Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90 320d 184KM 135kW 2010-2011

Lata produkcji: 2010 – 2011
Segment: Klasa średnia
BMW Serii 3 – dynamiczna limuzyna. Tak postrzega ją większość osób, dlatego jeśli brać, to co najmniej benzynowe 2.0l o mocy 143KM i oznaczeniu 318i. Moc wydaje się niska w stosunku do pojemności, zupełnie tak, jakby inżynier, który projektował ten silnik myślał o swoim obiedzie zamiast o szałowych rozwiązaniach konstrukcyjnych. Jednak wystarczy przejechać kilkaset metrów, by zrozumieć, że ten motor jest dziwny - wydaje się znacznie mocniejszy niż jest w rzeczywistości, a jeśli to mało - można go też dostać w wersji 170-konnej. Dla poszukiwaczy mocniejszych doznań są rzędowe, 6-cylindrowe silniki o pojemności 3l. Najsłabszy ma 218KM, a najmocniejszy, bagatela 306 – są jednymi z najlepszych konstrukcji na rynku. Diesle też są niczego sobie. Już 2.0l o mocy 143KM pozwala cieszyć się z walorów jezdnych auta, ale jeśli posiadacie trochę więcej banknotów pochowanych w kieszeniach, to lepiej rozejrzeć się za motorami podchodzącymi pod 200KM. W ofercie znajdą się dwa takie – 2.0l 177KM i 3.0l 197KM. Są bardzo dynamiczne i posłuszne, a przy tym niedrogie w eksploatacji. Ten większy można dostać nawet z 286KM. Trzeba trochę na niego wyłożyć, ale kto powiedział, że emocje są tanie?
czytaj więcej
Powagosław
Najładniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by stało się tak wiele. Wszak niektórzy powiedzą, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
„Udało się” – rzekł człowiek do maszyny, którą stworzył. Maszyna pokiwałaby głową, gdyby ją miała. Za odpowiedź wystarczyło potakiwanie tłumu, który niczym echo, powtórzył: „Udało się”. „W końcu” – dodał ktoś, kto sądził, że to, co dobre w Serii 3 to już było. ~Luzacjusz
Produkowany od 2010 do 2011 roku
Pojemność skokowa 1995 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 184 KM (135 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 380 Nm przy 1900-2750 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 17,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 84 x 90 mm
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 6
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba stopni 8
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Układ jezdny + Karoseria

Wady

- Widoczność - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wybrane oceny

3,4
~artur4236
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Limuzyna E90 320d 184KM 135kW
Samochód dla fanatyków marki, w czasie jazdy genialnie trzyma się drogi, spalanie w mieście ok. 8-9 litrów, na trasie min. 6 litrów przy prędkości powyżej 120 km/h. Wymaga ciągłego serwisowania oleje, filtry co 10 tys. km, części zamienne (pierwszego montażu) są drogie w stosunku do innych powszechnych aut w tej klasie. Serwis samochodu w ASO to kosmos dla pojazdu z 2011 r. Typowe bolączki do dzisiaj remont automatycznej skrzyni biegów, rozrząd z wyjęciem silnika, czyszczenie dpf, zawieszenie max. do 2 lat, elektryka usterki oświetlenia, problemy z centralnym zamkiem, problemy z utratą mocy. Jednym słowem skarbonka bez dna nie znając dnia i godziny.
4,6
~Wojtek
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Limuzyna E90 320d 184KM 135kW
W tej części rzucę kilka luźnych przemyśleń. Poszukiwania nie ograniczające się jedynie do modelu E90 ale również do zbliżonych samochodów produkcji niemieckiej trwały prawie pół roku pomimo przeznaczonego budżetu znacznie powyżej kwoty za przeciętny egzemplarz. Rynek jest po prostu w horrendalnym stanie. Mi udało się kupić egzemplarz krajowy od pierwszego właściciela, z udokumentowaną do końca historią w ASO. Zainteresowanym polecałbym poszukiwanie czegoś w tym typie, zakup za granicą i import na własną rękę może nie być złym pomysłem. Przemieszczanie się głównie w trasie oznaczało wybór diesla. Pierwotnie szukałem wersji 3 litrowej, jednak pojawił się mój egzemplarz i muszę powiedzieć, że jestem bardzo miło zaskoczony. Do mojego tempa jazdy osiągi są w zupełności wystarczające. Bardzo zadowolony jestem z konfiguracji, która ogólnie podnosi wrażenia z obcowania, czarny lakier, biksenony, brązowa skóra, kierownica sport. Ogromne wrażenie zrobiła na mnie ogólna jakość wykonania i solidność. Niewątpliwie z tego miejsca należy podziękować pierwszemu właścicielowi, który zachował samochód w praktycznie dziewiczym stanie, z czego mogę teraz z radością korzystać :)
4,8
~Dżony
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Limuzyna E90 320d 184KM 135kW
Kupiłem od pierwszego właściciela - 230 tys. Zrobiłem 50 tys w niecałe 3 lata. Zrobiony rozrząd od razu po zakupie - do teraz chodzi idealnie. Spalanie trasa - 4,5. Perfekcja jak chodzi o moc vs ekonomia.
Wygrzane uszczelki i węże plynu chlodzacego...
  • BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90 330Xi 258KM 190kW 2005-2010
  • układ chłodzenia
  • 243 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 5
hej ... dziele sie z wami bo sam korzystam z pomocy innych ... Wiekszosc uszczelek i wezy jest wygrzana pekaja to jak jazda na bombie :) ulatuje z nich plyn a ty tylko czekasz na znak na desce brak plynu chlodzacego aaaa. do wgladu 2 weze zlokalizowane zaraz pod chlodnica oleju, z lewej kruciec peka w srodku i oring robi sie twardy a nasz "grubasek" z prawej juz jest pekniety ale pekniecie chowa sie za fabrycznie zacisnietym pierscieniem od strony chlodnicy oleju(podstawa filtra) Rada zdemontowac od strony podstawy filtra i wsadzic palucha zapewne waz juz jest sparcialy od dolu do tego uwaga na zakladanie poniewaz blizko jest "kolo pasowe alternatora" :) Ps wczoraj stracilem caly plyn w 3 min zanim zakumalem - grozne przy ostrej jezdzie
4 komentarze
PRZEPLYWOMIERZ - MNIEJSZE SPALANIE, LEPSZA REAKCJA NA GAZ, LEPSZE OSIAGI
  • BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90 330Xi 258KM 190kW 2005-2010
  • instalacja elektryczna
  • 255 tys. km
hEJ Zaszalalem i mowie a wymiencie mi ten przeplywomierz:) i faktycznie stary to juz na wstepie przeklamywal wskazania i byl zdezelowany, wiec Orginalnie E90 2005 n52b30 jest OEM 7547822 nazwany czujnik temperatury powietrza koszt 350zl,
Problem rozwiązany
1 komentarz
ODMA i jej WężE
  • BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90 330Xi 258KM 190kW 2005-2010
  • silnik
  • 243 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 6
Nie 2
Wymiencie odme + weze Nie zalujcie weze sa twarde a odma zapchana ... producent przewiduje to na 100tys km a kto bogatszy niech co 3 wymiane oleju juz wymienia tylko odme badz czysci ... pzdro
2 komentarze
BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90