Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 E90-91-92-93 Touring E91

Lata produkcji: 2005 – 2013
Segment: Klasa średnia
Piąta generacja modelu (oznaczony symbolem E90; symbole od E91 do E93 odnoszą się do różnych wersji nadwozia) produkowana w latach 2005-2011. To największy samochód w rodzinie „trójki”. Stylistycznie stanowi rozwinięcie myśli projektowej zastosowanej u jego poprzednika, choć jest od niego nieco bardziej dynamiczny i agresywny. W 2006 roku E90 został wybrany Światowym Samochodem Roku. Był również najlepszym sportowym sedanem w kanadyjskiej edycji konkursu na Samochód Roku. W latach 2009 i 2011 model został poddany drobnym modernizacjom stylistycznym.
czytaj więcej
Powagosław
Najładniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by stało się tak wiele. Wszak niektórzy powiedzą, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
„Udało się” – rzekł człowiek do maszyny, którą stworzył. Maszyna pokiwałaby głową, gdyby ją miała. Za odpowiedź wystarczyło potakiwanie tłumu, który niczym echo, powtórzył: „Udało się”. „W końcu” – dodał ktoś, kto sądził, że to, co dobre w Serii 3 to już było. ~Luzacjusz
Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,8 m
Promień skrętu 5,4 m
Długość 4527 mm
Szerokość 1817 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 1989 mm
Wysokość 1418 mm
Wysokość z relingami dachowymi 1420 mm
Rozstaw osi 2760 mm
Rozstaw kół - przód 1506 mm
Rozstaw kół - tył 1535 mm
Zwis przedni 757 mm
Zwis tylny 1010 mm
Prześwit 130 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 978 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 964 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z przodu 1459 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z tyłu 1455 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1385 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 460 l
Szerokość pomiędzy nadkolami 950 mm
Szerokość bagażnika 930 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 920 mm
Maksymalna ładowność 540 kg
Dopuszczalne obciążenie dachu 75 kg
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(85%)

Zalety

+ Układ jezdny + Wentylacja i ogrzewanie + Karoseria

Wady

- Stosunek jakość/cena - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,8
~Jacenty
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Touring E91 2.0 320i 150KM 110kW
Jeżdżę BMW E90 z silnikiem 2.0 150 KM benzyna + LPG i z czystym sumieniem mogę polecić ten samochód każdemu, kto szuka wygodnego, dynamicznego auta klasy premium. Auto świetnie się prowadzi – układ kierowniczy i zawieszenie dają dużo pewności na drodze, a jednocześnie zapewniają wysoki komfort jazdy. Silnik 2.0 świetnie współpracuje z instalacją LPG – spalanie jest rozsądne, a przy odpowiednim serwisowaniu nie sprawia problemów. Dodatkowym atutem jest klasyczny napęd na tył, który daje dużo frajdy z jazdy, zwłaszcza zimą. Wnętrze, mimo upływu lat, nadal prezentuje się bardzo dobrze – jest solidnie wykonane i ergonomiczne. Sedan oferuje niezbyt duży bagażnik na 2 osobowy wyjazd na wakacje jest wystarczający ale przy większej liczbie bagażu jest za mały.
Dodane 5 miesięcy temu
4,4
~Pawel
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Touring E91 3.0 330d 245KM 180kW
Kultura pracy tego silnika N57 to istna bajka. Silnika diesla w ogole nie slychac na biegu jalowym i po miescie ale gdy wciska sie gaz do dechy to piekna muzyka wydobywa sie z spod maski- nie zadne terkotanie koparki jak w moim drugim dieslu. 245 koni przy malej predkosci i pedale wcisnietym do dechy daje poczucie jakby samolot mial zaraz odleciec ;) Moj synek minie kiedys spytal - "Tato, jak dodamy do bmki skrzydla to bedzie samolotem ?" xD Najprzyjemniej jezdzi sie na trasie gdzie niskie spalanie i danymiczny silnik pozwala godnie pokonywac kilometry. W mojej pierwszej trasie nad morze 500 km po tankowaniu, komputer policzyl ze starczy mi paliwa na pokonanie 1054 km na 1 baku. Na podsumowanie moge potwierdz juz inne opinie na temat tego auta : "To nie jest auto ktore sluzy do pokonywania trasy z punktu A do punktu B". Bardzo wygodny fotel kierowcy, mocna wentylacja i ogrzewanie, piekne wnetrze M-PAKIET, swietny wyglad auta i muzyka silnika N57 sprawia ze dla tego auta szuka sie wymowki aby sie gdzies przejechac.
Dodane 4 lata temu
3,1
~Sław
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Touring E91 2.0 320d 177KM 130kW
Auto ogólnie nie jest złe ale brakuje mu "tego czegoś". Moim zdaniem brakuje mu chyba duszy. Z jednej strony jest poprawne ale z drugiej niektóre rzeczy- rozwiązania rozczarowują. Zaznaczyłem opcję, że nie kupiłbym drugi raz tego auta nie dlatego, że jestem na nie zły bo się psuło lub coś było z nim nie tak. Po prostu zazwyczaj nie kupuję drugi raz takich samych modeli. Poza tym jak napisałem wcześniej według mnie brakuje mu duszy. Zawiodło mnie w nim kilka drobiazgów, które dla mnie są znaczące. Może jakby trafił się jakiś egzemplarz poliftowy w bardzo ciekawej wersji to bym się nad nim zastanowił.
Dodane 5 lat temu
Średnie spalanie dla BMW Seria 3 E90-91-92-93 Touring E91
7,6 – 13,9
l/100 km
5,0 – 8,9
l/100 km
9,7 – 14,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,3
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Touring E91 2.0 320d 163KM 120kW
kupiliśmy to bmw po to, żeby to był oszczędny samochód w trasy... automat, tył napęd, ale jak jadę 110-120kmh to spala mi ponad 7l/100. Jak jechałem szybciej tak ok 160-180kmh to spalił mi w trasie 8.8l/100. Spalanie w Mieście pokazuje mi 9,2. To jest jakiś dramat, wsadziłem trochę kasy, na zawieszenie, nowe opony, naprawę wtrysków. Spytałem się w serwisie i innych ludzi i usłyszałem, że to nie jest VW, żeby palił 5/100... Mieliśmy Mercedesa W204 C 220d, co prawda w manualu, ale tam można było w trasie zejść poniżej 5/100 przy bardzo oszczędnej jeździe.
Dodane 10 miesięcy temu
5,5
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Touring E91 2.0 318d 143KM 105kW
Auto jadąc 90km/h potrafi palić w okolicach 4 litrów na 100km. Zimą w mieście i korkach okolice 7,5 litra. W mieście w umiarkowanym ruchu okolo 6 litrów. W trasie przedstawia sie to tak - 100km/h 4,7l - 120km/h 5,4l - 140km/h 6,5l - 160km/h 7,5l. Wydaje mi sie że te 140KM to za mało żeby przyjemnie jezdzić w trasie. Elastyczność taka że 100-150km/h na 6 biegu to około 25 sekund, na 4 biegu to okolice 14 sekund, ale bez przesady żeby dieslem redukowac przy wyprzedzaniu na ekspresówce. Chyba jest to spowodowane tym że maksymalny moment obrotowy jest dostepny dopiero przy 3000 obr/min. Umawiam sie na mape silnika i wtedy mam nadzieje że poprawi sie elastyczność i spalanie przy wyższych predkościach spadnie bo na razie czuć że powyzej 140km/h samochód sie męczy.
Dodane ponad rok temu
5,8
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Touring E91 2.0 320d 163KM 120kW
Auto mam od 2 lat. Oryginalnie 163km. Obecnie 195km. Auto bardzo oszczędne. Podkreśle że mówimy o płynnej jeździe dość dynamicznej ale bez szaleństw. Drogi lokalne do 100km/h okolice 4.8, drogi krajowe do 150 km/h okolice 6l. Miasto nie jest w stanie określić ale myślę że zakręci się w okolicach 8l. Dla mnie wychodzi średnie spalanie w granicach 5.7-6.2. auto jak na 200km bardzo żwawe i oszczędne. W mieście niestety musi spalić swoje. Obliczenia na podstawie tankowań. Komputer przekłamuje o 0.3l
Dodane 3 lata temu
Wygrzane uszczelki i węże plynu chlodzacego...
  • BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90 330Xi 258KM 190kW 2005-2010
  • układ chłodzenia
  • 243 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 6
hej ... dziele sie z wami bo sam korzystam z pomocy innych ... Wiekszosc uszczelek i wezy jest wygrzana pekaja to jak jazda na bombie :) ulatuje z nich plyn a ty tylko czekasz na znak na desce brak plynu chlodzacego aaaa. do wgladu 2 weze zlokalizowane zaraz pod chlodnica oleju, z lewej kruciec peka w srodku i oring robi sie twardy a nasz "grubasek" z prawej juz jest pekniety ale pekniecie chowa sie za fabrycznie zacisnietym pierscieniem od strony chlodnicy oleju(podstawa filtra) Rada zdemontowac od strony podstawy filtra i wsadzic palucha zapewne waz juz jest sparcialy od dolu do tego uwaga na zakladanie poniewaz blizko jest "kolo pasowe alternatora" :) Ps wczoraj stracilem caly plyn w 3 min zanim zakumalem - grozne przy ostrej jezdzie
Dodane 5 lat temu
4 komentarze
PRZEPLYWOMIERZ - MNIEJSZE SPALANIE, LEPSZA REAKCJA NA GAZ, LEPSZE OSIAGI
  • BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90 330Xi 258KM 190kW 2005-2010
  • instalacja elektryczna
  • 255 tys. km
hEJ Zaszalalem i mowie a wymiencie mi ten przeplywomierz:) i faktycznie stary to juz na wstepie przeklamywal wskazania i byl zdezelowany, wiec Orginalnie E90 2005 n52b30 jest OEM 7547822 nazwany czujnik temperatury powietrza koszt 350zl,
Dodane 4 lata temu
Problem rozwiązany
2 komentarze
ODMA i jej WężE
  • BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90 330Xi 258KM 190kW 2005-2010
  • silnik
  • 243 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 7
Nie 2
Wymiencie odme + weze Nie zalujcie weze sa twarde a odma zapchana ... producent przewiduje to na 100tys km a kto bogatszy niech co 3 wymiane oleju juz wymienia tylko odme badz czysci ... pzdro
Dodane 5 lat temu
2 komentarze
BMW Seria 3 E90-91-92-93 Touring E91

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów