Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 E90-91-92-93 Touring E91 2.0 318d 143KM 105kW 2005-2013

Lata produkcji: 2005 – 2013
Segment: Klasa średnia
BMW Serii 3 – dynamiczna limuzyna. Tak postrzega ją większość osób, dlatego jeśli brać, to co najmniej benzynowe 2.0l o mocy 143KM i oznaczeniu 318i. Moc wydaje się niska w stosunku do pojemności, zupełnie tak, jakby inżynier, który projektował ten silnik myślał o swoim obiedzie zamiast o szałowych rozwiązaniach konstrukcyjnych. Jednak wystarczy przejechać kilkaset metrów, by zrozumieć, że ten motor jest dziwny - wydaje się znacznie mocniejszy niż jest w rzeczywistości, a jeśli to mało - można go też dostać w wersji 170-konnej. Dla poszukiwaczy mocniejszych doznań są rzędowe, 6-cylindrowe silniki o pojemności 3l. Najsłabszy ma 218KM, a najmocniejszy, bagatela 306 – są jednymi z najlepszych konstrukcji na rynku. Diesle też są niczego sobie. Już 2.0l o mocy 143KM pozwala cieszyć się z walorów jezdnych auta, ale jeśli posiadacie trochę więcej banknotów pochowanych w kieszeniach, to lepiej rozejrzeć się za motorami podchodzącymi pod 200KM. W ofercie znajdą się dwa takie – 2.0l 177KM i 3.0l 197KM. Są bardzo dynamiczne i posłuszne, a przy tym niedrogie w eksploatacji. Ten większy można dostać nawet z 286KM. Trzeba trochę na niego wyłożyć, ale kto powiedział, że emocje są tanie?
czytaj więcej
Powagosław
Najładniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by stało się tak wiele. Wszak niektórzy powiedzą, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
„Udało się” – rzekł człowiek do maszyny, którą stworzył. Maszyna pokiwałaby głową, gdyby ją miała. Za odpowiedź wystarczyło potakiwanie tłumu, który niczym echo, powtórzył: „Udało się”. „W końcu” – dodał ktoś, kto sądził, że to, co dobre w Serii 3 to już było. ~Luzacjusz
Produkowany od 2005 do 2013 roku
Pojemność skokowa 1995 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 143 KM (105 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 320 Nm przy 1750-2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Średnica cylindra × skok tłoka 90 x 84 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(92%)

Zalety

+ Skrzynia biegów + Układ jezdny + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Widoczność - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wybrane oceny

4,8
~KRAKUS 2
Touring E91 2.0 318d 143KM 105kW
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Jest to moje drugie BMW i w stosunku do poprzedniego E46 318d jest znacząca poprawa na plus. Zawieszenie poprawiono, komfort jazdy na plus, miejsca dla pasażerów i kierowcy- zwiększyło się na szerokość w stosunku do E46, wyciszenie za dobre ale minus duży zalicza za brak wnęki na koło rezerwowe oraz za mikroskopijny bagażnik. Przy takim przebiegu ORYGINALNYM oraz BEZWYPADKOWEJ wersji, plastki nie mają prawa skrzypieć . W moim aucie jest totalna cisza. Jedynie co zauważyłem, że lakier bezbarwny zaczyna punktowo łuszczyć się. Jest to efekt dużych temperatur i serwis BMW potwierdził mi , że to norma przy czarnym lakierze z tego rocznika. Ważna rzecz - kupować BMW tylko z pewnych rąk, znanym i dobrym stanie technicznym. W przeciwnym razie jak kupi ktoś "okazję" to może przeklinać i zafundować sobie skarbonkę bez dna
3,2
~aprox99
Touring E91 2.0 318d 143KM 105kW
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Powiem szczerze,szukałem samochodu klasy średniej,jechałem Avensis-2009r,nową laguną,bmw 3 i kupiłem mondeo Tdci-2009r.Bmw oprocz prestizu nic nie oferuje-chodzi mi głównie o uczucie podczas jazdy Myślałem że wysiądę i powiem:oh super.A jednak tak nie było.Laguna ma średnią ocene na Autocentrum 4,50 nie wiem czemu,najgorsze auto z tych czterech.Mondeo Tdci bije tę 3 we wszystkich kategoriach
4,7
~Mar
Touring E91 2.0 318d 143KM 105kW
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Moje pierwsze i na pewno nie ostatnie BMW. Na początku źle kojarząca się marka trochę mnie odtrącała, ale od momentu jazdy próbnej zaczęła się cała przygoda. Można wymieniać wiele zalet od drapieżnego wyglądu (w końcu to tylko kombi), niezawodność, ekonomię po dynamikę jazdy. Polecam po całości.
Wygrzane uszczelki i węże plynu chlodzacego...
  • BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90 330Xi 258KM 190kW 2005-2010
  • układ chłodzenia
  • 243 tys. km
Występowanie usterki:
hej ... dziele sie z wami bo sam korzystam z pomocy innych ... Wiekszosc uszczelek i wezy jest wygrzana pekaja to jak jazda na bombie :) ulatuje z nich plyn a ty tylko czekasz na znak na desce brak plynu chlodzacego aaaa. do wgladu 2 weze zlokalizowane zaraz pod chlodnica oleju, z lewej kruciec peka w srodku i oring robi sie twardy a nasz "grubasek" z prawej juz jest pekniety ale pekniecie chowa sie za fabrycznie zacisnietym pierscieniem od strony chlodnicy oleju(podstawa filtra) Rada zdemontowac od strony podstawy filtra i wsadzic palucha zapewne waz juz jest sparcialy od dolu do tego uwaga na zakladanie poniewaz blizko jest "kolo pasowe alternatora" :) Ps wczoraj stracilem caly plyn w 3 min zanim zakumalem - grozne przy ostrej jezdzie
1 komentarz
ODMA i jej WężE
  • BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90 330Xi 258KM 190kW 2005-2010
  • silnik
  • 243 tys. km
Występowanie usterki:
Wymiencie odme + weze Nie zalujcie weze sa twarde a odma zapchana ... producent przewiduje to na 100tys km a kto bogatszy niech co 3 wymiane oleju juz wymienia tylko odme badz czysci ... pzdro
ODMA i jej WężE
  • BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90 330Xi 258KM 190kW 2005-2010
  • silnik
  • 243 tys. km
Występowanie usterki:
Wymiencie odme + weze Nie zalujcie weze sa twarde a odma zapchana ... producent przewiduje to na 100tys km a kto bogatszy niech co 3 wymiane oleju juz wymienia tylko odme badz czysci ... pzdro
BMW Seria 3 E90-91-92-93 Touring E91