Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90 320si 173KM 127kW 2005-2011

Lata produkcji: 2005 – 2011
Segment: Klasa średnia
BMW Serii 3 – dynamiczna limuzyna. Tak postrzega ją większość osób, dlatego jeśli brać, to co najmniej benzynowe 2.0l o mocy 143KM i oznaczeniu 318i. Moc wydaje się niska w stosunku do pojemności, zupełnie tak, jakby inżynier, który projektował ten silnik myślał o swoim obiedzie zamiast o szałowych rozwiązaniach konstrukcyjnych. Jednak wystarczy przejechać kilkaset metrów, by zrozumieć, że ten motor jest dziwny - wydaje się znacznie mocniejszy niż jest w rzeczywistości, a jeśli to mało - można go też dostać w wersji 170-konnej. Dla poszukiwaczy mocniejszych doznań są rzędowe, 6-cylindrowe silniki o pojemności 3l. Najsłabszy ma 218KM, a najmocniejszy, bagatela 306 – są jednymi z najlepszych konstrukcji na rynku. Diesle też są niczego sobie. Już 2.0l o mocy 143KM pozwala cieszyć się z walorów jezdnych auta, ale jeśli posiadacie trochę więcej banknotów pochowanych w kieszeniach, to lepiej rozejrzeć się za motorami podchodzącymi pod 200KM. W ofercie znajdą się dwa takie – 2.0l 177KM i 3.0l 197KM. Są bardzo dynamiczne i posłuszne, a przy tym niedrogie w eksploatacji. Ten większy można dostać nawet z 286KM. Trzeba trochę na niego wyłożyć, ale kto powiedział, że emocje są tanie?
czytaj więcej
Powagosław
Najładniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by stało się tak wiele. Wszak niektórzy powiedzą, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
„Udało się” – rzekł człowiek do maszyny, którą stworzył. Maszyna pokiwałaby głową, gdyby ją miała. Za odpowiedź wystarczyło potakiwanie tłumu, który niczym echo, powtórzył: „Udało się”. „W końcu” – dodał ktoś, kto sądził, że to, co dobre w Serii 3 to już było. ~Luzacjusz
Produkowany od 2005 do 2011 roku
Pojemność skokowa 1995 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 173 KM (127 kW) przy 7000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 200 Nm przy 4250 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Średnica cylindra × skok tłoka 90 x 84 mm
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(60%)

Zalety

+ Silnik + Wentylacja i ogrzewanie + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Stosunek jakość/cena - Widoczność
Średnie spalanie dla BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90 320si 173KM 127kW 2005-2011
8,6
l/100 km
10,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,0
Limuzyna E90 320si 173KM 127kW
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Witam mam 320 2006´ manual jestem miło zaskoczony spalaniem tego auta na trasie na 1,50-1,70złoty 8-9litra na 1,40złoty 6 i 2,00 15litra to jest dobry a nawet bardzo dobry wynik. auto ma 85000 przebiegu i regularne wizyty w serwisie i wydaje mi się że to jest kluczem do takiego spalania ,regularny serwis. Poruszanie się po mieście to inna historia, użytkuję auto w Warszawie i gaz jest używany :) więc 12-14 to standard dla mnie. Jak ktoś mówi 7-9 w mieście to miasto musi mieć 2km długości i jedną prostą+ jedne światła lub jeździ tylko nocką. Ja miałem już kilkanaście aut ale pierwszy raz mam BMW i przyznaję że te auto jest warte każdej złotówki. Spalanie komfort dla 4 osób(3 osoby z tyłu tylko na krótkim odcinku) i dźwięk silnika polecam polecam polecam
8,2
Limuzyna E90 320si 173KM 127kW
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Zużycie paliwa już pisałem. Ceny przeglądów i napraw bardzo wysokie. Dla przykladu kupiłem wygłuszkę pod maskę i kosztowała 240zł. Przypuszczam że w innych autach kosztuje takie coś do 100zł. Aż boję się wymiany oleju. Za amortyzatory przód nieutoryzowany serwis zawołał 1000zł za nieorginał plus koszt montażu około 250zł za jeden.
8,2
Limuzyna E90 320si 173KM 127kW
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Mam wersję z 2005 benzyna 2-litrowa, czyli 150KM. Spalanie nie zachwyca jak na moc. Przy oszczędnej jeździe tj. 130 km/h na 6 biegu tymczasowe spalanie to jakieś 7,5 litra czyli w granicach rozsądku. Na 100% jeździe po mieście ledwo co udało mi się zejść ze średnim spalaniem poniżej 13 litrów. W cyklu mieszanym 60% trasa 40% miasto trzeba się liczyć że weźmie 8,5 litra. Producent zaniża spalanie o 1 litr. A wspomnę że raczej nie mam ciężkiej nogi i jeżdzę oszczędnie.
Wygrzane uszczelki i węże plynu chlodzacego...
  • BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90 330Xi 258KM 190kW 2005-2010
  • układ chłodzenia
  • 243 tys. km
Występowanie usterki:
hej ... dziele sie z wami bo sam korzystam z pomocy innych ... Wiekszosc uszczelek i wezy jest wygrzana pekaja to jak jazda na bombie :) ulatuje z nich plyn a ty tylko czekasz na znak na desce brak plynu chlodzacego aaaa. do wgladu 2 weze zlokalizowane zaraz pod chlodnica oleju, z lewej kruciec peka w srodku i oring robi sie twardy a nasz "grubasek" z prawej juz jest pekniety ale pekniecie chowa sie za fabrycznie zacisnietym pierscieniem od strony chlodnicy oleju(podstawa filtra) Rada zdemontowac od strony podstawy filtra i wsadzic palucha zapewne waz juz jest sparcialy od dolu do tego uwaga na zakladanie poniewaz blizko jest "kolo pasowe alternatora" :) Ps wczoraj stracilem caly plyn w 3 min zanim zakumalem - grozne przy ostrej jezdzie
1 komentarz
ODMA i jej WężE
  • BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90 330Xi 258KM 190kW 2005-2010
  • silnik
  • 243 tys. km
Występowanie usterki:
Wymiencie odme + weze Nie zalujcie weze sa twarde a odma zapchana ... producent przewiduje to na 100tys km a kto bogatszy niech co 3 wymiane oleju juz wymienia tylko odme badz czysci ... pzdro
ODMA i jej WężE
  • BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90 330Xi 258KM 190kW 2005-2010
  • silnik
  • 243 tys. km
Występowanie usterki:
Wymiencie odme + weze Nie zalujcie weze sa twarde a odma zapchana ... producent przewiduje to na 100tys km a kto bogatszy niech co 3 wymiane oleju juz wymienia tylko odme badz czysci ... pzdro
BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90