Nasza strona www używa technologii wykrywającej konfigurację przeglądarki użytkownika oraz Ciasteczek (Cookie). Korzystanie z serwisu oznacza, że akceptujesz politykę prywatności i wyrażasz zgodę na używanie Cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki.
Sprawdź politykę prywatności.

Informacje o BMW Seria 5 E12 Sedan 520 i 130KM 96kW 1972-1976

BMW Seria 5 E12 Sedan 520 i 130KM 96kW 1972-1976
Lata produkcji: 1972 - 1976
Segment: Wyższa klasa średnia

Model wyższej klasy średniej (segment E), klasyfikowany w grupie premium, produkowany od 1972 roku. Jeden z najpopularniejszych samochodów w swoim segmencie, wielokrotnie nagradzany, sprzedany w liczbie prawie 8 milionów egzemplarzy. Pierwszy model BMW o takim nazewnictwie, następca tzw. „Nowej Klasy” (seria E115). Początkowo dostępny tylko w wersji sedan; od 1991 roku roku również w odmianie kombi (Touring), a w latach 2009-2017 także w wersji fastback (Gran Turismo). Od 1985 roku model dostępny również w sportowej odmianie M5. Od 2017 roku na rynku dostępna jest szósta generacja Serii 5.

Powagosław

Mówienie, że nowa „Piątka” ładniejsza od starej jest może mało oryginalne, ale limuzyna BMW po tej delikatnej kosmetyce z całą pewnością ma poważniejsze, bardziej dostojne oblicze. W sumie niczego innego się nie spodziewaliśmy.

 

~Powagosław
Luzacjusz

Dariusz Szpakowski milion razy powtarzał ci, że w piłkę grają wszyscy, a wygrywają Niemcy. Wiesz, że to nie do końca tak, ale co innego powiedzieć, gdy Niemcy znów ogrywają naszych. Tak samo jest z tym samochodem. Wydaje ci się, że są ładniejsze auta, że BMW znowu gra to samo, ale na końcu i tak przyznajesz, że Seria 5 rozjeżdża konkurencję.

~Luzacjusz

Autodiagnoza BMW Seria 5 E12

Liczba wpisów: 60
grzechot w silniku przy obrotach 2000 i szarpanie na zimnym silniku
dodał: ~Paweł, 7 lat temu
po zapaleniu delikatnie szarpie silnikiem. na zimnym silniuk dziwny grzechot w okolicy rozrządu rzy obrotach 2000 na rozgrzanym cichnie. czy to rozrzad? czy vanos???
problem z rozruchem
dodał: fusus, 6 lat temu
po 10-15 razach odpalania silnik dopiero ruszył. pojawiła się kontrolka awarii silnika a motor drżał. pojechałem do warsztatu a na kompie nic szczególnego - drobne błędy. zaczął odpalać bez problemu a kontrolka zgasła. miałem wrażenie że paliwo nie dochodzi. majster nic konkretnego nie powiedział. pisze bo w beemach zawsze się niewinne zaczyna a i tak problem wyjdzie w przyszłości. może któryś z kolegów miał taki problem? dzięki za info. pozdrawiam
Dziwny halas przy hamowaniu silnikiem
dodał: Igor, 5 lat temu
Silnik N53 benzyna. Po dobrym rogrzaniu silnika, puszczajac pedal gazu, slychac dziwne halasy spod komory silnika. Jest to podobne do lekkiego piszczenia/cwirkania. Przy wylaczaniu silnika jest zawsze taki ciut dluzszy pisk. Niestety mechanicy nie doszli konkretnie co to jest. Jedyne co wiem, to to, ze dochodzi z okolic kolektora. Czasami zdarza sie rowniez, ze samochod jakby odpalal na 5 cylindrow, wychodzi blad pompy paliwowej i awaria silnika - dostepna tylko czesc mocy. Na zimnym silniku zdarza mu sie czasami falowac na obrotach minimalnych. Ale podzczas normalnej jazdy problemow nie ma...

Dane techniczne BMW Seria 5 E12 Sedan 520 i 130KM 96kW 1972-1976

Podstawowe parametry BMW Seria 5 E12 Sedan 520 i 130KM 96kW
Produkowany od 1972 do 1976 roku
Pojemność skokowa 1990 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 130 KM (96 kW) przy 5800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 178 Nm przy 4500 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 0,0 : 1 : 1
Przeniesienie napędu BMW Seria 5 E12 Sedan 520 i 130KM 96kW
Manualna skrzynia biegów
Napęd na tylną oś Dostępny

Publikacje o BMW Seria 5

Newsy o BMW Seria 5