niewinnie - błąd czujnika wałka mimośrodowego - koszt jak dobrze pamiętam około 1500 złotych, następnie awarii uległa pompa wspomagania - tutaj kolejny tysiąc, po przejechaniu około 1000 km zaczął pojawiać się check - problemem okazał się katalizator, mimo że spełniał on wszystkie normy dotyczące emisji spalin. Nowy katalizator oryginalny BMW ok. 4000 złotych, zamienniki dostępne, jednak ich cena to 2000-2500, żadna z firm w Polsce z która się kontaktowałem, nie gwarantowała, że check nie będzie się pojawiał po wymianie na zamiennik, problem przerabiany na forach - zdecydowałem się na oryginał. Po kilkuset kilometrach przyszła pora na akumulator... Kolejne 1-1,5 tys kilometrów, przestawał działać wentylator chłodnicy... można było wymienić sam moduł za około 500 złotych, jednak w moim przypadku poprzedni właściciel wymienił już oryginał na zamiennik firmy Behr (na co miałem fakturę) dwa lata wcześniej, zdecydowałem się wymienić cały wentylator, koszt około 2000 złotych. Po kolejnym tysiącu kilometrów padł silnik Valvetronic - znów okolice 1500 złotych. Ten samochód to pasmo niekończących się przygód i wydatków, które jak mi się wydaje nigdy się nie skończą. Zdecydowałem się nie wymieniać tutaj kosztów typowo eksploatacyjnych takich jak olej, filtry, czy też płyn hamulcowy, wspomagania, chłodniczy, ani też uszczelek, które wymieniałem przy okazji innych napraw. Nie polecam tego samochodu nikomu, mimo naprawdę rzetelnego sprawdzenia pojazdu przed zakupem i tak ciągle pojawia się "coś". Staram się podchodzić do serwisowania pojazdu dokładnie i być może nie dla takich osób jest marka BMW.
Średnie spalanie dla BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90 320i 150KM 110kW 2005-2007
8,9
l/100 km
10,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,1
Limuzyna E90 320i 150KM 110kW
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Spalanie to 9,5l przy jeździe 70% miasto 30% trasa, normalnie jeżdżąc bez patrzenia na wskazówkę spalania. Na trasie auto pali bardzo mało, przy jeździe 110 km/h na trasie 1000 km spaliło 5,8 l. Ma swoje bolączki o których da się poczytać na forach i wystąpią na bank, silniczek zmiennych faz rozrządu 120-130 tys do wymiany koszt 600zl + robota, sprawdzać luz łańcucha rozrządu, wymiana z płozami i napinaczom 140tys koszt około 700zl + robota, po przeskoczeniu łańcucha jest błąd czujnika walka i głośno chodzi.
7,5
Limuzyna E90 320i 150KM 110kW
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Autem jeżdżę od roku i wiem, że trzeba je wyczuć. W miarę dynamiczny rozpęd do zamierzonej prędkości (60-90km/h) zmieniając biegi przy 3,5k do 2k RPM (od jedynki do szóstki) da nam lepszy wynik niż zamęczanie go na możliwie najniższych obrotach. Myślę, że ta dolna granica to około 1,5k RPM. Z początku tak próbowałem i spalanie w mieście przekraczało 10L/100km. Zamiast dojeżdżać na luzie, lepiej jest wrzucić taki bieg, który auta aż tak nie spowolni, ale całkowicie odetnie dopływ paliwa. Przy hamowaniu silnikiem radzę redukować tylko do dwójki i przy czym nie piłować go zbytnio (myśle, że do 4k RPM jest ok). Dodatkowo zauważyłem, że samo uruchomienie klimatyzacji powoduje wzrost obrotów gdy auto stoi (przy czym spalania). Dlatego zimą, jak tylko silnik się nagrzeje (niedługo mu to zajmuje), przechodzę z klimy na zwykły nawiew. Mam nadzieję, że komuś tam się przyda :D
9,3
Limuzyna E90 320i 150KM 110kW
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Samochód użytkuje od 2 miesięcy. Spalanie jest na przyzwoitym poziomie. Jeśli umie sie operować gazem auto pali w cyklu mieszanym do 10l. Jeśli jedziemy więcej niż 10 km i nie kręcimy do 4 tys Bmw odpłaci nam wynikiem 8,5. I niech nikt nie mówi że pali jak smok bo to nie prawda. Świetna dynamika jak na 2 litry i to już od najmniejszych obrotów. w trasie przy 150 KM/h spali mniej niż nie jeden samochód z silnikiem 1.6. Najmniejsze zużycie po tankowaniu i trasa Oświęcim -Kraków prędkość do 100 KM/h na kompie 6,4 i to nie żart.
Wygrzane uszczelki i węże plynu chlodzacego...
  • BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90 330Xi 258KM 190kW 2005-2010
  • układ chłodzenia
  • 243 tys. km
Występowanie usterki:
hej ... dziele sie z wami bo sam korzystam z pomocy innych ... Wiekszosc uszczelek i wezy jest wygrzana pekaja to jak jazda na bombie :) ulatuje z nich plyn a ty tylko czekasz na znak na desce brak plynu chlodzacego aaaa. do wgladu 2 weze zlokalizowane zaraz pod chlodnica oleju, z lewej kruciec peka w srodku i oring robi sie twardy a nasz "grubasek" z prawej juz jest pekniety ale pekniecie chowa sie za fabrycznie zacisnietym pierscieniem od strony chlodnicy oleju(podstawa filtra) Rada zdemontowac od strony podstawy filtra i wsadzic palucha zapewne waz juz jest sparcialy od dolu do tego uwaga na zakladanie poniewaz blizko jest "kolo pasowe alternatora" :) Ps wczoraj stracilem caly plyn w 3 min zanim zakumalem - grozne przy ostrej jezdzie
1 komentarz
ODMA i jej WężE
  • BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90 330Xi 258KM 190kW 2005-2010
  • silnik
  • 243 tys. km
Występowanie usterki:
Wymiencie odme + weze Nie zalujcie weze sa twarde a odma zapchana ... producent przewiduje to na 100tys km a kto bogatszy niech co 3 wymiane oleju juz wymienia tylko odme badz czysci ... pzdro
ODMA i jej WężE
  • BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90 330Xi 258KM 190kW 2005-2010
  • silnik
  • 243 tys. km
Występowanie usterki:
Wymiencie odme + weze Nie zalujcie weze sa twarde a odma zapchana ... producent przewiduje to na 100tys km a kto bogatszy niech co 3 wymiane oleju juz wymienia tylko odme badz czysci ... pzdro
BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90