Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90 320si 173KM 127kW 2005-2011

Lata produkcji: 2005 – 2011
Segment: Klasa średnia
BMW Serii 3 – dynamiczna limuzyna. Tak postrzega ją większość osób, dlatego jeśli brać, to co najmniej benzynowe 2.0l o mocy 143KM i oznaczeniu 318i. Moc wydaje się niska w stosunku do pojemności, zupełnie tak, jakby inżynier, który projektował ten silnik myślał o swoim obiedzie zamiast o szałowych rozwiązaniach konstrukcyjnych. Jednak wystarczy przejechać kilkaset metrów, by zrozumieć, że ten motor jest dziwny - wydaje się znacznie mocniejszy niż jest w rzeczywistości, a jeśli to mało - można go też dostać w wersji 170-konnej. Dla poszukiwaczy mocniejszych doznań są rzędowe, 6-cylindrowe silniki o pojemności 3l. Najsłabszy ma 218KM, a najmocniejszy, bagatela 306 – są jednymi z najlepszych konstrukcji na rynku. Diesle też są niczego sobie. Już 2.0l o mocy 143KM pozwala cieszyć się z walorów jezdnych auta, ale jeśli posiadacie trochę więcej banknotów pochowanych w kieszeniach, to lepiej rozejrzeć się za motorami podchodzącymi pod 200KM. W ofercie znajdą się dwa takie – 2.0l 177KM i 3.0l 197KM. Są bardzo dynamiczne i posłuszne, a przy tym niedrogie w eksploatacji. Ten większy można dostać nawet z 286KM. Trzeba trochę na niego wyłożyć, ale kto powiedział, że emocje są tanie?
czytaj więcej
Powagosław
Najładniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by stało się tak wiele. Wszak niektórzy powiedzą, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
„Udało się” – rzekł człowiek do maszyny, którą stworzył. Maszyna pokiwałaby głową, gdyby ją miała. Za odpowiedź wystarczyło potakiwanie tłumu, który niczym echo, powtórzył: „Udało się”. „W końcu” – dodał ktoś, kto sądził, że to, co dobre w Serii 3 to już było. ~Luzacjusz
Produkowany od 2005 do 2011 roku
Pojemność skokowa 1995 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 173 KM (127 kW) przy 7000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 200 Nm przy 4250 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Średnica cylindra × skok tłoka 90 x 84 mm
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(60%)

Zalety

+ Silnik + Wentylacja i ogrzewanie + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Stosunek jakość/cena - Widoczność

Wybrane oceny

4,6
~Mateusz
Limuzyna E90 320si 173KM 127kW
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Wsumie uwielbiam ten samochód za świetne sportowe zawieszenie które w zakrętach przykleja się do asfaltu oraz skrzynie biegów , uwielbiam bawić się biegami:) Całokształt oceniam na 5+
4,6
~Adam
Limuzyna E90 320si 173KM 127kW
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Super auto doskonale trzyma sie drogi,bardzo bezpieczny o czym się ostatnio niestety przekonałem auko nadaje się do kasacji, ja wyszedłem praktycznie bez draśnięcia
5,0
~tupak
Limuzyna E90 320si 173KM 127kW
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Średnie spalanie dla BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90 320si 173KM 127kW 2005-2011
8,6
l/100 km
10,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,0
Limuzyna E90 320si 173KM 127kW
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Witam mam 320 2006´ manual jestem miło zaskoczony spalaniem tego auta na trasie na 1,50-1,70złoty 8-9litra na 1,40złoty 6 i 2,00 15litra to jest dobry a nawet bardzo dobry wynik. auto ma 85000 przebiegu i regularne wizyty w serwisie i wydaje mi się że to jest kluczem do takiego spalania ,regularny serwis. Poruszanie się po mieście to inna historia, użytkuję auto w Warszawie i gaz jest używany :) więc 12-14 to standard dla mnie. Jak ktoś mówi 7-9 w mieście to miasto musi mieć 2km długości i jedną prostą+ jedne światła lub jeździ tylko nocką. Ja miałem już kilkanaście aut ale pierwszy raz mam BMW i przyznaję że te auto jest warte każdej złotówki. Spalanie komfort dla 4 osób(3 osoby z tyłu tylko na krótkim odcinku) i dźwięk silnika polecam polecam polecam
8,2
Limuzyna E90 320si 173KM 127kW
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Zużycie paliwa już pisałem. Ceny przeglądów i napraw bardzo wysokie. Dla przykladu kupiłem wygłuszkę pod maskę i kosztowała 240zł. Przypuszczam że w innych autach kosztuje takie coś do 100zł. Aż boję się wymiany oleju. Za amortyzatory przód nieutoryzowany serwis zawołał 1000zł za nieorginał plus koszt montażu około 250zł za jeden.
8,2
Limuzyna E90 320si 173KM 127kW
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Mam wersję z 2005 benzyna 2-litrowa, czyli 150KM. Spalanie nie zachwyca jak na moc. Przy oszczędnej jeździe tj. 130 km/h na 6 biegu tymczasowe spalanie to jakieś 7,5 litra czyli w granicach rozsądku. Na 100% jeździe po mieście ledwo co udało mi się zejść ze średnim spalaniem poniżej 13 litrów. W cyklu mieszanym 60% trasa 40% miasto trzeba się liczyć że weźmie 8,5 litra. Producent zaniża spalanie o 1 litr. A wspomnę że raczej nie mam ciężkiej nogi i jeżdzę oszczędnie.
BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90