Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 (M3)

Lata produkcji: 1975 – teraz
Segment: Klasa średnia
Model należący do klasy średniej (segment D) produkowany od 1975 roku. W ofercie BMW Seria 3 zastąpiła model 2002. To najpopularniejszy samochód BMW w historii i najlepiej sprzedające się auto wśród luksusowych marek w Europie. Przez ponad 30 lat znalazł on ponad 12 milionów nabywców, a także zdobył szereg nagród i wyróżnień (w tym tytuł Światowego Samochodu Roku 2006 i 20 razy z rzędu miejsce w czołowej 10 najlepszych aut roku wg „Car and Driver”). Obecnie na rynku dostępna jest szósta generacja modelu (od 2012 roku).
czytaj więcej
Powagosław
Najładniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by stało się tak wiele. Wszak niektórzy powiedzą, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
„Udało się” – rzekł człowiek do maszyny, którą stworzył. Maszyna pokiwałaby głową, gdyby ją miała. Za odpowiedź wystarczyło potakiwanie tłumu, który niczym echo, powtórzył: „Udało się”. „W końcu” – dodał ktoś, kto sądził, że to, co dobre w Serii 3 to już było. ~Luzacjusz

Oceny BMW Seria 3 (M3)

Liczba ocen: 3 367
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Układ jezdny + Silnik + Całokształt

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,4
~Rychu P.
BMW Seria 3 E46
Sedan 1.9 318i 118KM 87kW
Auto posiadam 8 lat. Choć juz zostały tylko staruszki, pokuszę się jeszcze o opinię. Ogólnie po tylu latach auto oceniam dobrze, choć z początku miałem kilka rzeczy do naprawy po zakupie. Ogólnie bardzo przyjemnie się prowadzi, dobre wyciszenie, dla mnie piękny dźwięk silnika, podoba mi się i wewnątrz i na zewnątrz. Z silnikiem przez moje użytkowanie 60k km od 240k nic się nie stało-ciągle dobrze pracuje. Jedynie powtarzającą usterką w tym modelu są nieszczelności i wycieki oleju. Głównie uszczelka podstawy filtra. Po jej wymianie na oryginał silnik był przez jakiś czas szczelny, ale potem znowu. Nie są to jakieś ogromne wycieki, ale te 3-4 krople po parkowaniu zostają. Wysiadł po drodze czujnik oleju, temperatury i puściły plastikowe kroćce układu chłodniczego (to też ponoć typowe) plus kilka innych pierdół, ale auto ma swoje lata, więc jest to zrozumiałe. Bolączką późnego wieku jest też korozja, głównie progi. Silnik nie jest demonem prędkości, zbiera się trochę wolniej, ale bardzo komfortowo jedzie się potem z wyższą prędkością 110-140 km/h.
Dodane 1 miesiąc temu
4,1
~Grzesiek
BMW Seria 3 E46
Touring 320 d 136KM 100kW
Dość tanie wygodne i bezawaryjne wozidło, silnik mało pali i jest bezawaryjny, wnętrze jest przytulne i wygodne, radio gra dobrze miejsca jest sporo, bagażnik zmieści 4 osobową rodzinę na wakacje bez problemu, prowadzenie tego samochodu mimo dość wysokich i wąskich opon 195/65r15 jest świetne, auto cudownie wchodzi w zakręty, należy uważać na mokrym ponieważ tylny napęd nie wybacza tak bardzo jak przedni napęd czy napęd na cztery koła. Jeśli ktoś myśli nad zakupem Polecam serdecznie, ale warto kupić zadbany egzemplarz który nie latał bokiem przez połowę życia :D
Dodane 3 miesiące temu
4,6
~Grzybolec
BMW Seria 3 E46
Compact 316 ti 116KM 85kW
Użytkuję ten samochód od około roku i przez ten czas zdążyłem z nim przeżyć zarówno najgorsze, jak i najlepsze chwile. Myślę, że po takim czasie mam już coś sensownego do powiedzenia. Auto kupiłem za 5000 zł i włożyłem w nie drugie tyle – głównie profilaktycznie. Wymieniłem sporo elementów, nawet tych jeszcze działających, żeby mieć spokój (np. czujniki – z zamienników na oryginały, elementy zawieszenia itd.). Od kilku miesięcy nie dzieje się z nim nic złego, co w przypadku N42 nie jest takie oczywiste słuchając ludzi na youtube i innych forumowiczów. Po tych wszystkich naprawach muszę powiedzieć, że silnik naprawdę pozytywnie mnie zaskoczył. Jak na 1.8 R4 o mocy 116 KM, auto jeździ bardzo żwawo. Dynamika na mieście i trasie jest zupełnie wystarczająca. Do tego prowadzenie – E46 Compact to najlepiej prowadzące się auto, jakim miałem okazję jeździć. I nie jestem w tym odosobniony – wiele osób chwali ten model właśnie za układ jezdny i "frajdę z jazdy". Oczywiście, są też minusy. Największym problemem tych silników są uszczelniacze zaworowe – temat znany i częsty. No i niestety, naprawy mogą być kosztowne. Przykładowo: czujnik położenia wału korbowego – ok. 600 zł, a uszczelka pokrywy zaworów – 260 zł. To niby drobiazgi, ale jeśli coś się sypnie, trzeba być przygotowanym na wydatki. Podsumowując – jeśli zadbasz o ten samochód i nie oszczędzasz na częściach, odwdzięczy się świetnym prowadzeniem, zaskakującą dynamiką i dużą przyjemnością z jazdy. Ale tanie auto to nie znaczy tania eksploatacja – warto o tym pamiętać.
Dodane 4 miesiące temu

Raporty spalania BMW Seria 3 (M3)

Liczba raportów: 5 243
Średnie spalanie dla BMW Seria 3
6,5 – 25,8
l/100 km
5,0 – 9,9
l/100 km
7,7 – 19,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,0
BMW Seria 3 G20-G21
Touring Facelifting 2.0 320d 190KM 140kW
Ogólnie bardzo niskie spalanie, przeszedłem z SUVa w wersji plug-in hybrid - na trasie BMW serii 3 w tej wersji silnikowej świetnie się sprawuje, w Warszawie w ekstremalnych korkach jest to zmiana zdecydowanie na minus po przejściu z plug-in hybrid, co w sumie oczywiste. Spalanie zależy od jazdy, najniższe średnie spalanie na trasie (droga krajowa przejeżdżająca przez trochę miasteczek i wsi ze skrzyżowaniami ze światłami, rondami itd.) wyniosło 3,4l (na dystansie 75 km i już z rozgrzanym silnikiem, prędkości 80-100 km/h, ale więcej z tego dolnego przedziału akurat za jakimś tirem, czy cysterną), przy spokojnej jeździe po drogach ekspresowych, autrostradach (do 130 km/h), a także po mieście, ale przy w miarę płynnym ruchu spalanie wyniesie około 5l, natomiast w porannych korkach w Warszawie nie jest trudno osiągnąć wyniku rzędu 7-8l, a z kolei przy dynamicznej jeździe w okolicach 180-230 km/h spalanie wyniesie 9-10l. Przeważnie średnia z tankowania wychodzi około 6l - 80% jazdy drogami ekspresowymi/autostradami z prędkościami 130-160, pozostałe 20% to jazda po Warszawie przeważnie w korkach. Zdecydowanie to auto potrafi być oszczędne.
Dodane 1 miesiąc temu
9,8
BMW Seria 3 G20-G21
Limuzyna M 3.0 M340i 374KM 275kW
Przesiadka z 2L do tego to kosmos, auto pali z 1/1,5L więcej , a zapas mocy jaki posiada ten silnik nie do pomyślenia , Idealne daily przejechane już 40tys i złego słowa nie moge powiedzieć 140 tempomoat 8L pali w mieście 11 ale to wiecej stania niz jechania
Dodane 23 dni temu
9,4
BMW Seria 3 G20-G21
Limuzyna M 3.0 M340i 374KM 275kW
Miasto 8,7/11 , Autostrada 120-6,5 140- 8.5 150/160-9,6 , trasa-6/7. Mam wersje z mhevem . Auto jak na te osiagi ma super spalanie. Komfort bardzo duzy a gdy trzeba to pokaze pazura i bardzo ładnie brzmi. Jako posiadacz m3 g80 nie licząc spalania, do predkosci 130 nie czuje różnicy w jezdzie wrecz bym poweidział ze idzie lepiej od dołu przy wyzszych obrotach czuc ze leciutko mocy mniej
Dodane 23 dni temu

Usterki BMW Seria 3

Liczba wpisów: 252
Wadliwa skrzynia rozdzielcza x-drive
  • BMW Seria 3 F30-F31-F34 Gran Turismo 2.0 320d 184KM 135kW 2013-2015
  • układ napędowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 16
Nie 8
Auto nie posiada międzyosiowego mechanizmu różnicowego wiec jest mega wrażliwe na różnice prędkości pomiędzy osia przednia i tylna, Autem nie wolno jeździć na zwykłych oponach, musza być run flaty. Wg BMW różnica w obwodach kół nie może być większa niż 1 cm. Złapałem gumę i przejechałem ok 600 m na flace potem koło wymieniłem, Następnego dnia pojawił się dziwny klik przy przelaczaniu skrzyni pomiędzy D i R, 3 dni później na środku skrzyżowania coś stuknęło w podwoziu i usłyszałem chrobotanie, auto o własnych siłach nie było w stanie opuścić skrzyżowania, Co za wstyd ! 3 letni samochód, ludzie nadziwić się nie mogli. Wymiana skrzyni rozdzielczej to wydatek ok 20 tys, można zregenerować za 5 tys ze wszystkim. Radzę unikać ASO maja problem z konfiguracja sterownika skrzyni, Na szczęście jest trochę serwisów niezależnych
Dodane 5 lat temu
1 komentarz
Wygrzane uszczelki i węże plynu chlodzacego...
  • BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90 330Xi 258KM 190kW 2005-2010
  • układ chłodzenia
  • 243 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 6
hej ... dziele sie z wami bo sam korzystam z pomocy innych ... Wiekszosc uszczelek i wezy jest wygrzana pekaja to jak jazda na bombie :) ulatuje z nich plyn a ty tylko czekasz na znak na desce brak plynu chlodzacego aaaa. do wgladu 2 weze zlokalizowane zaraz pod chlodnica oleju, z lewej kruciec peka w srodku i oring robi sie twardy a nasz "grubasek" z prawej juz jest pekniety ale pekniecie chowa sie za fabrycznie zacisnietym pierscieniem od strony chlodnicy oleju(podstawa filtra) Rada zdemontowac od strony podstawy filtra i wsadzic palucha zapewne waz juz jest sparcialy od dolu do tego uwaga na zakladanie poniewaz blizko jest "kolo pasowe alternatora" :) Ps wczoraj stracilem caly plyn w 3 min zanim zakumalem - grozne przy ostrej jezdzie
Dodane 5 lat temu
4 komentarze
Ropa w sterowniku silnika
  • BMW Seria 3 F30-F31-F34 Gran Turismo 2.0 320d 190KM 140kW 2015-2016
  • inne
  • 175 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 1
Rozszczelnia się czujnik temperatury na przewodzie paliwowym. Przez to ropa cofa się do ECU i zalewa go razem z całą wiązką. Odpowiednio wcześnie wykryte wymaga wymaga wymiany przewodu z czujnikiem oraz wiązki. Jak padnie ECU to naprawa 10 tys. +. BMW przewodu nadal nie poprawiło więc można się spodziewać tego problemu we wszystkich dieslach wypuszczanych do tej pory.
Dodane 8 miesięcy temu

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 166
5,0
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Limuzyna E90 320i 150KM 110kW
homologacja: AC Spółka Akcyjna
instalacja: AC
przebieg: 121 tys. km
użytkowana przez: 92 tys. km
Zacznę od warunków, jakie silnik wymaga od instalacji LPG, a te są bardzo istotne i mają ogromne znaczenie do prawidłowego działania jej i silnika. Silnik jest wyposażony w zmienny wznios zaworów ssących jako element dawkowania powietrza zamiast klasycznej przepustnicy. System w BMW nazywa się Valvetronic. Ten nie powoduje podciśnienia w kolektorze dolotowym, w którym...
Dodane 2 miesiące temu
4,5
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Touring E91 3.0 330Xi 258KM 190kW
homologacja: AC Spółka Akcyjna
instalacja: AC
przebieg: 350 tys. km
użytkowana przez: 40 tys. km
Sterownik STAG Q-max plus, Podwójny reduktor Stag. 6 pojedynczych wtryskiwaczy AC W-03 zamontowanych przy samej głowicy. Wszystko prawidłowo wyregulowane. Sterownik rewelacja. Dobiera parametry i dawki gazu na podstawie wskazań komputera benzynowego. Wszystko działa perfekcyjnie. Nie wiem jak to możliwe, ale nawet komputer pokładowy pokazuje aktualne spalanie LPG (podczas...
Dodane 6 lat temu
3,5
BMW Seria 3 E46
Sedan 2.2 320i 170KM 125kW
homologacja: VERDA
instalacja: AC STAG XL
przebieg: 177 tys. km
użytkowana przez: 80 tys. km
Gaz był montowany u nich. Miałem problem z odpalaniem samochodu na ciepłym silniku,przyjechał do nich na wymianę filtrów itp mówiłem o objawach a Pan szanowny powiedział to nie wina gazu tylko silnika... Wymieniłem pełno części aż w końcu pojechałem do innego gazownika który powiedział -reduktor puszcza (a żeby samochód odpalał wystarczyło odłączyć jeden wężyk- który nie...
Dodane 8 lat temu
BMW Seria 3

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów