Szukaj

Informacje o BMW Seria 5 E34 Sedan

Lata produkcji: 1988 – 1995
Segment: Wyższa klasa średnia

Model wyższej klasy średniej (segment E), klasyfikowany w grupie premium, produkowany od 1972 roku. Jeden z najpopularniejszych samochodów w swoim segmencie, wielokrotnie nagradzany, sprzedany w liczbie prawie 8 milionów egzemplarzy. Pierwszy model BMW o takim nazewnictwie, następca tzw. „Nowej Klasy” (seria E115). Początkowo dostępny tylko w wersji sedan; od 1991 roku roku również w odmianie kombi (Touring), a w latach 2009-2017 także w wersji fastback (Gran Turismo). Od 1985 roku model dostępny również w sportowej odmianie M5. Od 2017 roku na rynku dostępna jest szósta generacja Serii 5.

czytaj więcej
Powagosław

Mówienie, że nowa „Piątka” ładniejsza od starej jest może mało oryginalne, ale limuzyna BMW po tej delikatnej kosmetyce z całą pewnością ma poważniejsze, bardziej dostojne oblicze. W sumie niczego innego się nie spodziewaliśmy.

 

~Powagosław
Luzacjusz

Dariusz Szpakowski milion razy powtarzał ci, że w piłkę grają wszyscy, a wygrywają Niemcy. Wiesz, że to nie do końca tak, ale co innego powiedzieć, gdy Niemcy znów ogrywają naszych. Tak samo jest z tym samochodem. Wydaje ci się, że są ładniejsze auta, że BMW znowu gra to samo, ale na końcu i tak przyznajesz, że Seria 5 rozjeżdża konkurencję.

~Luzacjusz
Liczba drzwi 4
Liczba miejsc 5
Długość 4720 mm
Szerokość 1751 mm
Wysokość 1412 mm
Rozstaw osi 2761 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1380 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1403 mm
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 460 l
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(92%)

Zalety

+ Układ jezdny + Wyciszenie + Całokształt

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Karoseria

Wybrane oceny

4,1
~Piotrr
BMW Seria 5 E34
Sedan 520 i 24V 150KM 110kW
Solidny, dobrze wyglądający klasyk który pomimo pewnych mankamentów i charakterystycznej dla marki BMW awaryjności, daje radość z jazdy i wynagradza kierowcę bardzo dobrą jakością materiałów i wysoką kulturą pracy silnika który po odpowiednim rozgrzaniu jest tak elastyczny, że "zwykła przejażdżka" zamienia się w pełną frajdy przygodę, niezależnie od mocy silnika. Jest to auto którym nie bałbym się pojechać w dłuższą podróż ale tylko wtedy gdy będę miał w bagażniku zestaw kluczy, szarą taśmę i opaski zaciskowe. Wydaje mi się że jest to zdanie którym mógłbym opisać każde 30 letnie auto ponieważ wszelkie obawy które mogą towarzyszyć kierowcy są związane tylko z nieprzewidywalnością leciwych aut. Auto użytkuję na daily, robię nim w okresie wakacji oraz spontanicznych urlopów duże trasy, doceniam posiadanie klimatyzacji która bardzo pomaga w jeździe latem. Z ciekawszych informacji mam zmodyfikowany wydech dzięki czemu potencjał zwykłego M50B20 został w pełni wykorzystany a auto brzmi naprawdę dobrze aczkolwiek jest to uciążliwe podczas dłuższych tras. Myślę że wygłuszenie wnętrza w przyszłym sezonie polepszy nieco wyciszenie wnętrza.
Dodane 2 lata temu
4,2
~astachu88
BMW Seria 5 E34
Sedan 520 i 24V 150KM 110kW
Rewelacyjny samochód! Mam najubozsza wersje wyposażenia, z dodatków jest jedynie 1airbag i elektryczny szyberdach; i uważam że jest to świetna konfiguracja. Można przenieść się w czasie do lat 90. Żadnych zbędnych bajerów pozwala skupić się na drodze i rozkoszować dźwiękiem silnika i wygodą fotela. Jakość wykonania i spasowania na najwyższym poziomie. Używam jako auta codziennego ale spokojnie można to garazowac bo już niedługo ceny zaczną szaleć. Silnik 2.0 robi robotę, w mieście jest wystarczająco dynamiczny a na trasie poszedł bez większego wysiłku 200km/h. Serwis nie jest bardzo kosztowny jak na tak piękna i komfortową limuzynę a dostępność części bardzo ułatwia wszelkie naprawy.
Dodane 6 lat temu
4,5
~Doge2
BMW Seria 5 E34
Sedan 518 i 115KM 85kW
Samochód bardzo dobry, wygodny i bezpieczny, mocne hamulce to jego zaleta, ogrzewanie i wentylacja rewelacyjna, wyciszenie lepsze niż w nowym bmw e65, fotele poezja, jakby się siedziało na kanapie, części : np. wahacz dolny SRL 100 zł, łącznik stablizatora chiński 15 zł, oryginalny z aso 60 zł, sprzęgło luk komplet 299 zł, rozrząd gates 240 zł komplet! generalnie auto tanie i łatwe w naprawie, 90% rzeczy robie sam, trzeba trafić na nieskatowany egzemplarz wtedy możemy cieszyć się bezproblemową jazdą.
Dodane 11 lat temu
Średnie spalanie dla BMW Seria 5 E34 Sedan
9,5 – 15,0
l/100 km
7,8 – 8,7
l/100 km
9,8 – 17,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

13,7
BMW Seria 5 E34
Sedan 520 i 24V 150KM 110kW
Ma apetyt, w trasie zawsze 10~11 litrów LPG, na benzynie mój rekord to było 8 litrów. Mieszkam w niedużym mieście, spalanie na małych dystansach zawsze w okolicach 15 litrów LPG. Dodam, że raczej preferuję dynamiczną jazdę. Chcąc jeździć po Łodzi w godzinach szczytu (niekończąca się jazda w korkach), należy przygotować się na spalanie w okolicach 17 litrów gazu. Jeżeli ktoś zamierza użytkować auto zimą na krótkich dystansach, należy przygotować się na większe wydatki na paliwo, ponieważ aby uzyskać komfortową dla auta temperaturę, potrzebną aby przełączyć się z benzyny na LPG, to trzeba przejechać kilka kilometrów na benzynie, spalanie wtedy dosyć wysokie.
Dodane 2 lata temu
13,0
BMW Seria 5 E34
Sedan 535 i 211KM 155kW
Co niektórzy tutaj troszkę przesadzają z normą spalania no, chyba że mają tak mocno zużyty silnik :D BMW E-34 535 z 1988r. z silnikiem M30 (najmniej awaryjny silnik), był pierwszym moim samochodem i chyba najlepszym. Zużycie LPG 12,5 L/100 km (testowałem nie raz, więc dałbym sobie ręce z nogami obciąć). Moja technika jazdy bardziej agresywna, przez wioskę/miasto 60/80 km/h (chyba że korki to 0 km/h), a w terenie otwartym przeważnie 170 km/h. Auto użytkowane na wioskach, pewnie jak bym użytkował je w mieście to spalanie byłoby większe. Większości używałem górnej skrzyni biegów (czyli 1,3,5). I na koniec taka mała ciekawostka, na drugim biegu rozpędzała się do 120 km/h. Moja opinia to 5 gwiazdek na wszystko i 4 gwiazdki na panią rudą :)
Dodane 6 lat temu
7,0
BMW Seria 5 E34
Sedan 524 td 115KM 85kW
Znakomity samochód. U mnie 390tyś. km. przebiegu Spalanie na trasie do 110km/h 5,6 litra, do 130km/h 6,3litra, do 170km/h 9,5litra. W mieście 7-8L. Jeśli auto pali więcej to oznacza zaniedbany układ zasilania, lub mocną brawurę. Znakomita blacha. Jeśli nie było napraw blacharskich to wytrzymuje bez problemu 26 lat i więcej. Niczego nie ma potrzeby konserwować. Silnik bardzo prosty i bezobsługowy -wymiana np. paska rozrządu, czy reg. zaworów dziecinnie prosta. Motor M21 wymaga rozgrzania przed jazdą, mimo to zawiodła mnie raz głowica, koszt naprawy niewielki, a praca do wykonania we własnym zakresie -niezbędny servis manual. Elektronika -stara dobra elektronika VDO, BOSCH niezawodna. Dla poszukujących rajdówki polecam 525 benzynę, 524td są dla zrównoważonych kierowców, którzy potrafią cieszyć się spokojną jazdą i oszczędną eksploatacją.
Dodane 10 lat temu

Usterki BMW Seria 5 E34

Liczba wpisów: 25
stukanie w silniku
  • BMW Seria 5 E34 Sedan 525 tds 143KM 105kW 1991-1995
  • silnik
Witam, Usterka: stukanie w silniku, metaliczne tykanie, zwieksza sie wraz z obrotami, nie za glosne, kiedy auto jedzie bez gazu (np. z gorki) stukanie ustaje, jest to automat z niskim przebiegiem (170tys, pelna dokumentacja i stan jak z salonu) ??? auto kupilem \"w ciemno\" z Niemiec. Auto stalo prawie 2 lata wyrejestrowane wiec myslalem, ze to efekt bezruchu, wymienilem olej na mineralny i dalej stuka. Autem jak na razie zrobilem 70 (siedemdziesiat) km, czy moze przejsc jak troche pojezdze i olej sie przesmaruje? Boje sie teraz jezdzic zeby nie zalatwic silnika nic nie robilem jeszcze
Dodane 15 lat temu
Problem rozwiązany
1 komentarz
skrzynia aut. wysokie obroty a nie jedzie
  • BMW Seria 5 E34 Sedan 520 i 24V 150KM 110kW 1989-1995
  • inne
witam niedawno kupiłem bmw i co sie dzieje,jak jest zimny to jest ok ale jak sie troche rozgrzeje to naciskam gaz obroty okolo 2.5 do 3 i nie wskakuje bieg dopiero po jakies chwili.to sie dzieje tylko na pierwszych biegach.czy ktos moze pomóc?i czy moze to zalezec od gazu? nie wiem
Dodane 13 lat temu
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Nie odpala na benzynie
  • BMW Seria 5 E34 Sedan 520 i 129KM 95kW 1988-1991
  • układ wtryskowy
podczas jazdy poprostu zgasł silnik Gdy próbuje odpalić na benzynie to nic z tego ,a jak przełącze na lpg to pali! wymieniłem pompke paliwa , paliwo dochodzi do silnika ,ale nie odpala! proszę o pomoc!
Dodane 13 lat temu
Oczekuje na rozwiązanie
BMW Seria 5 E34 Sedan

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów