Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90 320d EfficientDynamics 163KM 120kW 2011

Lata produkcji: 2011 – 2011
Segment: Klasa średnia
BMW Serii 3 – dynamiczna limuzyna. Tak postrzega ją większość osób, dlatego jeśli brać, to co najmniej benzynowe 2.0l o mocy 143KM i oznaczeniu 318i. Moc wydaje się niska w stosunku do pojemności, zupełnie tak, jakby inżynier, który projektował ten silnik myślał o swoim obiedzie zamiast o szałowych rozwiązaniach konstrukcyjnych. Jednak wystarczy przejechać kilkaset metrów, by zrozumieć, że ten motor jest dziwny - wydaje się znacznie mocniejszy niż jest w rzeczywistości, a jeśli to mało - można go też dostać w wersji 170-konnej. Dla poszukiwaczy mocniejszych doznań są rzędowe, 6-cylindrowe silniki o pojemności 3l. Najsłabszy ma 218KM, a najmocniejszy, bagatela 306 – są jednymi z najlepszych konstrukcji na rynku. Diesle też są niczego sobie. Już 2.0l o mocy 143KM pozwala cieszyć się z walorów jezdnych auta, ale jeśli posiadacie trochę więcej banknotów pochowanych w kieszeniach, to lepiej rozejrzeć się za motorami podchodzącymi pod 200KM. W ofercie znajdą się dwa takie – 2.0l 177KM i 3.0l 197KM. Są bardzo dynamiczne i posłuszne, a przy tym niedrogie w eksploatacji. Ten większy można dostać nawet z 286KM. Trzeba trochę na niego wyłożyć, ale kto powiedział, że emocje są tanie?
Powagosław
Najładniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by stało się tak wiele. Wszak niektórzy powiedzą, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
„Udało się” – rzekł człowiek do maszyny, którą stworzył. Maszyna pokiwałaby głową, gdyby ją miała. Za odpowiedź wystarczyło potakiwanie tłumu, który niczym echo, powtórzył: „Udało się”. „W końcu” – dodał ktoś, kto sądził, że to, co dobre w Serii 3 to już było. ~Luzacjusz

Dane techniczne BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90 320d EfficientDynamics 163KM 120kW 2011

Produkowany od 2011 do 2011 roku
Pojemność skokowa 1995 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 163 KM (120 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 340 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 17,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 84 x 90 mm
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 6

Raporty spalania BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90 320d EfficientDynamics 163KM 120kW 2011

Liczba raportów: 1
Średnie spalanie dla BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90 320d EfficientDynamics 163KM 120kW 2011
5,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,7
Limuzyna E90 320d EfficientDynamics 163KM 120kW
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Samochód posiadam od 3 miesięcy, przejechane 5tys km. Jeżdżę głownie po poznaniu i między poznaniem a osjakowem. Spalanie przy takim silniku i takiej masie- niesamowite. 2011r, 163 konie wersja Efficient Dynamics, koła 205/55/16. Ostatnia trasa- 4 dorosłe osoby i pełny bagażnik, jarocin-osjaków-murzasichle-jarocin, drogi krajowe 80-120km/h, autostrada 140-170km/h, jazda dynamiczna z reguły górne granice tych wartości, 1142km na 56,6 litrach, średnia 4,95 l/100km. Nie patrze na wskazania komputera, zawsze tankuje pod korek i średnią wyliczam z przejechanych kilometrów. 300km miasto 760km trasa po krajókach- 5,5 l/100. 300km trasa 500km miasto- 6,5 l/100. Bardzo dobrze przyśpiesza i super radzi sobie z wyprzedzaniem, na trasie mało kto mnie wyprzedza. Autko jedzie jak po szynach, precyzyjny układ kierowniczy i m-pakietowe zawieszenie robią robotę. Ogólnie przy takich osiągach spodziewałem się dużo większego spalania, a tu takie zaskoczenie. Na początku chciałem kupić 3 litrowy silnik, ale teraz nawet przez chwile nie żałuje podjętej decyzji. Bardzo polecam ten silnik i pozdrawiam wszystkich miłośników marki.

Usterki BMW Seria 3 E90-91-92-93

Liczba wpisów: 22
BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90