Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90 320d 150KM 110kW 2004-2010

Lata produkcji: 2004 – 2010
Segment: Klasa średnia
BMW Serii 3 – dynamiczna limuzyna. Tak postrzega ją większość osób, dlatego jeśli brać, to co najmniej benzynowe 2.0l o mocy 143KM i oznaczeniu 318i. Moc wydaje się niska w stosunku do pojemności, zupełnie tak, jakby inżynier, który projektował ten silnik myślał o swoim obiedzie zamiast o szałowych rozwiązaniach konstrukcyjnych. Jednak wystarczy przejechać kilkaset metrów, by zrozumieć, że ten motor jest dziwny - wydaje się znacznie mocniejszy niż jest w rzeczywistości, a jeśli to mało - można go też dostać w wersji 170-konnej. Dla poszukiwaczy mocniejszych doznań są rzędowe, 6-cylindrowe silniki o pojemności 3l. Najsłabszy ma 218KM, a najmocniejszy, bagatela 306 – są jednymi z najlepszych konstrukcji na rynku. Diesle też są niczego sobie. Już 2.0l o mocy 143KM pozwala cieszyć się z walorów jezdnych auta, ale jeśli posiadacie trochę więcej banknotów pochowanych w kieszeniach, to lepiej rozejrzeć się za motorami podchodzącymi pod 200KM. W ofercie znajdą się dwa takie – 2.0l 177KM i 3.0l 197KM. Są bardzo dynamiczne i posłuszne, a przy tym niedrogie w eksploatacji. Ten większy można dostać nawet z 286KM. Trzeba trochę na niego wyłożyć, ale kto powiedział, że emocje są tanie?
czytaj więcej
Powagosław
Najładniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by stało się tak wiele. Wszak niektórzy powiedzą, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
„Udało się” – rzekł człowiek do maszyny, którą stworzył. Maszyna pokiwałaby głową, gdyby ją miała. Za odpowiedź wystarczyło potakiwanie tłumu, który niczym echo, powtórzył: „Udało się”. „W końcu” – dodał ktoś, kto sądził, że to, co dobre w Serii 3 to już było. ~Luzacjusz
Produkowany od 2004 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1995 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 330 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 17,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 84 x 90 mm
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(67%)

Zalety

+ Układ jezdny + Karoseria + Całokształt

Wady

- Stosunek jakość/cena - Wyciszenie - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wybrane oceny

4,4
~Mateusz
Limuzyna E90 320d 150KM 110kW
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Autko super się prowadzi ale jest trochę twarde (coś za coś ). Praca silnika dobra lecz wydaje mi się że ciut gorsza niż w starszym modelu z e46 136km (to jest ten sam silnik ale inny osprzęt m47). Silnik dynamiczny jak na 150km wersja z DPF. Troszkę mały bagażnik jak na nadwozie typu kombi ale da się przeżyć. Nie kupiłbym kolejny raz tylko dlatego, że wolałbym bardziej miękkie i przestronne auto i wybór pewnie padł by na E39 touring, E61 lub E38(ze względu na wygodę) i tylko silnik diesla 3.0 w automacie
4,5
~Sebastix
Limuzyna E90 320d 150KM 110kW
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Żadnych problemów , świetny silnik bardzo dynamiczny i oszczędny bardzo ładnie i przyjemnie pracuje , przebieg ponad 100 tys.km a auto sprawuje się jak nówka poprostu idealny sedan , niema równych w tej klasie poprostu bo BMW od dawna jest liderem i potęgą w tej dziedzinie. Środek ze świetnej jakości skóry oraz materiały jak na BMW przystało czyli I klasa. Wyglad zewnętrzny bardzo się podoba i przykuwa uwage a laski czasem oglądną się na ulicy:).Negatywne opinie oczywiście są zmyślane przez yhm ...:D niemieli a nawet nie stali obok takiego auta wiec opinie i bajki nizej te negatywne nawet nie należy brać poważnie bo widać co zawiść i zazdrość robi z ludżmi:). Co do auto to jeszcze planuje zakup coupe i bedzie super:)
4,5
~320d
Limuzyna E90 320d 150KM 110kW
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Wygrzane uszczelki i węże plynu chlodzacego...
  • BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90 330Xi 258KM 190kW 2005-2010
  • układ chłodzenia
  • 243 tys. km
Występowanie usterki:
hej ... dziele sie z wami bo sam korzystam z pomocy innych ... Wiekszosc uszczelek i wezy jest wygrzana pekaja to jak jazda na bombie :) ulatuje z nich plyn a ty tylko czekasz na znak na desce brak plynu chlodzacego aaaa. do wgladu 2 weze zlokalizowane zaraz pod chlodnica oleju, z lewej kruciec peka w srodku i oring robi sie twardy a nasz "grubasek" z prawej juz jest pekniety ale pekniecie chowa sie za fabrycznie zacisnietym pierscieniem od strony chlodnicy oleju(podstawa filtra) Rada zdemontowac od strony podstawy filtra i wsadzic palucha zapewne waz juz jest sparcialy od dolu do tego uwaga na zakladanie poniewaz blizko jest "kolo pasowe alternatora" :) Ps wczoraj stracilem caly plyn w 3 min zanim zakumalem - grozne przy ostrej jezdzie
2 komentarze
PRZEPLYWOMIERZ - MNIEJSZE SPALANIE, LEPSZA REAKCJA NA GAZ, LEPSZE OSIAGI
  • BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90 330Xi 258KM 190kW 2005-2010
  • instalacja elektryczna
  • 255 tys. km
hEJ Zaszalalem i mowie a wymiencie mi ten przeplywomierz:) i faktycznie stary to juz na wstepie przeklamywal wskazania i byl zdezelowany, wiec Orginalnie E90 2005 n52b30 jest OEM 7547822 nazwany czujnik temperatury powietrza koszt 350zl,
Problem rozwiązany
1 komentarz
ODMA i jej WężE
  • BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90 330Xi 258KM 190kW 2005-2010
  • silnik
  • 243 tys. km
Występowanie usterki:
Wymiencie odme + weze Nie zalujcie weze sa twarde a odma zapchana ... producent przewiduje to na 100tys km a kto bogatszy niech co 3 wymiane oleju juz wymienia tylko odme badz czysci ... pzdro
2 komentarze
BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90