Szukaj

Informacje o BMW Seria 5 E34 Sedan 520 i 24V 150KM 110kW 1989-1995

Lata produkcji: 1989 – 1995
Segment: Wyższa klasa średnia

Model wyższej klasy średniej (segment E), klasyfikowany w grupie premium, produkowany od 1972 roku. Jeden z najpopularniejszych samochodów w swoim segmencie, wielokrotnie nagradzany, sprzedany w liczbie prawie 8 milionów egzemplarzy. Pierwszy model BMW o takim nazewnictwie, następca tzw. „Nowej Klasy” (seria E115). Początkowo dostępny tylko w wersji sedan; od 1991 roku roku również w odmianie kombi (Touring), a w latach 2009-2017 także w wersji fastback (Gran Turismo). Od 1985 roku model dostępny również w sportowej odmianie M5. Od 2017 roku na rynku dostępna jest szósta generacja Serii 5.

czytaj więcej
Powagosław

Mówienie, że nowa „Piątka” ładniejsza od starej jest może mało oryginalne, ale limuzyna BMW po tej delikatnej kosmetyce z całą pewnością ma poważniejsze, bardziej dostojne oblicze. W sumie niczego innego się nie spodziewaliśmy.

 

~Powagosław
Luzacjusz

Dariusz Szpakowski milion razy powtarzał ci, że w piłkę grają wszyscy, a wygrywają Niemcy. Wiesz, że to nie do końca tak, ale co innego powiedzieć, gdy Niemcy znów ogrywają naszych. Tak samo jest z tym samochodem. Wydaje ci się, że są ładniejsze auta, że BMW znowu gra to samo, ale na końcu i tak przyznajesz, że Seria 5 rozjeżdża konkurencję.

~Luzacjusz

Dane techniczne BMW Seria 5 E34 Sedan 520 i 24V 150KM 110kW 1989-1995

Produkowany od 1989 do 1995 roku
Pojemność skokowa 1991 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 5900 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 190 Nm przy 3500 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 5

Oceny BMW Seria 5 E34 Sedan 520 i 24V 150KM 110kW 1989-1995

Liczba ocen: 107
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(89%)

Zalety

+ Układ jezdny + Silnik + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Karoseria - Koszty utrzymania

Wybrane oceny

4,2
~astachu88
Sedan 520 i 24V 150KM 110kW
BMW Seria 5 E34
Rewelacyjny samochód! Mam najubozsza wersje wyposażenia, z dodatków jest jedynie 1airbag i elektryczny szyberdach; i uważam że jest to świetna konfiguracja. Można przenieść się w czasie do lat 90. Żadnych zbędnych bajerów pozwala skupić się na drodze i rozkoszować dźwiękiem silnika i wygodą fotela. Jakość wykonania i spasowania na najwyższym poziomie. Używam jako auta codziennego ale spokojnie można to garazowac bo już niedługo ceny zaczną szaleć. Silnik 2.0 robi robotę, w mieście jest wystarczająco dynamiczny a na trasie poszedł bez większego wysiłku 200km/h. Serwis nie jest bardzo kosztowny jak na tak piękna i komfortową limuzynę a dostępność części bardzo ułatwia wszelkie naprawy.
3,5
~Krzysiaczek19881
Sedan 520 i 24V 150KM 110kW
BMW Seria 5 E34
Aby jeździć trzeba wkładać, dbać, doglądać i wymieniać wszystko na czas. Pierwszą rzeczą jest dobrze auto nabyć, nie zajechane z niskim przebiegiem, najmłodsze i najmniejszą liczbą właścicieli. Najlepiej nabyć od starszego człowieka który wciągnie ci go z garażu w którym będzie pachniało nowością i będzie kurz z nieruszania go z stamtąd. Widocznie źle kupiłem. Lubie te auto ponieważ ma przysłowiową \"duszę\" i takich aut można liczyć już na pęczki. Ale zewsząd te BMW - będziesz miał wydatki. A ja dalej wkładam i jeżdżę.
4,2
~Kiedyś WR 73030. Obecnie rower - po taniości :D
Sedan 520 i 24V 150KM 110kW
BMW Seria 5 E34
Moje bmw to była czysta przygoda. Wiele mnie ten samochód nauczył. Kosztował też nie mało - była dość zaniedbana. Pierwszy mandat jaki nią dostałem to był od razu najwyższy 500 pln + 10 punktów (podwójne przekroczenie prędkości, ups...). Jedno jest pewne - te samochody nie tolerują dziadostwa, fuchy, taniości, bylejakości itd. Przestrzegam!!! W innym wypadku blizny do końca życia... Jak na pierwsze bmw to uważam, że całkiem spoko. Nie za szybkie, nie za wolne, bezpieczne - dużo gróbej blachy do zgniotu (oby nie! ;P), tył napęd. Sedan (jak dla mnie) trochę nie praktyczny, ale starą pralkę marki Polar na złom zawiozłem - na siedzeniu pasażera :D. Ogólnie to raczej pozostanę przy bawarkach. Jeździłem japończykami innymi niemcami i jakoś tak bez większych emocji. Z pewnością BMW to nie są najlepsze samochody na świecie, ale mają w sobie to COŚ!!! Szczególnie e30, e36, e34, e39, e24, e38, seria 800 - to na razie sfera marzeń. Jeszcze jedno! Logo bmw czyli biało-błękitna szachownica wcale nie przedstawia jakiegoś śmigła. Wiadomo, że marka bmw początkowo prodkukowała silniki do samolotów, ale to nie tak. Logo przedstawia barwy Bawarii czyli obszaru geograficznego gdzie znajduję się główna siedziba firmy. Chodzi o flagę z tłem właśnie biało-niebieskiej szachownicy na którym widnieje stojący na tylnych łąpach lew. Szczegółów już nie pamiętam, ale to na pewno nie jest żadne smigło!!!

Raporty spalania BMW Seria 5 E34 Sedan 520 i 24V 150KM 110kW 1989-1995

Liczba raportów: 135
Średnie spalanie dla BMW Seria 5 E34 Sedan 520 i 24V 150KM 110kW 1989-1995
10,9
l/100 km
13,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,3
Sedan 520 i 24V 150KM 110kW
BMW Seria 5 E34
Tu zależy jaki egzemplarz kupiliśmy. Jeżeli nie żałowaliśmy i kupiliśmy zadbaną, sprawną e34 - tak jak w moim przypadku- mamy spokój na lata. Przez 3 lata poza olejami, paskami, hamulcami nie robiłem nic. Poza wymianą uszczelki pod pokrywą zaworów. Są dni kiedy nie oszczędzam mojej BMW, są dni kiedy daje z siebie wszystko. Nie jest samochodem stojącym w garażu na który się dmucha i chucha. jest normalnie eksploatowana a czasem nawet mniej normalnie :)Ewentualne naprawy na oryginalnych częściach (Lemforder, Mann itd.). Średnie spalanie około 11-12 L/100km. Najmniej w trasie 7,98L/100km, ale potrafi i 25L/100km spalić:) Wszystko zależy od stylu jazdy.
12,4
Sedan 520 i 24V 150KM 110kW
BMW Seria 5 E34
Auto leciwe, stan zewnętrzny średni dużo rys trochę rudej ...ale silnik ok. nie działa mi mały licznik więc zawsze na kartce spisywałem stan licznika i liczbę zatankopwanych litrów LPG. średnia z 32 tankowań wyszła 13,2 L/100km ; od sierpnia 2010 do lipca 2011; więc dwie pory roku lato i jedna zima. Mam lekką stopę chyba że trzeba szybko ze skrzyżowania zjeżdżać albo ktoś mnie wkurzy to deptam ile można. wymieniłem przez ten czas tylko drążki kierownicze i świece. no i olej z filtrem. jak na ten silnik ( mały silnik ciężka buda-karoseria ) to wynik całkiem mnie zadowalający. pozdrawiam
11,0
Sedan 520 i 24V 150KM 110kW
BMW Seria 5 E34
Co tu czarować - 50 pln w mieście to nic, moment i nie ma. Dodaj do tego (ewentualnie) szerokie kapcie plus niesparawną (starą) sondę Lambda i masz przepis na wahożłopa jak w mordkę strzelił. Nieszczelny lub skorodowany od gazu układ wydechowy też będzie wypływał na zwiękoszoną konsumpcję. Piszę tylko o benzynie. Ogólnie poniżej dychy potrafiłem zejść tylko na trasie - oczywiście pełna kontrola ekonomizera. Wedy nawet 7.5 litra przy przepisowej komunikacji. W mieście wychodziło 13-16 litrów w zależności od natężenia ruchu (korki - wiadomo...) Przy czym te 16 litrów bez większego parcia na pedał gazu, a to oznacza, że 20 litrów w mieście jak najbardziej możliwe. U mnie zawodził wskaźnik poziomu paliwa. Raz pokazywał normalnie, a raz zawieszony poniżej rezerwy. Te wskaźniki tak świrują. Albo wymieniasz pływak albo go czyścisz. Ja wyczyściłem stosując dodatek do paliwa marki STP dostępny w superkamarketach. Trochę pomogło, tzn. rzadziej się wieszał. Moje "dobre rady" odnośnie spalania: Podjedź na analizator spalin i sprawdź skład mieszanki. Tanio, szybko i bezinwazyjnie a już może coś pokazać. Im więcej powietrza w komorze tym lepszpe/efektywniejsze spalanie - zainwestuj co najmniej w sportową wkładkę filtra powietrza, przepuszcza go więcej, nie to że znacznie więcej ale zawsze. Sprawdź szczelność układu dolotowego. Każda nieszczelność powoduję większe spalanie. Sprawdź lub co najmniej przedmuchaj przepływomierz powietrza. Też odpowiada za konsumpcję. Sprawdź (nie jestem pewien czy w ogóle można), a najlepiej wymień sondę Lambda. Z tego co pamiętam to producent zaleca wymianę co 80 tyś. km. Wielu kierowców o tym nie wie. Zadbaj o prąd czyli o iskrę. Świece mogą, ale nie muszą być platynowe, alternator można zregenerować plus nowy pasek, który napędza również inne podzespoły, cewki - muszą być sprawne - żadne tam używki, regulator napięcia podobnie jak cewki. Układ wydechowy powinien być szczelny. Ogumienie - im szersze tym większy opór toczenia czyli większy wir w baku. Moim zdaniem szerokość opony 205 to max. To chyba tyle...

Usterki BMW Seria 5 E34

Liczba wpisów: 24
BMW Seria 5 E34 Sedan