Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 F30-F31-F34 Limuzyna 2.0 328i 245KM 180kW 2012-2015

Lata produkcji: 2012 – 2015
Segment: Klasa średnia
Wbrew pozorom nawet najsłabszy, 136-konny silnik benzynowy generuje dość dobre osiągi. Moc nie jest oszołamiająca, ale wystarcza podczas codziennej eksploatacji. Jeśli szukacie lepszych wrażeń za kierownicą, to warto sięgnąć po motor 170- lub 184-konny. Te jednostki chętnie wchodzą na obroty i żwawo napędzają samochód. Mocniejsze wersje to już oferta dla koneserów sportowego smaku. A co z dieslami? Najsłabszy ma 116KM. Taka moc robiła wrażenie w latach 80’, dlatego w tej Serii 3 rozczarowuje. Dobrym minimum jest wariant 143-konny, a optymalne silniki mają 163 i 184KM. Z większą lekkością napędzają samochód.
Powagosław
Najładniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by stało się tak wiele. Wszak niektórzy powiedzą, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
„Udało się” – rzekł człowiek do maszyny, którą stworzył. Maszyna pokiwałaby głową, gdyby ją miała. Za odpowiedź wystarczyło potakiwanie tłumu, który niczym echo, powtórzył: „Udało się”. „W końcu” – dodał ktoś, kto sądził, że to, co dobre w Serii 3 to już było. ~Luzacjusz

Dane techniczne BMW Seria 3 F30-F31-F34 Limuzyna 2.0 328i 245KM 180kW 2012-2015

Produkowany od 2012 do 2015 roku
Pojemność skokowa 1997 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 245 KM (180 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 350 Nm przy 1250-4800 obr/min
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 6
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4 xDrive
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba stopni 8
Napęd 4x4 Dostępny

Oceny BMW Seria 3 F30-F31-F34 Limuzyna 2.0 328i 245KM 180kW 2012-2015

Liczba ocen: 10
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Skrzynia biegów + Karoseria + Silnik

Wady

- Koszty utrzymania - Widoczność - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

2,9
~Były fan BMW
Limuzyna 2.0 328i 245KM 180kW
BMW Seria 3 F30-F31-F34
Olbrzymie rozczarowanie. Auto absolutnie nie jest warte swojej ceny. Od zawsze uważałem BMW za markę premium. W rodzinie mieliśmy E38, E60, E65. Jeździłem też E39 i E90. Dla mnie były to perfekcyjne auta. Moje zdanie zmieniło się gdy zakupiłem wymarzoną F30 i wtedy czar prysł. Auto z zewnątrz piękne, w M-pakiecie. Wchodzisz do środka, ruszasz i widzisz że coś tu w bawarii chyba nie zabanglało. Widzisz tylko te eurasy i cieszące się niemieckie gęby jaki zrobili super biznes sprzedając tani, tandetny produkt kasując jak za BMW. A powinni kasować jak za Peugeota, bo taka właśnie jest jakość wykonania tego auta. Zaczynając od jakości wykonania wnętrza, poprzez silnik, zawieszenie, nagłośnienie - wszędzie czuć cost saving. Po co robić sztywne zawieszenie i chwalić się super prowadzeniem skoro na każdej nierówności, na zakrętach, a nawet przy hamowaniu słychać trzask twardych chińskich plastików. Silnik klekocze jak diesel, łańcuszek rozrządu o grubości takiej jak w rowerku dziecięcym rozciąga się jak zły. Założeniem tego małolitrażowego silnika o mocy z 2 turbin 245KM była ekonomia. Auto miało palić niewiele. Nie wiem jak oni to zrobili ale to auto pali więcej niż 3.5 litrowa V6-ka mercedesa o mocy 272KM i znacznie starszej konstrukcji. System audio - żenada, chyba przetarg ogłaszali na ali. Ja rozumiem że downsizing i cost saving dotyczy wszystkich marek, również niemieckich, ale to co odwaliło BMW w tym modelu przechodzi ludzkie pojęcie. Mialem okazję pojeździć odpowiednikami F30 dwóch niemieckich konkurentów i tam aż takiego hardkoru nie ma. Wstyd! Po ponad roku to auto sprzedałem i żałuję że tak późno.
4,8
~Grzegorz N
Limuzyna 2.0 328i 245KM 180kW
BMW Seria 3 F30-F31-F34
według mnie auto prawie idealne, wygląd zewnętrzny jest kwestią subiektywną, ja uważam że jest dopracowane w każdym calu (szczególnie z pakietem M), silnik i skrzynia biegów więcej niż znakomite, wykończenie, ergonomia, komfort i RADOŚ Z JAZDY to jest to czym cechuje się ten samochód. Drobne mankamenty to brak możliwości ustawienia na stałe trybu eco, ściszanie radia po prawej stronie kierownicy oraz brak możliwości wyłączenia na stałe systemu start stop (w trybie eco). Jak widać są to tylko szczególiki będące niczym przy całości :) Auto do rodzinnej jazdy na wakacje, po zakupy do pobliskiego sklepu i dające duże możliwości dla poczatkujących kierowców na torze.
4,4
~marek
Limuzyna 2.0 328i 245KM 180kW
BMW Seria 3 F30-F31-F34
samochód o pięknej stylistyce, zakochałem się w nim od razu, nie wyobrażam sobie innego auta bez xDrive, gdyby nie wyciszenie i parę drobiazgów, które były naprawione na gwarancji auto idealne, no i teraz trochę za małe, aha jedna rzecz dla kupujących i użytkujących: auta ma taki kształt, że kamienie spod TIR-ów lecą z reguły na przednią szybę i inne elementy karoserii (maska, przód dachu oraz co dziwi na klapę bagażnika), wg mnie w nowym aucie warto rozważyć oklejenie częściowe maski oraz reflektorów

Raporty spalania BMW Seria 3 F30-F31-F34 Limuzyna 2.0 328i 245KM 180kW 2012-2015

Liczba raportów: 19
Średnie spalanie dla BMW Seria 3 F30-F31-F34 Limuzyna 2.0 328i 245KM 180kW 2012-2015
9,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,7
Limuzyna 2.0 328i 245KM 180kW
BMW Seria 3 F30-F31-F34
Nie mam pojęcia skąd wzięły się opinie o oszczędności tego silnika. Uważam, że jak na współczesnej konstrukcji silnik 2 litrowy ma bardzo wysokie zużycie paliwa. Owszem, da radę osiągnąć spalanie 8l przy jeździe ze stałą prędkością 80kmh za ciężarówką, ale wystarczy raz wyprzedzić i już spalanie wzrasta do 10-11 litrów. W trasie nigdy nie zdarzyło mi się zejść poniżej 10l, a dość mocno ograniczałem się z szybką jazdą. Auto pali dokładnie tyle samo co dużo większe i trochę mocniejsze 3.5l V6 mercedesa, które jest znacznie starszej konstrukcji. Bardzo negatywne zaskoczenie
8,2
Limuzyna 2.0 328i 245KM 180kW
BMW Seria 3 F30-F31-F34
mamy w 3ce 4 tryby jazdy. 1 eko - działa, auto mozolnie- komputer pokazuje kierowcy jak jeździć aby ograniczyć zużycie paliwa. jest ok. Zrozumiały nawet dla tych co 3mają gaz jak jadą z górki i bez sensu tracą paliwo. taki bajer ale pokazuje prawde i uczy oszczędnego zużywania paliwa. Comfort zrzuca biegi, nie 3ma obrotów wysoko i również ma wpływ na zużycie i jest ok. Sport i Sport + - tu skrzynia 3ma biegi na obrotach i zużycie paliwa rośnie ale radość z jazdy - przepiękne ;) Krótko opiszę swoje doświadczenia z zużycia paliwa. Trasa- sokojna jazda nawet do 140 km/h tryb eko lub comfort - 7 litrów a ci co potrafią jeżdzić i przewidywać na drodze zachownia innych mogą spokojnie zejść do 5-6 litrów. Dla mnie to było miłe zaskoczenie. Na baku 700 - 900 km. dodatkowo tryb eko ogranicza wydajność klimy! Miasto 10 litrów palne na odczepne jak chodzi klima, słucham muuzyki nie nie patrzę na zurzycie. Idzie zejść do 8. Disel w mieście też łyknie 10 litrów dlatego zdecydowałem się na benzynkę. Szybka jazda - nie wiem bo wir w baku i idzie nawet ze 30 litrów ;) ale jak się przyspiesza 5,9 sekund do 100 to co się dziwić ;) coś za coś . Tak rakieta z tego auta. wbija w fotel ;)
8,9
Limuzyna 2.0 328i 245KM 180kW
BMW Seria 3 F30-F31-F34
Auto bardzo dynamiczne, jeżdżę głównie po trasie(70%), spalanie podane przeze mnie pochodzi z okresu zimowego, z doświadczenia wiem że w okresie letnim spalanie spada o 1/2l(sprawdzone na x3 2.8i xDrive). Auto i silnik godne polecenia.
BMW Seria 3 F30-F31-F34 Limuzyna