Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 F30-F31-F34 Limuzyna Facelifting

Lata produkcji: 2015 – 2018
Segment: Klasa średnia
Szósta, najnowsza i obecnie produkowana generacja modelu (oznaczona symbolem F30) wprowadzona na rynek w 2012 roku. Design auta w dużym stopniu bazuje na stylistyce swojego poprzednika, choć nawiązuje też do bardziej klasycznych przedstawicieli Serii 3 z poprzednich dekad. Projektantem modelu F30 jest Libańczyk Karim-Antoine Habib. Najwięcej zmian wprowadzono z przodu samochodu, który upodobniono do Serii 5. Znów nieznacznie zwiększyły się rozmiary Serii 3, choć w porównaniu do modelu E90, F30 jest też nieco lżejszy.
czytaj więcej
Powagosław
Najładniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by stało się tak wiele. Wszak niektórzy powiedzą, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
„Udało się” – rzekł człowiek do maszyny, którą stworzył. Maszyna pokiwałaby głową, gdyby ją miała. Za odpowiedź wystarczyło potakiwanie tłumu, który niczym echo, powtórzył: „Udało się”. „W końcu” – dodał ktoś, kto sądził, że to, co dobre w Serii 3 to już było. ~Luzacjusz

Dane techniczne BMW Seria 3 F30-F31-F34 Limuzyna Facelifting

Liczba drzwi 4
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 11,3 m
Promień skrętu 5,65 m
Długość 4633 mm
Szerokość 1811 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2031 mm
Wysokość 1416 mm
Rozstaw osi 2810 mm
Rozstaw kół - przód 1531 mm
Rozstaw kół - tył 1570 mm
Zwis przedni 779 mm
Zwis tylny 1044 mm
Prześwit 140 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 1023 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 957 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1451 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1458 mm
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 460 l

Oceny BMW Seria 3 F30-F31-F34 Limuzyna Facelifting

Liczba ocen: 16
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Skrzynia biegów + Brak poważnych usterek + Brak drobnych usterek

Wady

- Stosunek jakość/cena - Wyciszenie - Koszty utrzymania

Wybrane oceny

4,1
~uzzytkownik
Limuzyna Facelifting 2.0 330i 252KM 185kW
BMW Seria 3 F30-F31-F34
To moja druga ocena tego samochodu, pierwszą dodałem po 10k km. Niestety teraz (75k km) jestem znacznie bardziej krytyczny względem pojazdu. Przesiadka z kanapy (Superb II) do BMW 330xi w wersji M robi wrażenie. Silnik, skrzynia biegów i przyjemność z jazdy jest niespotykana w żadnym innym samochodzie za te pieniądze. Jakość wykonania, niezawodność i komfort - niestety dużo poniżej oczekiwań. Nie żałuję 3 lat z BMW 3 - ale rozstając się z autem poczułem ulgę. Czy bym kupił go ponownie? Pewnie nie, jest wiele innych samochodów o podobnej charakterystyce. Czy kupiłbym ponownie pierwszy raz? Koniecznie!
4,1
~PAPADENS182
Limuzyna Facelifting 1.5 318i 136KM 100kW
BMW Seria 3 F30-F31-F34
Długo zastanawiałem się co wybrać, motałem się pomiędzy Mazdą 6 a CX5 a nawet Seatem Leonem FR, jednak trafiłem na ciekawą ofertę BMW 318i z niezłym wyposażeniem (skórzane fotele, kierownica sportowa M, automat) właśnie z silnikiem 1.5 136 KM. Nie myślałem o BMW w ogóle, ale przewiozłem się i miałem już jasność co wybrać. Jeździłem każdym z ww. aut na jeździe próbnej i bmw jeśli chodzi o komfort jazdy, dynamikę, zawieszenie wygrywa i to znaczenie. Mazda choć silniejsza bo 165 KM to jej dynamika i wyciszenie pozostawiało dużo do życzenia. Seat -w środku jakieś nieporozumienie, materiały plastik bombastic. Przechodząc do BMW, nie tylko urzekł mnie jego wygląd zewnętrzny, ale także jego wykończenie, sam projekt środka, pozycja za kierownicą. Choć sceptycznie podchodziłem do silnika 1.5, to bez obaw mogę go polecić - zadziwiająco dynamiczna konstrukcja zwłaszcza z 8 stopniowym automatem. Myślę że brak większej mocy jest odczuwalny powyżej 150 km/h choć na trybie sport i tak nieźle sobie radzi. Autem jeżdżę niespełna rok, mogę go polecić z czystym sumieniem. Na pewno jeśli ktoś z Was jeździł wcześniej z napędem na przód, to trzeba się przyzwyczaić do tego auta, czasem jest wrażanie że się trochę ślizga, zwłaszcza na krętych drogach.
3,8
~Miecz
Limuzyna Facelifting 2.0 320i 184KM 135kW
BMW Seria 3 F30-F31-F34
Auto mam od niecałego tygodnia ale chyba wyrobiłem sobie opinię... która jest taka, że mógłbym je polecić chyba tylko fanom marki. Samemu uważam, że ten zakup to jest moja nawiększy porażka od czasu jak wszedłem w kredyt hipoteczny we frankach. Ale do rzeczy: po przesiadce z Mercedesa C klasy w BMW 3 czuje się jak w samochodzie z lat dziewiędziesiątych. I nie zmieni tego całkiem bogate wyposażenie. Deska, zegary,obsługa klimy - w Mercu to wszystko jest o klasę lepsze. Irytuje cała lista drobnych spraw - drzwi i bagażnik trzeba traktować jak teściową bo jak nie trzaśniesz to się nie zamknie. Brakuje oświetlenia przy lusterkach kierowcy i pasażera. Nie ma znaczka pokazującego, z której strony jest wlew paliwa. Nie udało mi się znaleźć jak zrobić sync tak, żeby kręcąc temperaturą kierowcy, zmieniać też temperaturę pasażera. Skóra kierownicy w dotyku jest jak tani plastik. Brak wyświetlania cyfrowo prędkości na wskaźniku głównym. Po zmroku oświetlenie zegarów zmienia się na paskudny pomarańczowy (wygląda wtedy jak zegary LCD w tanich kalkulatorach). Pasażer na tylnej kanapie nie może sobie włączyć światełka, trzeba włączyć oświetlenie całej kabiny (co przeszkadza kierowcy). Instrukcja nic nie mówi o ostrzeżeniu o niskim poziomie płynu spryskiwaczy więc zakładam, że nie ma. Zagłówki niewygodne jak łoże madejowe. O ile silnik jest dosyć fajnie wyciszony, o tyle szum powietrza przy powyżej 140kph po prostu urywa głowę. Różnica jest tak znacząca, że aż nie mogę uwierzyć, że klasa „premium” może być tak głośna. Oczywiście, jest kilka zalet, ale gdybym mógł to od razu wróciłbym do C200. Fajne rzeczy w BMW: Wygląd -auto z zewnątrz jest ładne i drapieżne. Silnik - wciąż mam go na dotarciu, ale to, co do tej pory widziałem robi wrażenie. Silnik chętnie wkręca się na obroty i przyjemnie ciągnie od samego dołu. Skrzynia - nie na darmo automat w BMW ma opinię jednego z najlepszych na rynku. Szybki jak błyskawica, robi dokładnie to, co zrobiłbym jadąc manualem.

Raporty spalania BMW Seria 3 F30-F31-F34 Limuzyna Facelifting

Liczba raportów: 32
Średnie spalanie dla BMW Seria 3 F30-F31-F34 Limuzyna Facelifting
4,9 – 10,9
l/100 km
6,3 – 7,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,4
Limuzyna Facelifting 3.0 340i 326KM 240kW
BMW Seria 3 F30-F31-F34
Piekne auto o sportowym charakterze (4.9s do 100km a do 200 jest rowniez szybko ;) ). Robie dlugie trasy Bialystok - Paryz. Spalanie Bialystok-Zgorzelec predkosc do 150 9,3l/100km. Zgorzelec - Luksemburg przy wlaczonym aktywnym tempomacie na 160km/h 8,5l/100km! Luksemburg-Paryz predkosc do 150km/h 8,3l/100km ; spalanie w trybie COMFORT z wylaczona opcja START/STOP. Jest jeszcze opcja ECO-PRO gdzie mozna nauczyc auto ekonomii jak rowniez skrzynia moze przelaczac sie na bieg neutralny ale nie wiem czy dluga jazda nie wplywa negatywnie na zywotnosc skrzyni... Wiec opcje mam zawsze wylaczona Jestem super zadowolony, pomimo wysokiego ubezpieczenia :). Pzdrawiam
4,9
Limuzyna Facelifting 2.0 330e 252KM 185kW
BMW Seria 3 F30-F31-F34
Świetne auto. Elektryk kasuje turbodziurę i zapewnia zrywność, reakcję na ruch gazu lepszy niż wolnossące silniki. Realny zasięg na samym prądzie to 20-30 km. Deklarowane 40 km zasięgu jest osiągalne jadąc 50 kph bez klimatyzacji i konieczności ogrzewania wnętrza. Zużycie paliwa długoterminowe z 30 kkm to 4,9l/100 km plus koszt prądu stanowiący ekwiwalent 0,2 l benzyny. Przy dojazdach do pracy 25 km auto pali 0. Po wykorzystaniu baterii: minimalne zużycie przy 50 kph - 4,2, droga krajowa 100 kph - ok 6,2l, droga ekspresowa: 120 kph - ok 6,8, 140 kph - ok. 8, 160 kph - ok. 9,5, 180 kph - ok 11,3. Największe zużycie na trasie, z prędkością najczęstszą 220 kph na autostradzie - 13,3. Oszczędna jazda po mieście w trybie hybrydowym - ok. 6l/100km, dość dynamiczna jazda po mieście - około 10l. Bardzo oszczędna jazda po mieście w trybie hybrydowym ok 5l, identycznie oszczędna w trybie sport, ze szczątkowym wykorzystaniem trybu hybrydowego - 7,5.
7,2
Limuzyna Facelifting 2.0 320d 190KM 140kW
BMW Seria 3 F30-F31-F34
Auto używane przeze mnie od ponad roku czasu jeżdżone głównie w mieście i na trasach do 50 km. W mieście w " sezonie " jeżdżąc głównie na skrzyni " sportowej " spalanie wygląda w granicach 8,1 / 8,3 l . Podobnie wygląda sytuacja podczas jazdy w zimie spalanie jest w granicach 8,4L. W trasie wrzucając tryb economy i jadąc bez tempomatu spokojnie można spalić koło 5 l . Jeśli mowa o spalaniu maksymalnym nigdy nie przekroczyło 10 L , nawet podczas jazdy bardziej dynamicznej ( nie piłuje na zimnym :) ) wyniki spalania są zadowalające.
BMW Seria 3 F30-F31-F34 Limuzyna Facelifting