Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 F30-F31-F34 Gran Turismo 2.0 320d 184KM 135kW 2013-2015

Lata produkcji: 2013 – 2015
Segment: Klasa średnia
Wbrew pozorom nawet najsłabszy, 136-konny silnik benzynowy generuje dość dobre osiągi. Moc nie jest oszołamiająca, ale wystarcza podczas codziennej eksploatacji. Jeśli szukacie lepszych wrażeń za kierownicą, to warto sięgnąć po motor 170- lub 184-konny. Te jednostki chętnie wchodzą na obroty i żwawo napędzają samochód. Mocniejsze wersje to już oferta dla koneserów sportowego smaku. A co z dieslami? Najsłabszy ma 116KM. Taka moc robiła wrażenie w latach 80’, dlatego w tej Serii 3 rozczarowuje. Dobrym minimum jest wariant 143-konny, a optymalne silniki mają 163 i 184KM. Z większą lekkością napędzają samochód.
czytaj więcej
Powagosław
Najładniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by stało się tak wiele. Wszak niektórzy powiedzą, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
„Udało się” – rzekł człowiek do maszyny, którą stworzył. Maszyna pokiwałaby głową, gdyby ją miała. Za odpowiedź wystarczyło potakiwanie tłumu, który niczym echo, powtórzył: „Udało się”. „W końcu” – dodał ktoś, kto sądził, że to, co dobre w Serii 3 to już było. ~Luzacjusz
Produkowany od 2013 do 2015 roku
Pojemność skokowa 1995 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 184 KM (135 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 380 Nm przy 1750-2750 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 17,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 84 x 90 mm
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4 xDrive
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Napęd 4x4 Dostępny
Ogólna ocena
4,8 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Skrzynia biegów + Bezawaryjność (drobiazgi)

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Stosunek jakość/cena - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,7
~Borja
BMW Seria 3 F30-F31-F34
Gran Turismo 2.0 320d 184KM 135kW
Takie inne BMW. Mnie się podoba ale dla wielu wygląd jest nie do zaakceptowania. Kupiłem roczny, oczywiście na gwarancji od dealera w Niemczech. (przebieg 13750 km) Polecam takie rozwiązania, bo samochód zamiast 230 tysięcy złotych kosztuje około 170 tysięcy. Oczywiście samochód poddałem u zaufanych miłośników motoryzacji chip tuningowi. Ma teraz parametry 325D. Wcześniej był mulem pociągowym teraz czasami pobryka jak konik wyścigowy. Zmierzona moc 235 KM, 450 Nm i 7, 2 do setki. Bryka na trybie sport aż miło. Taka jazda sprawa chyba największą radochę i trzeba przyznać, że samochód prowadzi się znakomicie.
4,4
~stralka
BMW Seria 3 F30-F31-F34
Gran Turismo 2.0 320d 184KM 135kW
Samochod wygodny, oferuje sporo miejsca na tylniej kanapie i pojemny bagaznik. Auto jest zestrojone raczej do podrozowania w trasie, w miescie duza masa i spore gabaryty nieco utrudniaja szybka jazde. Na autostradzie jednak duzy rozstaw osi, poza spora iloscia miejsca przyczynia sie takze do stabilnej jazdy i duzego komfortu prowadzenia. Zapakowanie rodziny, sporej ilosci bagazy i przejechanie dlugiej trasy nie stanowi problemu. Pod wzgledem ilosci miejsca na tylniej kanapie tylko seria 7 i superb oferuja porownywalne warunki. Po nieudanej premierze 5erGT, model F34 cieszy sie wyjatkowo duza popularnoscia, poniewaz oferuje idealna alternatywe dla kierowcow, dla ktorych limuzyna jest zbyt malo praktyczna, a kombi nieodpowiada wygladem. Do mocnych stron auta nalezy jego oszczednosc. Spalanie na poziomie 5.5 litra w pelni zaladowanym aucie w trasie i 6.5 litra w zakorkowanym miescie to rewelacyjny wynik biorac pod uwage wielkosc i mase auta.
4,9
~Piotr
BMW Seria 3 F30-F31-F34
Gran Turismo 2.0 320d 184KM 135kW
Bardzo dobre auto, sama przyjemność z jazdy. Duże miejsca w środku, na tylnej kanapie więcej przestrzeni, więcej niż w serii 5. Otwieranie tylnej klapy wraz z szybą daje bardzo duży dostęp do bagażnika i możliwość przewiezienia większych bagaży. Auto nieco wyższe do zwykłej 3 co przekłada się na wygodniejsze pokonywanie krawężników.
Wadliwa skrzynia rozdzielcza x-drive
  • BMW Seria 3 F30-F31-F34 Gran Turismo 2.0 320d 184KM 135kW 2013-2015
  • układ napędowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 13
Nie 6
Auto nie posiada międzyosiowego mechanizmu różnicowego wiec jest mega wrażliwe na różnice prędkości pomiędzy osia przednia i tylna, Autem nie wolno jeździć na zwykłych oponach, musza być run flaty. Wg BMW różnica w obwodach kół nie może być większa niż 1 cm. Złapałem gumę i przejechałem ok 600 m na flace potem koło wymieniłem, Następnego dnia pojawił się dziwny klik przy przelaczaniu skrzyni pomiędzy D i R, 3 dni później na środku skrzyżowania coś stuknęło w podwoziu i usłyszałem chrobotanie, auto o własnych siłach nie było w stanie opuścić skrzyżowania, Co za wstyd ! 3 letni samochód, ludzie nadziwić się nie mogli. Wymiana skrzyni rozdzielczej to wydatek ok 20 tys, można zregenerować za 5 tys ze wszystkim. Radzę unikać ASO maja problem z konfiguracja sterownika skrzyni, Na szczęście jest trochę serwisów niezależnych
1 komentarz
Prawdopodobnie usterka !!
  • BMW Seria 3 F30-F31-F34 Limuzyna 1.6 316i 136KM 100kW 2012-2015
  • układ napędowy
  • 55 tys. km
Nie problem lecz zapytanie do właścicieli tych o to modeli . Mam dziwne wrażenie że skrzynia nie działa tak jak powinna . Wy też tak macie że skrzynia czasami się długo zastanawia zanim włączy odpowiedni bieg , tyczy się to niskich prędkości . A gdy już dobierze odpowiedni bieg jest takie jak by szarpnięcie z 2 biegu na — 1 lub odwrotnie
Problem rozwiązany
12 komentarzy
Rozszczelniony dyfer
  • BMW Seria 3 F30-F31-F34 Gran Turismo Facelifting 2.0 318d 150KM 110kW 2016-2020
  • układ napędowy
  • 85 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Rozszczelnił się dyfer, wyciek oleju i wyciek przy 160km/h
BMW Seria 3 F30-F31-F34 Gran Turismo