Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 F30-F31-F34 Touring 2.0 320d EfficientDynamics Edition 163KM 120kW 2013-2015

Lata produkcji: 2013 – 2015
Segment: Klasa średnia
Wbrew pozorom nawet najsłabszy, 136-konny silnik benzynowy generuje dość dobre osiągi. Moc nie jest oszołamiająca, ale wystarcza podczas codziennej eksploatacji. Jeśli szukacie lepszych wrażeń za kierownicą, to warto sięgnąć po motor 170- lub 184-konny. Te jednostki chętnie wchodzą na obroty i żwawo napędzają samochód. Mocniejsze wersje to już oferta dla koneserów sportowego smaku. A co z dieslami? Najsłabszy ma 116KM. Taka moc robiła wrażenie w latach 80’, dlatego w tej Serii 3 rozczarowuje. Dobrym minimum jest wariant 143-konny, a optymalne silniki mają 163 i 184KM. Z większą lekkością napędzają samochód.
czytaj więcej
Powagosław
Najładniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by stało się tak wiele. Wszak niektórzy powiedzą, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
„Udało się” – rzekł człowiek do maszyny, którą stworzył. Maszyna pokiwałaby głową, gdyby ją miała. Za odpowiedź wystarczyło potakiwanie tłumu, który niczym echo, powtórzył: „Udało się”. „W końcu” – dodał ktoś, kto sądził, że to, co dobre w Serii 3 to już było. ~Luzacjusz
Produkowany od 2013 do 2015 roku
Pojemność skokowa 1995 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 163 KM (120 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 380 Nm przy 1750-2750 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 17,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 84 x 90 mm
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Ogólna ocena
4,7 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Silnik + Skrzynia biegów + Układ jezdny

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Wyciszenie - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Średnie spalanie dla BMW Seria 3 F30-F31-F34 Touring 2.0 320d EfficientDynamics Edition 163KM 120kW 2013-2015
5,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,6
BMW Seria 3 F30-F31-F34
Touring 2.0 320d EfficientDynamics Edition 163KM 120kW
Mega oszczędne auto jakbym sam się nie przekonał, to w życiu bym nie uwierzył nie wiem jak to możliwe, ale w porównaniu do poprzednika E91 z tym samym silnikiem, mocą spalanie średnio prawie o 2l mniej. Nie udało mi się jeszcze przekroczyć średniej powyżej 6l przy tej mocy, szybkości taniej się nie da. Jazda trasa powyżej 180km/h spalanie ponizej 6l!!!!! 92km/h tempomat 6 bieg 3,7-3.9l l!! Jeden zbiornik wystarcza na 1100-1200km (Układ jezdny)
4,8
BMW Seria 3 F30-F31-F34
Touring 2.0 320d EfficientDynamics Edition 163KM 120kW
Samochód co prawda posiadam dopiero pół roku ale zrobiłem nim 20 000 km. Bardzo porządna niemiecka robota. Jakość użytych materiałów, spalanie oraz bezawaryjność zasługuje na najwyższą ocenę . POLECAM (Układ jezdny)
6,4
BMW Seria 3 F30-F31-F34
Touring 2.0 320d EfficientDynamics Edition 163KM 120kW
Mega oszczędny samochód. Średnia z ostatniej trasy 3500 km (2800km autostrada przy prędkości 140-180, reszta to drogi lokalne i miasto) - 5,5 l / 100 km Banan na twarzy się maluje widząc spalanie do możliwości jakimi dysponujemy "pod prawą nogą" (Układ jezdny)
Wadliwa skrzynia rozdzielcza x-drive
  • BMW Seria 3 F30-F31-F34 Gran Turismo 2.0 320d 184KM 135kW 2013-2015
  • układ napędowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 13
Nie 6
Auto nie posiada międzyosiowego mechanizmu różnicowego wiec jest mega wrażliwe na różnice prędkości pomiędzy osia przednia i tylna, Autem nie wolno jeździć na zwykłych oponach, musza być run flaty. Wg BMW różnica w obwodach kół nie może być większa niż 1 cm. Złapałem gumę i przejechałem ok 600 m na flace potem koło wymieniłem, Następnego dnia pojawił się dziwny klik przy przelaczaniu skrzyni pomiędzy D i R, 3 dni później na środku skrzyżowania coś stuknęło w podwoziu i usłyszałem chrobotanie, auto o własnych siłach nie było w stanie opuścić skrzyżowania, Co za wstyd ! 3 letni samochód, ludzie nadziwić się nie mogli. Wymiana skrzyni rozdzielczej to wydatek ok 20 tys, można zregenerować za 5 tys ze wszystkim. Radzę unikać ASO maja problem z konfiguracja sterownika skrzyni, Na szczęście jest trochę serwisów niezależnych
1 komentarz
Prawdopodobnie usterka !!
  • BMW Seria 3 F30-F31-F34 Limuzyna 1.6 316i 136KM 100kW 2012-2015
  • układ napędowy
  • 55 tys. km
Nie problem lecz zapytanie do właścicieli tych o to modeli . Mam dziwne wrażenie że skrzynia nie działa tak jak powinna . Wy też tak macie że skrzynia czasami się długo zastanawia zanim włączy odpowiedni bieg , tyczy się to niskich prędkości . A gdy już dobierze odpowiedni bieg jest takie jak by szarpnięcie z 2 biegu na — 1 lub odwrotnie
Problem rozwiązany
12 komentarzy
Rozszczelniony dyfer
  • BMW Seria 3 F30-F31-F34 Gran Turismo Facelifting 2.0 318d 150KM 110kW 2016-2020
  • układ napędowy
  • 85 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 0
Rozszczelnił się dyfer, wyciek oleju i wyciek przy 160km/h
BMW Seria 3 F30-F31-F34 Touring