Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90 330i 258KM 190kW 2005-2010

Lata produkcji: 2005 – 2010
Segment: Klasa średnia
BMW Serii 3 – dynamiczna limuzyna. Tak postrzega ją większość osób, dlatego jeśli brać, to co najmniej benzynowe 2.0l o mocy 143KM i oznaczeniu 318i. Moc wydaje się niska w stosunku do pojemności, zupełnie tak, jakby inżynier, który projektował ten silnik myślał o swoim obiedzie zamiast o szałowych rozwiązaniach konstrukcyjnych. Jednak wystarczy przejechać kilkaset metrów, by zrozumieć, że ten motor jest dziwny - wydaje się znacznie mocniejszy niż jest w rzeczywistości, a jeśli to mało - można go też dostać w wersji 170-konnej. Dla poszukiwaczy mocniejszych doznań są rzędowe, 6-cylindrowe silniki o pojemności 3l. Najsłabszy ma 218KM, a najmocniejszy, bagatela 306 – są jednymi z najlepszych konstrukcji na rynku. Diesle też są niczego sobie. Już 2.0l o mocy 143KM pozwala cieszyć się z walorów jezdnych auta, ale jeśli posiadacie trochę więcej banknotów pochowanych w kieszeniach, to lepiej rozejrzeć się za motorami podchodzącymi pod 200KM. W ofercie znajdą się dwa takie – 2.0l 177KM i 3.0l 197KM. Są bardzo dynamiczne i posłuszne, a przy tym niedrogie w eksploatacji. Ten większy można dostać nawet z 286KM. Trzeba trochę na niego wyłożyć, ale kto powiedział, że emocje są tanie?
czytaj więcej
Powagosław
Najładniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by stało się tak wiele. Wszak niektórzy powiedzą, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
„Udało się” – rzekł człowiek do maszyny, którą stworzył. Maszyna pokiwałaby głową, gdyby ją miała. Za odpowiedź wystarczyło potakiwanie tłumu, który niczym echo, powtórzył: „Udało się”. „W końcu” – dodał ktoś, kto sądził, że to, co dobre w Serii 3 to już było. ~Luzacjusz
Produkowany od 2005 do 2010 roku
Pojemność skokowa 2996 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 258 KM (190 kW) przy 6600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 300 Nm przy 2500-4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 10,7 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 85 x 88 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Silnik + Układ jezdny + Całokształt

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wybrane oceny

4,9
~Markus Wigel
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Limuzyna E90 330i 258KM 190kW
Bardzo zadowolony użytkownik. Polecam chętnie dziele się swoją wiedzą i doświadczeniem przy ew. zakupie tego modelu w tej wersji silnikowej gdyż przed zakupem miałem ogromny dylemat wielu znajomych mechaników znawców odradzało mi w ogóle BMW mimo wszystko zaryzykowałem. wcześniej miałem Toyote avensis. 330i bardzo pozytywnie mnie zaskoczyło już od pierwszej jazdy w UK perfekcyjne prowadzenie przyspieszenie automat skrzynia czego stałem się fanem i w porównaniu z Toyotą BMW dużooooo lepsza jakość wykonania i precyzja oczywiści nie powinienem porównywać tych aut bo to zupełnie inna klasa. Uważam że jest to auto które serwisować jest najlepiej samemu we własnym zakresie jeżeli ktoś lubi i ma warunki do tego wymiana oleju to koszt 300zł olej Mobil 1 filtry mann Zalecane. Nie jestem mechanikiem i nie mam zaufania co do jakości usług różnych mechaników dlatego wolę samemu wykonywać serwis. Auto ma oczywiście pewne wady choć zalet o wieleeee wiecej!!! wady to 1l oleju na 12tys km przebieg 280tys kilka razy przed wymianą oleju kiedy stosowałem castrol miałem charakterystyczne tykanie popychaczy po wymianie na mobil 1 5w30 3000xe ustąpiło. 3.0 nie mylic 2.5 jest doskonałym sinikiem bardzo mocnym spalanie miasto spokojna jazda 12,5l trasa 8,5l mieszany 11l ostra jazda 15l Jest to zdecydowanie auto dla wybrednych którzy oczekują od auta czegoś więcej niż tylko jazda z A do B. BMW przy projektowaniu swoich aut bierze pod uwagę zdecydowanie więcej praw fizyki a niżeli inni producenci aut. Jesli auto jest dobrze utrzymane to spokojnie przejedzie 500.000tys bez większego problemu i takie egzemplarze spotykałem
4,3
~M
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Limuzyna E90 330i 258KM 190kW
Świetny, porządny samochód. Dobra stara szkoła napędu i silnika. Mam wrażenie, że w nowszych samochodach nie ma już "tego czegoś". BMW projektowało i nadal projektuje samochody dla kierowców. Są w nim pomysły, których nie doceni przeciętny zjadacz chleba. A mimo wszystko inżynierowie BMW nadal się przy nich trzymają. Moim zdaniem słusznie. W erze mały silników, które tylko w katalogach palą mało, systemów ogłupiania kierowcy i cięcia kosztów, BMW e90 to jedno z ostatnich aut, które daje to co najlepsze z systemów elektronicznych, pozostając jednak prawdziwym samochodem dla kierowcy o ponadprzeciętnych wymaganiach co do prowadzenia. Jednocześnie akceptowalne jeśli chodzi o koszty utrzymania. Moim zdaniem to auto łączy w sobie idealnie zalety wielu samochodów w jeden. Jest po części zwykłym samochodem z punktu A do punktu B, kiedy trzeba potrafi jechać absolutnie za szybko i ponad zdrowy rozsądek, daje duży komfort na dalekie trasy, ale też ogromną precyzję prowadzenia w zakrętach. Poza atutami prowadzenia, samochód jest niesamowicie praktyczny na co dzień. Posiada liczne udogodnienia, o których w innych markach można tylko pomarzyć. Ma też kilka wad, o czym poniżej.
5,0
~Sara
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Limuzyna E90 330i 258KM 190kW
Auto bardzo fajne, serio jestem z niego mega zadowolona! Idealne dla takiej kobitki jak ja - jest wygodne, tanie w utrzymaniu, szybkie i ma dużo miejsca z tyłu przez co można się zabawić ze swoją drugą połówką na tylnich siedzeniach ;) Sama nagrałam z moim byłym dużo materiałów, z resztą można to sprawdzić na moim insta @zajmesietoba
Średnie spalanie dla BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90 330i 258KM 190kW 2005-2010
10,7
l/100 km
13,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,2
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Limuzyna E90 330i 258KM 190kW
Właśnie kończę swoją czteroletnią przygodę z E90. Aktualny przebieg 365.000km 3.0 benzyna 258KM, auto na bieżąco serwisowane - żadnych problemów. Przejechałem w ciągu czterech lat około 100.000km Spalanie: Trasa 100km/h - 8l 120kmh - 8.5l 150kmh - 9.5l 200kmh - 14l 250kmh - 17l / 100km W trybie mieszanym spalanie 11l Auto małe ale bardzo dynamiczne. Po 365tys km przyspieszenie nadal imponujące 6.5s 0-100
13,0
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Limuzyna E90 330i 258KM 190kW
Trasa 120 - 10l lpg Trasa 180-200 14l lpg Miasto spokojnie 50-70 12l lpg Miasto katowanie 18-20l lpg Przy normalnej jeździe wychodzi średnie 12l lpg przy cięższej nodze dochodzi do 14-15l ale tragedii nie ma :) polecam autko : Snap/ig-KoniuXo
12,1
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Limuzyna E90 330i 258KM 190kW
Ja nie wiem jak wy jeździcie tymi swoimi samochodami że wam tak mało palą, chyba je pchacie po drodze. Moje BMW pokazuje na komputerze średnie 11,8 i ciężko mi spalić mniej. Nie jeżdżę szybko ani też wolno. Samochód mam serwisowany w salonie BMW z przebiegiem 146tyś. Więc nie ma mowy że jest jakiś zajeżdżony czy coś w tym stylu.
Wygrzane uszczelki i węże plynu chlodzacego...
  • BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90 330Xi 258KM 190kW 2005-2010
  • układ chłodzenia
  • 243 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 5
hej ... dziele sie z wami bo sam korzystam z pomocy innych ... Wiekszosc uszczelek i wezy jest wygrzana pekaja to jak jazda na bombie :) ulatuje z nich plyn a ty tylko czekasz na znak na desce brak plynu chlodzacego aaaa. do wgladu 2 weze zlokalizowane zaraz pod chlodnica oleju, z lewej kruciec peka w srodku i oring robi sie twardy a nasz "grubasek" z prawej juz jest pekniety ale pekniecie chowa sie za fabrycznie zacisnietym pierscieniem od strony chlodnicy oleju(podstawa filtra) Rada zdemontowac od strony podstawy filtra i wsadzic palucha zapewne waz juz jest sparcialy od dolu do tego uwaga na zakladanie poniewaz blizko jest "kolo pasowe alternatora" :) Ps wczoraj stracilem caly plyn w 3 min zanim zakumalem - grozne przy ostrej jezdzie
4 komentarze
PRZEPLYWOMIERZ - MNIEJSZE SPALANIE, LEPSZA REAKCJA NA GAZ, LEPSZE OSIAGI
  • BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90 330Xi 258KM 190kW 2005-2010
  • instalacja elektryczna
  • 255 tys. km
hEJ Zaszalalem i mowie a wymiencie mi ten przeplywomierz:) i faktycznie stary to juz na wstepie przeklamywal wskazania i byl zdezelowany, wiec Orginalnie E90 2005 n52b30 jest OEM 7547822 nazwany czujnik temperatury powietrza koszt 350zl,
Problem rozwiązany
1 komentarz
ODMA i jej WężE
  • BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90 330Xi 258KM 190kW 2005-2010
  • silnik
  • 243 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 6
Nie 2
Wymiencie odme + weze Nie zalujcie weze sa twarde a odma zapchana ... producent przewiduje to na 100tys km a kto bogatszy niech co 3 wymiane oleju juz wymienia tylko odme badz czysci ... pzdro
2 komentarze
BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90